Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ingen indberetning, intet jagttegn
#21
De seneste 15 år har jeg intet skudt i Danmark, men jeg ville da svært nødig af med mine rifler. Det er jo sket at der er faldet et par rener og en moskusbasse i Grønland, et vildsvin i polen og nogle svin og en enkelt buk i Sverige.

...men jeg tror man ser spøgelser når man kobler vildtindberetningen sammen med våbenkontrol. Det er ikke det den er til, og jeg tror heller ikke den skal bruges til det.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#22
Er det ikke også på samme login man gør det?

Så hvor besværligt er det at klikke ind under indberetning og skrive NUL, for derefter at bestille/betale jagttegnet?

Jeg kan ikke se at det er et problem.
Jeg fornyer mit danske jagttegn ca. 1 gang hvert 7-8 år, så jeg ikke ryger ud af registeret.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#23
JRexA: Når betaling af jagttegn foregår via PBS, så kommer man ikke derind. Jeg glemte faktisk at indberette i år, har ellers troligt altid indberettet. Men smutte kan det åbenbart for enhver...

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#24
Jamen for fanden da Jesper, det er ikke noget problem at gøre det. Det er et problem, at man kan straffes med fængsel hvis ikke man gør det, og Naturstyrelsen bilder politikerne ind at de ophæver straffen for ikke at gøre det.

Det er noget lusk, og straffen er ude af proportion, det er det der er problemet. Det er noget makværk fuldstændig som knivloven, der kriminaliserede en hel masse lovlydige borgere, selvom det skam ikke var meningen. De der fik fængselsstraffe og en fremtid som politibetjent spoleret kan ikke bruge til en skid, at det skam ikke var meningen. Når systemet kører, så er det blindt, så en smule styring her er på sin plads.

Det er noget makværk ligesom kravet om ammunition i våbenskabet kom til at betyde, at selv tomme hylstre skal i våbenskabet. Det var ikke meningen, men det blev resultatet, og det er ikke ændret endnu.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by cjs

HVIS formålet med den "tvungne" vildindberetning er at få luset ud i de mange "inaktive" jægere, der bare har våben stående (forhåbenlig i lovligt skab) men ikke overhovedet bruger våbnene til jagt, så er det i mine øjne en glimrende ide
... ganske som jeg synes at det er en glimrende ide, at skytteforeningerne hvert år skal gennemgå våbenlisten, se våbnene til våbenkontrol OG vurdere, om skytten er tilstrækkeligt aktiv til at leve op til de opstillede kriterier.

Hvad skal de der ikke skyder med skydevåben ???
Man behøver vel ikke skyde noget bare fordi man går på jagt, jeg er på jagt 30-40 gange i løbet af en sæson og jeg bruger måske i gennemsnit 3-4 patroner, nogle år slet ingen, men jeg har været afsted, er jeg så inaktiv ?, nåja jeg skyder et par tusind skud på diverse baner, men det fremgår ingen steder og det mener jeg heller ikke er nødvendigt

Når vi nu er ved jagttegnet, så fatter jeg stadigvæk ikke, hvorfor man ikke haler hagl- og riffelskytter til prøve hvert 5te år, ligesom man gør med bueskytterne ?
Juhu, mere formynderi og kontrol[xx(]

Som instruktør oplever jeg foruroligende mange jægere, der hverken kan betjene deres våben (halgvåben såvel som rifler) på forsvarlig vis eller ramme bare nogenlunde hæderligt.
Dertil kommer så den udvidede kategori, der stiller på skydebanen med et våben der er "ladt hjemmefra" ... eller "bare" ikke afladt efter sidste brug !
Fjolser findes overalt og uanset hvad man gør bliver der ved med at være nogen
Jeg har intet imod forslaget om tvungen indberetning, men mener at hvis man indbetter et 0 må/skal det ikke bruges mod dig, alternativet er at folk lyver og hvad skal man så bruge det til

/C



[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#26
Ja, det stinker langt væk af overformynderi[xx(]
Sikkert noget vores kære forbund har haft en finger med i[xx(][xx(][xx(]

Jeg har ikke gået på jagt i DK i flere år pga de latterlige priser flad mark er kommet op i og derfor skyder jeg heller ikke noget, men ihukommet Dravis´s post , så tror jeg da bare jeg sætter lidt tilfældige krydser, for så er jeg da ikke "inaktiv"[Big Grin][Big Grin]
Så ken de ellers rende mig i røven de overformynderiske fjolser[Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#27
Der kan I bare se. De indberetninger er ikke en skid værd, og kan ikke bruges til noget.
H
Hogmeister
Svar
#28
Citat:quote:

GT: Jeg har ikke gået på jagt i DK i flere år pga de latterlige priser flad mark er kommet op i og derfor skyder jeg heller ikke noget


Kan du overhovedet ramme en rødmalet ladeport med en haglbøsse? Det kunne jo være at du skulle prøve dine evner nogle af mine flutfasaner, men kun i tweed og blød hat[Big Grin]

mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#29
[Big Grin][Big Grin][Big Grin] Jeg vil gerne donere afskydning af tre fasaner til HG, bare for at se ham i tweed og blød hat. Skal vi starte en indsamling? [:p]

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#30
Citat:quote:

Originally posted by cjs

Som instruktør oplever jeg foruroligende mange jægere, der hverken kan betjene deres våben (halgvåben såvel som rifler) på forsvarlig vis eller ramme bare nogenlunde hæderligt.
Dertil kommer så den udvidede kategori, der stiller på skydebanen med et våben der er "ladt hjemmefra" ... eller "bare" ikke afladt efter sidste brug !

/C



Sidst kendte sag, som jeg kan erindre, endte egentligt med et "Selbst schuss im Fuss" og det var vist af en riffelinstruktør[xx(]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#31
Så skulle det være ganske vist

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#32
Det ville være rart at vide hvad konsekvensen er hvis man indberetter den 1/4. Har man så mistet retten til jagttegn den sæson, men dertil hørende fratagelse af riffeltilladelser? Alle beskrivelser har indtil videre kun omtalt manglende indberetning, ikke forsinket indberetning.

Det er groteskt at der ikke er taget højde for problematikken med våbentilladelserne.

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#33
Hvorfor i alverden skulle en ny bestemmelse også lige være GENNEMTÆNKT fra starten - det er sku da en farlig trend at starte, specielt når det aldrig har været traditionen hidtil.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#34
Det er jo HELT HEN I VEJRET .... [:0][:0][:0][:0][:0][:0]

D.v.s. Man glemmer at indberette vildtudbyttet, men har en PBS betaling på jagttegnet ... Det kommer så bare ikke...

Så lidt hen i April står man og undrer sig over hvorfor jagttegnet ikke kommer (Man har jo glemt at man skulle have indberettet !!!)

Er man så uheldig at ens riffeltilladelse netop udløber, og man skal forny, så opdager våbenkontoret at man ikke er berettiget til at have tilladelsen... og så ruller systemet med bøder o.s.v.

Måske ville det have været på sin plads at "systemet" udsender en "rykker" først, så man VED at man har glemt noget, inden man bliver kriminel ved en simpel forglemmelse...

Det er jo SKRÆMMENDE inkompetance der udvises her, og ligegyldighed overfor BETALENDE medlemmer af samfundet!!!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#35
Nå, nu har jeg lige indberettet et pænt rundt nul, det passer da indtil videre. Er jeg så sikret mod forglemmelse hvis det glipper inden 31. marts næste år ?

PS. Helt inaktiv er jeg da ikke. Kunne se, at jeg faktisk skød en fasan i sønderjylland i 2013. det var et mirakel at jeg ramte den [:0]

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#36
Som jeg forstår det, så synes Jægerforbundet oven i købet, at det er helt på sin plads, at man mister førstkommende jagtår som straf for ikke at indberette.
[xx(][xx(][xx(]
Svar
#37
OG ... det reelle resultat af det her er at et ukendt antal ellers lovlydige borgere med mellemrum bliver kriminelle ved en simpel forglemmelse, og at statistikkerne over vildtudbytte bliver behæftet med fejl der ikke kan kvantificeres, da mange vil indberette mere eller mindre tilfældigt ..

Hurraaa for "Fremskridtet" og den "digitale verden" [xx(][V]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#38
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Nå, nu har jeg lige indberettet et pænt rundt nul, det passer da indtil videre. Er jeg så sikret mod forglemmelse hvis det glipper inden 31. marts næste år ?

PS. Helt inaktiv er jeg da ikke. Kunne se, at jeg faktisk skød en fasan i sønderjylland i 2013. det var et mirakel at jeg ramte den [:0]

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]



God idé - jeg har også lige nulindberettet - så glemmer man det da ikke.

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#39
Jeg har lige sendt følgende e-mail til naturstyrelsen:

"Jeg kan forstå at der er indført nye regler, som gør at såfremt man ikke indberetter sit vildtudbytte, så vil man ikke kunne indløse jagttegn for den efterfølgende sæson.

Der skal som bekendt indberettes senest den 31/3, og den 1/4 vil der være spærret for indberetning i det forgangne jagtår.

Til dette har jeg følgende spørgsmål:

1) Er det muligt på anden vis at vildtindberette i det gamle år efter den 31/3, såfremt man skulle have glemt at indberette ?

2) Er det korrekt forstået at hvis man ikke har husket at indberette, så bortfalder grundlaget for at indehave riffeltilladelser, samt at opbevare ammunition til haglgevær, og at dette har virkning fra den 1/4 det pågældende år ?

Med venlig hilsen bla. bla."

Så må vi se hvad de svarer til dette, eller om de blot henviser til anden instans.

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#40
Ha, når de nu vil terrorisere, så vil jeg bevidst skrive en masse vildt på[Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)