Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Borgerkrig/ kronvildtforvaltning
al komunikation er svær, når man bruger "en ægte og overbærende ironi" i stedet for at sige hvad man mener, men det er åbenbart gangbart.

mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
Hvis at kalde noget for "Udkants Danmark" ikke er at tale ned til folk, så må i godt nok have mig undskyldt.

Inde på Borgen, er der i det hele taget ingen holder en god tone over for en stor del af befolkningen.

Er du blevet arbejdsløs er du et doven hund. Bor du på landet er du i Udkants DK og i kategorien fattesvag.

Her hvor jeg står er udkants DK, alt der ligger øst for Storebælt. Eller for at bruge et andet nedladende ord, "Den Rådne Banan"

Schönauer

Ulv
Nej Tak!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
Hej Thorlak

Hermed lidt flere eksempler på hvad der bliver hentydet til, hvis du helt skulle have undgået at få den ”etablerede” presses mening om udkantsdanmark, og os som bor her med.

TV 2 nyheder februar 2015: Udkantsdanmark den rådne banan, vandkantsdanmark, har mange navne.

KL Maj 2015: Vigtigt at regeringen levere ift. Landets yderområder. (artikel om hvordan vi i udkantsdanmark åbenbart har hårdt brug for hjælp)

Ekstra bladet maj 2015: Vi har et udkantsdanmark som halter gevaldigt bagefter.

Jyllandsposten, februar 2015: På udannelse, kultur, huspriser, den offentlige service og sundhed sakker udkanten langt bagefter. I samme artikel foreslår en landsbyforsker,(”Landsbyforsker”; hvad pokker det så end er for en person), at der skal nedsættes en kommission som skal undersøge hvordan man kan hjælpe, yderområderne.

Berlingske business, maj 2015: Danmarks velstand svækkes af udkantsdanmark. Artiklen omhandler en stor ny ”analyse af yderområderne”, gennemført af vismændene og rådgivere (sådanne rådgivere går under fællesbegrebet ”skrankepaver” i min omgangskreds) slår fast at yderområderne har lavere gennemsnits-indkomst (det kunne jeg faktisk godt have fortalt dem uden en stor ny, og sikkert dyr ”analyse”), og et lavere uddannelsesniveau, end de store byer.

Børsen, juni 2015: Torning foreslår at staten fremover placere arbejdspladser i yderområderne, for derigennem at hjælpe disse. (det er fint, men vi ville blive hjulpet mere ved at give os friere tøjler)

Sidste år kunne man så få den lidt triste oplevelse at se en såkaldt quiz på DR, med en der hedder Signe Molde, tituleret: ”udkantsdanmark, hvad skal vi med det”. Under udsendelsen blev de enige om at ringe til en af staklerne i ”udskidsdanmark”, som det nu var blevet døbt til, og spørge ham om han ikke bare drømte om at flytte til København. Da de ringede til en person på Lolland som kunne fortælle at han var glad for at bo hvor han gjorde, fik de manden næsten stemplet som tosset, fordi han aktivt at have valgt at bo i ”udskidsdanmark”.

Personligt er jeg født og opvokset i Sønderjylland. Jeg lægger ikke skjul på dette i mit sprog, som udtales med udpræget sønderjysk dialekt. Jeg arbejder i Århus og får rigtigt mange kommentarer om hvor bondsk (ment på en negativ måde), jeg taler. Der er folk som direkte spørger mig om jeg føler at have brug for hjælp til at lære og tale ordentligt.

For nogle år siden arbejdede jeg i en virksomhed der skulle sælges, og som medlem af virksomhedens ledelse, skulle jeg præsentere firmaets produktionsdel på de indledende salgsmøder. Møderne skulle afholdes på FIH banks hovedkvarter i København, hvor den ene mulige køber var et udenlands firma.
FIH banks hovedkvarter, hvor fortrolige møder bliver afholdt er lavet af glas, så man kan se ind i mødelokalerne. Nå ja, det er atter en ting jeg som udkantsdansker ikke fatter, men der har sikkert været nogle højtbetalte eksperter, der naturligvis har meget større indsigt i sådan noget som mig, der har fundet ud af at en sådan bygning skal laves af glas.
FIH bankmanden spurgte mig hvem jeg ville have til at fremlægge min del om produktionen for udlændingene. Jeg forstod ikke rigtigt hvad han mente, men han fik mig forklaret at når man talte dialekt som mig, og kom man fra udkanten, og så kunne man ikke tale Engelsk.
Det fjols af en bankmand fornærmede mig faktisk rigtigt meget med den bemærkning. Han viste dermed med alt tydelighed hvad han mente om ”udkantsdanskere”.

Jeg er led og ked af at blive anset som mindreværdig, bare fordi jeg ikke kommer fra, og bor, i en af de større byer. Det er ikke sådan at vi udkantsdanskere åbentlyst bliver betegnet som mindreværdige, men det ligger kraftigt i luften når begrebet ”udkantsdanmark”, bliver taget op i et medie som eksempelvis DR. Konstant bliver man af pressen og visse bymennesker/politikere, fremstillet/anset, som nogle sølle stakler, og det hænger mig simpelt hen ud af halsen.
Hvis politikerne vil gøre noget godt for land/småbys områderne, så fjern nogle af alle de forbandede love regler og kontrol, der efterhånden kvæler enhver normal persons vilje til at starte en virksomhed op, eller udvise nogen som helst anden form for selvstændig initiativ.

De der såkaldte eksperter, forskere og skrankepaver som konstant undersøger og analysere os mennesker i yderområderne, og kommer frem til en del konklusioner vi allerede ved, har taget totalt overhånd. Hvad koster alle disse eksperter egentligt samfundet på årsbasis, og hvorfor lytter politikerne til dem, i stedet for at lytte til os som faktisk bor her?
Hvad er det vi har gjort dem siden de gør så meget for at forsure vores hverdag?

I dag står jeg gerne frem og siger at jeg kommer fra udkantsdanmark, og jeg er oven i købet stolt af det. Så når jeg i et andet indlæg siger at vi er nogle sølle stakler, skal du absolut tage det med den sarkasme det blev skrævet med.

Når man så ved en tilfældig jagt får at vide der er dannet et hjortelaug, som godt kunne tænke sig at få magt til at regulere jagten på kronvildt, ringer alarmklokkerne. Det forekommer mig at nogen mener at vi jægere, sammen med landmændene vi lejer jagten af, ikke selv er i stand til at forvalte jagten på kronvildt fornuftigt.
Vi har allerede rigeligt med regler, skal der nu til at komme flere, som oven i købet er opsat af en ”tilfældig” samling mennesker (kald det bare hjortelaug), nej det er simpelt hen at gå for vidt.
Så kan deres ”eksperter” lave nok så mange undersøgelser. Som eksempelvis den nye undersøgelse der viser at ræve tager en del rålam, hvilket rent faktisk er almen viden i de jægerkredse jeg færdes, også inden denne nye undersøgelse.

Stort set samtlige jægere jeg kender, og det er ligegyldigt om de kommer fra land eller by, er fornuftige mennesker, som godt ved hvordan man jager ansvarligt. Selvfølgeligt findes der også nogle dumme svin ind imellem, men dem kommer man ikke til livs med love og regler, det er de ligeglade med. Folk der skyder rup og stup, eller på anden måde opføre sig dumt, mister normalt hurtigt jagtretten ved landmændene, hvilket er mere effektivt end nogle regler opsat af nogle mennesker i et laug.

Jeg vil godt understrege meget kraftigt at det er skrankepaverne jeg ikke bryder mig om, og jeg ikke har noget imod almindelige folk bare fordi de bor i en større by. Men jeg påstår at der er en generel forskel i den måde hvorpå byfolk og landfolk tænker, og hvilke værdier vi foretrækker. Personligt er jeg ret hjælpeløs i større byer, så der holder jeg mig helst fra. Til gengæld kunne jeg aldrig finde på at fortælle folk i byerne hvordan de skal leve eller udforme deres by.
Jeg deler også gerne jagten i Danmark med folk som bor i byerne, efter min erfaring er byfolk hverken ringere eller bedre jægere end landbefolkningen.
Thorlak
Tudekiks og tuderi; ja kald det hvad du vil.

Unknown og na forstår tydeligvis godt hvordan man skal opfatte det jeg skriver.

Jeg er ked af hvis der er nogle gentagelser fra første indlæg i overstående, men meningerne ryger lige af fingrende ned på tastaturet, uden at jeg når at tænke over det.

Sonny W. Jensen
Svar
@ bobo/Sonny: Godt skrevet, jeg mangler sku tums up smilyen her[Smile]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
Sikke en spændende og levende tråd at følge utroligt som kronvildt kan sætte tingene i kog(det ville næppe ske med en ikke trofæ bærende vildtart) jeg har ikke jagt hvor der er kronvildt som stand vildt og er "næsten glad for det" [Wink] synes med min ringe viden (udkants dansker [Big Grin]) dog at en simpel og enkel lovgivning må være den bedste løsning det virker da for de andre vildtarter så mon ikke også det går med kronvildet.det er nok mere et spørgsmål om at vi jægere udviser etik og moral og kun høster af overskuddet og lærer og glæde os over andres held og dygtighed når det lykkes for ham eller hende .vildet tilhøre ingen (eller alle) jeg kan alså ikke bruge mit liv på at ærger mig gul og grøn over over naboen skød den buk jeg valgte at lade gå.Jeg elsker at være på jagt forde alt er muligt og alt kan ske hvis tingene flasker sig, ville nødigt undvære det aspekt i jagten pga. komplicerede regler som dybest set ikke er andet end det.
Svar
Sonny,

Vi er jo som sådan set næsten totalt enige, nu du har formuleret det så selv en "Sjællansk Klaphat" kan forstå det[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Jeg har det meget..meget svært med den selvudslettende selvironi og beviste underdrivelse. Jeg kan simpelhen ikke se formålet og finder det total unødvendig. Det er ødelæggende for forståelsen mennesker imellem, netop hvor der skal være jagt/land/skov/storby dialog.
Den udtryksform begynder normal lige efter Lillebælt og bliver værre og værre jo længere man kommer mod solnedgangen, f.eks Niels Hausgaard er bare lukket land for mig og i bedste fald meget negativ. Det er jo ærgeligt for han har jo nogle gode og fornuftige meninger.

Og for at det ikke skal være løgn så er fruen uldjyde fra Herning kanten(Ørnhøj, for at det ikke skal være løgn) og det giver sommetider problemer så det basker[:I].

mvh Thorlak

mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
Thorlak
nu skal du da ikke lave en omvendt klynker.
Vi fra det mørke Jylland har faktisk stor forståelse for Kjøvenhavneres manglende evne til at forstå hvad andre siger.
Før i tiden var man også klare over at mennesker som levede lidt isolerede i en landsby, og sjældent kom ud omkring i det omgivende land, kunne have lidt svært ved at forstå andre [B)][Wink]

For at det nu ikke skal være rent tudekiks fra det mørke Jylland. Så kan jeg da fortælle at der faktisk er påbegyndt mindst 1 DANIDA projekt hvor et Jysk firma har etableret og udstyret et firma på Sjælland med udstyr og Know-How til at løse højt avancerede opgaver, på så effektivt en måde, at sjæl ænder ikke skal belåne deres strandvejsvilla for at få råd til disse ydelser[Wink][Wink]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
n_a: Der har vi den så igen "Kjøvenhavneres manglende evne".

Jeg er ikke Københavner, bliver det aldrig - Jeg er fra Helsingør og det er jeg stolt af og der har levet/boet der det meste af mit liv. Indtil en lille jyde slæbte mig ud på landet, hvorfra jeg hverken kan lugte havvand eller se bølger, men glo ud over 120 tønder land med EU raps.

mvh Thorlak

Nok om by/land, tilbage til Kronvildet

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
Hold nu kæft, hvor er jeg efterhånden træt af jyder med mindreværdskomplekser, der føler trang til at bringe janteloven i fuld anvendelse på alle øst for Storebælt, i.e. Djævleøen. Det er sgu' noget trættende at høre på og åbenbart også skulle stå på mål for, nåt man er født og opvokset i Jylland, men bor i udkants-Sjælland og absolut ingen lyst har til at flytte tilbage til, hvad jeg nu i afmagt vil begynde at kalde åndeligt mindrebemidlede jyske tranlamper uden et reelt sprog ;-)

Og så til noget helt andet.

Her i Vestsjælland, hvor jeg bor, er bestanden af kronvildt eksploderet siden '95. På 20 år er den gået fra ca. 25 dyr til +1500! Jagttiden har været fra 1. oktober (dvs. ingen brunstjagt), men ellers ikke nogen begrænsninger ud over dem, som har været aftalt imellem os. Det betød f.eks., at da jeg købte gården for 15 år siden kom en af naboerne forbi for at spørge, om jeg gik på jagt. Det gjorde jeg jo, så han sagde: Du ved godt, at her skyder vi ikke kronvildtet, for vi vil gerne have, at det etablerer sig ordentligt. Og sådan var det hos alle.
Nu er vi begyndt at skyde af dem. Der er rigtig mange dyr, og også rigtig mange store hjorte. Personligt vil jeg prøve at få en kalv til efteråret og så kan den store 10-ender i mosen få lov at passe sin lille rudel på 10 dyr resten af året. Et par af mine naboer har skudt nogle store hjorte, og det er dem velundt.
Vi kan se nu, at der begynder at komme problemer med markskader. Mit bud på at gøre noget ved det ville være at indføre jagttid på kalve i september og evt. udvide jagttiden med en time før og efter sol op- og nedgang for kalve og hinder, men lade hjortenes tid være, som den hele tiden har været.
De officielle laug herude har været kendetegnet af godsejerne, som gerne vil bestemme, hvad alle andre skal skyde (primært for at kunne fastholde nogle ret store jagtlejer på deres eget jord på kapitalhjorte), og derfor er der ikke ret mange af os almindelige dødelige, der har lyst til at være medlem der. Til gengæld har de uofficielle nabo-laug været meget store, og det er uden tvivl deres skyld, at kronvildtet på Vestsjælland er blevet en så stor succes. Og det har IKKE betydet, at alle de store hjorte er pløkket ned fra en kant af "hegnsskytter på små parceller".
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
Sejt nok at du ikke bryder dig om jyder.
Det drejer sig om kronvildt. Kender godt det område du bor i, og I har forvaltet kronvildtet godt. Nåede selv at se kronvildt under bukkejagten ved Ringsted, spændende. Jeg syntes at måden I griber tingene an på tiltaler mig meget selvom du efterhånden har indtaget en vis del ros(os)
Svar
Panthera
Jeg tror dælme at du har været udstationeret så længe som Ulandsfrivillig, at du er begyndt at tænke som de indfødte [B)][Wink]
Ja man får næsten ondt af dig [Wink]
Citat:quote:

nåt man er født og opvokset i Jylland, men bor i udkants-Sjælland og absolut ingen lyst har til at flytte tilbage til, hvad jeg nu i afmagt vil begynde at kalde åndeligt mindrebemidlede jyske tranlamper uden et reelt sprog ;-)

Det er et fedt stunt at klandre andre for manglende sprog, når man selv skriver "som når de blinde slås"[Wink][Wink]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
Skal vi så lige finde tilbage til det tråden drejer sig om

Kima/moderator

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
Ja, nogle af os har fede fingre og tasterne sidder tæt [:o)]
Pointen er, at SÅ stor forskel er der altså heller ikke på byboere og landboere, når vi taler om jægere. Det er i hvert fald min erfaring. Jeg har da også boet i en årrække på stenbroen. Er jeg så for altid byboer, selvom jeg har boet hele min ungdom på landet og nu gør det igen?
Det vigtige må være, at sikre mest mulig jagt til flest mulige jægere - uanset deres økonomiske formåen eller politiske venskaber. Og det er der, kæden er ved at hoppe af for mit vedkommende i denne debat om hjortevildtet.
Nogle steder har vi et problem med markskader - det lan løses ved et øget jagttryk. Andre steder har vi, tilsyneladende, et problem med for få gamle handyr, det kan løses med periodiske lokalfredninger.
Men man skal IKKE begynde at lave totalitære løsninger for hele landet, for der ER stor forskel på bestandene i Midtjylland og Midtsjælland, bare for at tage et eksempel.
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
Jeg mener vi begår en fejl hvis vi som jægere mener at vi er de eneste der har interesse i kronvildtet og at vildtet kun er til for at vi kan skyde på det. Hvis man læser den afsluttende rapport fra spidshjortefredningen på Djursland, efterlades ikke megen tvivl om at vores jagt på kronvildt skævvrider bestandssammensætningen væsentligt. Om man kan lide eller ej, er det ønsket at ændre på dette. At bestanden vokser er ikke et udtryk for en sund bestand med en naturlig selektion, men at antallet af hjorte dog stadig er stort nok til at hinderne parres.

Er et af problemerne i det debatterede udkast ikke sammenfaldet af ordvalget "hjortelaug"? Som jeg læser det der kommer fra Lars Jensen, så er de hjortelaug, der (måske) ligger i det nye forslag mere at sammenligne med "lodsejer-samarbejde", hvor de nuværende laug har karakter af selvbestaltede interessegrupper. Jeg har svært ved at se at et samarbejde lodsejerne i mellem vil være til gene for den lille mand, for det vil jo netop også blive pålagt de store, og forhåbentligt også Naturstyrelsen. Umiddelbart er det vel ikke så forskelligt fra det der praktiseres i vore nabolande.
Svar
I forvejen er der ingen dyrearter i Danmark som har en naturlig selektion. Alle er påvirket af mennesker. Der er ingen som gider øve censur over råvildtforvaltningen, eller er det næste skridt. Alle er vist enige om at råvildtet forvaltes dårligt i dk, der skydes for mange bukke. Alligevel har de været en enorm succes.
Jeg mener den private ejendomsret ophæves hvis man tvinges ind i et hjortelaug for at gå på jagt. Der er rigeligt med simple værktøjer i lovgivningen til at sikre en anden bestand sammensætning. Enhver biolog med intrigitet vil have svært ved at påstå at en bestand i kraftig fremgang forvaltes dårligt. Det er udelukkende snævre menneskelige interesser som presser på en større bestand af store hjorte. Stop september jagten på hjorte og problemet er løst. Andre dyrearter må ikke jages i yngletiden i dk. Er der forresten nogen der kan se hvilke gener der er gode til at sikre kronvildtets bestand de næste 1000 år?
I Australien kan man se masser af fuldskala forsøg hvor mennesker tror de ved hvad der skal til. Næ de har smadret økosystemer for snævre mål. Målsætninger som hat været dårlige for landet.
Tilbage til dk. Når det tager +10 år at lave en stor Hjort, så er man nødt til at bruge nogle flere år på at få informeret om ens ønsker for en bestandsammensætning. Det er jo ikke sådan at hjortevildtet uddør i løbet af to år hvis hjortelaugene ikke bliver etableret...
Svar
DJs oplæg

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
De begge forslag skriver at "Lodsejer kan skyde"
Her er hvad lodsejer betyder:
http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=lodsejer

Lyder for mig som om det kun er ejeren af jorden som må skyde kronvildt![?][?]

Syntes personligt at det oplæg DJ kommer med er bedst ud af 2 dårlige forslag[xx(]

Det der undre mig mest er at alle der har en finger med i denne Danske farce kun tænker på at der skal SKYDES store hjorte, som der bl.a. står i rapporten.
Rapporten ”Bæredygtig krondyrforvaltning” peger på, at et højt jagttryk på unge hjorte dels fører til, at næsten ingen hjorte bliver gamle nok til at opnå fuldt udviklede gevirer til ophængning over kaminen eller beskuelse i landskabet, dels indebærer en reel risiko for, at kronhjorte i et evolutionært perspektiv vil udvikle tidligere kønsmodenhed og mindre kropsstørrelse i fremtiden.

Hvor er det fysiske bevis "her vil jeg gerne se et resultat fra andre lande hvor dette problem er opstået og så studeret gennem en årække samt hvad de målretter har ændret hvis der er ændret noget" på at reel risiko for, at "kronhjorte i et evolutionært perspektiv vil udvikle tidligere kønsmodenhed og mindre kropsstørrelse i fremtiden".

/Rolin

PS: Hvorfor er en person som skytte og skovfoged i Naturstyrelsen Torben Christiansen ikke indraget i dette, manden har trods alt en finger på pulsen fra dyrehaven, ved godt det er hegnet område men manden er trods alt en værdifuld videnbank som der burde drages nytte af, ja der er nok flere i det Danske land som ved mere om virkligheden end rapportens hovedforfatter, seniorforsker Peter Sunde fra DCE – Nationalt Center for Miljø og Energi, Aarhus Universitet.

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
http://landbrugsavisen.dk/sultne-kronhjo...C3%A6lland
Svar
Tja

Det er åbenbart meningen at vi jægere nu skal deles op et A og B hold.

Dem på hold B, kan så få lov at få lidt det kronvildt som hold A ikke interessere sig så kraftigt for, vigtigst er dog at B-erne ikke får noget af det A-erne godt vil beholde for sig selv.

En lille historie:
Der var engang en lille jæger der lejede et lille stykke jagt, på eksempelvis 150X600 meter, i en skov hvor der er kronvildt. Manden havde aldrig skudt et stykke kronvildt men gik flittigt på jagt efter det.
De første 6 år han har stykket lejet skyder han sammenlagt en ræv og et stykke råvildt, og 3 duer, og kommer aldrig til at skyde på kronvildt. Alle naboerne er vildt glade, og har intet imod denne lille jæger på hans lille stykke.

Nu sker det endeligt i det 7. år han har jagten på stykket, at kommer en hind med kalv. Han skyder kalven, og dermed sit første stykke kronvildt, og har en kæmpe oplevelse.
Hen under jul har han rigeligt med tid, og da vejret er godt tager han på jagt. Så sker det sjældne, at en stor 18 ender hjort kommer ud. Manden har altid drømt om at skyde sådan en og nu da chancen er der placere han en perfekt kugle i dyret som øjeblikkeligt forender.

Nu er naboerne sure på den lille jæger, for han har jo skudt 2 stykker kronvildt på det lille frimærke. Hvad skal det ikke ende med, han vil jo skyde alt kronvildtet væk, når han sådan uden videre skyder flere stykker hvert år (sidste sætning var sarkastisk ment, for dem der ikke opfattede det).

For mig at se er hele denne nye hjortevildtforvaltning udarbejdet netop med henblik på at holde den lille jæger fra at skyde. Specielt den store hjort må han da slet ikke have skudt, den skal jo forbeholdes de store jægere på naborevirende.
Den lille jæger har efter min opfattelse ikke gjort noget forkert i at skyde 2 stykker kronvildt dette år.

Sonny
Svar
Jeg kan ikke sige andet end jeg er utrolig skuffet over Danmarks jægerforbund, jeg havde håbet at de havde så megen virklighedsfornemmelse at de seneste ugers opråb fra medlemmerne havde fået dem til at genoverveje hele forslaget, men som jeg ser det, har de travlt med at fortælle os modstandere af forslaget at vi da virkelig må tage os sammen og lytte til fornuften
For mig at se er det stadig et forsøg fra nogle på at krydre egen kage
Og så lige et tanke, skal man så være medlem af Danmarks jægerforbund for at være i et laug??

mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)