Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sprængning af lyddæmper
#81
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Har S&L dæmperen ikke været solgt i No og Se i en længere periode? Jeg søgte på Robsoft og så vidt jeg kan se strømmer de ikke over af indlæg om sprængte dæmpere..........

Yeti



jo netop .. hvor er det hav af rapporter om sprængte S&L ?? .. har de sidste par dage forsøgt at finde dem på google.no (.se)..på kammeret.no og robsoft.nu. Der ikke noget 'massehysteri' jeg umiddelbart kan finde for et specielt fabrikat..der er spredte rapporter om eksploderede/spængte/itu dæmpere af forskellig fabrikater..Hausken, Br (sågar en sonic35) etc her og der.

Det med 100+ S&L i No der er itu eller 'tilbagekaldt' har jeg også hørt rygte om .. men heller ikke kunnet finde (jeg har nu hørt som S&L tilbagekaldte en ret tidlig (før sonic?)version hvor der vist manglede nogen kvalitets check på baflerne før de blev monteret - men igen, jeg kan ikke finee noget på det på nettet)

så nogen med meget websøge tæft og lyst/energi.. burde nok lave en 'sprængnings rapport' opstilling/tabel (dæmper, kaliber, løbslængde, ladning, andet, reference link) for DK,N,S for alle fabrikater der nævnes..så er der mere konkret at gå efter om der evt er nogen der skiller sig ud

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#82
Så vidt jeg ved.....[Big Grin][Big Grin][8D][Wink] er salget af S&L styrtdykket i No og Sv. Hvis der ikke er solgt ret mange af den nye model, vil der jo heller ikke være ret mange sprængninger [Wink]

Til gengæld er der solgt rigtig mange Sonic, og så er det jo meget meget positivt, at der ikke har været de store problemer med ødelagte dæmpere.

Der vil jo altid være noget der kan gå galt - det er vel bare et spørgsmål om, hvordan man så tackler det, og hvor seriøst man går til opgaven.

Når det er våben relateret, skal det altså være seriøst - og hvor meget arbejde ville det være, at tage kontakt til de få uheldige, få en god snak om hvad og hvordan det skete - undersøge våben/gevind/dæmper ???? og så reagere derefter .....

Man kunne jo også bare vælge, at invitere et panel til en skydedag - montere en håndfuld tilfældige S&L dæmpere, af den nye model, på en 300 win., og så fyre 500 skrald igennem dem hver - så er den skid slået, og det må briste eller bære.

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#83
S&L dæmpere har været på udsalg til vist nok 465 gode norske kroner på forskellige handelssider.
Svar
#84
Citat:quote:

Originally posted by lollænder

S&L dæmpere har været på udsalg til vist nok 465 gode norske kroner på forskellige handelssider.



Det er jo også dyrt nok, hvis de kun holder til ét skud [:I]
Svar
#85
Alt er relativt, men ja. Jeg slapper helt af med at vælge lyddæmper et stykke tid. Der kommer nok snart nogen på tilbud.
Svar
#86
Citat:quote:

Originally posted by wolf_skate

Citat:quote:

Originally posted by yeti

Har S&L dæmperen ikke været solgt i No og Se i en længere periode? Jeg søgte på Robsoft og så vidt jeg kan se strømmer de ikke over af indlæg om sprængte dæmpere..........

Yeti



jo netop .. hvor er det hav af rapporter om sprængte S&L ?? .. har de sidste par dage forsøgt at finde dem på google.no (.se)..på kammeret.no og robsoft.nu. Der ikke noget 'massehysteri' jeg umiddelbart kan finde for et specielt fabrikat..der er spredte rapporter om eksploderede/spængte/itu dæmpere af forskellig fabrikater..Hausken, Br (sågar en sonic35) etc her og der.

Det med 100+ S&L i No der er itu eller 'tilbagekaldt' har jeg også hørt rygte om .. men heller ikke kunnet finde (jeg har nu hørt som S&L tilbagekaldte en ret tidlig (før sonic?)version hvor der vist manglede nogen kvalitets check på baflerne før de blev monteret - men igen, jeg kan ikke finee noget på det på nettet)

så nogen med meget websøge tæft og lyst/energi.. burde nok lave en 'sprængnings rapport' opstilling/tabel (dæmper, kaliber, løbslængde, ladning, andet, reference link) for DK,N,S for alle fabrikater der nævnes..så er der mere konkret at gå efter om der evt er nogen der skiller sig ud

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone


Kunne vi ikke en gang for alle fastslå: S&L og SONIC har INTET MED HINANDEN AT GØRE. (hvis det overhovedet kan undgås)
Hvor mange, eller hvor S&L sælger/har solgt af dæmpere de sidste 3 år, har jeg ingen anelse om. Dog har jeg et kendskab til tiden før 2010. Her er det rigtigt, at man fik leveret et parti dæmpere, hvor der hos elokseringsfirmaet var lavet en fejl, som havde "spist" af gevindet. Det medførte at 3 dage efter den første melding, gik man ud og erkendte problemet, og 14 dage senere, var der nye dele til samtlige som havde fået leveret dæmpere med tvivlsomme gevind. Medio 2009 opdagede man et tilsvarende problem, som dog blev stoppet inden der var leveret nogle af de over 10.000moduler, som denne gang var blevet fejlbehandlet under overfladebehandlingen. Den første udbytningssag, blev efterfølgende af mange opfattet som skoleeksemplet på hvordan dæmperproducenter burde behandle den slags tilfælde.

Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legmesdel
Svar
#87
Ja jeg undres lidt da jeg også husker en helt ok håndtering omkring slagstifterne. Men ændringerne hos S&L omkring 2010 er måske gået ud over mere end blot den innovative formåen...

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#88
Jeg kan bekræfte det ikke er noget rygte da det er mig det er sket for.
dæmperen bliver sendt til rep i morgen;-)
Citat:quote:

Originally posted by AB

Definer rygter [8D]- har læst om en der "påstod" at det var sket med hans 9,3x66 Sako

En lokal nåede kun et skud med sin 300 win. - her var der hos skytten tvivl om det var gevindet der var så skævt, at kuglen havde ramt noget i dæmperen (tvivlsomt - men hvad skal man tro [Smile])

Begge dæmpere var samme fabrikat som trådstarteren.

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2


Svar
#89
jeg bliver sgu mere og mere glad for at jeg har bestilt en ase utra. Den har jeg da ikke umidelbart kendskab til at der skulle være problemer med [Smile]

Once you've been amongst them, there is no such thing as too much gun.
Once you've been amongst them, there is no such thing as too much gun.
Svar
#90
Vil det sige, at vi er oppe på 3 eller 4 bekræftede havarier ?

1X 9,3x66 (Kilde: 9,3x66 her i tråden. Er det den samme som trådsarter/FB omtaler, eller er der én til i 9,3x62?)
1x 300 Win Mag( Kilde: ab her i tråden)
1x 308 W. (i Hvide Sande Kilde: GT her i tråden)

Er det der vi er ? Er der flere ? Er der nogen af disse som er undersøgt og hvor årsagen til havariet er endeligt klarlagt?

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#91
GT, har korrigeret til kaliber 300 WM
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#92
Hvad med den der ligger i Hubertushuset - er det en af de nævnte ?

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#93
Citat:quote:

Originally posted by AB

Hvad med den der ligger i Hubertushuset - er det en af de nævnte ?

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2



Den i Hubertushuset, var monteret på en 9,3x62 (Kilde: Hestens egen mund; Ejeren Bjarne Nielsen. Læst på Facebook)
Svar
#94
Er GT og AB´s 300 Winnie den samme ? Med andre ord: AB, den 300 win.mag du omtaler, var den fra Hvide Sande?

Jeg gennemlæste lige Bjarne Nielsens tråd igen, og han referer to gange til endnu en 9,3 x 62 som er sprængt i Jylland. Er vi så på 5 ?

Den mulige liste er så:

1X 9,3x66 (Kilde: 9,3x66 her i tråden).
1X 9,3x62 (Tilhører Bjarne Nielsen, omtalt på FB)Schultz & Larsen Superdome, serienummer MC 44.00254
1x 9,3x62 (Kilde: Bjarne Nielsen. Denne skulle være sprængt i Jylland)
1x 300 Win Mag( Kilde: AB her i tråden)
1x 300 Win Mag (i Hvide Sande. Kilde: GT her i tråden)

Jeg har på fornemmelsen at nogle af de nævnte kan være de samme, som blot kan være nævnt med forkert kaliber. Faktisk kan de tre sidste på listen godt være forskellig omtale/rygter om den samme hændelse. Kan nogen bidrage med flere oplysninger der kan komplettere listen og opklare forvirringen ?

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#95
Kunne vi ikke bygge listen som et separat dokument evt som et sticky. Det skal så opdateres efterhånden som hændelser bliver dokumenteret. Alternativt bliver informationen uoverskuelig og spredt ud over hele denne tråd.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#96
God idé. Men vi må stille visse dokumentationskrav, så vi ikke får en lang liste med forskellige rygter om samme hændelse. Allerbedst vil det være, hvis folk kan oplyse serienummer på den sprængte dæmper, men kaliber, model, sted og dato kan også afsløre om der er flere referencer til det samme.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#97
tror der er mange rygter og få reelle dæmpere der er sprængt

kender til 2
1 tmd45 cal 9,3x66
1 superdome 44 9,3x62 ( bjarne fjæsbook )
----------------------------------------------

har hørt rygter om ( har der på 2-3-4 hånd )
1 i hvidesande TMD45 har hørt cal 308 / 3006 og 300 winmag
1 på sjælland SAI carbon en eller anden magnum (stor person skade )
1 hausken i sønderjylland cal ?
1 sonic 45 hvis nok i ulfborg cal 6,5-284

så hvad og hvor mange får vi nok aldrig af vide
så vi skal nok passe på at 1 fjer ikke bliver til 10 høns

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#98
9,3x66 kan du ikke lige fortælle hele historien, hvad skete der?

---
Living to enjoy life!
---
Living to enjoy life!
Svar
#99
Den lokale jeg refererer til, hjemmehørende i Års, er købt og monteret i Hobro, var en af de aller første i omløb - havariet var længe før Hvide Sande, men hvor det er sket og om der er en tidsforskydning - det kan jeg jo ikke vide (usansynligt at det er den samme)

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
@Hatting,

den fra Hvidesande ringede manden til mig og berettede om da han ønskede en Sonic i stedet.

Dæmperen var monteret på en 300 win mag og holdt til i omegnen af 10 skud. Dæmperen blev afleveret hos Korsholm og manden fik sine penge retur.

Spurgte ikke til serienummeret da det ikke var en dæmper jeg havde solgt.

At producenten har bly i skoene og ikke rykker på et aktuelt akut problem kan udelukkende gå ud over hans ry og rygte.
Det er ganske enkelt for dårligt at de dæmpere med for svag flammedæmper ikke allerede er tilbagekaldt fra markedet!
Den model der er vist billeder af er ihvertfald ikke konstrueret stærkt nok. Det kan selv jeg beregne selv om det snart er 20 år siden jeg "gik til" statik og styrkelære[Wink]

I stedet for al den "Izny" propaganda med halvhjertede såkaldte "tests" af dæmpere der så efterfølgende når man bliver "klædt af" lige pludselig ikke længere er en test, det pynter sku ikke!

Alle laver fejl, PERIOD!, men tag det dog som en mand!

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)