Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Om kalibervalg
#61
Hov Hov,Claxel-dét var ikke mig[Big Grin] jeg har intet imod "ærtebøsserne".....[Big Grin][Big Grin][Wink]Jeg har faktisk skud et par bekkasiner med kal.28,men der svare størrels-forholdet også næsten til kal.12/skovdue,hilsen Ulrik
Hmm,"svenske skovhagl" dét må da være et kælenavn for blysmuth...[B)][Big Grin]
Hilsen Ulrik
Svar
#62
”Svenske skovhagl”

Nej sådan en kasse ”GRØN GYTTORP” får mig til at tænke 35 år tilbage til de ”gode gamle dage” hvor jeg startede på flugtskydningsbanen, og hvor sådan en kasse med 25 stk. kostede 12 kroner. [Big Grin]

Swift
Svar
#63
Citat:quote:

Nej sådan en kasse ”GRØN GYTTORP” får mig til at tænke 35 år tilbage til de ”gode gamle dage” hvor jeg startede på flugtskydningsbanen, og hvor sådan en kasse med 25 stk. kostede 12 kroner.

Det får også mig til at tænke tilbage på den tid.
Da var svendelønnen nemlig 12 kroner i timen[xx(].
MVH

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#64
Hej.
Har lige brugt en lille time på at savle over lækre bøsser.....
Prøv lige at søge på FAMARS....., og nej , jeg kan ikke "linke".... -Jeg er lastbilchauffør.....!

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar
#65
Jamen så kommer der lige lidt hjælp her.
http://www.famars.com/
Det ser ud til at være fine sager[:p]
Hilsen Ulrik
Svar
#66
Flotte våben, men også urimeligt dyre. Prøv evt at se grulla armas, der er håndlavet våben efter mål, de er stadig meget dyre ca. 40000 kr, men for pokker hvor er de lækre.
Men mindre kan jo gøre det, nu er vi jo blevet to "tosser", med ou 16er model white lightning. Det er "maskin bøsser", men de er nu ret sjove aligevel. Det er som om balancen er anderledes end både i 20eren og, 12eren (omend jeg godt ved, at det kan man betale sig fra), i hvert tilfælde når det gælder "standart våben" under 10000kr.

HSH
Svar
#67
KLUD...[}Smile] Hvornår lærer du det [?][?] spagetti drengene er "kun" i stand til at lave vin, ost, tørret skinke og sports biler/mc´r

Glem alt om de bøssevåben[Wink]

[Image: Arrrgghh.gif]
AARRRRRRRRRGGGHHH

LANI

Its better to have a need not, than to need a have not!!!
Mvh.LANI



Svar
#68
De ka da også lave kvinder! men det er jeg da ligeglad med, zøde, for jeg er bare zsupervild med de lækre bøssser......[Big Grin]

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar
#69
Hej Kluden & I andre.
Her er den så C&H i kal. 16. Leveret i 1908, d. 4 august til en oberstløjnants kone.
[Image: 16cal.jpg]

Mvh Thorlak
Nu skal vi bare sove 15 gange mere - så er der dømt buk!!!

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#70
Fint gevær ...men tag og få skiftet det ækle pind ud med noget plastic [Big Grin]

Går jagten ind på bukken om 15 dage [}Smile][Wink]

Mvh Thorlak
Nu skal vi bare sove 15 gange mere - så er der dømt buk!!!

Correct first shot placement, the rest is bullshit!

[/quote]
[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#71
Hvad mener du? det ER plastik og samtlige skruer er skiftet til "Umbrako" lige som på en Bl***r.
Det betyder kun at det sæt skruetrækkere der blev leveret med bøssen i 1908 ikke passer mere. Hvad gør det?

De 15 dage er til Polen's turen - min ven!!!!Vi kan lige nå at komme hjem til d. 15 om aftenen og tidlig op d. 16. Vi kører ikke af tråden vel.

Mvh. Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#72
Hej Thorlak-fin skyder,er den en "Avant tout"? Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#73
Hej UGL
Nej det er en Sandhurst med en såkaldt “Assisted opener” og falske sidelåse. 28 tomme løb, boret 1/8 og 1/4. “Makers kasse” var med i købet m. 3 org. skrue trækkere, rense grej, og org. klik patroner. Uldmobben lå i et lyspatron hylster fra WWII, så kassen ikke blev svinet til.
Vi (N.P. Nielsen) var nød til at lodde piberne om ellers er den skånsomt restaureret.
Den blev "fundet" i Danmark, men denne her var med i opløbet:
Cogswell & Harrison Sandhurst 16g boxlock ejector No. 61164
Completed 9 th July 1948. Assisted opener. Ornamental sideplates. 27 1/ 2” barrels. 13 1/ 8” stock for youth or lady. Weight 5lb 15 oz. As new throughout. 100% case colour. Interesting provenance. With gun case. Price : £2,500
http://www.cogswell.co.uk/ownedtext.htm#33
Den faldt pga. skæftet måtte reguleres temlig meget(på køber ansvar) både sideværts og længde. Skæftet er oprindelig lavet til en dame, som må have været ret begavet/intilligent siden skæftet skulle være så krumt. Tilgændgæld var bøssen som ny.
Jeg synes det er ret vanskeligt at få fat på en Engelsk kal. 16. Ud af 100 stk. haglbøsser er de 90 i kal. 12, 9-1/2 i kal. 20 og een 1/2 i kal. 16, det vel og mærke hvis det går højt.

Mvh Thorlak
Så er der 9 dage til buk!

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#74
Her er også en meget dejlig bøsse hos lauritzous(hvis der bare var plads i skabet):
Husqvarna 310 AS. Kaliber 16. Serienummer 90516. Løbslængde 75 cm. Totallængde 117,5 cm. Skæftelængde 37,5 cm. Kontinentalt skæfte. Fremstår med slidte løb. Jagttegn eller samlertilladelse til skydevåben påkrævet. Udlevering og eftersyn efter aftale.

Der er ikke lavet mange 310 AS i cal. 16.

God weekend Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#75
Ja,fin skyder,men hvis man gerne vil have en gammel Husqvarna kan man relativt nemt finde en med lidt "krusseduller" på metallet.F.eks.en B eller C model.Desuden står der i beskrivelsen at løbene ikke er rene[V] Men kvaliteten fejler ikke noget,det er en stærk bøsse.Vurderingen på 2000 er ikke helt ved siden af,jeg tror ikke på at den "går meget over"
Den på Lauritz.com er fremstillet i 1915,og der er lavet 670 stk.310 AS ialt.

Hilsen Ulrk
Hilsen Ulrik
Svar
#76
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Ja,fin skyder,men hvis man gerne vil have en gammel Husqvarna kan man relativt nemt finde en med lidt "krusseduller" på metallet.F.eks.en B eller C model.Desuden står der i beskrivelsen at løbene ikke er rene[V] Men kvaliteten fejler ikke noget,det er en stærk bøsse.Vurderingen på 2000 er ikke helt ved siden af,jeg tror ikke på at den "går meget over"
Den på Lauritz.com er fremstillet i 1915,og der er lavet 670 stk.310 AS ialt.

Hilsen Ulrk


Så er den i hus! [Big Grin]

Jeg måtte op på 1200 kr. inden der var ”hammerslag”.

Med salær og hammerslagsgebyr bliver det 1465 kr.

Så det bliver mit næste ombygnings/renoverings projekt. [Smile]

Swift
Svar
#77
Tillykke med skyderen-vi glæder os til at følge renoveringen af den her på siden[Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#78
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Tillykke med skyderen-vi glæder os til at følge renoveringen af den her på siden [Smile]

Hilsen Ulrik


Ja, fortsættelse følger [Smile]

Citat:quote:

Den på Lauritz.com er fremstillet i 1915,og der er lavet 670 stk.310 AS ialt.


Hvor skaffer man sig sådanne interessante oplysninger ULG [?] [:p]

Swift
Svar
#79
Det gør man i den stor "Husqvarna-bibel",en bog der udkom i forbindelse med et jubilæum på fabrikken,den er meget interesant,og i den er alle deres modeller beskrevet.Man kan også læse hvor mange våben der er fremstillet af de enkelte modeller.Man kan se antallet af A-B og C modeller,hvor mange der er fremstillet med normale stålløb-med special-stål løb og hvor mange med nickel stål løb(det er dem der f.eks.hedder 310 CN) Der er også en oversigt over serienummer/produktionsår.
Hvis du har spørgsmål til din nyerhvervelse skal du bare spørge.
En af de nærmeste dage,skal jeg fotokopiere de sider der omhandler din model,og så sender jeg det lige op til dig.
Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#80
Det lyder godt ULG! [Smile]

Swift
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)