Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skød syv små vildtsvin ud for sin husdør
#21
Hvis det er undslupne grise er sagen jo lidt anderledes. Har kun læst overskrifter og de giver jo ikke altid det fulde billede af sagen

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#22
Det kan ikke være tamsvin. De havde ikke øremærker.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Det kan ikke være tamsvin. De havde ikke øremærker.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]



De er jo lige de Lasse. Grisene er ikke mærkede. Så må man vel går du fra at grisene er vilde.At skyde dem med hagl er et klart lov brud.Da bekendtgørelsen er meget klart i sin udsagn. Våbens art kaliber/anslags energi krav.

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#24
Loven er her lidt flydende, har ( tidligere) farmdyr, der har været undsluppet mere end to uger, er de at betragte som vilde dyr.

Jeg mener ikke ud fra denne sag, at kunne konstatere dyrene har været undsluppet over to uger. Derfor er de ikke underlagt jagtloven. (Baseret på at to af dem kunne fanges med hænderne, hvilket jeg ikke tror dyr der har været fri længere end den nævnte periode ville kunne). Men hvis skytten ikke kan identificere dyrene som undsluppet, for nylig ( hvilket ikke er muligt uden øremærke) overtræder han i mine øjne lovgivningen.

Dette er blot mit besyv.

Med venlig hilsen
Onkel J

Hold hovedet højt - specielt hvis du står i lort til halsen.
Med venlig hilsen
Onkel J

Hold hovedet højt - specielt hvis du står i lort til halsen.
Svar
#25
Det er vel lige så sandsynligt at soen er blevet skudt væk. Folk virker rimeligt trigger happy når det kommer til vildsvin i Danmark. Er soen skudt væk så er det ikke specielt unaturligt at de små sultne grise mister deres skyhed. Det har jeg set tidligere hvor jeg var inde på under ti meter af sådan nogle smågrise. Og nej jeg havde ikke skudt soen, men ved at det var sket.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#26
Rygter på egnen siger, at soen blev kørt ned ved en plantage få kilometer fra hvor grisene blev skudt. Der er vist ikke meget tvivl om, at grisene er født i det fri.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)