Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mad Svinet
#41
Citat:quote:

Det er en kendt sag at det kun er en del af befolkningen der kan lugte "ornelugten".

It takes one to know one.......[Wink]

Citat:quote:

Jeg snakkede engang med en agronomstuderende der mente at man burde avle sig ud af det- på menneskesiden

Ha ha ha ha.....[}Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#42
Tillykke med den imponerede Galt, og ekstre meget win win at den også smager godt.
Det vildsvine kød, er simpelhent så godt til en varm grill.

Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#43
Nu har jeg prøvet at lave både , de så velkendte danske hakkedrenge og milionbøf . Det smager som var de lavet af helt almindeligt oksekød, spændt på når der skal en steg i ovnen , men mon ikke det også er ok , når farsen er ok .

Mvh LWL
Svar
#44
Hallå du sydjyde, det er et svin du har skudt, sku da ikke en strandvasket KO, du mener vel "smager af helt alm, SVINEKØD", ellers ved du hvem, som kommer rendende og vil skyde "VILDKO"

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#45
Ja . [Big Grin][Big Grin][Big Grin]
jeg tror godt jeg ved hvem du tænker på .
Det var nu bare for at sammenligne med noget de fleste kender .Jeg syntes altså det er meget lig ko , jeg kunne selfølgelig også bare ha`skrevet næsten som tapir , eller fiskehejre bare uden det der snert af fisk !

Mvh LWL
Svar
#46
Okse kød eller vildsvine kød, bedøm selv.

[IMG] http://i546.photobucket.com/albums/hh434...97fc0b.jpg[/IMG]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#47
Da jeg boede på Grønland kendte jeg en slagter som stod for indhandling af tamrener. Han fortalte at i de år, hvor dyrene blev slagtet så sent, der fra risiko for at nogle tyrene var i brunst, så testede man kødet fra tyrene på følgende vis.

Der blev skåret en lidt skive kød af hver tyr som røg på en god varm stegepande der stod over et gasblus. Ifølge slageren var man ikke i tvivl om der var brunsthomon i kødet. Det der afgav den kedelige lugt blev brugt til spegepølser.

Han fortalte, at så længe kødet blev hold under en given temperatur (jeg husker det som 70C) så slipper man for lugt/smag. Så til røgede spegepølser er det fint.

Er der nogen lidt større fagligt indsigt i emnet end en elingeniør ;-) som kan bekræfte ovenstående??

Mvh.
Jørgen
Svar
#48
jsc>> Helt korrekt, dog mener jeg at det er næsten enhver varmebehandling, så man skal koldryge det (Under 25°C). Og lad så for ALT i verdenen være med at erstatte pepperoni'en på Pizzaen med et par stykker af det hjemmelavede vildsvinespegepølse!!!!

Testen kan også gøres ved at smide et stykke fedt fra dyret i mikroovnen og så nuke det lidt hårdt. Når man åbner lågen er man ikke i tvivl.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#49
Citat:quote:

Originally posted by Prezzy

Jeg hjælper gerne Yeti. Vi skal vel være to til at slæbe.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog



Det kan være at vi skal hører med Anders for at være på den sikre side. Så kan jeg styrer jagtslæden og I kan løfte dyret ind...

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#50
Så har Madsvinet været udsat for den ultimative test . Der er blevet stegt "Pumba-bøffer" mens Bedste var i køkknet , hun har en af de mest sarte næser her i hovedelandet . Og der var overhovedet ingen udslag [Big Grin]
så der ingen problemer i at kalde en stor "hangris" for et Madsvin .

Mvh LWL
Svar
#51
[IMG] http://i546.photobucket.com/albums/hh434...90d4c7.jpg [/IMG]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#52
Citat:quote:

Originally posted by rolin

[IMG] http://i546.photobucket.com/albums/hh434...90d4c7.jpg [/IMG]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."


Hvad er det for noget stads du har nederst til højre på din tallerken, var det nogte grisen endnu ikke havde fået spist[Wink][8D]

Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legmesdel
Svar
#53
Det stads nederst på min tallerken , er noget min kone kalder "blanede rodfrugter" Hun siger det er sundt for mig , det skulle efter sigende holde mig ung og let til bens [Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Jeg har vennet mig til det , og det smager faktisk ganske udmærket
Det "sjap" der sejler rundt i bunden af talerknen er den smule kødsaft der er rendt fra dunserne

Mvh LWL
Svar
#54
Kan vi ikke få en opskrift på en god spegepølse?
Svar
#55
Det kan i da sagtens, men skal det være på gris? ( for det har jeg ikke testet endnu)
2 kg elg
600 g spæk
Spegepølseblanding fra OTZ
Salt og nitritsalt i følge opskrift på spegepølsemix
Kød og spæk hakkes på 8 mm skive og krydderi og salt blandes grundigt i
Mixet hakkes nu på 3 mm skive
Stoppes i 55 mm celluloseskind og tørres en uge
Derefter 2 x12 timer kold røg af bøg
Så tørring til konsistens føles rigtig
De må ikke hænge i træk og for tørt, så får man ikke væsken ud fra midten.
Krydderimix og skind kan købes på danishoutdoor

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#56
@leo
Tjek denne side.

http://www.otz.dk/Spegepølser-682.aspx

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#57
Citat:quote:

Originally posted by rolin

@leo
Tjek denne side.

http://www.otz.dk/Spegepølser-682.aspx

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."



Du må ikke vise sådanne sider til Prezzy. Nu kommer han ikke ud af skuret i flere uger. På den anden side så er tjansen som prøvesmager ikke si ringe endda...

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#58
Bare vent til jeg får gang i hjemmebryggeriet Yeti, så skal du nok trække dig som mundskænk.
Og det er netop blandinger fra OTZ jeg bruger til mine kreationer Rolin. Så kan man jo altid Spice lidt op med ekstra krydderier, hvis mavesåret tillader det.
Kunne være sjovt at lave ølpølser i styrke HappyNanoq

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#59
[IMG] http://i546.photobucket.com/albums/hh434...61e57e.jpg [/IMG]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#60
Flotte tandstikker

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)