Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagttidsrevision 2014
#1
Jagttidsrevision 2014

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#2
Den treårige særfredning af harer i Himmerland er jo udløbet. Betyder det så at vi endelig igen må skyde nogen af de horder af harer der tramper kornet ned i Himmerland?????
desuden kan jeg se at de ikke rører ved jagttiden på duer[B)][B)][B)] de har ikke engang nævnt den dueundersøgelse, der er blevet gennemført i løbet af de sidste år...
Den manglende Februarjagt på edderfuglekok står stadig ved magt... ØV

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#3
Her http://www.naturstyrelsen.dk/NR/rdonlyres/509E82B4-80C1-48E5-97BE-D4BD6D20AB2B/119230/Bilag6ifarver.pdf er haren stadig fredet.

Ny Jagttabel: http://www.naturstyrelsen.dk/NR/rdonlyres/509E82B4-80C1-48E5-97BE-D4BD6D20AB2B/156930/jagttabel_6juni.pdf

M.v.h. Vejmand
M.v.h. Vejmand
Svar
#4
[center]”Vurdering af jagtens bæredygtighed i forhold til gældende jagttider” [/center] Helt ærlig, har i læst rapporten?...her er bare lidt fra side 9..... ”for de enkelte perioder i statustabellerne er beregnet på tilbagetransformerede udbyttetal, mens de i figurerne angivne regressionslinjer er baseret på de logartimetransformerede tal. Forskellen er minimal og ikke afgørende,hverken for resultatet eller for forståelsen af data. I vurdering af de årlige ændringer angiver signifikansniveauerne *: p < 0,05, **: p<0,01, ***: p<0,001
den stigende statistiske sikkerhed, mens ns (non-signifikant) angiver, at der ikke med statistisk sikkerhed kan påvises en udvikling i jagtudbyttet, hverken stigende eller faldende. I Tabel 2.1 og i statustabellen ved de enkelte arter vises resultaterne af tendensanalyserne som årlig ændring i procent. For at tydeligøre eventuelle systematiske forskelle, er der i Tabel 2.1 benyttet en
farvekode, som refererer til størrelsen af ændringen, og hvorvidt ændringen er statistisk signifikant:”

Så Klokker, nu ved du hvorfor![Wink]

Make Every Shot Count!
mvh
Systemkritikeren
Svar
#5
Så er der underskrevet

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)