Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Begynderriffel
#21
Efter min mening er prisen underordnet, folk må for min skyld bruge alle de penge de vil på deres 1. riffel.
Du kan blive godt skydende fra ganske få kilo og så til den anden side af millionen.

I min optik er den vigtigste parameter, at når du er på egne ben for 1. gang, så skal grejet bare funke,
der skal ikke bruges tid på at fikse baser eller aftræk osv. Om du så når dertil ved at få hjælp
af en kammerat der har styr på det, eller du køber et godt fikst og færdigt sæt hos en forhandler,
det må komme an på ens lyst og muligheder.

Ordet "begynderriffel" synes jeg er noget fis. Alle riffeljægere har brug for noget der virker hver gang. Og langt de fleste riffeljægere får aldrig et reelt behov for at skifte fra "begynderiflen" til "Den videregående riffel" hvis de er blevet vejledt ordentligt til deres 1. køb.

Knæk og bræk
Flemming
[Image: IMG_0758_zps33ca67aa.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#22
Ordet "begynderriffel" synes jeg er noget fis. Alle riffeljægere har brug for noget der virker hver gang. Og langt de fleste riffeljægere får aldrig et reelt behov for at skifte fra "begynderiflen" til "Den videregående riffel" hvis de er blevet vejledt ordentligt til deres 1. køb.

Netop derfor er jeg ikke kommet længere end til min "begynderriffel". En Mauser 98 virker hver gang.Der er kun en ulempe. Den skal have en nu pibe nu og da.

Venlig hilsen

JCK
Svar
#23
Sjovt, jeg kan i skrivende stund finde én riffel på DBA med prædikatet "begynder"; 1 Mossberg 100 ATR i .308 Win. m. Fontaine kikkert. 3.000,- for sættet.
Under prædikatet "nyjæger" er der en Carl Gustav 6,5x55 mod. 96 med en 1,5-6x42 Kahles Helia L til 4.000,- + div. rensegrej, ammo, kuffter mm. Derudover er der et markant dyrere våben og et sæt med flere våben. Thats it!

Begge udfylder fint rollen og sidstnævnte får det til at gibbe lidt i mig, da jeg ikke har en 6,5x55 i samlingen.

//C-X
//C-X
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)