Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ingen indberetning, intet jagttegn
#41
Den 04/11/2014 "posted" jeg dette indlæg under off topic..
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=34361
Der står i mit indlæg bl.a. "den elektroniske indberetning giver for visse arter mulighed for at give supplerende oplysninger, som køn, alder m.v."

Bemærk venligst at de er ikke mine ord, men noget der "STOD" på Jægerforbundets hjemmeside den 4/11. her http://www.jaegerforbundet.dk/page651.as...6601e6a260
De har efterfølgende redigeret artiklen og sætningen er nu væk!

Mon ikke tilhænger af den kommende lov/straf i forbindelsen med tvunget elektronisk indberetning kan også snart glæder sig til at statistikkerne de holder om enhver art som de har skudt, bliver udvidet til at inkludere længde og/eller højden og vægt, såvel ”som køn, alder m.v." af alle arterne…..(og eventuel fanget i regulerings navn), vel og mærk med Jægerforbundets velsignelse?
mvh
Systemkritikeren
Svar
#42
Lidt mere

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#43
Hmmm. Så vidt jeg kan se, betyder det at vi med rifler bare skal i gang med at indberette i løbet af indeværende jagtår, så kommer jagttegnet som det skal. Vi har så et år til at indberette færdigt, hvis vi skød noget sidst på sæsonen som ikke kom med før 1. april.

eller tager jeg fejl ?

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#44
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Hmmm. Så vidt jeg kan se, betyder det at vi med rifler bare skal i gang med at indberette i løbet af indeværende jagtår, så kommer jagttegnet som det skal. Vi har så et år til at indberette færdigt, hvis vi skød noget sidst på sæsonen som ikke kom med før 1. april.

eller tager jeg fejl ?

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]



Det er også den besked jeg har modtaget fra NST, men det tager ikke højde for at så snart jagttegnet udløber, så kan man ikke længere oppebære tilladelse til rifler & ammo [xx(]

Makværk!

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#45
Joo, det er da netop det det gør, hvis jeg har forstået det rigtigt.

Som jeg læser det, så er jeg allerede sikret at jeg får tilsendt jagttegn næste år, fordi jeg er begyndt at indberette. Jeg har nemlig indberettet et "0" for i år. Hvis jeg så skyder noget sidst på sæsonen, har jeg hele næste jagtår til at indberette det, samtidig med at jeg kan påbegynde indberetningen for næste år.

Så det hænger da nogenlunde godt sammen, trods alt.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#46
S er du i ulovlig våbenbesiddelse hvis du har en riffel eller ammunition til dit haglgevær. Værsgo ryk ét år i fængsel.
Svar
#47
@ clockwork (orange? [Big Grin])

Det er så ikke logisk set korrekt ... Nu hvor Lasse HAR indberettet noget vildt i systemet, så er han "registreret" og har dermed opfyldt de nye betingelser i reglerne

Der står nemlig ikke i reglen, at man skal have indberettet ALT sit vildt for 2014-2015 sæsonen inden 1/4, for at få sit jagttegn..

Der står kun "indberettet vildtudbytte" og systemet giver mulighed for at indberette "bagud" på ældre "sæsoner" dog spøjst nok ikke 12-13 for mit vedkommende???

Det må jo betyde at man accepterer at jægerne ikke får indberettet ALT vildtudbytte for hver sæson, inden d. 1/4 --- ???
Hvorfor skulle man ellers åbne for "retrospektiv" indberetning?

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#48
Jeg har også taget konsekvensen, og indberetter derfor så snart det er muligt, så en forglemmelse ikke betyder at man mister grundlaget for sine tilladelser.

Derudover sætter Clockwork nok sagen lidt for meget på spidsen. Jagttegnet er grundlaget for at opretholde/opnå en tilladelse, samt at ligge inde med ammo til bøssen. Jeg vil mene at riffeltilladelsen aktivt skal inddrages førend der kan blive tale om ulovlig våbenbesiddelse, men der kan naturligvis være tale om ulovlig opbevaring af haglpatroner.

Derudover er der ikke nogen der har fået et år i spjældet for at glemme at forny en våbentilladelse, så der skelnes altså mellem en rocker med en AK-47 under armen på et værtshus, og så en jæger der glemmer at forny sin tilladelse(heldigvis).

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#49
Sidste nyt

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#50
Vi er blevet bedre

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#51
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Vi er blevet bedre

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.



Det er så bare spændende om det er korrekte indberetninger...

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#52
Og lige en tilføjelse: Hvis de tåber der har lavet reglerne gerne vil have at vi indberetter, og lægger op til at det kan gøres løbende, hvorfor i alverden kan man så ikke allerede nu indberette for den jagtsæson der lige er startet - amatører!

Hvis man vil true folk med store straffe for at glemme indberetningen, så skal man sgu også sørge for at have sin del i orden!

Sure hilsener fra Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#53
Positiv overraskelse

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#54
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Positiv overraskelse

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.



Ja, risiko for overtrædelse af våbenloven er en god motivationsfaktor [xx(]

Det kunne være man skulle lave andre lignende koblinger, som fx:

Hvis du glemmer at syne din bil, er dit kørekort ikke længere gyldigt
Hvis du ikke afleverer selvangivelse, så kan du ikke få udbetalt løn
Hvis du afleverer bøger for sent på biblioteket, så lukkes din internetadgang

Man kan finde på mange motiverende tiltag hvis man vil [V]

Jeg mangler stadigvæk en mulighed for at indberette i den nuværende sæson, og har ikke fået noget svar fra nst.

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#55
Tør nu øjnene og indberet jeres vildtudbytte.
Det er man forpligtet til og det er jo ikke noget nyt. Det er bare noget nyt, at der er konsekvenser hvis man ikke overholder loven.
Svar
#56
Citat:quote:

Originally posted by TheDarkside

Tør nu øjnene og indberet jeres vildtudbytte.
Det er man forpligtet til og det er jo ikke noget nyt. Det er bare noget nyt, at der er konsekvenser hvis man ikke overholder loven.



Sat lidt på spidsen, men jeg kan ikke indberette mit vildtudbytte

/Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#57
Indberetter for vildt

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#58
De er helt sikkert super - har fx lige lavet en nulrapportering for indeværende sæson - så kan jeg jo ikke glemme noget, men alene huske en evt forbedring af data senere.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#59
Det er helt sikkert at tvungen indrapportering giver solide valide og objektive data at arbejde med. Helt sikkert...............................
Svar
#60
Ja og det er også langt nemmere statistisk set at arbejde med en stor 100% database (fyldt med støj) end med en meget stor repræsentativ stikprøve....

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)