Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Om kalibervalg
#41
Hej Claxel

Tillykke med din skyder.
Jeg havde selv overvejet 525 eren i kal 20, men jeg har, som angivet tidligere i tråden en forkærlighed for 16ere (balancen er lidt anderledes: 20eren er meget let i næsen, 12eren føles lidt tung og 16eren midt i mellem, muligvis fordi jeg kun har et 26" løb).
Den model som jeg har, har iøvrigt samme features som den 525er du nu er den lykkelige ejer af. Jeg har en mistanke om at den er bygget på den gamle 425er kal. 20 baskyle, som er lidt bredere en mod. 525 ca. 1mm.
Men det er jo lidt, som at nogen foretrækker moderen andre datteren, endnu engang tillykke med "den lille ny".

HSH
Svar
#42
Så fik jeg prøvet "den lille ny"

Det var en succesoplevelse.

Jeg havde forsynet den med 1/2 og 3/4 choke, og det skød dem temmelig tæt med.

På jagtbanen blev det til 37 og på sportingen fik jeg 22.

Det føles faktisk lige så behageligt/nemt, som at skyde med min gamle Miroku 12'er, trods det den er 300 gram lettere.

Jeg tror den bliver min trofaste følgesvend i mange år fremover [:p]

PS, PRØV AT KLIKKE PÅ MIN LILLE VEN HERUNDER ...

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#43
Så er vi snart to !!!!

En jeg kender går i meget seriøse overvejelser om, at købe en Browning White Lightning, i kal 16 forstås (lyngs har bestilt en til hjem), så nu vare det forhåbentlig ikke længe, før drengene rigtig skal ud og lege[:p][Big Grin][^]
Jeg er i øvrigt blevet gjort bekendt med, at salget af 16er ammunition stiger for hvert år (i hvert tilfælde de sidste 3-4 år), så måske får denne fremragende kal. sit. velfortjente comeback[^].
Svar
#44
Min 16´ner
Er en Simson fra 1938, som jeg fik gratis.[Big Grin]

Efter en omfattende renovering er den så god som ny.

[Image: Simsonsuhlhel48.jpg]

Jeg har dog senere forsynet den med et "Engelsk skæfte".

Swift
Svar
#45
Hej Swift

Den ser fin ud. Har du billeder af den med engelsk skæfte ??
Og så koster den gratis ??? god pris [^]
Vi er da vist snart klar til en dansk pendant til 16ga.com[:p]

HSH
Svar
#46
Værs´go HSH [Smile]

[Image: 16nere003.jpg]

Swift
Svar
#47
Den er s.. flot,swift.Har du selv lavet den nye aftrækkerbøjle også?Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#48
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Den er s.. flot,swift.Har du selv lavet den nye aftrækkerbøjle også?Hilsen Ulrik



Ja. !
Da jeg fik Simson, manglede aftrækkerbøjlen. Jeg lavede en ny af rustfrit stål (den ”står”perfekt til den forsølvede baskyle) Da jeg senere lavede det nye skæfte, var jeg også nødt til at ændre aftrækkerbøjlen til skæftet som jo er uden pistolgreb.

Swift
Svar
#49
Dener godt nok flot swift, det er jo lige sådan en jeg går og drømmer om[:p][:p]

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar
#50
Hej Swift

Det er et meget flot våben du der har fået lavet. Der er nok flere der som jeg ville ønske at vi havde samme talent.

[:p][:p][:p][:p][:p][:p]

HSH
Svar
#51
Ja det er utrolig hva den mand kan få ud af et stk træ,jeg så engang nogle billeder på dette forum eller et andet[:I]af nogle skæfter han havde lavet til sine rifler...RESPEKT.

mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
Svar
#52
Hej "16'nerne fans",her er lige en anden gammel tysker.Det er en Krieghoff fra november '25.Det er på flere måde en lidt usædvanlig bøsse,den er med rustfri løb (Boehler Antinit),lås og ejector spændes når bøssen lukkes,og så sidder sikringen på siden af låsen.Derudover er alle indvendige dele af bascule og lukkeknaster facet-slebet,og både aftrækkerbøjle og afslutning af forskæfte er af bøffelhorn,og,det bedste af det hele-den er i noget nær perfekt stand......[Smile][Smile] Hilsen Ulrik
[Image: P1060241.JPG]
Hilsen Ulrik
Svar
#53
At savle [:p][:p][:p][:p]

HSH
Svar
#54
Virkelig flot. [Smile]

Du skulle evt. overveje at få baskylen forsølvet. Det lod jeg gøre ved min 16´ner. [Wink]

Link: http://www.aak-chrom.dk/

Swift
Svar
#55
Mine tre 16´nere.

[Image: 16nere002.jpg]

Swift
Svar
#56
Jeg må hellere lade være med at ændre noget på den,det er ikke min (endnu[}Smile]) Det er min far's-han er også vild med våben,men kun haglbøsser,og de skal helst være gamle.Grunden til at jeg skriver "endnu" er at jeg ikke tror at min søster har nogen interesse i at arve hans våben-samling,til den tid(forhåbentligt om LANG tid....)
Hvad er det for nogle hanebøsser Swift?
Den øverste ligner en Pieper...? Og den anden kunne også være belgisk,men så har du ladet låsen forsølve eller lign...
Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#57
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Hvad er det for nogle hanebøsser Swift?
Den øverste ligner en Pieper...? Og den anden kunne også være belgisk,men så har du ladet låsen forsølve eller lign...
Hilsen Ulrik



Den øverste er en ”Belgier”, men jeg har ikke kunnet identificere den nærmere. Den er med Båndløb, og i øvrigt i utrolig god stand (ingen slør).

Da jeg fik den foræret sidste år, sad dette skilt på skæftet:
[Image: skilt.jpg]

Den midterste er korrekt en Piper. Jeg renoverede den for nogle år siden. Den var bl.a. mit første ”Netskæringsprojekt”, hvilket den også bærer lidt præg af. Baskylen er forniklet. Jeg har prøveskudt den på Flugtskydningsbanen, og den fungerer udmærket.

Den nederste er så min Simson. Historien om den må i få en anden gang.

Swift
Svar
#58
Hej alle..

Har også været glad for cal. 16, det er bare en perfekt kaliber. Købte en gamme, men i fin stand Poul Poulsen for 10 år siden. Den har været mit primære haglvåben, jeg har ikke brugfor andet [Smile]
Og så lige et par billeder for cal. 16 fansene.

Sørensen

[Image: DSC00951-1.jpg]
[Image: DSC00956.jpg]

Jo mere man ved, jo mere finder ud af, at man intet ved.
Svar
#59
Den er flot. Jeg holder mig nu stadig til 12´erne pga af den minimale ekstra kapaw. [Smile] men jeg må nu alligevel sige, selv om jeg ikke er meget for det, at det er nogle flotte kanoner i har samlem jer. Det skal i ha` når nu jeg ikke vil skyde med det skrammel. [:p][Big Grin][Big Grin]
En 12´er ved man hvad er [Big Grin]

Be cool... Or put on some more clothes
http://www.jaegerliv.dk ..Nu med nyheder!
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#60
Hej Ulg.

Et kaliber mindre end 12 er da udmærket, især med de "svenske skovhagl" som den sidste er vist med [Wink][Wink]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)