Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Erfarig med lyddæmpere
#41
Top 5 - og hvorvidt de rent faktisk er det... er to forskellige ting.
I dag er alt nyt i Dk, men alligevel er man langt hen af vejen patriotisk og vælger dansk, trods andre løsninger ville være lige så optimale.

Kan sige at det som oftest tager 3-3½ måned at få våbenrelaterede dele fra England, idet Grønland er udenfor EU - der skal engelsksprogede tilladelser til, fra tid til anden også End User Licence der skal certificeres af myndighederne. Så england kan være et helvede at handle med.

Sverige/Norge er ligeledes trælse at handle med, når man bor i et ikke EU-land, dog mest af hensyn til told/moms.
Finland er relativt nem, tyskland giver en smule problemer men ikke så slemt som england - under alle omstændigheder er alle andre lande end Dk typisk et helvede når det kommer til fragt.

Nyere regler gør at man skal have "overflyvningstilladelse" til våben og våbendele i mange lande, og visse kurérer kæmper en kamp med at finde en rute til godset, så det også tilfredsstiller dén side af sagen.

USA og Canada er af naturlige årsager lige for - men deres lovgivning gør at det er svært at få noget som helst ud derfra.

Danmark smider bare forsendelsen på skib fra Ålborg til Grønland, så er den skid slået.

Hvad hedder den Mil-spec standard.?
Den vil jeg da gerne læse en smule mere om.

Hvis det er den jeg tænker på, så er der mange udefinerede parametre ved støjmåling af våben/lyddæmpere - og den er i større stil skabt til måling af maskinstøj fra eks motorer m.v.

Men hvad jeg kender til den er der rigtignok tale om 1m i forskellige retninger (til siden, foran, endda over) og der er krav til våbnets placering, samt bevoksningens beskaffenhed i området der måles.

Har haft fat i Bruel & Kjær og andre omkring lydmålere, men har ikke lige set modeller til 170dB - der kan du måske nævne modellerne, nu du kender så meget til det.
Det kunne være interessant at læse specifikationerne.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#42
Jeg laver mig engang popcorn, hiver fodskamlen hen og sætter mig i min bedste lænestol........og nyder en replica kamp mellem Joe Frazier og Muhammed Ali i hvert sit ringhjørne [Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#43
+ 1 [Smile]

Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#44
HEhe, nå, det har vist udviklet sig til lidt bitchslapping der ikke rigtig har affødt sig noget nyt i de senere indlæg.

Så tror også jeg hopper af her og lader folk bedømme de info de forelægges selv. =o)

Er såmænd kun ude på at finde ud af hvad der er hoved og hale i visse informationer, har intet bundet i og har ingen interesse i salg til Danmark - så jeg kan være ligeglad. Undrer mig bare i mange af påstandene, da jeg i visse tilfælde har andre erfaringer selv.

Men fuck dét - er jo bare bosat på en lille isoleret ø, og som alle i Dk ved er jeg sikkert også stærkt alkoholiseret som alle andre grønlændere. Wink

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#45
Prøv at gå ind på hjemmesiderne tilhørende Norsonic.com eller Brüel og Kjær. Hvis du søger på lydmålere, vil jeg gætte på at du kan finde det. Du skal dog være opmærksom på at der skal tilkøbes en speciel mikrofon med høj kapacitet og mulighed for peak måling.
Eks en Norsonic type NOR131, udstyret med NOR 1491 og GRAS40BE

Jeg må indrømme at jeg kender de to gutter personligt, hvis test jeg henviser til, så en del af den baggrundsviden jeg har, stammer fra møder og samtaler med disse skribenter, om hvordan man kunne optimere deres test, for at få sammenlignbare resultater, og specielt vedrørende "ved øret maling" som er det mest relevante for brugeren. Samtidig er den målemetode den mest robuste, overfor minimale placeringsafvigelser mellem måler og munding. At den ene så stædigt holder fast i også at ville vise resultater jfr MIL-STD-147D er udelukkende fordi han ikke bryder sig om at erkende et nederlag[Wink] hvad angår erfaringer og sikkerhed i malemetoder[8D]

Jeg har også været så privilegeret at jeg har deltaget i en testrække hvor man samtidigt kunne udskrive resultaterne med fuld frekvensopløsning. Her havde jeg også lejlighed til at få verificeret kapaciteten af Norsonic udstyret.

Men Selvfølgeligt har den slags nymodens bras ingen chance i sammenligning med det subjektive menneskelige øre, specielt baseret på youtoube videoklip[:I][:I]
Helt ubrugeligt bliver den type repeterbare måleresultater, hvis ikke det stemmer overens med personlig præference[B)]
Svar
#46
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Jeg laver mig engang popcorn, hiver fodskamlen hen og sætter mig i min bedste lænestol........og nyder en replica kamp mellem Joe Frazier og Muhammed Ali i hvert sit ringhjørne [Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!


Hvordan kan man slås, hvis man er i hver sit ringhjørne?????????[B)]
Svar
#47
Citat:quote:

Originally posted by n a

Men Selvfølgeligt har den slags nymodens bras ingen chance i sammenligning med det subjektive menneskelige øre, specielt baseret på youtoube videoklip[:I][:I]



Nå, nu stammer min mening/erfaring åbenbart fra youtube [:o)]

Tja, det kan jeg dårligt tage seriøst og vil lade stå som verificering af modargumenterne. [Smile]

Nyd popcornene - á hoppr' á her.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#48
Typisk for dig, Joe. Du har fået så mange tæv at du ikke længere kan huske at du starter i et hjørne og venter på gong-gongen.......og så begynder kampen.
Desværre ser det ud til at Sne-Muhammed har trukket sig lige før den gong synger.....[Big Grin] DAMN, jeg har glædet mig, men nu er der en film om Evel Knievel på Discovery [^]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#49
Citat:quote:

Originally posted by HappyNanoq

HEhe, nå, det har vist udviklet sig til lidt bitchslapping der ikke rigtig har affødt sig noget nyt i de senere indlæg.

Så tror også jeg hopper af her og lader folk bedømme de info de forelægges selv. =o)

Er såmænd kun ude på at finde ud af hvad der er hoved og hale i visse informationer, har intet bundet i og har ingen interesse i salg til Danmark - så jeg kan være ligeglad. Undrer mig bare i mange af påstandene, da jeg i visse tilfælde har andre erfaringer selv.

Men fuck dét - er jo bare bosat på en lille isoleret ø, og som alle i Dk ved er jeg sikkert også stærkt alkoholiseret som alle andre grønlændere. Wink

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)


Det var en lidt spøjs reaktion[?]
Du stiller en hel masse spørgsmål til udførelsen af disse test. Det får du så svar på. Herefter betvivler du at man nu kan have opnået disse resultater, da det ikke passer med de erfaringer du har.
Til sidst trækker du "offerkortet"[Wink] og siger at vi driller. Jeg synes faktisk at du skriver meget både rigtigt og ret fornuftigt om lyddæmpere, du er også god til at formidle meget omkring brug af dæmpere, så jeg forstår ikke helt din sidste reaktion.
Svar
#50
Citat:quote:

Originally posted by n a

Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Jeg laver mig engang popcorn, hiver fodskamlen hen og sætter mig i min bedste lænestol........og nyder en replica kamp mellem Joe Frazier og Muhammed Ali i hvert sit ringhjørne [Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!


Hvordan kan man slås, hvis man er i hver sit ringhjørne?????????[B)]


Hvis du bliver månedens kælling kan du kaste med den sjat du har tilbage af dine drikkevarer, lade som om du bliver holdt tilbage og fægte med armene, eller lade der gå letterman i den og kaste med dine sko.
Men det var hvis ham den glade isbjørn der lød mest tøsefornærmet, så måske et fint billed fra isen [Big Grin]
Svar
#51
Når man diskuterer et emne som man er meget passioneret omkring sker ser underlige ting i folks hjerner uanset hvor objektiv man er.
Men fuck nogen fede billeder, og den steyr i træ er gudesmuk!!!

---
Living to enjoy life!
---
Living to enjoy life!
Svar
#52
Citat:quote:

Originally posted by saze

Når man diskuterer et emne som man er meget passioneret omkring sker ser underlige ting i folks hjerner uanset hvor objektiv man er.
Men fuck nogen fede billeder, og den steyr i træ er gudesmuk!!!

---
Living to enjoy life!



Jeg tror desværre ikke, man kan få en Scout i træ, men det ligner[}Smile]
Svar
#53
Citat:quote:

Originally posted by Leo

Citat:quote:

Originally posted by saze

Når man diskuterer et emne som man er meget passioneret omkring sker ser underlige ting i folks hjerner uanset hvor objektiv man er.
Men fuck nogen fede billeder, og den steyr i træ er gudesmuk!!!

---
Living to enjoy life!



Jeg tror desværre ikke, man kan få en Scout i træ, men det ligner[}Smile]



Hehe lige præcist dette afholdte mig fra at spørge hvor de kan fåes men så kunne jeg ikke rigtig finde noget over
Info på det... Hvad siger du happynanoq? Custom Job eller?
---
Living to enjoy life!
Svar
#54
Det er vist ikke træ, men folie.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#55
Ingen anelse om det - gik bare ud fra det var en specialmodel.
Man kan jo få nogle custom træskaller til støttebenene så man fjerner gummiet og får træ i stedet.

Men det minder om en slags folie. Det var ikke håndmalet.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#56
Men en lyddæmper ser da godt ud på en Scout, men sgu også den eneste riffel hvor en lyddæmper pynter.
Men man kan vel også sige at alt pynter på en Scout[Wink]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#57
Citat:quote:

Men man kan vel også sige at alt pynter på en Scout[Wink]


[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Svar
#58
Er det virkelig alles erfaring at skydning med lyddæmper forringer præcision som nævnt i første post, stadig uudfordret ?

Jeg har læst Jørund Liens tests i Jakt de sensste 6 år og synes ikke jeg har set en generel tendens.

Den mindre rekyle burde vel hjælpe de fleste [?]

Oplever I en ændring af træfpunkt mellem 1 skud og resten ? Jeg har hørt/læst om flere tilfælde ?

På en hel anden konto er jeg bekymret ved at skulle have skåret gevind i mine gode piber.

Mvh Pete
Svar
#59
Hej.

Se her : http://www.steyr-mannlicher.com/en/hunti.../versions/

"Træ" versionen kommer fra fabrikken - det er bare plasticfolie der er lagt på skæftet. [Big Grin]

Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.jpg
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#60
Citat:quote:

Originally posted by pete1234

Er det virkelig alles erfaring at skydning med lyddæmper forringer præcision som nævnt i første post, stadig uudfordret ?

Jeg har læst Jørund Liens tests i Jakt de sensste 6 år og synes ikke jeg har set en generel tendens.

Den mindre rekyle burde vel hjælpe de fleste [?]

Dog er der vel en problematik omkring træfpunkt af første skud igennem dæmperen. Derefter burde præcisionen vel være mindst som før hvis gevind/kroning er i orden ?

På en hel anden konto er jeg bekymret ved at skulle have skåret gevind i mine gode piber.

Mvh Pete



Når jeg læser dansk som jeg plejer at gøre, så kan jeg ikke se noget sted at trådstarter skriver noget om forringelse af præcisionen. Sådan som jeg læser det så er præcisionen uændret

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)