Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dådyr ædt i dyrehaven!
#21
Er det ikke en kalv? For i så fald DR der ikke meget trofæ at stjæle...

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Er det ikke en kalv? For i så fald DR der ikke meget trofæ at stjæle...

Mvh.

Yeti


Det er vel kun os med jægermæssig baggrund der mener at der skal være horn på før man kan kalde det et trofæ. Hvis kalven er dræbt af et menneske fra et helt andet segment i samfundet, kan det vel ikke udelukkes at hovedet af kalven udgør et trofæ i den omgangskreds han har ? ...og jeg skriver han, for det er vist mest unge mænd der giver hianden eller sig selv den slags udfordringer.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#23
Ulve kan ikke klatre i træer [:0] [Big Grin]

http://nyhederne.tv2.dk/2014-12-12-farli...bske-hunde

Jeg som troede at de slet ikke var farlige. Det er måske en særlig underart der er på djævle øen[?] En kamp ulv [:0] [Big Grin]

Schönauer

Bevar de jyske ulve.

Send dem til en konservator!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#24
http://nyhederne.tv2.dk/2014-12-12-jaegere-leder-efter-farligt-dyr-de-her-spor-kigger-vi-efter

Citat:quote:

En rigtig stor hund eller i værste fald en ulv.


Hmmm, jeg troede ellers de var så glade for ulve[:0], men det er åbenbart kun sålænge at de ikke er i deres egen "baghave"[}Smile]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#25
Jeg har lige sendt det her til naturstyrelsen. Jeg ved godt det er noget pjat, men jeg kunne ikke dy mig:
Citat:quote:

Anmodning om aktindsigt

Til Naturstyrelsen

Det er med undren jeg læser, at en skovrider i Nordsjælland har fået tilladelse til at regulere ulv. Se følgende citat fra en artikel i BT:

" Og har I også tilladelse til at skyde, hvis det skulle være en ulv?
»Ja, det har vi, og det er ikke muligt, at have en ulv i Dyrehaven. Så den vil blive nedlagt, hvis de finder en. Men vores teori går på, at det er en løs hund, selvom det altså er en meget stor og stærk én af slagsen«, siger Hans Henrik Christensen til BT."

Hele artiklen kan læses her: http://www.bt.dk/danmark/hvilket-dyr-kan...v-at-skyde

Jeg vil gerne have aktindsigt efter offentlighedsloven i den tilladelse naturstyrelsen har givet, idet jeg går ud fra, at den er givet i overensstemmelse med ulveforvaltningsplanen. Hvis der ikke er givet nogen tilladelse vil jeg gerne vide det.

Med venlig hilsen

Lasse


M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Jeg har lige sendt det her til naturstyrelsen. Jeg ved godt det er noget pjat, men jeg kunne ikke dy mig: [quote]
Anmodning om aktindsigt

Til Naturstyrelsen

Det er med undren jeg læser, at en skovrider i Nordsjælland har fået tilladelse til at regulere ulv. Se følgende citat fra en artikel i BT:

" Og har I også tilladelse til at skyde, hvis det skulle være en ulv?
»Ja, det har vi, og det er ikke muligt, at have en ulv i Dyrehaven. Så den vil blive nedlagt, hvis de finder en. Men vores teori går på, at det er en løs hund, selvom det altså er en meget stor og stærk én af slagsen«, siger Hans Henrik Christensen til BT."

Hele artiklen kan læses her: http://www.bt.dk/danmark/hvilket-dyr-kan...v-at-skyde

Jeg vil gerne have aktindsigt efter offentlighedsloven i den tilladelse naturstyrelsen har givet, idet jeg går ud fra, at den er givet i overensstemmelse med ulveforvaltningsplanen. Hvis der ikke er givet nogen tilladelse vil jeg gerne vide det.

Med venlig hilsen

Lasse


[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Glæder mig til at læse deres svar[^]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]
AT GÅ PÅ JAGT ER AT LEVE.
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Jeg har lige sendt det her til naturstyrelsen. Jeg ved godt det er noget pjat, men jeg kunne ikke dy mig:
Citat:quote:

Anmodning om aktindsigt

Til Naturstyrelsen

Det er med undren jeg læser, at en skovrider i Nordsjælland har fået tilladelse til at regulere ulv. Se følgende citat fra en artikel i BT:

" Og har I også tilladelse til at skyde, hvis det skulle være en ulv?
»Ja, det har vi, og det er ikke muligt, at have en ulv i Dyrehaven. Så den vil blive nedlagt, hvis de finder en. Men vores teori går på, at det er en løs hund, selvom det altså er en meget stor og stærk én af slagsen«, siger Hans Henrik Christensen til BT."

Hele artiklen kan læses her: http://www.bt.dk/danmark/hvilket-dyr-kan...v-at-skyde

Jeg vil gerne have aktindsigt efter offentlighedsloven i den tilladelse naturstyrelsen har givet, idet jeg går ud fra, at den er givet i overensstemmelse med ulveforvaltningsplanen. Hvis der ikke er givet nogen tilladelse vil jeg gerne vide det.

Med venlig hilsen

Lasse


M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]



Lasse du er direkte OND [Big Grin][Big Grin][Big Grin]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#28
Nå, ja hvad fanden. De må da forresten heller ikke skyde en hund selvom den har taget vildt. Hundene er jo skrevet ud af Lov om Mark og vejfred, og efter hundeloven kan politidirektøren kun lade en hund aflive hvis den har skambidt et menneske eller en anden hund.

Så der gik nok lige lidt panik i Café-København der [Big Grin]

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#29
Spændende at følge sager fremover. ..!![Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#30
Det var sat#ns. NS fik faktisk tilladelse af NS (!)til at regulere ulven:
Citat:quote:

Tilladelse til regulering af ulv

Naturstyrelsen giver hermed tilladelse til regulering af ulv (Canis lupus) til Naturstyrelsen, Hovedstaden (Jægersborg Dyrehave) inden for hegnet af hensyn den offentlige sundhed og sikkerhed. Naturstyrelsen har vurderet, at der ikke findes anden brugbar løsning, hvorfor der meddeles tilladelse til regulering i medfør af § 26 i bekendtgørelse om vildtskader.



M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#31
Ja forbavset bliver man ikke når det er Staten der "hjælper" Staten, havde det været enhver anden privat dyrhave så var svaret blevet NEJ.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]
AT GÅ PÅ JAGT ER AT LEVE.
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#32
Det er ganske enkelt utroligt. Det er altså helt officielt nu: "Ulve må gerne være ovre i Jylland, men her hos os ? nej det går ikke".

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#33
@LasseScout
Vi har samme problemstilling her i Sverige, ulvene skal være udenfor storbyerne, det er jo der hvor "folket" bor.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]
AT GÅ PÅ JAGT ER AT LEVE.
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#34
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Det var sat#ns. NS fik faktisk tilladelse af NS (!)til at regulere ulven:
Citat:quote:

Tilladelse til regulering af ulv

Naturstyrelsen giver hermed tilladelse til regulering af ulv (Canis lupus) til Naturstyrelsen, Hovedstaden (Jægersborg Dyrehave) inden for hegnet af hensyn den offentlige sundhed og sikkerhed. Naturstyrelsen har vurderet, at der ikke findes anden brugbar løsning, hvorfor der meddeles tilladelse til regulering i medfør af § 26 i bekendtgørelse om vildtskader.



M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]



Mon ikke EU vil blive meget interesserede hvis de bliver opmærksomme på at DK tillader regulering af ulv, baseret på at 1 "måske" ulv har spist lidt af et stykke vildt, bare fordi det var i nærheden af en større by[B)]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Det var sat#ns. NS fik faktisk tilladelse af NS (!)til at regulere ulven:
Citat:quote:

Tilladelse til regulering af ulv

Naturstyrelsen giver hermed tilladelse til regulering af ulv (Canis lupus) til Naturstyrelsen, Hovedstaden (Jægersborg Dyrehave) inden for hegnet af hensyn den offentlige sundhed og sikkerhed. Naturstyrelsen har vurderet, at der ikke findes anden brugbar løsning, hvorfor der meddeles tilladelse til regulering i medfør af § 26 i bekendtgørelse om vildtskader.



Det rejser så et par spørgsmål

1. Kan styrelsen give sig selv en tilladelse?
2. Er beboerne på djævleøen mere udsatte end vi andre? Vi har vel for hunnan også krav på at der tages hensyn til den offentlige sundhed og sikkerhed, eller hur[?]


M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]



Schönauer

Bevar de jyske ulve.

Send dem til en konservator!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#36
Stadig på fri fod

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#37
Er det ikke lige kækt nok at konkludere at dyret er på fri fod ? Jeg mener, at det eneste man kan konkludere er, at man intet har fundet. Det kan stadig tænkes at det ikke var et dyr der dræbte kalven.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#38
Det kunne også være nogen der har fundet det i Sverige og slæbt den til DK..

Der er jo nogen jægere der har en lille smule humor i livet..

Det er jo ikke ligefrem store mængder blod omkring stedet hvor dyret ligger..

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
243Win,260Rem,308Win,30.06,375 H&H
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#39
Uanset hvad, er temaet ikke en historie for fx JP, Danmarks største avis? Medierne har jo tidligere reciteret fra Jagt-og Våbenfora. Lige nu har medierne tillige et godt øje til de enkelte styrelser, set i lyset af EritreaRapporten.
Der må da også være nogle jyske politikere, der eksponerer deres valgkreds i denne diskriminations sag.....?!?
Svar
#40
Diskriminationen er i hvert fald helt utilsløret: http://www.bt.dk/danmark/fandt-ogsaa-hov...afviste-os

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)