Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sverige : Bøvlet at få våbenlicens
#21
Dravis>> Et par uger er vist højt sat. Vil vove den påstand at det kan laves på én uge. Problemet opstår nok først når det skal snakke sammen med 27 andre specialudviklede statslige geni-streger af software... Så knækker filmen.

Egentligt burde databasen indeholde følgende:
Kategori 1: Persondata på folk som er godkendt til at besidde våben.
Kategori 2: Persondata på folk som på forhånd er udelukket fra at få tilladelse.

En person kommer ind og vil have en tilladelse:
Scenarie 1: Ukendt i systemet. Der iværksættes baggrundstjek m.m. hvorefter han puttes i en kategori.
Scenarie 2: Kendt i systemet med godkendelse = "Tillykke med dit nye våben, her er tilladelsen, fortsat god dag."
Scenarie 3: Kendt i systemet men udelukket = "Vi beklager men du må ikke besidde våben, fortsat god dag."

Sværere end det burde det virkeligt ikke være. Evt. kan kategorierne splittes lidt mere op, så der er kategorier for jagt, sportsskydning, kombinationer osv.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#22
http://svenskjakt.se/opinion/debatt/lat-...nteringen/

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#23
Ringede og snakkede med den øverste chef for våbeneheden,[?] nu var min tålmodighed slut,[}Smile] spurgte pænt om det kunne vare rigtigt, at der nu var 20 ugers ventetid på en våbentilladelse, der blev stille i røret et øjeblik, hun spurgte om mit personnummer, fik det, et øjeblik efter kom der et simpelt svar, "der er da noget galt"[?] ja svarede jeg, hvad gør jeg nu, for at der skal ske noget, fik et direkte nummer til vapenhandläggaren, efter at have ringet 5 gange blev der endelig svaret,[8] hun tastede mit personnummer ind, svaret var, det så mærkeligt ud, men at hun ville se på mine papirer under dagen,[:o)] så må vi se om det er i år eller næste år hun tænker at se på min sag, stoler ikke en s... på dem mere.[xx(][xx(][xx(]

/Rolin

PS: Sendte min ansøgning ind på en lyddæmper i torsdags, må se om der går 20 uger med dette.

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by McQuolle

Dravis>> Et par uger er vist højt sat. Vil vove den påstand at det kan laves på én uge. Problemet opstår nok først når det skal snakke sammen med 27 andre specialudviklede statslige geni-streger af software... Så knækker filmen.

Egentligt burde databasen indeholde følgende:
Kategori 1: Persondata på folk som er godkendt til at besidde våben.
Kategori 2: Persondata på folk som på forhånd er udelukket fra at få tilladelse.

En person kommer ind og vil have en tilladelse:
Scenarie 1: Ukendt i systemet. Der iværksættes baggrundstjek m.m. hvorefter han puttes i en kategori.
Scenarie 2: Kendt i systemet med godkendelse = "Tillykke med dit nye våben, her er tilladelsen, fortsat god dag."
Scenarie 3: Kendt i systemet men udelukket = "Vi beklager men du må ikke besidde våben, fortsat god dag."

Sværere end det burde det virkeligt ikke være. Evt. kan kategorierne splittes lidt mere op, så der er kategorier for jagt, sportsskydning, kombinationer osv.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62



Du glemmer alle der herligt svenske regler om maks 4 våben med mulighed for dispensation til to mere. Den sidste del giver et system med indbyggede forsinkelser og tåbeligt resurseforbrug. Lad dog folk købe 10 våben håndter det som beskrevet ovenfor og brug så de overskydende resurser på ulovlige våben.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#25
Egentlig skulle al denne info sendes til dem der håndterer den slags sager i Sverige.
Svar
#26
Jeg havde samme oplevelse som Rolin. Ringede efter 22 uger og spurgte om de havde glemt mig. Der blev helt stille, og jeg blev stillet om til hende der havde min sag.
Hun forsikrede at jeg sjovt nok var den næste i stakken, og dagen efter var importtilladelsen i postkassen.

Mon de gjorde at notat på mit crpnr, for det tog kun 4 uger at få lavet våbenpas. [Big Grin]

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#27
Et billede siger mere end 1000 ord. [Image: imagejpg1_zps15270634.jpg]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#28
Det var en meget overstadig og glad Rolin i telefonen for lidt siden, der ringede og fortalte at NU var tilladelsen kommet.............og det tog kun Politiet her i DK, 2 år og 2 dage at registrere et luftgevær.

Så hvad peb han over,,,nå, men nu kan det kun gå fremad [Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#29
Hej Marion.
Nu ved du hvad der skal til.
Tag knoglen og ring og spørg hvad der sker, - så har du forhåbentlig tilladelsen, til din nye Mauser M03, i morgen.[Big Grin]

[Image: kludder_zpsb5521caa.jpg]
Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#30
Jeg ringede for 4 uger siden[Sad] og desvärre er det et andet län, men jeg vil da helt klart pröve igen.
Svar
#31
Var lige en tur på våbenkontoret i Odense igår for at söge om en udförselstilladelse på en riffel jeg har solgt til en forhandler i Sverige, fik den idag, mindre end 24 timer senere, det er noget helt andet end svenske forhold, så må jeg jo se hvad de kan finde ud af på mit lokale våbenkontor i Kalmar når jeg kommer hjem og rykker dem for min nu meget laaaaange ansögning!
Svar
#32
Moderaterne vil gøre det nemmere

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#33
Nyjægere stoppes

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#34
Hvordan kan man bruge afgang af personale pga pension som undskyldning? Det kan jo ikke komme som en overraskelse.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#35
Hvis det kommer som en overraskelse må det være et udtryk for en særdeles inkompetent ledelse der end ikke har mødt personalet i årevis.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#36
Aahh, det er da ligemeget, jeg har jo modtaget min[Big Grin]
Svar
#37
Har en 338'er på vej hjem - dansk importtilladelse på 7 dage - afsendt til Torsbo den 20/8 - har nu rykket Torsbo 2 gange - de kan ikke finde ud af at åbne den vedhæftede PDF hvor importtilladelsen er vedhæftet - ingen svar på sidste rykker - nu skal der rykkes igen [V][V][xx(][xx(]


** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 270W 7x64 og 9,3x62 **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#38
Problemet er jo at Torsbo skal skaffe en export tilladelse, og det tog vel 25 uger i mit fald.. men jeg ved ikke hvor lang tid det tar i Torsbo
Svar
#39
Jep, og så hjælper det endnu mere at de er 3 uger om at åbne en vedhæftet fil... [xx(][V]


** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 270W 7x64 og 9,3x62 **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#40
Behandlingstiderne afhænger ret meget af hvilken politikreds man bor i. Stockholm er helt grotesk og Malmø er kun en smule bedre. Gotland og uppsala har nærmest danske tider.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)