Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mad Svinet
#21
Nå ja LWL - indtil nu var det jo en velbevaret hemmelighed, hvor godt det er at komme hos Rolin - for nu ikke at ødelægge det for os selv, men nu er katten vist ude af sækken [Wink]

Tillykke til både dig og Rolin med det flotte resultat (selv om det var held for dit vedkommende [Big Grin][Big Grin][Big Grin])

Spøg til side - skønt når det går så fantastisk godt [8D]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by rolin

Har du ALDRIG lært at læse, det der står mellem linjerne.
LOL

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."


Synes du virkelig at jeg seriøst trænger til den slankekur[Wink]
Svar
#23
JA

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#24
Ja gu` var det da held AB

Det er vi nogle som lever HØJT på

Heldet følger som bekendt de tossede [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

men jeg har overbærende venner ,så det er en win-win for mig

Nu har jeg fået temmelig mange bud på længden af madgrisens bisser (17-27 cm )
Nu kunne det være interesant at høre jeres bud .
Hvem er VTFs trofæ ekspert [:p]

Hvad er gennemsnits længden på bisserne i undermunden ?

Mvh LWL
Svar
#25
Hvad sagde slagteren til kødet, resten blæser vi på, det er jo kun et svin. [Big Grin]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#26
Det var sgu et flot tandsæt. Mon ikke de er omkring 24 cm?
Hvad mon tandfeen vil give for dem?

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#27
JEP, det var måske den gris du skulle have skudt, hvis ikke du havde "forelsket" dig i din nye chef.

/Rolin
"Fniser" LOL

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#28
Slagteren var vildt begejstret , han havde lige "hapset" et pund til egen gryde . Det er helt fantastisk siger han .

Så må vi jo se i morgen om vi skal ha` ham i behandling mod trikiner[Big Grin]

Mvh LWL
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by LWL

Ja gu` var det da held AB

Det er vi nogle som lever HØJT på

Heldet følger som bekendt de tossede [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

men jeg har overbærende venner ,så det er en win-win for mig

Nu har jeg fået temmelig mange bud på længden af madgrisens bisser (17-27 cm )
Nu kunne det være interesant at høre jeres bud .
Hvem er VTFs trofæ ekspert [:p]

Hvad er gennemsnits længden på bisserne i undermunden ?

Mvh LWL


20,8mm
Svar
#30
Lidt opdateringer.

Restvægt 16,2 gram = 100%

[IMG] http://i546.photobucket.com/albums/hh434...2bcc13.jpg [/IMG]

[IMG] http://i546.photobucket.com/albums/hh434...96fdba.jpg [/IMG]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#31
Hvor har du den kugle fra. Det kan da ikke passe at en nkt ikke kan skyde gennem sådan en Überleufer.
Jeg var ellers sikker på at en af fordelene med disse kobbersøm, var at de ikke ekspanderede så meget, men til gengæld altid gav gennemskud[B)][Wink]
Svar
#32
Det overrasker også mig .
Kuglen havde været igennem bovbladet på "udgangssiden"
Hastigheden skulle være ca 680 m/sek. Ifølge m@x og QL
( ja det var dengang[Big Grin] )
Svar
#33
Hvordan smagte svinet, der er nok mange der, ikke vill skyde en MAD gris i denne størrelse, jeg har gentagne gange sagt, der er intet galt i at æde at svin i denne størrelse.

/Rolin.

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#34
Hvis nogen er hos Rolin efter madgris , kan jeg på det KRAFTIGSTE fraråde at skyde grise i den størelse .
Be derimod Hr Rolin sende en Galtalarm til mig , og jeg skal hurtigst muligt vende næsen mod Småland [Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Jeg har spist af grisen i dag , og gør det igen i morgen [:p]

Mvh LWL
Svar
#35
Ornealarm -> Galtlarm

Svenskerne er ikke så glade for a'er i alarm som vi danskere... Så dermed er det nok bedre at det bliver mig der tager hånd om Galtlarm hvis det måtte blive nødvendigt ;-)

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#36
Tillykke med den flotte gris[Smile]Det er altså fedt at finde sådan en god stor gris i mørket,det er ikke nemt at vurdere deres størrelse i mørket inden skuddet[Wink] Jeg skød selv en keiler i samme størrelse sidste år,iøvrigt ikke så langt fra hvor Rolin slår sine folder. Rent kulinarisk vil jeg sige det sådan,at ikke engang grill-pølserne kunne jeg klare smagen/lugten af. Kun spegepølserne (Som der endte med at blive pænt mange af!) kunne jeg lide. Så snart der kom varme under kødet,så var orne-"duften" dér. Min erfaring er at ornelugten først træder frem i forbindelse med varmebehandlingen, og derfor er fremstilling af spegepølser,og koldrøget inderlår som jeg også lavede vejen frem til anvendelse af "Herrekød". Og man ikke kan krydre sig ud af problemet.
Iøvrigt, resten af husstanden her kunne ikke lugte noget "grimt" når der kom varme under kødet, men jeg er åbenbart meget "følsom" overfor denne duft.

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#37
Imponerende gris.tillykke.

Mvh Pete
Svar
#38
Der er ledige pladser fra april.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#39
Jeg hjælper gerne Yeti. Vi skal vel være to til at slæbe.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#40
Citat:quote:

Originally posted by ULG
Iøvrigt, resten af husstanden her kunne ikke lugte noget "grimt" når der kom varme under kødet, men jeg er åbenbart meget "følsom" overfor denne duft.



Det er en kendt sag at det kun er en del af befolkningen der kan lugte "ornelugten". Jeg snakkede engang med en agronomstuderende der mente at man burde avle sig ud af det- på menneskesiden [:o)]. Det ville fjerne problemet med at skulle kastrere halvdelen af alle slagtesvin.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)