Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagtfeltoptik med gode mørke egenskaber
#21
Jeg må sige min feltskydning har forbedret sig markant efter jeg har fået tysk kvalitets optik i 6-24x56, MEN vil lige pointere at det er manden bag aftrækkeren der afgør kampen. Ved det seneste DJ Mesterskab i Ulfborg (sept 13) blev vi allesammen på holdet slået med flere længder af en iskold fynbo med en gl opbygget Mauser 98 med en billig kineser kikkert på toppen ! Skammeligt ;-)
Svar
#22
Hej,

Jeg har en 15 år gammel 4 x 32 af ukendt fabrikat.
Denne har rigtig gode mørke-egenskaber.
Helt mørkt.
Find dig sådan en......

Hundemanden
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by Hundemanden

Hej,

Jeg har en 15 år gammel 4 x 32 af ukendt fabrikat.
Denne har rigtig gode mørke-egenskaber.
Helt mørkt.
Du skal få den til en fornuftig pris......

Hundemanden


Svar
#24
Nikon Monarch serien har Kanon lysgennemstrømning. helt på højde med, eller bedre end, det bedste fra Swaro og Zeiss.

Jeg har ikke set de nyeste tests, men uploadede selv engang for år tilbage, en test fra Visier, der dokumenterer, at Nikon er "ret god" Smile

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#25
Jeg har lige fået svar fra Kahles og det er muligt at udskifte sigtet i kikkerten til den beskedne sum af 197 euro (1470 kr) plus forsendelse frem og tilbage.. Det er i min verden det samme som at blive trådt på sine kønsorganer, så min kikkert får bare lov til at leve videre som den er og så tager jeg optik-problemstillingen op på et senere tidspunkt..
Svar
#26
Hvis du skal have noget, der er væsentligt bedre, i mørke, end din Kahles, så skal du op i et budget, der er en hel del, over de 8K

Din Kahles skal stå på ca. 7-8x for at give det bedste lys, i mørke.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#27
Livet er for kort til skydning på lange afstande uden kliktårn. Ud over 200 meter bliver det noget rod, skal du eks. skyde på eks. 300 m eller 20 m hvad gør du så...?
Ang. Nikon Monarch - det er ikke min erfaring at Nikon Monarch på niveau med en Zeiss
Det kan godt være de skriver højde værdier det i deres datablad - men det passer bare ikke i virkeligheden - noget andet er at de også virker bløde i metallet...

[Image: Tikka-T3-Sporter-24-inch.jpg]
Svar
#28
De værdier jeg har set testet på Nikon, Zeiss og Swaro, er målt med en lysgennemstrømningsmåler. IKKE taget fra producentens datablad.
Der er målt både med bølgelængder, der svarer til Dagslys, og til skumring.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#29
du kan også kigge på denne som en kikkert du kan bruge til banen, for vil da helt klart anbefale dig at beholde din Kahles.
http://www.cameralandny.com/optics/zeiss...d5_5-25x50

Peter B
Peter B
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)