Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nyt jægerforbund
#21
Jeg har ingen sympati for splittelse af DJ. Lad os istedet arbejde indefra på at sikre den rigtige retning, og de rigtige beslutninger.

I den forbindelse mener jeg det er fuldstændig håbløst at overveje nybyggeri af et kæmpedomicil. Det er en tanke fra før finanskrisen i 2008, da man regnede med, at huse ville være dobbelt så meget værd to år efter opførelsen, og man derfor kunne bruge ligeså mange penge det skulle være uden at miste dem !

Markedet er mættet af kontorbyggerier til udlejning for meget billige penge, og et lejet domicil kan man altid komme ud af igen. Så hvis DJ mangler plads, kan de bare leje den, det andet er åndssvagt.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#22
Jeg tror ikke at alle på noget tidspunkt vil være tilfredse med alt, i deres jagtforening, før vi har ca 178.000 jagtforeninger (det er jægeres natur at være individualister)
@Rolin Vi er lodret uenige i bedømmelsen af Raunkjær. Jeg mener at man kan sige meget om ham. men at kalde ham for uhæderlig er ikke rimeligt. Jeg synes at han var et gammeldags bundhæderligt menneske, hvor et ord var et ord. At han så på grund af sin egen hæderlighed, ikke forventede at andre var opportunister og sugerørsekvilibrister, og derfor ikke fik stoppet den kultur som florerede i kølvandet på en Direktør, og en redaktør. Det kan man kalde naivt, og dårlig ledelse. Men der er mig bekendt ingen tilfælde hvor han har handlet til egen vinding.

Vedrørende Ole Roed, har jeg kun haft erfaring for en meget lyttende og engageret person, som hvis han blev mødt med saglig og underbygget information, virkeligt lyttede og agerede. At han så kom ind som formand, i en periode hvor han var upopulær uanset hvad nødvendigt han så en gjorde, da alt nødvendigt, generelt var at fjerne fryns og ben hos en eller anden. Det var nok ikke uden grund at han engang sagde, at han næsten altid gik baglæns ud af en dør efter et møde.

Den smule jag har snakket med Claus, efterlader ikke samme indtryk af at han kan lytte til og agere på underbygget information.

Vedrørende byggeri det ene eller andet sted. er der nok så mange parametre som kan vurderes, at det ikke er helt let at blive helt enige.
Alt er voldsomt dyrt, når det foregår på "Djævleøen"
Man er tæt på beslutningstagerene
Man har ansatte flere steder, og derfor en ikke optimal viden udveksling.
Byggeri i dagens Danmark er rimeligt billigt
finansiering af et byggeri kan gøres til en meget attraktiv rente i dag
En del medarbejdere som vil blive tvunget til at flytte eller finde andet job, kan tænkes at forsøge at undergrave en proces.
Svar
#23
Beklager at ødelægge dit syn på Kristian Raunkjær, men her er lidt fakta.

"Føler sig ført bag lyset
Kristian Raunkjær forlod, kort efter sagen begyndte at rulle, posten som bestyrelsesformand i DJ, fordi han ifølge eget udsagn følte sig ført bag lyset af Marcel Thirstrup. Men i rapporten kan man læse, at Kristian Raunkjær har modtaget adskillige tusind kr. for udgifter, der ikke var godkendt af bestyrelsen.

Det drejer sig bl.a. om, at han i perioden 2003-2005 har modtaget et pensionsbeløb, der oversteg den lønskala, som han ifølge ansættelseskontrakten var berettiget til med 60.000 kr. Et beløb som ikke var godkendt af bestyrelsen. Rapporten viser også, at Kristian Raunkjær uberettiget har modtaget 33.000 kr. som dækning af udgifter til bilforsikring og bileftersyn.

Bestyrelsen fik på et ekstraordinært bestyrelsesmøde torsdag aften mundkurv på. Alt kommunikation til pressen foregår nu igennem formand Jens Hangaard Nielsen. Det lykkedes ikke i går at få en kommentar fra hverken Jens Hangaard Nielsen, Marcell Thirstrup eller Kristian Raunkjær."

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#24
Rolin
Jeg kan ikke udfra det du skriver, se kilden, og om resultatet i det videre forløb.
Hvem havde aftalt/bevilget beløbene, og hvis det var uberettiget har han så tilbagebetalt.
Svar
#25
Skal vi ikke holde os fra personfnidder/ting der er foregået for længe siden og istedet forholde os til det oprindelige emne.

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#26
Men stifteren af det nye jægerforbund er så også sådan at Hvis man stiller sig kritisk til hans idéer og kommer med spørgsmål som ikke passer ham, så blir man straks udelukket fra gruppen.
Han er "jæger" uden at noget der ligner jagt billeder på sin profil. og begynder man og spørge ind til hans jagterfaring får man en sang om der nærmest ikke et det han ikke har prøvet og jage og de stedrr han ikke har jaget. Men billeder af jagt trofæer eller i jagt situationer er umuligt at få fra ham.

Personligt har jeg ikke fidus til en der ikke kan acceptere man stiller kritiske spørgsmål og i stedet for at komme med argumenter bare udelukker en fra gruppen.
Jeg tror ikke det nye forbund lever længe hvis det nogensinde når at blive en realitet.

Fordi jeg kan.
[Image: asgaard.gif]

[Image: Fuchs.gif]
243Win,260Rem,308Win,375 H&H
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#27
Hvorfor det, hvis du er medlem af det nye så bliver du vel dækket af deres frosikring, eller måske kunne det blive således at man selv skulle forsikre sig i valgfrit selskab og der ved opnå en bedre skadesdækning.

Men et forbund mere. Ja Tak, Det vil højne medlemmernes indflydelse betydeligt.

Mvh

Santo
[/quote]
ER det mig der har misforstået noget ?

Jeg er da af den opfattelse at vores jagtforsikring er gennem jagttegnet og ikke gennem DJ

vh Kim
Svar
#28
DJ ejer 49% af forsikringsselskabet.

http://da.wikipedia.org/wiki/Dansk_Jagtforsikring_A/S

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#29
Dækningen på jagt dækkes af det beløb der opkræves sammen med jagttegnet.
Den forsikring dækker ikke på skydebaner. På de baner der drives af foreninger under DJ er der en forsikring der er etableret af DJ.

De der ikke er medlemmer af DJ, er også dækket. Dog med den begrænsning man
kan skyde på en bane op til 2 gange inden man skal tegne medlemsskab. Undtagelse
herfra er arrangementer, der er annoncerede - åbne.

Pls. correct me if I am wrong - det er et par sæsoner siden jeg var på riffelinstruktør-
kursus.

mvh
mvh
Svar
#30
@kimcar

Når du er på en af DJ skydebaner så er du dækket via deres forsikring, den har intet med din jagttegnsforsikring at gøre. En ny forening behøver ikke at lave en fællesforsikring for deres skydninger, men kan bede medlemmerne om at tegne selvstændige forsikringer.

Dette vil så være et skred i den rigtige retning så vi kan få jagttegnsforsikringen ud på flere selskaber med øget konkurance.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by Santo

@kimcar

Når du er på en af DJ skydebaner så er du dækket via deres forsikring, den har intet med din jagttegnsforsikring at gøre. En ny forening behøver ikke at lave en fællesforsikring for deres skydninger, men kan bede medlemmerne om at tegne selvstændige forsikringer.

Dette vil så være et skred i den rigtige retning så vi kan få jagttegnsforsikringen ud på flere selskaber med øget konkurance.

Mvh

Santo



Hvordan forestiller Du dig det administreret - skal vi hver især dokumentere der er tegnet forsikring, i lighed med når man henter et tysk jagttegn [?]

Så bliver administrationen noget større - men selvfølgelig vil det nok også skabe flere arbejdspladser [B)]

mvh
mvh
Svar
#32
Hvor er DJ's formand i denne debat, han ville jo gerne høre fra os, i en anden debat, ville være rart at få lidt feedback fra DJ.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#33
[/quote]
Hvordan forestiller Du dig det administreret - skal vi hver især dokumentere der er tegnet forsikring, i lighed med når man henter et tysk jagttegn [?]

Så bliver administrationen noget større - men selvfølgelig vil det nok også skabe flere arbejdspladser [B)]

mvh
[/quote]
Man kunne gøre det på samme måde som man gør med bilers ansvarsforsikring. hvor mange arbejdspladser det vil udløse kan jeg ikke sige, men arbejdspladser kan vi altid bruge PT.

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#34
Kopieret fra Hunters Magazine.

Økonomisk demokrati.
”Vores intention er, at medlemskontingentet fordeles med 50% til henholdsvis lokalafdelingen og 50% til forbundet, idet denne fordeling repræsenterer den arbejdsfordeling, der bedst tjener jægerne og jagtens interesser”, slutter Christian Christensen i denne indledende kontakt, der fortsætter – hvorfor vi senere på dagen bringer et større interview med det nye forbunds initiativtager.


Jeg er medlem af en lokalforening under DJ, hvor vi betaler 40,- i kontingent. Resten af de penge vi bruger i lokalforeningen, og det er faktisk en del, tjener vi på de arrangementer vi laver.

Hvis Christian Christensen vil drive et landsdækkende forbund for dette beløb, bliver der ikke til løn til formanden, eller til nogen anden. Der er end ikke penge til at udsende et jagtblad 2 gange om året, for slet ikke at tale om kollektive forsikringer, rådgivning om det ene eller det andet.

Som jægere er vi nødt til at være organiseret i en, og kun en organisation hvis vi overhovedet vil have indflydelse.

Hvorvidt der skal bygges nyt domicil på Kalø eller ej, så har jeg ikke viden til at kunne udtale mig om dette, men de problemer der har været mellem de 2 afdelinger taler for, at de skal sammenlægges.

Hvorvidt Kalø er den rigtige placering ved jeg heller ikke, men har hørt, at et tilbageblik i modejournalerne for det sidste år har vist at der ca. tre gange pr. måned har været møde, hvor tilstedeværelse i Kbh. har været påkrævet. Hvis dette holder vand, er det måske billigere at sende formand, direktør eller hvem der nu skal til møde, med flyveren til Kastrup, og så have billigere husleje ude i provinsen.

Med hensyn til personalet, så har jeg stor forståelse for deres frustrationer med hensyn til om deres arbejdsplads bliver hvor den er eller skal den flytte til den anden ende af landet. Skal vi flytte med, eller skal vi til at finde nyt job.
Det er naturligvis ikke nogen rar situation, men dog en situation masser af andre mennesker har været i, så jeg vil i den forbindelse blot sige, at Danmarks Jægerforbund er vel til for jægerne, og ikke for personalet.

Jeg har tillid til, at de mennesker er er sat til at undersøge spørgsmålet omkring ny domicil har gjort der arbejde godt. Som tidligere nævnt har jeg ikke indsigt til at betvivle dette.

En, og kun en forening for danske jægere.

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#35
gode Hr Ras
dine indlæg er blevet sjældnere, men for hunnene hvor har du ramt sømmets hoved denne gang [^]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#36
[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]
GODT NYTÅR

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#37
@375rs

40 kroner - plus det det der går til Dj [?]

Hvis Du totalt slipper kr kr 40,- er Du skuffemedlem, [B)]

mvh
mvh
Svar
#38
Kære Ras

Jeg ville ønske at jeg kunne udtrykke mig lige så godt som dig ,og lige så rigtigt ....

Kunne ikke sige det bedre

Tak for ordende og godt nyt år
Svar
#39
375ras bege mine 2 tykkeste fingre op
Godt skrevet

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#40
Jeg mener også at vi skal have ét forbund.

Måske de kunne lære noget af dralf, vi har den smukkeste foreningsstruktur. [8D]

Godt skrevet 375, godt nytår til Jer alle

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)