Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jeg skal lave en gave (WIP) ...
#21
Så er der sket lidt mere ...

Hele herligheden er slebet helt til, pudset op til korn 1200, alle samlinger er rundet af, og de enkelte dele har hilst på en kludeskive med polermiddel. Delene passer 99,99 procent, og kan ikke forskubbes når skæftet spændes sammen, yay!

[Image: 10150608_10152734876043975_1427415841_n.jpg]

Igår havde jeg fornøjelsen af at lade kniven "bedømme" af en decideret knivdommer, Jan Lykke. Jeg havde bøvlet lidt med at "højden" på hvalrosstykkerne ikke gav meget plads til slibetolerance, men efter at have fået et par gode fifs af Jan har jeg idag nøjsommeligt "sænket" skæftet 1,5 mm, så ryglinjen harmonerer mere med ryglinjen på bladet. Jan påpegede desuden at længden på skæftet heller ikke harmonerede helt perfekt,så næste stop bliver at slibe 0,8-1,0 cm længere ind i buen på det bagerste bøffelstykke.

[Image: 1966931_10152734876183975_1632534445_n.jpg]

Desværre er farvespillet (anløbsfarverne på ryg og ved skæret) til min store undren lige så stille forsvundet. I en mail forklarer Mattias at farverne kan forsvinde blot man fingererer for meget ved bladet. Super ærgeligt, men går ikke for godt i spænd med tanken om at kniven også gerne skal kunne bruges. Så har valgt at polere bladet op istedet. Lektien må være ikke at købe klinger med anløbsfarver til andet end smykkeknive [Sad]

[Image: 1902759_10152734894938975_198015415_n.jpg]

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#22
Den bliver sku da meget pæn :-)

/Kenneth

-------------------------------------------
Ruger 10/22 = :-)
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#23
Den kniv er lige efter min smag - super flot håndværk.
Keep on the good work!

Irettesat, så giver ovenstående sætning åbenbart ikke mening. Og man kan jo slet ikke læse sig til meningen med min sætning (men skønshedsfejl)...

Kniven er stadig rigtig flot - jeg ville blive ovenud lykkelig over at få en sådan gave.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#24
OK Boldsen, hvis du vil spille Karl Smart og indsætte engelske sætninger, saa gør det ihvertfald korrekt.
Med vilje sendte jeg dig korrekturen I en PM for ikke at sætte dig I forlegenhed, men det var aabenbart ikke godt nok. Du er alt for tyndhudet.
H
Hogmeister
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

OK Boldsen, hvis du vil spille Karl Smart og indsætte engelske sætninger, saa gør det ihvertfald korrekt.
Med vilje sendte jeg dig korrekturen I en PM for ikke at sætte dig I forlegenhed, men det var aabenbart ikke godt nok. Du er alt for tyndhudet.
H



@Hogmeister - Dette er en dansk side hvor man ikke kommer i forlegenhed ved
at on'ne istedet for up'pe [}Smile]

Man bør ikke blive "Karl smartet" og kaldt tyndskindet når lektor Blomme finder
fejl i den skriftlige opgave - hensigten helliger midlet [^]

mvh
mvh
Svar
#26
Tilbage til tråden !

Slawter - fortsæt det gode arbejde [Big Grin]

mvh
mvh
Svar
#27
Lukker og slukker den lige.
Jeg er skam ikke tyndhudet, men det er du åbenbart. Lad det da ligge om der er lidt stavefejl hist og her - jeg retter ikke på dig, og ingen er fejlfri. Forlegenhed? Det mener jeg ikke har været til stede. Læser du min rettelse som et surt opstod så har du vidst fået det forkerte ben ud af sengen min gode herre. Et surt opstod var det ikke, men rettede det du sagde var fejl. Skrev ikke en PM til dig og rettede det ikke bare i opslaget - som du nok har oplevet før.

RIGTIG lækker kniv!
Hvor lang tid tager det at stykke sådan én sammen? [Smile]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#28
Hør nu her Boldsen. Jeg ser en oplagt fejl i det du skriver og som gør ingen mening. Derpaa tillader jeg mig i en høflig og urban tone at hevende mig til dig i en Pm, saa du ikke bliver hængt ud i det offentlige forum, at gøre dig opmærksom paa det. Og saa svarer du rigtig nok med det sure opstød.
Jeg har gjort det før med andre medlemmer og deres reaktion har været det stik modsatte:"Mange tak for det, Det var godt, saa ved jeg det til en anden gang, eller Det er den bedste made at lære paa, tak." og i den dur har responsen altid været. Jeg er skam ikke interesseret i at genere nogen eller hænge dem ud offentligt, saa derfor forbavsede det mig meget at DU tog det som du gjorde. Blev skide tøsefornærmet, og i bund og grund mente at folk kunne jo bare læse mellem linierne, for de skulle nok forstaa det. Sproget, hverken det Danske eller engelske skal ikke skrues ned paa en fællenævner lig med det der populært bruges i SMS'er hvor man skal gætte sig frem.
Maaske det er et 'generations gap' men man kan lære saa længe man lever, en af fornøjelserne ved at leve............... Og blive ældre.
Hogmeister

Og ja, det er en lækker kniv
Hogmeister
Svar
#29
@Hogmeister og Boldsen - lad nu den diskussion ligge, eller tag den i det mindste et andet sted end i andres tråde.

Jepsen
Moderator

*** Jepsen :-) ***
[Image: ajbutton.gif] [Image: 529171_3631301428797_1517866452_n.jpg]
***  Jepsen :-) ***
 
Svar
#30
@Hogmeister: På korrekt dansk hedder det altså "giver ingen mening", og ikke "gør ingen mening" (undskyld, kunne ikke dy mig, dette skal KUN tages som et dårligt forsøg på at være sjov, bare lige for at bøje det i neon så vi undgår misforståelser! [Wink])

@Boldsen: jeg er oppe på 35'ish timer, vil tro jeg ender på 50 med skede und alles.

@TSX: Tak!

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#31
Helt i orden Slawter, saa lærte jeg det, som jeg sikkert burde have husket, men 46 aar i Canada dulmer det danske sprog en smule, naar man ikke taler det til daglig.
H
Hogmeister
Svar
#32
Jeres ven må den ondenlynme..........( rolig nu- ved godt udtrykket ikke står i ordbogen..... Bare så jeg ikke bliver korrekset[Big Grin] ) føle sig værdsat, når han modtager så smuk en kreation........
Svar
#33
Så nærmer vi os noget der ligner en færdig kniv.

Dagens udfordring var klart at få skæftet til at "passe" igen efter at have fjernet 0,9 cm af det bagerste bøffelstykke. Hold nu op en røvopgave. Det lykkedes dog over forventning, selvom det kræver endnu en sandpapirsrejse fra k80 til k1200, efterfølgende polering, samt afrunding af samtlige stykker ... fedt! Resultat = skæftet er blevet meget mere harmonisk, følger linjerne udstukket af klingen bedre, og ligger ikke mindst møj bedre i hånden.

[Image: 10154411_10152744505293975_2135062588_n.jpg]

Dagen blev afrundet med generalprøve på min "banebrydende" måde at spænde skæftet sammen på!

[Image: 1962620_10152744506753975_1837427028_n.jpg]

Så mangler jeg at lave en 0,7 mm dyb udfræsning i bagenden, så den afsluttende sølvplade kan limes i!

Desuden kan jeg løfte sløret for materialer til skeden, der blandt andet omfatter skindet fra en dyreart der fik selveste Steve "The Crocodile Hunter" Irwin ned med nakken!

[Image: 1534484_10152744798333975_573982101_n.jpg]

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#34
Rokke-skind.... cool

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#35
Jeg tror faktisk aldrig, at jeg har set så smuk en kniv før........

Intet mindre!!![:0]
Svar
#36
Fantastisk flot arbejde, der er en som bliver rigtig glad for den [Smile]

mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
Svar
#37
Hej Slawter

Respekt for at du tog jobbet med at fjerne på den bagerste klods!
Du har jo skullet lave en helt ny runding, passe til, polere osv.
FLOT!

Jeg prøver at ramme at et knivskæfte skal være 11-12 cm langt.
Bliver det længere end det kommer det til at virke for langt i hånden.
Ofte kan det være ½ cm der gør hele forskellen.

Til sidst er der bare at sige, hold K... hvor er den blevet flot!
Jeg glæder mig til at se "huset" den skal bo i[:p]

Hilsen

Frederik

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar
#38
@Lars og Ejvind: Mange tak!

@Frederik: Tak tak, jeg måtte ændre lidt på rundingen på det bagerste stykke hvalros samtidig. Så ja, det var røv. Men resultatet er blevet så meget bedre nu!

Apropos huset den skal bo i, så blev der lige dømt overspringshandling ift. min bacheloropgave:

[Image: 10291697_10152790693633975_4622496989711302769_n.jpg]

1276 sylehuller senere (1277 hvis man tæller det i min tommelfinger med [Sad], hvilket dog blev lappet med datterens Disneyplaster), og rundt regnet 250 saddelmagersting senere:

[Image: 1045188_10152790694093975_1901242935941303518_n.jpg]

[Image: 10294234_10152790694448975_520577944521443079_n.jpg]

Next stop: slibning af alle kanter, indfarvning, kantvoks og ophæng!

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#39
Jeg synes den er blevet meget flot[:p][Big Grin] har ikke forstand på kniv byggeri men synes det er flot arbejde sikker på den gør mega lykke der hvor den kommer hen[:p][Big Grin][Big Grin] og spændende at følge dit arbejde det er jo helt Walnut agtig [Wink]
Svar
#40
Jeg synes kniven er blevet rigtig rigtig flot.[^][^][^]
Jeg har lavet knive i en del år, sammen med Jørgen Lund - som jo nok regnes for en af Nordens dygtigste knivmagere, og har derfor set rigtig mange flotte knive - kunne rigtig godt tænke mig at se din kniv i virkeligheden, mener klart den burde med på en udstilling/konkurrence.

Når det så er sagt, vil jeg tillade mig at komme med lidt kritik[:I]
Jeg forstår ikke helt dit valg af skedemodel ?
En skede af den nordiske type, af vådformet rårands læder, gerne med indlæg af rokkeskind, synes jeg havde passet bedre til den meget elegante og flotte kniv.
Synes den valgte model bliver for voldsom til kniven, men det er måske for tidligt at dømme endnu, hvor den ikke er helt færdig.
Ovenstående må ikke tages som negativ kritik, jeg er voldsom imponeret af din kniv og faktisk også af skeden, mener bare ikke de passer så godt sammen.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)