Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Erfaring med Oryx til Giraf
#21
Citat:quote:

Originally posted by mikkelhund

Nej, det preller af på den...



Er det af erfaring du skriver dette eller !!!

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]
AT GÅ PÅ JAGT ER AT LEVE.
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#22
@rolin:

Det er nok en joke ... [8D]

300 og 350 grains .375 Solids virker på elefanter, så mon ikke de også virker på vandlevende tykhuder ... [Big Grin]

"Rosserne" blev jo skud i store mængder f.eks. i Østgrønland og på Svalbard, med 8x56 Krag og 8x57JS spidsskarp..

Det samme gælder i øvrigt "Isbamserne" [:0]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#23
Faldt lige over min gamle tråd[Smile]

Nå, men valget faldt på Barnes TSX og Banded Solid 300gr ..
Bwana havde en ladning hvor de i min riffel lavede under 2 cm i forskel på træfpunkt på 100 meter (Sauer 202 XT Hatari).

Resultatet taler for sig selv. Skød 6 stykker vildt som alle lå i knaldet. Fra sjakal til giraf.

Girafjagten i sig selv var vanvittigt spændende.. Dagevis til fods i over 30 graders varme.
En riffel kan virkelig føles tung efter 6-7 timer på skulderen....
Havde en bestemt gammel mørk tyr i tankerne og vi havde kontakt et par gange hvor jeg ikke kunne komme til skud.. Men vi gik og gik og gik. Meget af tiden havde kun trackeren en ide om hvor vi skulle hen og til sidst opgav vi. Det tydede på at han skulle vinde denne gang (god undskyldning for at komme tilbage)
Giraffen vidste vist at den blev jaget og den har altså lige lidt overtaget med sine lange ben og høje udkigspost.[:o)]

Som sagt.. projektet var opgivet, kontakten til giraffen var mistet og vi var på vej tilbage til bilen og pludselig stod han der!!! Som skudt op ad jorden, I en lille lysning tæt på vejen, ca 35meter fra os... Den så lige så overrasket ud som os og tog et enkelt skridt frem og stod så med siden til. PHen og mig så hurtigt på hinanden, han nikkede, stak fingrene i ørerne og jeg lagde riflen op.. Fandt hurtigt stedet højt på halsen og skød.. En solid der ramte rent og giraffen faldt sammen... Det så helt surrealistisk ud og føltes som slowmotion da den faldt.. Vi gik hurtigt op til den og jeg fulgte op med en TSX lige midt i brystet og den lå stille.
Kæmpe jagtoplevelse!!
Tror det bliver den eneste giraf i min karriere.. Det var som sagt en kæmpe oplevelse men det føles også som en "once in a lifetime ting "[Smile]
(til april står den på bøffel)[8D][8D]

Jimmy
Svar
#24
Fin fortaelling. Tillykke med det fine resultat. Pas nu paa med det der boeffeljagt. Det er kan godt vaere vanedannende - og det er lidt halvdyrt i leangden.

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#25
Tillykke med din "camelopardus" --

Og Ja ... bøfler kan være svært vanedannende ... den jæger jeg efterhånden har ladet en del .375H&H til har allerede nedlagt adskillige af slagsen, og vil afsted igen .. [:I]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#26
He - mig som troede at hjertet på en giraf sad nederst på halsen [Wink] - iøvrigt foretrækker de lokale at skyde giraf i hovedet eller på halsen lige under hovedet ....de har en pokkers tendens til at løbe langt og igennem hegn - eller lande et helt umuligt sted for skinning. man flytter jo ikke lige på sådan en bandit [8D]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#27
Har en jæger i nabolaget som har en fuldvoksen giraf stående i hall'en. Det er et imponerende syn at se en fuldvoksen giraf stående inde i et almindeligt hus. Han vil ikke fortælle hvordan han fik giraffen ind.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)