Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Erfarig med lyddæmpere
#61
Ja, hold da fast, jeg overså et "ikke" [:o)]

Det første man bliver blind på er øjnene [Wink]

Mvh Pete
Svar
#62
Min Sako skyder meget bedre og det med 5 forskellige projektiler, og der er stort set heller ingen træfpunktsændring imellem de forskellige typer - fra 90 til 100 gr. (det var der før)

Nu vil jeg ikke påstå, at det er på grund af lyddæmperen - men det er en mulighed [Wink]

@ Pete - har du selv oplevet forskel på 1 skud (der ikke var der før lyddæmperen) - uden at blande rengøring og olieskud ind i sagen [8D]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#63
Jeg læser også af diverse tests (inkl egne) som at konsensus er, at præcisionen enten er uændret eller forbedres ved brug af dæmper...
Svar
#64
Citat:quote:

Originally posted by AB

Min Sako skyder meget bedre og det med 5 forskellige projektiler, og der er stort set heller ingen træfpunktsændring imellem de forskellige typer - fra 90 til 100 gr. (det var der før)

Nu vil jeg ikke påstå, at det er på grund af lyddæmperen - men det er en mulighed [Wink]

@ Pete - har du selv oplevet forskel på 1 skud (der ikke var der før lyddæmperen) - uden at blande rengøring og olieskud ind i sagen [8D]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2



Jeg har ikke nænnet at få skåret gevind i piberne endnu, og har derfor ikke egen erfaring med ændring af træfpunkt imellem det første og efterfølgende skud. Der er udelukkende tale om andres erfaringer. Jeg kan ikke udelukke, at der er tale om olieskud, som har givet forskellen hos dem.

Hvad er din erfaring, AB ?

Mvh Pete
Svar
#65
Tjaae - det har jo altid været begrebet coldbore shot - men som sagt er det jo svært at lære noget af andre, hvis man ikke ved, hvad de gør ved piben inden.

Jeg har egentlig aldrig rigtig interesseret mig for andet end træfningen af skud nr. 1, udover at få mine rifler til at skyde fornuftige grupper [Wink]

Mine erfaringer med lyddæmper har jeg kun fra job, og afstanden jeg skød på var ikke så lang, at det gav nogen mindeværdig forskel - der blev heller ikke skelnet imellem, hvad der kunne være andre faktorer - eneste der giver en tydelig forskel, er dæmpningen af første skud, med mindre man ikke er sniperwannabe.

Det er da helt sikkert, at det bliver sjovt at eksperimentere lidt med det i den kommende tid [8D]

Du skal ikke være nervøs for at få lavet de snoninger - du skal bare vælge den rigtige snitternisse [Wink]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#66
[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#67
Citat:quote:

Originally posted by AB

Du skal ikke være nervøs for at få lavet de snoninger - du skal bare vælge den rigtige snitternisse [Wink]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2


Der skal ikke bruges en snittenisse. Derimod skal mundingen smørres med "Rynkecreme" Rygterne vil vide at "rynkecreme" skal påføres fra en bakke[B)]
Det er en viden man opnår, bare man bliver "Gammel-nok"
Svar
#68
Ellers så må man bare bakke lidt[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Nok noget af det ubetinget mest tåbelige jeg til dato har hørt[xx(]
Altså at man skal bruge en bakke for at holde tolerancerne.....
Magen til uvidenhed skal man godt nok lede længe efter[B)]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#69
[Big Grin]
At "bakke" eller ikke "bakke" Det er sagen ...[8D]

Med de "tolerancer" man reelt har brug for ved montering af en "signatur-formindsker" på enden af en almindelig riffelpibe, kan man snitte rynkerne med et stykke vel-tilslebet øksehoved...[Wink]
Og hvis man er lidt pedantisk over udseendet, kan man fint "pudse" rynkerne op med en "bakke" af god kvalitet... Det er Alt RIGELIGT til de uhyrligt præcise instrumenter vi kalder "rifler" ..[Big Grin] Når bare centrering omkring HULLET i piben er på plads, og brøst og/eller styring er vinkelret på / parallelt med HULLET i piben ...

Er man "Gammel-nok" til at have en CNC ustyrlig drejebænk og nogle gode "DIN" platter, så er det jo kun opspænding og centrering omkring HULLET i piben der kan drille "spån-nissen" [Big Grin][8D][:I]

It is NOT Rocket-science...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#70
Citat:quote:

It is NOT Rocket-science...



Præcis[Big Grin][Big Grin]
Så er vi da i det mindste to der ved at det ikke er gevindet der skal rette dæmperen op, men anlægsfladerne[Wink]

Ved nærmere eftertanke så må det absolut være sort magi, hvis det skal koste mellem 700 og 1200kr for at få lavet et gevind[xx(][Big Grin].

Hele joken startede i en forespørgsel der gik på at man ikke troede på "tolerancerne" når gevindet blev lavet med ISO fuldprofil platter, men at man i sin kløgt ønskede gevindet lavet med en bakke fordi man så intetanende troede at så var tolerancerne i orden.
Dette skulle så indikere at verden havde stået stille på det skæretekniske område i 50 år.

Nu er det man mangler den der smiley med stjerner over hovedet og rullende øjne......

Nej klart, man ikke kan bruge fuldprofil platter og ISO prøveringe til noget som helst. Her er bakken i HSS jo klart overlegen[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

På den anden side, så får man jo heller ikke den der lækre revne overflade på gevindflankerne som bakken grundet lav skærehastighed ofte giver.
AHA, det kan faktisk være at denne lidt ru overflade vil hjælpe dæmpere uden "selvspænding" til at sidde fast[Big Grin][:o)][B)]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#71
Jeg synes jeg aner en anelse ironi anvendt i det sidste indlæg :-)

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#72
Naaarrrrjjj, da[Big Grin][:o)]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#73
Tak for tips & info [Smile]

Mvh Pete
Svar
#74
Rykterne i Sverige sajer at dom tolerensringarna inte är nogra nok, da dom endast kollar hela området. En gjängback av rejal kvalität liggar midt i toleransområdat.
Svar
#75
Citat:quote:

Originally posted by pipilangstrompe

Rykterne i Sverige sajer at dom tolerensringarna inte är nogra nok, da dom endast kollar hela området. En gjängback av rejal kvalität liggar midt i toleransområdat.



@Pippi, du er en ignorant [Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#76
Så har gängbacken også den klare fordel at jo mere man bruger den jo tightere bliver gevinderne[Big Grin]
Så vodoodukkesvingerne må i såfald kun skære gevind med slidte bakker.

Hmmmmm, hvor mange gange skal man køre over en bakke for at den bliver slidt..... Damn, nu er jeg nød til at konsultere "Stikplatten" og høre om man kan få fuldprofil gevindbakker[B)][:0][:o)][:I][}Smile][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#77
Citat:quote:

Originally posted by GT

Så har gängbacken også den klare fordel at jo mere man bruger den jo tightere bliver gevinderne[Big Grin]
Så vodoodukkesvingerne må i såfald kun skære gevind med slidte bakker.

Hmmmmm, hvor mange gange skal man køre over en bakke for at den bliver slidt..... Damn, nu er jeg nød til at konsultere "Stikplatten" og høre om man kan få fuldprofil gevindbakker[B)][:0][:o)][:I][}Smile][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]


Det der med hvor mange gange man skal køre over en bakke før den er slidt. Det afhænger af køretøjet, samt hvor stejl bakken er. Bakker i sandet terræn, bliver hurtigere slidt, end bakker i klippeterræn

Bakker hvor der er mange Prædatore i området, bliver ikke undermineret så meget som hvor der er få Prædatore. Prædatore holder bestanden af undergravende væsner nede[B)]
Svar
#78
Ha ha ha[Big Grin]

Nu har jeg så sovet på det og det hjalp ikke en skid.....

Nu er der bare endnu flere spørgsmål.

1. Kan bakke med en bakke, på en bakke???
2. Hvad sker der når man bakker baglæns på en bakke med en bakke???

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#79
Man sidder sku og bliver helt i tvivl om man tør køre til fyn i aften for at få revet nogle rynker
i et par piber...
I lyder som om i er MEGET trætte...
Jeg skal i hvertilfalde ikke bakke hele vejen...

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#80
Citat:quote:

Originally posted by farT4

Man sidder sku og bliver helt i tvivl om man tør køre til fyn i aften for at få revet nogle rynker
i et par piber...
I lyder som om i er MEGET trætte...
Jeg skal i hvertilfalde ikke bakke hele vejen...

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..



Hvis du nu lover aldrig at sige det til Henrik, så er han formodentlig den næstmest[Wink] rutinerede "rynkemager" her i denne branche.
Dog er man konstant nød til at holde ham lidt nede, for at han er til at være i nærheden af samme whisky med.[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)