Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Swarovski Turret Rings
#21
Hej Niki

Fedt at du poster her i tråden, altid rart at komme i kontakt med producenten.

Jeg har et par idéer til flere turrets du kan lave, hvis du har lyst til at bygge videre på de gode takter fra Znikiz.

1) Single turn Mil. ring: én ring i fuld bredde med markering 10-20-30-40-50 for hver Mil, streg op for hver 0,5 mil og mindre streg eller prik for hver 0,1 Mil.

2) double eller trippel turn Mil. ring med markering for 2 eller tre omgange og instruktion i at fjerne zero stop(/ coupling uden zero stop ?). Jeg ved ikke om man kan få indikation af omgangsnummer, det bliver nok svært.

Det ville være eksklusivt at få ringene i sortelokseret aluminium i stedet for plastik, men jeg ved ikke om det ligger indenfor dine muligheder.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#22
Hej Lasse

Jeg takker for de fine ord.

Jeg har ved mit indlæg overtrådt reglerne i forbindelse med "reklame" af mit eget produkt. Det er helt fair & helt min fejl. Jeg kunne jo bare have læst reglerne.
Da jeg selv er producenten, må jeg desværre ikke poste links & billeder, så det må en anden venlig sjæl hjælpe mig med.

1) Det du ønsker ved en "Single turn Mil. ring" kan du opnå ved en lille udregning. Placere du ZnikiZ Turret Ringe som følgende. 10 = 10 klik - 20 = 20 klik - 30 = 30 klik - 40 = 40 klik - 50 = 50 klik, så passer det med 10 = 10 mil. 20 = 20 osv.

2) For det første skal der laves meget ekstra, hvis du skal have omgangs indikation & jeg ønsker ikke at opfordre til at "ødelægge" fjerne stopmarkeringen. Vil nok nærmere opfordre folk til at invistere i en anden kikkert, som tilbyder denne funktion.

3) Jeg har valgt at lave ringene i plast, da det er fleksibel & kan tåle en del bøjning uden at ændre form. En tynd aluminiumsring bøjer let, og har ikke den egenskab, at selv bøje tilbage til sin normal form. Ligeledes er forarbejdningen noget mere omkostningstung, så slutprisen ville blive højere.

Jeg har lavet ringene så fleksible det var muligt, så man kunne bruge dem i alle henseender og individuelt tilpasse dem til sin egen ammunition, og have muligheden for at kunne ændre ved anden kaliber, eller ladning. Det er netop her Swarovski's nye PBC falder til jorden, da du skal købe dig fattig i ringe, hvis du skal have en der passer til alle dine ladninger & kalibre. Zeiss har samme problem med deres tårn, at de kun kan lave en tilnærmelsesvis indtilling, fordi de skal gå på kompromi med alle de muligheder der findes & derfor har lavet nogle "standard" ringe. Du vil aldrig finde en ring der passer nøjagtig til din riffel. Det passer fint nok ud til 250m, men så skal du være heldig hvis det passer på længere afstande.

Jeg kom på ideen, da jeg var på jagt i New Zealand, og skulle skyde til en gemse på 365m. Efter en 700m lang pürch lagde jeg mig klar & fik afstanden af guiden, skulle jeg dreje mit kliktårn. Og i det øjeblik kom jeg i tvivl om jeg havde fået min røde markering indstillet på 300 eller 350m. Det gjorde mig usikker og oplevelsen blev bare ikke det jeg havde ønsket. Skudet gik desværre ved siden af pga. jeg ikke fik korrigeret nok for sidevinden. Men det er jo en fejl 40. Jeg gik og irriterede mig over, at swarovski ikke havde lavet ringene med numre istedet for farver, så man ikke glemte sine indstillinger. Desuden havde jeg tidligere være lidt skuffet over at skulle gå på kompromis med kun 3 indstillinger, da man jo gerne vil have lidt finere indstilling på længere afstande (50m interval). Og til sidst er jeg flere gange kommet i tvivl om mine indstillinger, da jeg havde 2 kikkerter med ballistisk tårn, som var indstillet forskelligt med afstandene. rød = 300m på den ene & 350m på den anden.

Der er sikkert flere der har tænk samme tanke, og nogle ved måske ikke engang endnu, at de kan få et problem på et tidspunkt. Pludselig står man i en situation, efter riflen har stået i skabet et stykke tid, og man kommer i tvivl om sine instillinger. Jeg har kun hørt positive tilbagemeldinger, så håber der er andre der kan få glæde & mere sikker skydning ved at bruge dem.

Mvh.

Niki

ZnikiZ.com
Niki

Svar
#23
Jeg er helt enig i, at der selvfølgelig skal stå tal på ringene, det med farvekode er ikke godt nok. Og genialt at få plads til 5 ringe, ved at skiltene med tallet lapper lidt over de andre, de skal jo aldrig stå samme sted. Swarovski burde købe opfindelsen af dig og udstyre deres kikkert med de ringe som standard [Big Grin].

P.S. Den udregning du beskriver giver MOA. Lad os endelig ikke blande det mærkelige vinkelmål ind i sagen. Når jeg vil have Mil.tårn sætter jeg bare "10" ved 10 klik, "20" ved 20 klik osv. Så kan jeg bruge den ballistiske tabel i Mil. direkte.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#24
Swarovski fik budet for over 1,5 år siden, da ideéen var helt ny & de første emner stadig var varme fra støbeformen. Ringene var med på 2 møder hos dem i udviklingsafdelingen, hvor de til sidst blev sendt ned til den øverste chef i Østrig. De syntes allesammen det var en rigtig god idé, men de stod klar med alt marketing på deres nye PBC ring dengang og klar til at markedsføre 1 mdr senere. Derfor sagde de nej tak desværre. Så nu må jeg prøve selv & syntes tilbagemeldingerne har været så gode, at det skulle prøves.

PS: Ja selvfølgelig har du ret med min tidligere tråd ang. mill markering. Mig der havde lavet en fejl 40.

Mvh.

Niki
Niki

Svar
#25
Så er siden oppe at køre
http://znikiz.com/

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)