Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fra 1. juli må du ikke længere skyde naboens hund
#21
Ja, der var lige ordet: S Y S T E M E T !
H
Hogmeister
Svar
#22
@Boryx

Du skulle prøve det, multejagt i havstokken med drivende hund er fantastisk - det er højsæson netop nu [8D]

[Image: IMG_1322.jpg]

Mvh.
Anders
Svar
#23
Kom med den invitation - jeg er så klar[Big Grin]

Er det ikke en tidlig multe? Troede først de virkelig kom om en lille måneds tid.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#24
Der er der som regel medio Juni og de er som regel nemmest at komme til i starten af sæsonen. Jeg ved ikke hvornår jeg skal ud igen - er lige kommet hjem fra sommerhusferie i Juni, jeg tager derop hvert år i uge 25 - for multernes skyld, i år blev det dog kun til 3 dyk (alle sammen nulture - så een) på 14 dage takket være mine to nyerhvervede småpiger (1 og 3 år).

Jeg kan love dig for at sådan en 5 kg. multe (den på billedet er kun på 3 kg) giver en intens oplevelse når den er på pilen [:p]

Når der er bølger er de forholdsvis nemme at komme til fordi de ikke hører en til gengæld er sigten dårlig så man skyder dem oftest 50 cm. Fra harpunspidsen fordi man ikke ser dem før.

Er vandet helt stille er de svære at komme til fordi det er svært at bevæge sig lydløst nok - her kan man med fordel ligge sig på anstand i blæretangen og vente på at de trækker forbi. Min favorit er dog en helt stille og skyfri aften og så "pürche" afsted rigtig, rigtig langsomt og stille med den lave sol i ryggen (så ser de ikke en før det er for sent [}Smile]).

Jeg har dyrket multerne siden midt halvfemserne og jeg er langt over 200 stk. På pilen pt. Med en personlig rekord på næsten 6 kg. 95% af dem er skudt mindre end 5 meter fra land så man skal hverken være elitesvømmer eller fridykker for at tage del i løjerne.

Jeg har set dem fra start Juni til begyndelsen af September.

Mvh.
Anders
Svar
#25
Ang.. ny lovgivning omkring hunde og katte:

Hvor STORT et problem mon egentligt hundende er? Bortset fra de enkeltstående tilfælde hvor de jager med vildtet på et revir i en kort periode, inden man får gjort noget ved det?

Irriterende, ja, men set i forhold til de mindst 10 -20 millioner fugle som de "løse katte" står for i danmarks "natur" så er strejfende hunde kun et irritationsmoment.

"Huskattene" er et reelt fauna problem!! Det er mig en gåde hvorfor katten har den særstilling at den de facto får lov til at tonse rundt i den danske natur som den gør UDEN at man stiller katte-ejerne til ansvar??

Læs gerne Høghens udmærkede artikel om katte-problemet i sidste nummer af det frie jagtmagasin på nettet .. "Mit Jagtblad" nr 4

http://issuu.com/mitjagtblad/docs/mmj_4-14dk

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#26
Da jeg flyttede op på den gård jeg bor på nu. Der fangede jeg 94 katte på et år. Det var med garanti ikke nogen der havde til huse nogen steder. Prøv og forestil jer hvad de kunne blive til og hvad jeg har skånet naturen for ved at fjerne dem.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#27
Citat:quote:

Skal vi så ikke samtidig forbyde de middelalderlige buejagter og uv jagter??


Aner det ikke, jeg har ikke skrevet noget om disse?????

Jeg er bare glad for at folk nu ikke længere med loven i hånden kan nedskyde folks kæledyr.
Det var sku da på tide at den ændring kom.

Mig bekendt er der ikke ændret på nødret?
Du må vel stadig aflive køteren der er ved at skambide børn eller andre lignende husdyr ....[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#28
Straks trækker folk "disney kortet" og tillægger dyr personligheder, hvad f***** er nu det for en gang ævl??

Jeg opponerer imod at folk med våben i hånd kan aflive andre menneskers husdyr der ikke forvolder direkte skade.

Det er jeg rigtig glad for ikke længere er lovligt. Vi lever ikke i middelalderen længere!

Skulle man så nedskyde jagtkøteren der overskrider skellet?? Nej vel... det ville da virke retarderet.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by GT

Straks trækker folk "disney kortet" og tillægger dyr personligheder, hvad f***** er nu det for en gang ævl??

Jeg opponerer imod at folk med våben i hånd kan aflive andre menneskers husdyr der ikke forvolder direkte skade.

Det er jeg rigtig glad for ikke længere er lovligt. Vi lever ikke i middelalderen længere!

Skulle man så nedskyde jagtkøteren der overskrider skellet?? Nej vel... det ville da virke retarderet.

/GT



Netop der har du koblingen til buejagt og jagt på fisk med spyd.

I middelalderen skød man med bue og jagede med spyd - og af og til skød man en hund der jagede ens husdyr.

Vil du have det sidste forbudt, men ikke de 2 første ???

Og er det fordi det er en ædel sport at jage med bue eller spyd ???

Husk at det var dig selv der kom med den med middelalderen [Big Grin]

Nu må du beslutte om du vil leve i dag eller i 16/100 tallet [Wink]

--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#30
Nu er det dig "Zero", der laver "koblinger". Du sammenligner en eller anden fiske/jagt-form med husdyr, hvordan kommer det lige ind i billedet?? Det er sku noget søgt ævl[Wink]
Men i din analogi så skulle man altså også f.eks knalde naboens jagthund ned der under en jagt kommer 1m ind over skellet??
Hvis ikke det er noget pis så ved jeg ikke hvad det er.....

Nu bor jeg gudskelov i et område hvor så retarderet opførsel ikke er hverdag og hvor vi kan have vores husdyr i fred for tåber med våben.
Jeg ved snart ikke hvor mange gange jeg har hjulpet naboens jagthund hjem af den simple grund at jeg synes det ville være synd hvis den blev kørt ned og jeg har sagt til naboen at han ikke skal være bange selv om jeg har mange våben.

Var det f.eks en bistandspony der kom og bed konen så ville kræet øjeblikkeligt blive skudt i nødret.

Fordi man har våben behøver man ikke opføre sig som en idiot.

Jeg fastholder til stadighed at jeg mener det er middelalderligt at aflive naboers husdyr der ikke forvolder fysisk skade på egne husdyr eller børn og er virkelig glad for at den slags ikke længere er lovligt.
Det er noget af det bedste der lovgivningsmæssigt er sket længe.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#31
@AHSV,

så må du lige sige til.
Så kører du bare i retning Fyn, så sejler vi ud til Sprogø. Der er ihvertfald nok multer iflg. dem der dykker dér.
Vi kunne lave et raid med LANI, aka the "diving rookie".

Selv skal jeg ikke ud i den form for fiskeri da jeg har for meget "opdrift"[Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by GT

@AHSV,

så må du lige sige til.
Så kører du bare i retning Fyn, så sejler vi ud til Sprogø. Der er ihvertfald nok multer iflg. dem der dykker dér.
Vi kunne lave et raid med LANI, aka the "diving rookie".

Selv skal jeg ikke ud i den form for fiskeri da jeg har for meget "opdrift"[Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]



Multerne ser i det hele taget ud til at have det godt i vores farvande. Jeg kunne ikke forstå hvorfor jeg ikke kunne få 3 patruljerende fisk til at tage mit blink den anden dag, indtil det gik op for mig at det var multer [:o)]

Manglede desværre noget brød at fodre dem med [Big Grin]

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
Ruger 10/22 = :-)
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#33
Ha ha:-)

Inviter "mormor" og lad hende fodre fra båd mens du dykker:-.)

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#34
@GT

Jeg er naturligvis frisk - givet det er muligt at finde et hul i kalenderen [8D]

Et tungt blybælte kombineret med en 3 mm sommerdragt vil løse dit problem med opdrift - du vil måske ligefrem komme til at savne lidt opdrift [}Smile]

Mvh.
Anders
Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Ang.. ny lovgivning omkring hunde og katte:

Hvor STORT et problem mon egentligt hundende er? Bortset fra de enkeltstående tilfælde hvor de jager med vildtet på et revir i en kort periode, inden man får gjort noget ved det?

Irriterende, ja, men set i forhold til de mindst 10 -20 millioner fugle som de "løse katte" står for i danmarks "natur" så er strejfende hunde kun et irritationsmoment.

"Huskattene" er et reelt fauna problem!! Det er mig en gåde hvorfor katten har den særstilling at den de facto får lov til at tonse rundt i den danske natur som den gør UDEN at man stiller katte-ejerne til ansvar??

Læs gerne Høghens udmærkede artikel om katte-problemet i sidste nummer af det frie jagtmagasin på nettet .. "Mit Jagtblad" nr 4

http://issuu.com/mitjagtblad/docs/mmj_4-14dk

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"



En stor tommelfinger op til dit indlæg her Dravis :-)

Hilsen Kim

If you saw the flash and heard the crack, get your ass down!
Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)