Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvordan afliver du påkørt vildt?
#21
Hvis man har et skydevåben i bilen - fx fordi man er på vej hjem efter en hyggelig aften på lerduebanen, kan man vel starte med lige at ringe til politiet og orientere sig/dem om, at der foreligger en nødsituation, som kan løses nu og her... det tager ikke mange sekunder - og så burde der vel være fri bane...?

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#22
Citat:quote:

Hvis man har et skydevåben i bilen - fx fordi man er på vej hjem efter en hyggelig aften på lerduebanen, kan man vel starte med lige at ringe til politiet og orientere sig/dem om, at der foreligger en nødsituation, som kan løses nu og her... det tager ikke mange sekunder - og så burde der vel være fri bane...?


Hvad så hvis betjenten siger "nej"....[?][Sad]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#23
Så lad lortet ligge.....

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#24
Niks....

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#25
Jamen så kør det dog over IGEN, hvor svært kan det være[Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#26
For helvede GT,du ved da at jeg kører Peugeot,det tror jeg sgu ikke sådan en fransk-mand holder til!!!!

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by GT

Jamen så kør det dog over IGEN, hvor svært kan det være[Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]



Virker ikke - er afprøvet[B)]
En sen aften for mange år siden, ramte bussen foran mig en kat.
Den tumlede rundt på vejen, uden at kunne bruge bagkroppen.
Et hurtigt blik ud af den åbne dør, afslørede at jeg IKKE skulle have fat i kræet uden særdeles kraftige handsker.
Jeg valgte at bruge P7'eren (altså Taunus, ikke Walther[Wink])
Det virkede ikke helt efter hensigten - selv efter 2 .....overkørsler, så donkraften måtte i brug.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#28
Har faktisk også en anden "historie" om en aflivning.
For ca. 10 år siden kom jeg en aften kørende på hovedvej A13 v Tørring.
Havde været til Markprøve, så var i fuld "jagtdress" også med kniv v. siden)
Opdager en buk der ligger på alle 4 knæ, men med krop og hoved oprejst, kan med det samme se at der er noget helt galt. Vender på en rasteplads kort efter, idet jeg vender kommer en mand løbende imod mig og spørger om jeg er ham fra Falck ?????
Jeg kører hen mod bukken og stopper ca. 10 meter fra, tænder det lange lys og går mod bukken i ly af mørket. Jeg har taget en stor rørtang med fra bilen, knalder bukken omkuld og trækker op i et forben og stikker den i hjertekulen med min jagtdolk.
Idet jeg går ned i grøften og tager min kniv, som jeg lod sidde i dyret da den krampede rundt, er der pludselig en person der brøler bag mig. "HVAD I HELVEDE HAR DU GANG I, DET SKAL DU KRAFT....OVERLADE TIL OS." Jeg troede så det var Falck der var ankommet uden jeg havde opdaget det og svarede " Rolig, jeg har sgu aflivet flere dyr end du har" - idet jeg vender mig, falder lyset fra min lygte lige på Schweisshundeførerens logo, så jeg siger" Nå, det har jeg så måske alligevel ikke"[:I][:I][Big Grin]
Der opstår faktisk en lang og ophidset debat. Om han synes jeg bare skulle have ladet dyret ligge, uvidende om at der var ringet efter en Schweiss hundefører ???? - jeg reagerede selvfølgelig i nuet.
Han faldt lidt ned og ville så vide om jeg vidste hvem der var lodsejer - det gjorde jeg, men han fik at vide at det kunne han sgu selv bøvle med at finde ud af, når han skulle spille idiot.[:I] og at jeg nok skulle kontrollere om ejeren have fået dyret.[:I][:I]

P.s Schweis hundeføreren var fra ......nær området, jeg har faktisk været sur på ham siden.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Citat:quote:

Hvis man har et skydevåben i bilen - fx fordi man er på vej hjem efter en hyggelig aften på lerduebanen, kan man vel starte med lige at ringe til politiet og orientere sig/dem om, at der foreligger en nødsituation, som kan løses nu og her... det tager ikke mange sekunder - og så burde der vel være fri bane...?


Hvad så hvis betjenten siger "nej"....[?][Sad]

Hilsen Ulrik



Jeg har brugt mine jagtvåben til aflivning 3 gange .
Efter at ha`ringet til Jens betjent, og oplyst om hvad jeg ville gør , jeg har bedt om at han lige ville notere mit navn cpr nr og så lige henvise til dyreværnslovens kapitel 1 § 1 og kapitel 2 § 13 .
så er der vist ikke så meget at diskutere .

Mvh LWL
Svar
#30
Hvis vi skal dække de situationer ind hvor man ikke har jagtvåben med sig, så kunne en økse i bagagerummet måske være en løsning ? Så vidt jeg kan komme frem til, så er det et stykke værktøj, og ikke omfattet af knivloven.

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
Ruger 10/22 = :-)
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#31
@CP så vidt jeg husker stod der H&K på min P 7[Wink]
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Hvis vi skal dække de situationer ind hvor man ikke har jagtvåben med sig, så kunne en økse i bagagerummet måske være en løsning ? Så vidt jeg kan komme frem til, så er det et stykke værktøj, og ikke omfattet af knivloven.

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
Ruger 10/22 = :-)


Det er rigtigt, en lille håndøkse er bare et stykke værktøj. Men en boltpistol med ammunition er også undtaget fra våbenloven, så alle og enhver kan købe en sådan og have liggende i bilen med tilhørende patroner, det er ganske lovligt. Og vi så jo i " No place for old men" at en boltpistol er fin til at aflive med [Big Grin]

BTW, den foldekniv jeg har liggende i bilen er en HSR som disse, blot uden logo og reklamer på: http://hsr-knive.dk/hverdagsknive
Det jeg godt kan lide er, at den har et kraftigt bredt blad og et godt håndtag. Jeg kan ikke stikke hjortevildt i nakke eller hjerte med den, men jeg kan skære halsen over på tværs, og det er efter min mening også tit den hurtigste og sikreste måde at aflive på.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#33
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Jeg gør lige som Nana. Det er det eneste rigtige.



Bliver det ikke nogle langvarige aflivninger så .?!?!?!? [Big Grin][:o)]

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#34
Citat:quote:

Originally posted by HappyNanoq

Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Jeg gør lige som Nana. Det er det eneste rigtige.



Bliver det ikke nogle langvarige aflivninger så .?!?!?!? [Big Grin][:o)]

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)


Jo, de er lidt trætte af mig på slagteriet [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Det er rigtigt, en lille håndøkse er bare et stykke værktøj. Men en boltpistol med ammunition er også undtaget fra våbenloven, så alle og enhver kan købe en sådan og have liggende i bilen med tilhørende patroner, det er ganske lovligt. Og vi så jo i " No place for old men" at en boltpistol er fin til at aflive med [Big Grin]

BTW, den foldekniv jeg har liggende i bilen er en HSR som disse, blot uden logo og reklamer på: http://hsr-knive.dk/hverdagsknive
Det jeg godt kan lide er, at den har et kraftigt bredt blad og et godt håndtag. Jeg kan ikke stikke hjortevildt i nakke eller hjerte med den, men jeg kan skære halsen over på tværs, og det er efter min mening også tit den hurtigste og sikreste måde at aflive på.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]



Jeps - "no country 4 old men" er en genial film [Big Grin]

Lækker kniv du viser dér - det kunne være man skulle anskaffe sig sådan én - specielt når man ikke har en seleskærer i bilen i forvejen...

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
Ruger 10/22 = :-)
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)