Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sprængning af lyddæmper
#41
Citat:quote:

Originally posted by Rixen

"FØR" billedet du postede længere oppe, er et af dem som jeg har taget af min Thunderdåse og sendt til n a.

Men når du nu er så evigtklog, så må du jo komme med et bedre bud med(!) bevis, og ikke bare gammelkloge påstande.



Aner ikke om billedet er af din dæmper, men det er en S&L

Der er efterhånden 3-4 tilfælde med samme fejl. Alle er S&L. Alene det faktum fortæller at der er noget galt med konstrutionen.

Angående dit sprogbrug, synes jeg lige du skal dæmpe dig lidt. Du har det svært når du bliver modsagt. Se denne tråd:

http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=29&t=52018

Hvis du ikke vil lytte til "gammelkloge", så må du hellere nøjes med at få dine egene erfaringer.[Wink]

Hvordan kan du forresten med god samvittighed sælge en dæmper som du ved er under mistanke for at være defekt????

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#42
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Citat:quote:

Originally posted by Rixen

"FØR" billedet du postede længere oppe, er et af dem som jeg har taget af min Thunderdåse og sendt til n a.

Men når du nu er så evigtklog, så må du jo komme med et bedre bud med(!) bevis, og ikke bare gammelkloge påstande.



Aner ikke om billedet er af din dæmper, men det er en S&L

Der er efterhånden 3-4 tilfælde med samme fejl. Alle er S&L. Alene det faktum fortæller at der er noget galt med konstrutionen.

Angående dit sprogbrug, synes jeg lige du skal dæmpe dig lidt. Du har det svært når du bliver modsagt. Se denne tråd:

http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=29&t=52018

Hvis du ikke vil lytte til "gammelkloge", så må du hellere nøjes med at få dine egene erfaringer.[Wink]

Hvordan kan du forresten med god samvittighed sælge en dæmper som du ved er under mistanke for at være defekt????

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!


Doo Max, var konen bortrejst i onsdags, du virker lidt pirlig[B)][Wink]
Rixens dæmper kan vel næppe kaldes defekt, den har efter det oplyste skudt ca 15o skud på en 300WinMag

Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legmesdel
Svar
#43
Hvis du ikke konstant hakkede på mig Max, var tonen nok en ganske anden skal du se. Når man råber i skoven får man svar, som du nok ved.

Min lyddæmper er ikke defekt, og jeg kan derfor sælge den med god samvittighed.[Wink]

Jeg er medlem af "Schultz & Larsen" gruppen på Facebook, og dette er lige blevet postet.

Hej alle sammen.
Jeg har lige haft en behagelig lang samtale med Morten som ejer S&L fabrikken ang dvs angreb på han's lyddæmper.
Morten fortæller at han fra start a har svaret Bjarne N både høfligt og ærligt på han's reklamation a han's dæmper som er sprunget og forklaret Bjarne hva Morten frygter der er sket og at han selvfølgelig køre reklamation på dæmpere.
Der er IKKE sket skade på kikkerten efter hva hubertushuset oplyser!!!
Høre skade er heller ikke omtalt over for Morten KUN at dæmperen var sprunget!!
Dvs dæmper er nu blevet stress testet( mange skud lige efterhinanden ) og våbensmeden. A H Hatting. Hubertushuset har alle godkendt uden problemer oplyser Morten.
Jeg skal ned til Morten snarest og der vil jeg få adgang til video a dvs test med store cal som jeg må dele her på siden og ud over det også billeder a nye og kommende S&L vare.
Der er også på tale at få lavet nye S&L knive så har man interesse i en sådan så sig endelig til for så sætter vi det igang.
Svar
#44
Læs igen don na [Big Grin]

Jeg skriver under mistanke [Wink]

Rixen har desværre en tilbøjelighed til at blive pissed, hver gang jeg prøver at hjælpe ham. Og så begynder hans sprogbrug at synke ned på blå stue niveau.
Rixen spørger i et åbent forum og så må alle svare. Jeg kom med min mening og så er den gammelklog og evigklog, ifølge Rixen.

Og det svarer jeg på. Sådan er min natur.
Hvis du læser Rixen's reaktion i den tråd jeg linkede til, så kom jeg med et godt råd til at forbedre hans forslag til at udfylde ansøgningen til lyddæmpere. Det blev taget meget ilde op, så det er ved at gå op for mig at Rixen ikke kan lide mine svar eller min person. Da det modsatte ikke er tilfældet fortsætter jeg med at svare på de indlæg jeg mener at kunne bidrage med noget til. Det er jo det der er hele essencen i denne type fora.

Skal vi så komme videre [Smile]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#45
Vi holder os lige til trådens tema gutter. Personfnidder, hakken på hinanden osv. og irrelevante bemærkninger til hinanden kan I tage et andet sted. Max og Rixen i slapper lige ekstra af i stedet for at flyve flæsket på hinanden nu. [Smile]

Jepsen
Moderator

*** Jepsen :-) ***
[Image: ajbutton.gif] [Image: 529171_3631301428797_1517866452_n.jpg]
***  Jepsen :-) ***
 
Svar
#46
Vi har fået at vide, at våbensmeden.dk har lavet forsøg på sprængning af en Superdome dæmper.

Jeg har forsøgt at indsætte et link til videoen med testen her. Håber det virker [Big Grin]

https://www.facebook.com/photo.php?v=101...=2&theater

Jeg har postet nyheden under danske nyheder, men synes egentlig er relevant i denne tråd også.

*** Jepsen :-) ***
[Image: ajbutton.gif] [Image: 529171_3631301428797_1517866452_n.jpg]
***  Jepsen :-) ***
 
Svar
#47
Citat:quote:

Originally posted by Jepsen

Max og Rixen i slapper lige ekstra af i stedet for at flyve flæsket på hinanden nu. [Smile]

Jepsen
Moderator



Modtaget. Rixen og jeg har ordnet det på PM [Smile]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#48
Fed Video. Sjov underholdning[Smile]

Jeg kom dog til at tænke på hvorfor man nettop havde valgt den kaliber, udover at han havde en "cowboybøsse" stående i denne kaliber:

Lidt piratdata fra Quickload[B)]
------- Max kammertryk--Mundingstryk--krudtmængde--teoretisk maxtryk i dæmper
45/70---1930bar---------300bar--------50grains-----10-20bar
6,5x55--3800bar---------900bar--------50grains-----30-60bar
9,3x62--3900bar---------660bar--------60grains-----30-60bar
300WM---4300bar---------1150bar-------78grains-----50-80bar
8RM-----4600bar---------1100bar-------83grains-----50-80bar

Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legmesdel
Svar
#49
Ha ha ha. ... fint kaliber-valg!! Rart at se at producenten tager det SÅ seriøst! !![}Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#50
Det er skræmmende useriøst ! Hvem tror de de overbeviser med test af én dæmper i et lavtryksvåben? Gad vist hvor mange flere der skal sprænges af kunderne før de tager det alvorligt ? Hmmm, det vil de næste uger og måneder vise. Jeg håber ikke nogen kommer til skade undervejs.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#51
det lader til at REX har tænkt sig at teste en dæmper også med en .300wm, det er vist lidt mere relavant

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#52
Troede ellers den københavner vaabensmed var en seriøs mand.
Men åbenbart ik.

Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#53
Kæft det er useriøst.
Er Våbensmeden i lommen på S&L - nogen der ved hvilken connection de har ?
Den her vil da forhåbentlig bringe en uvaskelig plet på begge.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#54
Nu betragter jeg egentlig Fjolsbogen for det den er: for fjolser[Wink].
Vil det have nogen effekt at ligge det eks. skema som N/A viste derind ???
Nej, det vil det vil næppe ???

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#55
mht skema af QL og mundingstryk, kommer jo an på hvilke kugler/ladninger (og løbslængder etc) man har..høvlede lige min typiske igennem for 6,5x55, 8x68S og 375Ruger = 600-700bar i munden (er ikke fordi jeg har meget konservative ladninger, nærmere tvært om,.. men mere mellem-lette kugler for kaliber og dermed hurtigt krudt/tæt ved fuld forbædnig i løbet .. tror det er det der betyder noget mht hvad der sker i ude i snuden)

har forøvrigt en TD MC54 og kan ikke fra noget QL 'talmæssigt' se noget problem for mine applikationer (i praksis ok har ikke kørt mere end 5skud igennem med 8x68 og 10-15 med 6,5x55 mest for at checke træfpunktændring .. har pt taget 4 sektioner ud for forkorte længde .. ved ikke om det skulle gøre det 'tuffere' for dæmperen?)

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#56
Kristian er bestemt en seriøs person, og et godt menneske - jeg tror bestemt ikke, at han ville stille op til noget, som han ikke selv vil stå inde for !

Det er jo lidt svært, hvis man selv har brugt et produkt, igennem længere tid, og er godt tilfreds - og ingen problemer har haft overhovedet - og man så skal tage stilling til nogle hændelser, som man ikke aner noget om (hvem, hvad, hvor, hvordan og er den monteret korrekt) ?

Tror da bare at man lige hurtigt ville lave en (tæt på fuldauto) test, og det gik da pænt stærkt [Big Grin] - tænker bare at jeg ikke har hørt/set at nogen har påpeget, at det var et varmeproblem - så havde det jo været sjovere at teste præcisionen [Wink]

Jeg ville da også ønske at man havde målt lidt her og der, for at se om der var nogen form for udvidelse - det kunne man jo sagtens, når nu man alligevel bruger en riffel, med meget lav mundingstryk, så havde det da virket lidt mere fagteknisk [8D]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#57
Heee- Heee Heee...[Wink]

@ n/a: Den lille tabel med "pirat-data" fra QL, hvilken pibelængde?

Jeg synes det ligner den sædvanlige "strategi" fra en producent, der er helt klar over at de har et problem...

1. Først benægter man at der skulle være et generelt problem med ens produkt..

2: Når man så bliver direkte konfronteret med de reelle sager, prøver man at male det op med at "man ikke har fået alle oplysninger, eller "oplysningerne er selvmodsigende", eller "ikke relevante" samt at man ikke har modtaget NÆR så mange klager /reklamationer som der påstås i offentligt forum...

3: Når der så er så mange tilfælde at det ikke længere kan tilskrives "tilfældigheder" så laver man et PR stunt hvor man helt bevidst går efter at vildlede de brugere der måske ikke har sat sig ind i det tekniske omkring selve problemet --

Det er SØRGELIGT at et firma der burde bekymre sig om et renommé for kvalitet og god service (omend måske lidt langsommeligt[:I]) ikke bare tager tyren ved hornene, og tilbagekalder alle de dæmpere man har VIDEN om kan være for "tyndt konstrueret" [xx(]....

Det er mig totalt ufatteligt at lederne for et firma som S&L (og deres forhandlere )åbenbart har en moral lige så tynd som væggene i deres "flammedæmper" (Vrøvl i øvrigt, hvorfor tale om at dæmpe flammer inden i "blast-chamber'et" på en lyddæmper... visse -vasse)

Men, det er jo nok et spørgsmål om at frygt for "bundlinjen" bortvisker en stor del af den smule moralsk rygrad firmaets ledelse er i besiddelse af[xx(][V]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#58
@dravis
Når jeg prøver at genskabe de data som na har lagt ind så kommer jeg frem til en pibelængde på ca. 50 cm for alle.
Det må jo være direkte sammeligneligt, hvis udgangspunktet var den covboyriffel på ½ meters penge som Kristian brugte.

Og hvis man virkelig vil lave en strestest af en dæmper, så vil en 300 magnum med en 50 cm pibe stresse dæmperen over hvad den skal kunne holde til ved almindeligt brug.

Og det må være den rette metode, lidt ligesom tryktest af lufttanke og hydraulisk udstyr. Her anvender man dog faktor 2, 3, eller mere for at være sikker på at beholderen holder i hele godkendelsesperioden.

En dæmper med 5 år på bagen og lidt tæringer indvendigt, skal stadig kunne holde til almindeligt brug.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#59
Citat:quote:

Nu betragter jeg egentlig Fjolsbogen for det den er: for fjolser.
Vil det have nogen effekt at ligge det eks. skema som N/A viste derind ???
Nej, det vil det vil næppe ???


Claus, du snakker du som du har forstand til[Wink][Big Grin]

@Dravis,

gad vide om S&L forsøger at lave en "Izny"??[Big Grin]

Korrektion:
Den dæmper der blæste i luften i fredags i Hvidesande var monteret på en 300win mag og den holdt til ialt 10 skud skud[xx(]
Det var iøvrigt en TMD45.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#60
ER der nogen af de ærede "guruer" der har et overblik over hvor mange sprængninger af S&L dæmpere der er sket?

Konstruktionen er jo reelt en kort "mundingsbremse" der er monteret inden i dæmperens "reflex-blast-chamber"

Der har været lavet masser af prototyper med den type konstruktion af alle "hjemme-snedkerne" (mere eller mindre professionelle "spån-aber") i USA, og i NZ hvor dæmperne jo bare er en "gummistøvle" (som n/a skriver i sin signatur) Der er generel enighed om at det ikke giver ret meget ekstra dæmpning, hvis noget overhovedet.

Hvis det var min S&L dæmper, ville jeg bare skære den "flammedæmper" af ... problem solved...[Big Grin] eller i det mindste den forreste del, så trykket ikke får mulighed for at komme op, når projektilet mere eller mindre lukker for det lille hul forrest.
Det skulle ikke undre mig om dæmperen faktis ville dæmpe mindst lige så godt..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)