Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Forskel i behandlingstider
ACV det fungerer.

22/9 sendte jeg en ansøgning om våbentilladelse, og igen den 2/10.
Den 23/9 sendte jeg mit våbenpas til ACV for at få min nye riffel i.
I gåt ringede en venlig medarbejder, og fortalte mig, at der ikke var kommet nogen ansøgning, så hun kunne naturligvis ikke opdatere mit pas.
Jeg bad hende om lige at vente til jeg havde undersøgt sagen,
Jo, kvittering fra den 22/9 lå i mailbiksen.
Så i dag ringede je til ACV, og talte med en anden sød medarbejder om sagen.
Det viste sig, at ingen af ansøgningerne var gået igennem, så hun var naturligvis ked af, at systemet havde fejlet, for de havde passeret den 22/9.
Så sagde hun. Nu skal du bare høre. Jeg sender en mail til dig med den gamle formular. Den udfylder du på sædvanligvis, printer ud og underskriver.
Du scanner de to ansøgninger, kvitteringerne på at du har betalt, og den oprindelige kvittering. Det sender du blot til mig, så lover jeg at få det fra hånden på mandag.

Når nu systemet svigter, så er det forbandet god service fra den ansatte.

Dette vil jeg naturligvis også skrive til hende på mandag, når hele molevitten ryger afsted.

Lur mig, om ikke det hele kommer med A-post.

ACV, det dur.

Venlig hilsen

JCK
Svar
Jeg har også søgt fornylig igennem ko-skov jeg ville følge op på det, den var også blevet væk men der var div. kvitteringener skulle eftersendes det tager tid og vores tid går også med det.
Det kan ikke passe at det offentlige ikke har beder styr på elektroniske dokumenter, nu er det kun våben !!!
Hvad så med [:o)] SKAT [B)][B)]

Rasmussen45.
223 - 6,5x55 - 6,5x55 - 6,5.06 - 308 - 7x64 - 338-06 A-Square - 338wm
Svar
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Jeg søgte våbentilladelse hos Vest for præcist en måned siden. Og blev blitzet af en fotofælde i torsdags. Det er ACV der skal lave både bøden og tilladelsen.

Så får vi se hvad der kommer først [xx(][xx(][xx(].


Så er både tilladelsen og fartbøden ankommet. Sagsbehandlingstid: fartbøde: 3 uger. Våbentilladelse: 8 uger incl. forsinkelse fordi IT systemet magtede at opkræve afgift for ansøgningen, men ikke at registrere den. Så politiet havde modtaget pengene uden samtidig at modtage en ansøgning. Ikke noget de bekymrede sig om at fortælle mig før jeg selv henvendte mig. Gad vist om de er lige så tålmodige hvis jeg ikke betaler fartbøden ?

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
Øst siger nu 28-29 ugers ventetid p fornyelse af genladningstilladelse.
Det kan da ikke passe - nogen forslag til, hvad man kan gøre for at fremskynde processen?

Nygaard
Nygaard
Svar
flyt
Svar
Puha.....sikke en ventetid - det ser sgu ikke for godt ud ! - Har ansøgt om min første våbentilladelse ( 308´er som jeg HAR købt og betalt ) for snart en måned siden - Havde håbet på at kunne nå årets sidste riffelprøve og komme afsted til Sverige på grisejagt.........
Hvor ringer man hen ( og er det en god idé ) for at forhøre sig om sagen ?

De bedste hilsener og tak for et godt forum Smile
Morten
Svar
Du ringer - ingen steder hen.
Hvisl alle der har en ansøgning liggende i bunken ringer for at spørge, så går halvdelen af tiden med at besvare telefon opkald i stedet for at få noget fra hånden [V]

--
mvh M@X 2.0
Lykkelig pessimist
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
Netop min tanke, men tak for at bekræfte den Smile
Svar
DJ må komme ind i kampen og lægge pres på myndighederne i øst. Det er jo ikke et u-land, som vi bor i.

Nygaard
Nygaard
Svar
MAX,

Det er muligt at det tager tid at besvare telefon og spørgsmål, men Politiet skal bare levere varen og til tiden - så er der intet tidsspilde - for nogen af de involverede parter.
Jeg har på fornemmelsen at politiet har "løst" telefon problemet med en særlig pulje af medarbejder, der kun tager telefon. I Øst kan man nogle gange komme igennem ellers løfter de bare røret og dumper det igen[:o)]

Det har hjulpet på ekspeditions tid i Øst i mindst et tilfælde, at annullerer ansøgning og forlange pengene tilbage pr telefon[}Smile].

mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

MAX,

Det er muligt at det tager tid at besvare telefon og spørgsmål, men Politiet skal bare levere varen og til tiden - så er der intet tidsspilde - for nogen af de involverede parter.
Jeg har på fornemmelsen at politiet har "løst" telefon problemet med en særlig pulje af medarbejder, der kun tager telefon. I Øst kan man nogle gange komme igennem ellers løfter de bare røret og dumper det igen[:o)]

Det har hjulpet på ekspeditions tid i Øst i mindst et tilfælde, at annullerer ansøgning og forlange pengene tilbage pr telefon[}Smile].

mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!


Thorlak
Du lever i en anden verden. [Wink]
Politiet skal levere varen, men der er ingen som har lovet, hvornår de skal levere.
I den virkelige verden, er det sådan, at en vis mængde medarbejdere er til rådighed. Disse medarbejdere kan man så sætte til flere ting, men kun en ting af gangen.
Enten kan vi give dem arbejdsro, til at lave tilladelser. Eller også kan vi begynde at bruge de samme menneskers tid på at svare på telefonopkald fra utålmodige kunder. Og i den tid de snakker med disse utålmodige kunder, kan de så ikke lave de tilladelser som er deres primære arbejde.

Hvis vi ønsker at få sagsbehandlingstiden ned, ja så er det andre og mere brutale metoder som gælder.
Henvendelser til ledelsen af afdelingen
Henvendelser til rigspolitiet
Henvendelser til Justitsministeren
Henvendelser til relevante politikkere

Helst i voldsomme antal [B)]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
Et af problemerne med disse nymodens "landsdels Tilladelses-kontorer" er at de også behandler og ekspederer mange andre tilladelser end blot dem til våben..

Våbentilladelserne anses ganske enkelt som "ikke kritiske" m.h.t. behandlingstid.. Om bag i bunken med dem hvis der kommer andre mere "samfundsvigtige" ansøgninger om tilladelse til dit og dat ...

Kun når det gælder fornyelser af tilladelser, er de kommet lidt op i gear .. Jeg fik min sidste fornyelse fra "vest" på mindre end 14 dage, efter at have klaget to gange skriftligt over det faktum at de ikke leverede i tide før mine gamle tilladelser udløb ..

De har ganske enkelt et system der sorterer efter hvor "tidskritiske" ansøgningerne bliver betragtet ..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
Seneste mellemtid fra Holstebro, jeg indgav ansøgning elektronisk d. 7. oktober og modtog i dag, d. 3. november, tilladelsen. Det er 4 uger inklusiv posten. Tilladelsen er dateret d. 29. oktober.

[8D]
Svar
Så håber jeg da på min i dag.
Indsendt 7 oktober her i det jyske [Smile]
EDIT:
Den er minsandten kommet i dag, også stemplet 29/10 - skide B-post
[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Svar
jeg søgte ca 10-10 Ko-skov
Der var en våbentilladelse i posten 7-11
Det var beder end forventet men det er stadig længe [8D]

Rasmussen45.
223 - 6,5x55 - 6,5x55 - 6,5.06 - 7x64 - 338-06 A-Square - 338wm
Svar
Så landede min våbentilladelse fra Københavns Vestegns Politi - Indsendt d.19/10, stemplet d.24/11 og modtaget med posten i dag d.27/11 -
Det virker da som om at de har nedbragt den, tidligere horible, ventetid - Thumbs up Smile

Mvh. Morten
Svar
Så melder jeg om fine tider ved Center Vest søgt d 16/12 og lå i postkassen d. 31/12 og så har der også været jul[8D]

Så venter man bare på at det bliver lørdag så jeg kan hente min Sauer 404 Syncro XT kal .375H+H og vekselpibe 308 W[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Godt nytår til jer alle

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
Ansøgning afleveret Øst 23. april 2015, tilladelse modtaget 4. maj 2015 (SIG Sauer 516 Patrol).
Svar
Citat:quote:

Originally posted by ID

Ansøgning afleveret Øst 23. april 2015, tilladelse modtaget 4. maj 2015 (SIG Sauer 516 Patrol).



Velkommen tilbage [Smile]

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
Øst er også blevet bedre: søgte riffeltilladelse d 16. dec og fik tilladelsen med b-post i dag [Smile]
Stadig ikke så godt som våbenkontoret i Hillerød i de gode gamle dage (5 minutters ventetid); men dog en klar forbedring.

9,3*57
9,3*57
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)