Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bukkejagten 2015
#21
Var inviteret til premiere morgenen og blev placeret i en Hochsitz i en skovlysning. Så et par harer og 2 smaldyr, plus diverse spætter og ænder.

En dejlig morgen, god temperatur og næsten ingen vind. Det begyndte at dryppe lidt da vi pakkede sammen.

Alt i alt en morgen, som værten mente vi skulle gentage igen. Jeg protesterede ikke[Big Grin]

Tillykke til jer der har haft held i sprøjten.

Schönauer

Ulv
Nej Tak!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#22
Så fik jeg skudt min egen lille seksender.
pludselig 170 m ude stod bukken ved nogle buske. En høj kugle og så kunne jeg pakke sammen [Big Grin]

[Image: Tikka-T3-Sporter-24-inch.jpg]
Svar
#23
Så fik jeg en fin lille seksender - mærket af kamp - den havde en 15 cm flænge i siden, der næsten var helet op... og den ene sprosse var knækket af.... 30 meter fra hvor bukken faldt lå en hel rygrad fra et rådyr, der var afpillet for alt kød - måske modtageren af sprossen...

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#24
En fantastisk skøn 18.05. morgen afsluttedes med denne.

][Image: 19-5-15%20274.jpg][/URL]

[Image: 19-5-15%20271.jpg][/URL]

Faldt for 90 grains Balistic Tip fra min gamle 243 Forester.
Vægt 21 kg. brækket
Svar
#25
Endnu har jeg ikke set buk på vores jagt.
Der går stensikkert to bukke - en rigtig flot seksender og en ulige seksender som er lidt mindre (og yngre). Den unge seksender har efter kamp nu kun ét øje og jeg frygter han dør af det med tiden.
Kommer han for så får han en kugle og bliver sendt til de evige rapsmarker.

Stort tillykke til alle dem som har haft heldet med sig!

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#26
For pokker sakonezer, sikker en buk.
Tillykke med den.

Mvh

Michael
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by Boldsen

Endnu har jeg ikke set buk på vores jagt.
Der går stensikkert to bukke - en rigtig flot seksender og en ulige seksender som er lidt mindre (og yngre). Den unge seksender har efter kamp nu kun ét øje og jeg frygter han dør af det med tiden.
Kommer han for så får han en kugle og bliver sendt til de evige rapsmarker.

Stort tillykke til alle dem som har haft heldet med sig!

Mvh.
Boldsen



Den enøjede buk har meget store chancer for at overleve og blive en pæn stærk buk. Han kan sagtens klare sig med et øje. Det har jeg set flere gange.

--
FKF

ANNA
Svar
#28
tillykke goe herre !!!!
det var da vist ikke den du havde på videoen [Big Grin]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by FKF

Citat:quote:

Originally posted by Boldsen

Endnu har jeg ikke set buk på vores jagt.
Der går stensikkert to bukke - en rigtig flot seksender og en ulige seksender som er lidt mindre (og yngre). Den unge seksender har efter kamp nu kun ét øje og jeg frygter han dør af det med tiden.
Kommer han for så får han en kugle og bliver sendt til de evige rapsmarker.

Stort tillykke til alle dem som har haft heldet med sig!

Mvh.
Boldsen



Den enøjede buk har meget store chancer for at overleve og blive en pæn stærk buk. Han kan sagtens klare sig med et øje. Det har jeg set flere gange.

--
FKF

ANNA



Og det skal han også have lov til såfremt jeg ikke møder ham.
Han har også overlevet 15 dage nu, men det ser ikke særlig pænt ud mht. øjet.
Overlever, infektion såvel som bukkejagt, så bliver han større end han er nu [:o)]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#30
Så fik jeg min debutbuk på vores ejendom. Total vindstille morgen. Så listede på min plads i morges. Efter 30 minutter stod han op og sprang direkte ind til naboen. Øv bøv. Han ombestemte sig heldigvis og stak hurtigt snuden tilbage til mig.

20-25 meter ude - hurtigt skud fra lidt skæv vinkel. Fire høje hop på stedet - 10 meters løb og forendte så lige foran mig. Dejlig morgen!

[Image: 2.jpg]

[Image: 1.jpg]

Eneste negative var at jeg havde lidt en træls oplevelse med kuglen. Den ramte givet vis noget græs eller en lille pind. Vi kunne ikke finde noget, der lignede det var blevet ramt. Men indgangshul var på størrelse med normalt udgangshul og kuglen havde pløjet sig skråt igennem kroppen og kom ud 5 ribben længere bagude i tre stykker = rigeligt stort udgangshul.

-JUTUS FORTIS TENAX EST-
-JUTUS FORTIS TENAX EST-
Svar
#31
Skød denne buk i aftes kl. 20.30 - Jeg havde lige været en tur på skydebanen og skudt lidt på 100, 200 og 300 meter.
Min jagt ligger 5 km fra skydebanen så det var oplagt når nu riflen var beskidt at køre en tur på jagt[Smile]

Der var dyr ude allerede da jeg kom, og ham her blev spottet i et hjørne af græsmarkerne længst mod øst. Det krævede en længere gåtur (omvej) for at komme i position til et skud. En halv times tid efter jeg opdagede ham kunne jeg krumme fingeren på 130 meters afstand.

Den blev skudt med 150 gr. TTSX i kal. 308 - flugtafstand nul meter og et perfekt udgangshul.

[Image: IMG_1058_zpsodidyiyw.jpg]

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#32
Tillykke, Boryx!

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#33
Jeg har også fået en buk

Torsdag aften lidt efter kl. 20 kom en buk fra naboens tykning og på tværs af mit stykke , den havde rimeligt travlt , så der skulle tages en hurtig beslutning hvis det skulle blive til noget. Efter et par sekunder i sigtekikkerten blev ordren afsendt til pegefingeren.

I skuddet springer bukken krumrygget til vers , det så skidt ud ! Jeg venter en bajers tid og går så til påskudspladsen , jeg finder straks blod, men der er "grønt" i ! Humøret er stærkt nedad gående [Sad] waidskud og en buk der er gået ind til naboen igen, som jeg iøvrigt har et fint forhold til så det er på ingen måde et problem at den er gået der ind til ham , men der er en træls situation at stå i.

jeg ringer den lokale schweisshundemand op, og vi aftaler at mødes kl 21:30 . 1,5 time er s.. længe at vente p[/img]å en hund

Han ankommer og bliver sat ind i hændelses forløbet, han er noget mere optimistisk end jeg er. Da hunden får komandoen søg bukken, bliver linen straks stram, hun er ikke i tvivl om hvilken vej hun vil. Efter 40-50 meter i småløb gennem hel og havl tæt skov ligger der en død og allerede halvstiv buk

I skal selvfølgelig også ha`et billede af min buk, og det kommer når jeg finder mere tålmodighed.
Photobuket kan drive mig til vanvid[Sad!]

Mojn LWL
Svar
#34
Tillykke med bukkene.

Maveskud plejer ikke at være så slemt, hvis man lader dyret sidde i 10-30 minutter.
Jeg har prøvet det nogle gange efterhånden. Sidste år maveskød jeg også en buk. Den gik ned i skuddet. Da jeg kom derhen efter 5 minutter (troede jo den var død i knaldet, da den bare forsvandt i græsset) var den så afkræftet at den stortset ikke kunne rejse sig, men den kunne da kæmpe noget i mod. Havde jeg ventet 20 minutter med at gå frem var den helt sikkert forendt.

Det er noget hø hvis man rejser dyret fra sårlejet, fordi så får det et skud adrenalin og kan flygte langt.
Svar
#35
Årets første buk. Det er også den første buk som er skudt på vores ejendom. Tikka T3, 7x64, 175 gr DeepSpeer Curl, Sonic 45. Skudafstand 35 meter. Flugtafstand 1 cm. Skudt kl 0515. Billeder kommer på imorgen
Svar
#36
Stort tillykke med de fine bukke!

Jeg selv havde ikke held med jagten den første morgen - Tilgengæld tog jeg om aftenen ud og se efter en ældre herre jeg havde udset på forhånd. Han var nem at kende på et hak i det højre øre (min. 3 år). Desværre blev han lige før bukkejagten i år halt (viste sig at være et brud under leddet på højre bagben).

Kl. 18.05 indledte jeg jagten i tæt bøgeunderskov da jeg spottede ham på ca. 45 meter i noget tæt krat. Kl. 18.37 passerede han et skovspor på 25 meter. En super indtens jagt på en dårlig opsat buk. Det er desværre et meget fattigt undergrunds område, hvorfor bukkene har tendens til at sætte ringere op her end andre områder jeg kommer på. Alt i alt et dejligt dyr at få med hjem til gryderne [Smile]

Sidenhen har sæsonen ifl. notesbogen budt på 11 forskellige års / 2 års bukke - De skal dog ha chancen for at overleve naboerne. En burde ha været nedlagt. En ringe knopbuk der til dens held i går aftes stillede sig uden andet kuglefang end naboens arealer.. Ham skal jeg nok have set til igen.

På disse kanter har der været et forsvindende antal ældre bukke de sidste år - det er helt frustrerende ikke at have den rigtige udsete at gå efter i år... [8)]

[Image: IMG_4585.jpg]

[Image: IMG_4586.jpg]
Svar
#37
Har ikke været på jagt siden den 16 om aftenen hvor jeg fik en pæn seksender som omtalt her i tråden i går til smilede Diana mig igen midt på dagen fik jeg ham her.
[Image: WP_20150525_001_zpsmq277a5y.jpg]
Så føler man jo man sidder i held og i aftes skulle det afprøves på et revir hvor jeg aldrig selv har skudt buk en sige rådyr der er set fejninger de sidste 15 år men det er meget tæt og uoverskueligt der er dog skovet lidt nu så der er nogle smalle spor jeg var på plads kl 19 og drømte om bukke i alle afskygninger planen på dette revir er dog kommer der buk skal den skydes da det som sagt ikke er lykkedes før .pludselig knækker en kvist bag mig jeg griber om riflen og ud af øjenkrogen ser jeg en rød skygge blandt stammerne den stopper og på knap 20 meter kan jeg se penslen mens han fejer han forsættet mod sporet jeg er klar kikkerten er nede på 3x. Bukken traver over sporet jeg holder frem på ham skyder og han tager de sidste 2 skridt over sporet og står stille jeg forventer han vælter men skyder andet skud som træffe halsen han går ned sparker 2 gange og alt er stille afstanden er 32 meter det viser sig at 1 skud er blank forbi[xx(] så heldet og Diana var bestemt med mig og tiden er nu til lidt selvransagelse.[Image: 003_zpsznsnxvpm.jpg]
Svar
#38
Citat:quote:

Originally posted by tikka93

Har ikke været på jagt siden den 16 om aftenen hvor jeg fik en pæn seksender som omtalt her i tråden i går til smilede Diana mig igen midt på dagen fik jeg ham her.
[Image: WP_20150525_001_zpsmq277a5y.jpg]
Så føler man jo man sidder i held og i aftes skulle det afprøves på et revir hvor jeg aldrig selv har skudt buk en sige rådyr der er set fejninger de sidste 15 år men det er meget tæt og uoverskueligt der er dog skovet lidt nu så der er nogle smalle spor jeg var på plads kl 19 og drømte om bukke i alle afskygninger planen på dette revir er dog kommer der buk skal den skydes da det som sagt ikke er lykkedes før .pludselig knækker en kvist bag mig jeg griber om riflen og ud af øjenkrogen ser jeg en rød skygge blandt stammerne den stopper og på knap 20 meter kan jeg se penslen mens han fejer han forsættet mod sporet jeg er klar kikkerten er nede på 3x. Bukken traver over sporet jeg holder frem på ham skyder og han tager de sidste 2 skridt over sporet og står stille jeg forventer han vælter men skyder andet skud som træffe halsen han går ned sparker 2 gange og alt er stille afstanden er 32 meter det viser sig at 1 skud er blank forbi[xx(] så heldet og Diana var bestemt med mig og tiden er nu til lidt selvransagelse.[Image: 003_zpsznsnxvpm.jpg]



@tikka 93

Vil du ikke godt være sød og bruge "direkt link" i stedet for URL når du sætter billeder ind.

Du skal blot kopiere det direkte link og så bruge den lille knap på værktøjslinjen der ligner et billede af et bjerglandskab. Så paster du linket ind mellem klammerne.
På den måde undgår vi at skulle scrolle fra venstre til højre for at se din fine riffel buk [Wink]

Hvis du trykker på "reply to topic" på mit indlæg, kan du se hvordan billedlinket skal se ud [Smile]

--
FKF

ANNA
Svar
#39
Jo gerne jeg prøver næste gang[Big Grin] det har også irriteret mig og fjerner måske[?] også den der plastik dims der ligger på dyret[Wink]
Svar
#40
Citat:quote:

Originally posted by tikka93

Jo gerne jeg prøver næste gang[Big Grin] det har også irriteret mig og fjerner måske[?] også den der plastik dims der ligger på dyret[Wink]



Fedt, at du lytter [Smile]

og pænt store rosenkranse på bukken.

Er muldvarpen en han eller en hun? [Wink]

--
FKF

ANNA
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)