Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Senest om tilladelse til brugen af lyddæmpere
#61
Puhaaaaa, det er jo ulovligt det han gør!!

Han har skam ikke produktionstilladelse fra justitsministeriets politiafdeling.

Tro mig, det kunne der godt laves en sag på[Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#62
Så blev der åbenbart skudt gang i den store salgsrunde...

Ville det ikke være på sin plads at orientere kunderne om at det endnu ikke er vedtaget med godkendelsen til jagt?? Eller er det??

http://www.aktivfritid.dk/index.php?opti...0900408d49

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#63
Tja, når folk øjner profit, så ændrer "salgstalen" sig en hel del - i nogle tilfælde til noget der ikke altid er helt fair.

Håber de kan garantere "præcisionen øges, og riflen bliver mere behagelig at affyre pga. lavere recule."

Men hva' fa'en er "recule" ?!? Wink
(jo ved godt hvad der menes, men det virker som om teksten er smidt hurtigt sammen.)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#64
Jeg synes ikke der er noget i vejen for at starte nu. I starten bliver der sikkert kø ved drejebænken, så man kan lige så godt gå i gang med det. Det er jo ikke alle der allerede har gevind på alle jagtrifler, sådan som jeg [Big Grin]. Men det er jo helt sikkert, at ændringen kommer, det er bare ikke helt sikkert at det bliver lige præcist til 1.november. De må selvfølgelig ikke udlevere dæmperne før folk fremviser en tilladelse, og det skriver de da heller ikke at de vil.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#65
Nej, når man laver gevindet gratis ved samtidig køb af dæmper så bliver der kø ved drejebænken[^]
Så må vi bare håbe at det ikke er vejr til at sejle, for så kommer drejebænken til at stå stille[Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#66
Det jeg "anfægtede" ved annoncen var blot at de skriver at man efter d. 1. november må gå på JAGT med dæmperen...
Sådan som jeg har forstået det bliver de sansynligvis godkendt d. 1. nov. til besiddelse og på skydebanen, MEN ikke på jagt, da det er en anden lov der skal ændres først..
Men sådan som jeg læser annoncen kan jeg d. 1. nov. gå på jagt i skoven med dæmperen....
Og det mener jeg ikke er sandt (HVIS ellers jeg har fulgt godt nok med i debatten).

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#67
Citat:quote:

Originally posted by GT

Nej, når man laver gevindet gratis ved samtidig køb af dæmper så bliver der kø ved drejebænken[^]


Det må jo siges at være en god service – sådan en gevindskæring tager man jo rask væk ca. 700 kr. for visse andre steder. [Smile]

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#68
Jo jo,
men nu skal det jo ikke blive et guldæg at sutte på[Big Grin]

En relativt erfaren maskinarbejder må godt nok ikke bruge ret meget mere end 10-15 minutter på operationen.
Eller bedre, smide en plastbøsning på piben, spænde systemet i den hydrauliske patron, kontrollere rundløb og trykke på den grønne knap.
Imens maskinen kører skrives fakturaen[Big Grin]

Men selvfølgelig, så behøves der jo heller ikke voodo dukke eller pibesvingningsvand[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Nej, lad os få noget volumen på og lade antallet definere omsætningen.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#69
Citat:quote:

Originally posted by farT4

Det jeg "anfægtede" ved annoncen var blot at de skriver at man efter d. 1. november må gå på JAGT med dæmperen...
Sådan som jeg har forstået det bliver de sansynligvis godkendt d. 1. nov. til besiddelse og på skydebanen, MEN ikke på jagt, da det er en anden lov der skal ændres først..
Men sådan som jeg læser annoncen kan jeg d. 1. nov. gå på jagt i skoven med dæmperen....
Og det mener jeg ikke er sandt (HVIS ellers jeg har fulgt godt nok med i debatten).



Prøv at læse siden igen.

"Med den ny lovgivning kan du fra 1. november igen købe lyddæmpere til dine jagtrifler."

Det er korrekt at det til at starte med, bliver lovligt til jagtrifler/jagtvåben.

Der står ikke direkte at det bliver lovligt til jagt.

Det er godt nok en uheldig formulering som har potentiale til at bringe folk i uføre, men jeg kan ikke læse at det bliver lovligt til JAGT pr 1. november.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#70
Fordelene ved brug af lyddæmpere er som bekendt mange; vi kan træne og gå på jagt uden at genere andre, vi udsætter ikke vores ører for skadelig påvirkning, præcisionen øges, og riflen bliver mere behagelig at

Ovennævnte tekst er direkte copy- paste fra den viste anonce
Svar
#71
[:I] Upsa, den må jeg have skippet hurtigt hen over [Big Grin]

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#72
Mødte en fyr på politistationen i Køge i dag. Han havde en pose med fra Aktiv Fritid og han ville gerne søge om tilladelse til en dæmper. Jeg havde lidt travlt og betjenten var tydeligvis ikke på hjemmebane så jeg blev ikke og så udfaldet. Jeg selv afleverede bare blanketten og betalte 420,- [^].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#73
Citat:quote:

Originally posted by n a

Fordelene ved brug af lyddæmpere er som bekendt mange; vi kan træne og gå på jagt uden at genere andre, vi udsætter ikke vores ører for skadelig påvirkning, præcisionen øges, og riflen bliver mere behagelig at

Ovennævnte tekst er direkte copy- paste fra den viste anonce



Ja jeg kan også godt lide sætningen "uden at genere andre"....
For nu er det jo et faktum, at lyddæmpere virker fuldstændig som i actionfilms, så man lige kan køre forbi jagten, nuppe et stykke råvildt, uden at vække naboen..[Big Grin]

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#74
@ Ujensen .. Det var altså ikke en blanket til en lyddæmper du afleverede ... [8D] (Den tilladelse er nemlig gratis...[?])

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#75
Citat:quote:

Originally posted by dravis

@ Ujensen .. Det var altså ikke en blanket til en lyddæmper du afleverede ... [8D] (Den tilladelse er nemlig gratis...[?])



Citronmåne-kassen var tom.... [:0]

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#76
Nope. Det var til min "nye" Sako AV i .25-06 [^].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#77
[8D][8D][8D][8D][8D]

Så. 5. november. Så kører det. Både for jægere og skv'ere.

Jeg skal ha' lyddæmper, Jeg skal ha' lyddæmper, Jeg skal ha' lyddæmper.

[Big Grin][:p][:p][:p][:p][Big Grin]

Yesterday my rifle went ballistic...
Frihed frem for alt
Svar
#78
Citat:quote:

Så. 5. november. Så kører det. Både for jægere og skv'ere.


Øhhh nej det gør ikke.....

Politiet er nemlig ikke informeret om hvordan det skal håndteres.
Der er stadig ingen afklaring på om der skal være numre på eller ej.
Der er ingen cirkulærefortolkning endnu.

Os forhandlere er heller ikke kommet spor nærmere hvordan vi rent praktisk skal håndtere det.

Med andre ord, alting er p.t. totalt kaos.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#79
Det er jo også først i morgen [8D]

Hvordan skulle der kunne forlanges nr. i lyddæmperne - ifølge paragraf
54 er der ingen hjemmel til at kræve nr. i lyddæmper.

Og så hedder det jo en cirkulære-skrivelse (så vidt jeg husker)

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#80
Hmmm,

muligt.

Politiet oplyser at de kun har selve cirkulæret og at de mangler cirkulærefortolkningen. Potato potato.....

De var nu meget fremme i skoene men generelt noget utilfredse med at de ikke havde modtaget eller selv kunne opdrive procedurer for hvordan det skulle håndteres rent administrativt.
Indtil de havde den information turde de ikke udstede nogen tilladelser.
Jeg ved definitivt at Ringe politi udstedte 2 tilladelser ved en fejl inden at der lå noget fast.

Som de sagde i Odense, vi har endnu ikke fået at vide om vi skal registrere med nummer eller uden.

Personligt ville jeg mene at det ville være mest logisk at få nummer på, fordi ellers kan du ikke indføre delen i et våbenpas.
Svenskerne vil i så fald kræve en tilladelse der koster 700 kr hver gang du vil medbringe din dæmper til landet.
Tilladelsen er vist nok gyldig i 3 måneder.
Jeg ved at nordmændene er rasende over det cirkus det skaber uden nummerering.
Og når nu lyddæmperen er omfattet af våbenloven så giver det overhovedet ingen mening IKKE at nummerere dem set i lyset af de komplikationer det giver OS som brugere.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)