Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Forskel i behandlingstider
#21
Har også kun ros til Holstebro,
Sendte mit EU våben pas ind for at få tilføjet en ny riffel, en sød medarbejder ringede få dage efter og spurte om hun ikke lige også skulle opdatere mine haglvåben. Jo tak, der efter fandt hun ud af at de alle halvåbne var afmeldt og jeg stod ikke registreret til nogen. Hun og ringede og fortalte nyheden. 2 min senere, var aftalen at jeg lige skulle sende nogle nye registreringer, 3-4 dage efter at de var afsendt var alt uorden igen, og opdateret våbenpas osv var i orden igen.
Super service[Smile]

Mvh.
Morten
Mvh.
Morten
Svar
#22
Lyddæmper tilladelse modtaget (Med fejl [V]) Dags dato .. stemplet 5/2

Indsendt digitalt d. 21/1 til "Kontor Vest"
Email kvittering modtaget samme dag.

Nu må vi så se hvor lang tid det tager at få rettet den, så min 9,5 mm Max Carbon02 -dæmper ikke står som en "ATEC Rimfire" [Big Grin]
"Kaliber feltet" er tomt på tilladelsen ...[?]

Og Nej ... ALLE oplysninger var med på skemaet ..

Såeeøøøhhh helt så fint spiller klaveret altså ikke [^]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#23
Har lige fået fornyet genladetilladelse, sendte ansøgning 28/1 og modtog tilladelse idag 11/2
det kan man vist ikke klage over.

Morsch
Morsch

Hjemme er sømanden, hjemvendt fra havet
Og jægeren hjemvendt fra jagten...
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Lyddæmper tilladelse modtaget (Med fejl [V]) Dags dato .. stemplet 5/2

Indsendt digitalt d. 21/1 til "Kontor Vest"
Email kvittering modtaget samme dag.

Nu må vi så se hvor lang tid det tager at få rettet den, så min 9,5 mm Max Carbon02 -dæmper ikke står som en "ATEC Rimfire" [Big Grin]
"Kaliber feltet" er tomt på tilladelsen ...[?]

Og Nej ... ALLE oplysninger var med på skemaet ..

Såeeøøøhhh helt så fint spiller klaveret altså ikke [^]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"



Der er ikke noget lovmæssigt krav om at oplyse kaliber på lyddæmpere. Derfor behøver de heller ike skrive det på tilladelsen. Kun serienummeret er vigtigt. På dem der HAR et serienummer.

--
FKF

ANNA
Svar
#25
@FKF ...

Ja, "max kaliber" er jeg da også kold overfor, men jeg gider ikke stå og diskutere med Rasmus betjent, den dag der bliver en kontrol på jagten eller skydebanen, så "Fabrikat" og "Model" skal være korrekt..

Og, da det kune koster mig portoen at returnere og bede dem om at få det rettet, så kommer den retur [^]

Jeg kan sagtens vente den måned ekstra [Wink] ... Så kan de også lige få et par skemaer mere med i samme hug...[8D]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#26
Nogen der har haft problemer med at undlade at skrive sælgers cpr nr på den nye ansøgning?

Pt stiller center vest sig lidt på bagben fordi mit (sælger) cprnr ikke står på købers ansøgning.

Edit: min email vil de også have [:o)]
Mvh

Niels.
Svar
#27
Søgte importtilladelse til Tyskland i mandags . Fik tilladelsen torsdag. Det var Holstebro . Det kan man ikke klage over. #128515;
Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by NielsM

Nogen der har haft problemer med at undlade at skrive sælgers cpr nr på den nye ansøgning?

Pt stiller center vest sig lidt på bagben fordi mit (sælger) cprnr ikke står på købers ansøgning.

Edit: min email vil de også have [:o)]


Der er to ting du kan gøre: giv dem hvad de vil have, og glem alt andet, så kommer tilladelsen hurtigst. Men du kan også sende en mail til Justitsministeriet og Rigspolitiet og gøre dem opmærksom på den fejlagtige procedure. Så bliver det rettet, og så vil alle fremover kunne søge våbentilladelse uden at registrere sælgerens CPR nr. Det kommer tl at tage lidt tid, men løsningen bliver mere langsigtet.

På baggrund af en diskussion på Nordisk Våbenforum skrev jeg til JM og RP for nogen tid siden angående sammme problem med de oplysninger man som samler skal indsende til politiet ved afgang/tilgang til samlingen. Her var blanketten også lavet så man som privatperson blev tvunget til at registrere andre privates CPR nr og videregive oplysningen til politiet. Jeg gjorde RP opmærksom på, at det sandsynligvis er ulovligt for private at føre den slags registre jf. persondataloven, og at det jo ihvertfald ikke er hjemlet i våbenlovgivningen at man skal oplyse det.

Så blev den blanket rettet, og jeg gik da ud fra, at man ved samme lejlighed ville børste alle de nye blanketter for den fejl, men de skal åbenbart indbringes én for en. Du kan se den rettede blanket her: https://www.politi.dk/NR/rdonlyres/3614D...A_1014.pdf Man skal selvfølgelig stadig oplyse sit eget CPR nr, det er fair nok, men i feltet med sælgeroplysninger sår der nu: " Hvis forhandler CVR". Tidligere stod der CVR/CPR ligesom i ansøgningen om våbentilladelse.

Rigspolitiet har mailadressen politi@politi.dk og JM har mailadressen jm@jm.dk

(...men man synker lige en gang når man får svar. Det sender de i en kuvert der til forveksling ligner en fartbøde udenpå [xx(] [Big Grin] [Big Grin])

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Citat:quote:

Originally posted by NielsM

Nogen der har haft problemer med at undlade at skrive sælgers cpr nr på den nye ansøgning?

Pt stiller center vest sig lidt på bagben fordi mit (sælger) cprnr ikke står på købers ansøgning.

Edit: min email vil de også have [:o)]


Der er to ting du kan gøre: giv dem hvad de vil have, og glem alt andet, så kommer tilladelsen hurtigst. Men du kan også sende en mail til Justitsministeriet og Rigspolitiet og gøre dem opmærksom på den fejlagtige procedure. Så bliver det rettet, og så vil alle fremover kunne søge våbentilladelse uden at registrere sælgerens CPR nr. Det kommer tl at tage lidt tid, men løsningen bliver mere langsigtet.

På baggrund af en diskussion på Nordisk Våbenforum skrev jeg til JM og RP for nogen tid siden angående sammme problem med de oplysninger man som samler skal indsende til politiet ved afgang/tilgang til samlingen. Her var blanketten også lavet så man som privatperson blev tvunget til at registrere andre privates CPR nr og videregive oplysningen til politiet. Jeg gjorde RP opmærksom på, at det sandsynligvis er ulovligt for private at føre den slags registre jf. persondataloven, og at det jo ihvertfald ikke er hjemlet i våbenlovgivningen at man skal oplyse det.

Så blev den blanket rettet, og jeg gik da ud fra, at man ved samme lejlighed ville børste alle de nye blanketter for den fejl, men de skal åbenbart indbringes én for en. Du kan se den rettede blanket her: https://www.politi.dk/NR/rdonlyres/3614D...A_1014.pdf Man skal selvfølgelig stadig oplyse sit eget CPR nr, det er fair nok, men i feltet med sælgeroplysninger sår der nu: " Hvis forhandler CVR". Tidligere stod der CVR/CPR ligesom i ansøgningen om våbentilladelse.

Rigspolitiet har mailadressen politi@politi.dk og JM har mailadressen jm@jm.dk

(...men man synker lige en gang når man får svar. Det sender de i en kuvert der til forveksling ligner en fartbøde udenpå [xx(] [Big Grin] [Big Grin])

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]



Jeg fik en fin snak med en dame på kontoret i går. Hun kunne kun give mig ret, og mente slet ikke at der var nogen grund til at man skulle udlevere sit cprnummer vedrørende salg.
Mvh

Niels.
Svar
#30
Center vest, 3 uger.
Ansøgning indsendt 12.2- retur 13.2 med besked om at alle dokumenter (min ansøgning, kopi af sælgers tilladelse, kvittering) skulle indsendes i en mail.
Jeg svarede at de bare skulle scrolle ned, så var de der alle og så indsatte jeg et par smileyer, måske derfor jeg først har modtaget den i dag.-)

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#31
@CP ... der er stadig så gammeldags at de forventer at "scannede dokumenter" er VEDHÆFTET en Email ... Jeg fik samme besked sidst, og returnerede samme mail, men med vedhæftede "kopier"

[Big Grin][Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#32
Jeg har inden for den sidste måned haft en del kommunikation med center Vest og der har været alt fra 7-18 dages behandlingstid. Fornyelse af våbenpas og en ny tilladelse til riffel, som skulle medtages i passet gik hurtigt, fordi jeg bad dem om det i forbindelse med en jagtrejse hvor passet skulle med.
Men jeg bad dem også om at få mine dæmpere indført i passet. Det kan p.t ikke lade sig gøre fordi der står kun skydevåben i lovteksten og ikke våbendele.....det skulle en eller anden nok have forudset, og de havde vel tiden til det i behandlingstiden i forbindelse med lovliggørelse af dæmpere...men sådan er det så ikke...
Jeg har indsendt en klage til justitsministeriet, faktisk fordi den flinke behandler på center Vest bad mig gøre det, så der kan blive lavet om på det sjusk. Der er dog et smuthul, men kan ansøge toldvæsenet om en export og importtilladelse. Bare noget bøvl.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]

NU MED DÆMPER


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#33
Panik Center Øst siger nu 6 uger, uden at blinke.

Tag en kiks mere, tør øjnene og vent til det bliver din tur[V]

Mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#34
Nu inden i går helt i selvsving, så er der forbedringer på vej.

Har lige modtaget "snail mail" fra rigspolitiet om at en lang række ansøgninger overgår til digital behandling med NemID login meget snart, med kortbetaling og mulighed for vedhæftning af relevante dokumenter.

Jeg kan ikke huske den præcise dato men mener det var her sidst i marts.

Det var 10 sider, sådan rigtigt papir[:0]. Husker ikke hvornår jeg sidst har modtaget sådan en stak papir:-)

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#35
Som jeg læser papyrysstakken fra Ris politiet, så er det så smart at de den 10/3 udsender en meddelelse pr brevdue, og kundgør at fra den 16/3 skal alle ansøgninger indsendes elektronisk, ellers vil de blive afvist.

Det er da helt ok at vil have det elektronisk. Men jeg finder det grænsende til direkte tankeløst og flabet, med den 6 dages frist.

Der er faktisk mange af mine kunder som stadig slås med bare at håndtere mails og vedhæftede filer.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#36
De skriver jo også at der er taget foranstaltninger der skal afhjælpe det problem at der er nogen der enten ikke har en pc, kan finde ud af at bruge den eller ikke har NEM ID.
Kan ikke huske den ordrette tekst, men kan gengive den ordret senere når jeg er i nærheden af brevet.

I hvert fald var budskabet at det i nogle tilfælde stadig var muligt med den almindelige "postgang".

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#37
Følgende brev er sendt ud til våbenforhandlere d. 10. marts.

Digitalisering af Ansøgningsprocessor mv. på våben området.
Som Følge af lovkravet om øget digital selvbetjening for borgere og virksomheder i kontakten med det offentlige SKAL en række ansøgninger og anmeldelser på våbenområdet pr. 16. marts 2015 indgives digitalt via hjemmesiderne

- http://www.politi.dk

- http://www.borger.dk

- http://www.virk.dk

Rigspolitiet har valgt at digitalisere fælgende mest gængse ansøgninger og anmeldelser:
Ansøgning om tilladelse til at købe skydevåben og ammunition, samt bære/anvende skydevåben.
Ansøgning om tilladelse til indførsel af våben og ammunition.
ansøgning om tilladelse til udførsel af våben/ammunition til jagt, fiskeri og konkurrenseskydning, blankvåben eller paintballvåben til EU/EØS-lande.
Ansøgning om tilladelse til genopladning af ammunition og fremstilling af projektiler til eget eller privat brug med røgsvagt krudt.
Ansøgning om tilladelse til genopladning af sortkrudtspatroner med sortkrudt eller til sortkrudtserstatning og fremstilling af projektiler til jagt.
Ansøgning om tilladelse til køb af sortkrudt, fænghætter samt fremstilling af projektiler til eget brug eller salg til foreningsmedlemmer
Ansøgning om fornyelse eller erstatning af våbentilladelse.
Ansøgning om tilladelse til våbensamling, samling af aftagelige magasiner og samling af patroner.
Anmeldelse af erhvervelse/køb af glatløbet haglgevær og vekselsæt hertil.
Anmeldelse af erhvervelse/køb af luft- og fjedervåben og vekselsæt hertil.
ansøgning om tilladelse til samling af blankvåben eller tilladelse til at bære/anvende blankvåben.

Gennemførelse af ansøgnings- og anmeldelsesprocessen
Borgeren eller virksomheden går ind på http://www.politi.dk eller logger sig via NEM-ID ind på http://www.borger.dk eller http://www.virk.dk, vælger hvad den pågældende vil ansøge om og bliver herefter guidet igennem processen.

såfremt der skal betales for det ansøgte, foretages betalingen elektronisk i forbindelse med indgivelse af ansøgningen. såfremt ansøgningen skal vedlægges bilag i form af medlemsbevis, undeskrevne samtykkeerklæring mv., skal disse scannes ind og sendes sammen med ansøgningen. Der er undervejs i ansøgningprocessen links til de relevante samtykkeerklæringer.

Når ansøgningen er afsendt digitalt, vil ansøgeren modtage en kvittering pr. mail, hvoraf det vil fremgå, at politiet har modtaget ansøgningen, samt hvilke oplysninger, der er anført i ansøgningen. såfremt der er foretaget betaling, fremgår der også et betalingsID af kvitteringen. kvitteringsmailen sendes til den mailadresse ansøgeren har oplyst i forbindelse med ansøgningsprocessen. kvitteringen sendes således ikke til ansøgerens e-boks.
Behandling af ansøgningen mv.
Ansøgningen og anmeldelserne bliver modtaget og behandlet af følgende:
- Midt- og Vestjyllands Politi, Administrativt Canter Vest - som behandlermv- fra Jylland og Fyn

- Københavns Vestegns Politi, Administrativt Center Øst - som behandler ansøgninger mv. fra Sjælland og det øvrige Danmark

Svar på ansøgningen
Svar på ansøgningen - typisk i form af en våbentilladelse eller afslag herpå - sendes med almindelig brevpost til ansøgeren.

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#38
Var hos forhandleren i går for at udfylde papirerne på en vekselpibe og lyddæmper til samme. De ville scanne dokumenterne, og sende dem. To timer senere bliver jeg ringet op, og bedt om at hente papirerne og selv udfylde skemaet online da de fik at vide af politiet, at de ikke længere kan sende scanninger.
Efter lidt bøvlen rundt fik jeg dem sendt og modtog også en bekræftelse. Ved lyddæmper ville de vide længde og totallængde, så der har jeg sat en streg - håber at det bliver accepteret [^]
Så nu må vi se hvor lang tid der går denne gang.
Svar
#39
Det virker ikke helt endnu, man skal stadig udskrive en samtykke erklæring, den skal så underskrives og scannes ind igen,og vedhæftes ansøgningen.
Jeg skulle forny min tilladelse til systemmet og der skal oplyses total længde og pibelængde, jeg foesøgte at skrive "se vekslsæt" men det kunne ikke godtages, fik så oplyst fra Holstebro at jeg bare skulle skrive længde for den pibe jeg brugte mest.

Morsch
Morsch

Hjemme er sømanden, hjemvendt fra havet
Og jægeren hjemvendt fra jagten...
Svar
#40
Uacceptable behandlingstider

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)