Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ventetid fra Holstebro
#21
Citat:quote:

Originally posted by Marion Morrison

@na jeg må väre meget speciel om de tar så meget tid med "min" ansögning som jo egentlig er fra östjysk?
Vi ses.


en tilladelse til eksport til dig, tog 14 dage [Wink] den var stemplet den 4/9.
Men det kostede også et venligt smil


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by ULG
...at ansøgningen skal land og rige rundt med det kongelige danske post & telegrafvæsen.....!!



Det er vist egentlig godt at der ikke står på "kung-fu'lutterne" at der er tale om riffeltilladelser/lyddæmpertilladelser eller lignende... for så ville PestDk nok returnere brevet til afsenderen.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#23
Der var nu en tråd herinde hvor en skrev mail adr og konto nr til det nye våbenkontor for et stykke tid siden, men nu kan jeg ikke finde den igen. Jeg printede dog den del for det kunne jo være man fik brug for det en dag![Big Grin]
ACV Våbenkontoret Brogårdsvej 1 7500 Holstedbro.
Evt mail til: mvjyl-vaaben@politi.dk
Danske Bank Reg nr 0216 konto nr 4069198066
Ps: Jeg ved ikke om det virker og det er ikke mit konto nr![8D]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#24
Sidst jeg skulle have fornyet min genladnings tilladelse tog det kun 4 dage og det er hurtigt når vi medregner postens ekspeditionstid på en dag hver vej. En ny riffel tilladelse tog 10 dage, min søn har fået EU-Våbenpas det tog 7-10 dage, dette var inkl. en weekend, så jeg synes det er rimelig

Dette er for Holstebro kontoret.

Mvh. Nemo

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#25
Sendte en venlig forespørgsel til Holstebro og fik flg.svar:

Forventet behandligstid på ansøgninger om våbentilladelse er ca. 2-3 uger fra indgivelse.

Så nu nærmer dagen sig (håber jeg[Smile].....

Mvh.
Søren
Svar
#26
Sønnikes tilladelse kom i tirsdags, så det tog tre uger + en dag. Og det er jo så med post-befordring land og rige rundt. ....[Wink

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#27
Har man sagt A må man også sige B...
Jeg har tidligere skrevet om mine problemer med at få en eksporttilladelse fra våbenkontoret i Holstebro! I denne uge lavede jeg lige et lyntrip til Danmark, jeg besögte bla. Den fine nye butik i det östjyske hvor jeg har köbt en Mauser 03 med 2 piber, de var som sädvanligt meget flinke og hjälpsomme men beklagede at de ikke havde modtaget eksporttilladelsen fra Holstebro, og de havde ringt til dem og fået beskeden at der ikke ligger en sådan ansögning i Holstebro, selvfölgeligt meget skuffende, nå men näste dag ringer jeg selv til kontoret og får desvärre det samme svar, öv, öv,..nå men miraklernes tid er jo ikke forbi for torsdag modtager jeg et mail fra Henrik den rödskäggede baron, som skriver at de har modtaget en bevilget eksportansögning!?!?!?? Mystisk, men glad svarer jeg at jeg vil komme den vej forbi på vejen hjem til Sverige og hente bästet, og meget rigtigt der var papirerne og det viser sig at de har väret der en längere tid, så al min frustration over kontoret i Holstebro raderes hermed de har åbenbart udfört opgaven til Ug. Derimod er det meget beklageligt at det store firma ved motorvejen nu er så stort at papirerne kan blive väk..vil lige tillägge at den rödskäggede herre der betjänte mig som altid var meget hjälpsom, og meget ros til personalet i Holstebro som undersögte sagen og ledte efter papirerne og ringede tilbage og undskyldte at de ikke kunne finde dem. Super service og ingen klager fra mig.
Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by rolin

[quote]Originally posted by n a

Det nye center i Holstebro, bør have en chance, før i begynder at tøsetude.
Når man snakker med dem, er de både flinke, og ekstremt servicemindede. Det er efter MIN mening den væsentligste forudsætning for en fremtidig succes. Så lad nu være med at køre dem trætte fra starten med jeres klynk og brok.

Man kan vel for øvrigt ikke klandre Holstebro, for at man som kunde finder den mest kringlede omvej, for at få sendt sin ansøgning med brevdue, fra Nyborg til Odense, her skal brevduen fodres og overholde sine "EU dikterede flyve/hviletidsbestemmelser. Herefter skal den endnu engang sadles op, have fastspændt papiret, og nu på en ny lang tur til Holstebro, Og det endda i modvind[Wink] Tænk nu på at politiet kun har en begrænset mængde brevduer, så det kan godt stresse systemet.

Hvorfor ikke bare sende ansøgningen direkte til Holstebro.

@ Marion her tager det kun en uge til 14 dage for en udførsel til Sverige

Vedrørende beskrivelser omkring de nye piger på Sjælland. så svare det beskrevne nok godt til det tidligere niveau. bortset fra at de dog skyndte sig med at være usikre[Wink]

n a vil du dermed mene at jeg godt kan begynde at forberede en tur til det andet fastland.[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]
AT GÅ PÅ JAGT ER AT LEVE.



Der kom et fint og venligt brev idag[Smile]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#29
Hi guys !
Did you miss me....

Det er ikke politiets skyld som helhed ! De er underbemandet, forstar ikke nodvendigheden af privat vabeneje, og er generelt anti-gun. Ikke deres egen skyld. Danmark har ingen vabenkultur. Politiet er uddannet godt i Danmark, men blevet indlart fra starten pa skolen, at vaben er ondskaben selv. Noget som mordere, rockere, perkere og ovrige samfundsskadelige elementer anvender.

Den almindelige politibetjent, kan som regel ikke fatte, at vaben kan anvendes til sportslige formal som jagt og sportsskydning. Derfor er prioriteten herefter. Den dag man modtager sin forste vabentilladelse, bliver man...eller gores automatisk til andenrangsborger. Dette specielt for personer med sarlig vabeninteresse udover jagt og UIT discipliner.

Indehavere af vabentilladelser, burde have frihed til at kobe hvad de lyster uden politiets indblanding. I denne online verden, kunne ejeren blot registrere nye vaben til et register. Alt er selvfolgeligt overvaget/administreret af myndighederne, som kun i ekstreme tilfalde giver afslag. Dette ville reducere arbejdspresset pa politiet.
Og brugere af loven, ville ikke fole sig tilsidesat eller nedprioriteret. Alt ville blive administreret ens landet over, skrankepave mentaliteten ville do ud ogsa.

Herved behover ingen at flytte omkring til steder, hvor loven tolkes anderledes, eller blot have som hobby at "snyde" politiet til sjove vabentilladelser osv.

Men sadan er der jo sa meget ikke...

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#30
Jeg kan oplyse at tilladelsescenter Vest i Holstebro i hvert fald er effektive til at administrere og udsende fartbøder [xx(].

...så hvis denne effektivitet er gennemgående for afdelingen, vil vi ikke få problemer med ventetid på våbentilladelser [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#31
Så er tilladelsen i hus.
Længere ventetid end normalt, men leveret iht. den lovede leveringstid, så ros herfra![Smile]

Nu vil Jeg hente den lille ny i eftermiddag, og mens ungerne ser Disney Sjov i aften, vil Jeg hygge ved ladebordet.....[Big Grin]

Swift: Fredagsmøde & Fremsvisning?[Wink]

Mvh.
Søren
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by SA

Swift: Fredagsmøde & Fremsvisning?[Wink]



Jeg er klar til den endelige godkendelse [Big Grin] - Kl.?

mvh. Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#33
Indsendte en i går til Holstebro og fik svar på mail at den var modtaget nogle timer efter - det var rart med et hurtigt svar - det har jeg aldrig prøvet før..
Nu ser vi så hvor længe der går.
I hvert tilfælde skal vi nok ikke klage - i Sverige tager det flere måneder!!


** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 270W 7x64 og 9,3x62 **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#34
Jeg har været ved dem et par gange de sidste par måneder. Ventetid på våbentilladelse: Godt 3 uger. Ventetid på tilladelse til lyddæmper: Knap 3 uger.
Når det så er sagt, så er de super klinke og imødekommende, når man snakker med dem deroppe. Så når de lige falder til og får lidt rutine, tror jeg det bliver rigtig godt..

-JUTUS FORTIS TENAX EST-
-JUTUS FORTIS TENAX EST-
Svar
#35
Købte en riffel på Falster - ubeset. Der er F.....langt fra Midtjylland til Falster for at kigge på en billig riffel.
Sendte tilladelsen fredag og fik så - uventet - et lille job tirsdag i Næstved .
På vej til Næstved, ringede til Holstebro og forklarede situationen, " der var langt at køre en ekstra gang og vi skulle jo tænke på miljøet" og alle violiner spillede - jeg kunne vel ikke få tilladelsen på mail ??
Jo da - den havde jeg efter 10 min. " bare vis sælger den og tag riflen med hjem"
De sendte så også tilladelsen pr. Post samme dag, så den lå i postkassen da jeg kom hjem.

Rigtig god service.[^]

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - .243 - .260 - 7x57R - .308 - 30.06 - 8x57 - 8x57R
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#36
Venter i spænding på min tilladelse til min 6,5-284[Smile] Det er nu rart at have noget til gode (bare det ikke er øretæver)
Svar
#37
Politiet må være ret presset nu om dage ...

For mindst 6 uger siden blev jeg "snuppet" af en videobil, fordi jeg var lidt vel frisk med gashåndtaget på min MV Agusta...[:I]

(I øvrigt en interessant sag om politiets "prioritering" De havde mindst 3, sandsynligvis 4 videobiler ude at køre i anledning af at der var superfint vejr på en tirsdag, hvor revl og krat på MC og i "specielle biler" mødes uformelt ved Kalø)

(De fik da også "ram på" mindst én ... [:I][:o)])

Det "sjove" er så at det tog ret præcist 3 uger inden jeg hørte noget som helst, jeg gik altså i 3 uger og anede ikke hvor meget de nu havde "beviser for" at jeg havde overtrådt de 80 km/t på en lang, lige og næsten totalt tom landevej..

Efter de tre uger blev jeg så ringet op af den samme betjent som havde ført videobilen (og i øvrigt fulgt efter mig helt ind i min indkørsel..[:0]) Han kunne så triumferende meddele mig at "special-teknikerne" i København havde gransket videoen han havde sendt der over, og var kommet frem til at jeg havde kørt 114,7 km/t hvor jeg må køre 80 km/t ... Om jeg kunne vedkende mig det?? Jeg gad ikke bøvle med at brokke mig over bødens størrelse og klippet i kørekortet, men jeg brokkede mig en del over at jeg skulle gå og "svede" i tre uger, når han allerede da han "indhentede mig" brugte en halv time på at vise mig video-klip i sin bil, og tælle sekunder og måle km, så han kunne fortælle mig at jeg "havde kørt mindst 113 km/t... [Sad!]

Jeg sagde allerede dengang til ham at han jo bare kunne skrive en bøde på de 113 km/t og få det overstået. Det ville så blive min fartbøde nummer 3 på ca 30 år på MC og i bil ....

Nu går jeg så og venter på mindst tredie uge på brevet med Giro-kortet! [:I]

Set på den baggrund er expeditionen på våbenkontorerne jo nærmest "omgående" ... [8D]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#38
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Nu går jeg så og venter på mindst tredie uge på brevet med Giro-kortet! [:I]


De skal jo også lige sende kopier til Told&Skat, så hvis der ikke bliver betalt, så kan de koordinere det med "gutterne med tatoveringer/rygmærker" og evt sende til inkasso.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#39
fik min tilladelse i dag - indsendt digitalt den 9/10 - udstedt den 24/10 og modtaget den 28/10 (B-post) - det er slet ikke slemt [Smile]

Venter stadig på det svenske politi vil udstede en export tilladelse til en 338'er - det har foreløbigt taget 3 måneder på torsdag!


** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 270W 7x64 og 9,3x62 **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#40
Ventede i 17 dage på tilladelsen til min 6.5-284. Stadigvæk bedre end de 4 uger, som de havde oplyst ventetiden til[Smile]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)