Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rådyr/ræve Riffel
#21
308 komp: Det vil jeg meget gerne høre mere om.!

Nogen der kender til test med 223wssm? Eller er der en der hedder 223wsm også.? nogen der har test på dem?
Virkning i vildt osv..

En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
Svar
#22
308 komp: Det vil jeg meget gerne høre mere om.!

Hej næste runde foregår i allingåbro på lørdag om gud, muhammed(må man skrive det),KONEN og vejret vil. Jeg har styr på trykket nu, men det gælder jo desværre kun i min riffel.

Nogen der kender til test med 223wssm?
Guns & ammo, rifle shooter og shooting illustrated svømmer i disse.
Den er rimeligt hurtig afhængig af kugle på niveau med 220 Swift.
Men den har som alle andre short et eller andet begrænset magasin kapacitet, og alle ved at genladning og næsten ny skydestilling ikke
er godt for små grupper.

Eller er der en der hedder 223wsm også.?
I givet fald en meget over bore. Winchester valgte til deres 25ér at bruge det nye hylster WSSM fordi WSM hylsteret var for stort. immelm 25 og 22 har vi også 243/6 mm. Så en 22 WSM ville være ren raket, men sikkert helt umulig at lade.

Virkning i vildt osv..

Efter ovennævnte fagblade der ikke bekymrer sig om kødødelæggelse
er de næsten vidunderer, men disse blade har også mange sponserede jagtturer.

Folk mener jeg er selv-
glad! Det passer ikke. Jeg er kun halvt så selvglad, som alle andre ville være i mit sted.
K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by Swift

Udgangshullet er i dette tilfælde 15 mm, hvilket ikke kan siges at være ødelæggende for skindet. Selvfølgelig kan der ske mere omfattende skade hvis kuglen træffer større knogler
Swift



Jeg skød en Krage i morges. Der skal det retfærdighedsvis siges, at der var et lidt større udgangshul.

Swift

[Image: Krage.jpg]
Svar
#24
Nu har jeg kigget lidt på Winchester er der noget ved deres våben?

Når vi snakker 223. og 223wssm så skal jeg lige høre er mest til den almindelige 223 men hvis jeg nu vælger 223wssm blir den så ikk svær at få bønner til? Hvordan med kødødelæggelser og blodudtrækninger den går jo af lige vel omkring de 1200m/s..

Skal jeg bare holde mig til 223.?

En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
Svar
#25
En Winchester Model 70 er en fin-fin brugsriffel, og i .223 fås den vistnok i en meget let udgave.

Jeg ville holde mig fra "eksotiske hurtigløbere" som .223WSSM til et "brugsvåben"

Jeg tror ikke meget på at man reelt har noget at bruge de 200 M/sek ekstra til... selvom resultaterne på krager er imponerende med de høje hastigheder.

Hvis du beslutter dig for en .223 så sørg for at få en med høj riffelstigning minimum 1:9" så du kan skyde med tunge kugler i den ( til råvildtet.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by dravis

En Winchester Model 70 er en fin-fin brugsriffel, og i .223 fås den vistnok i en meget let udgave.

Jeg ville holde mig fra "eksotiske hurtigløbere" som .223WSSM til et "brugsvåben"

Jeg tror ikke meget på at man reelt har noget at bruge de 200 M/sek ekstra til... selvom resultaterne på krager er imponerende med de høje hastigheder.

Hvis du beslutter dig for en .223 så sørg for at få en med høj riffelstigning minimum 1:9" så du kan skyde med tunge kugler i den ( til råvildtet.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr



Ja det var også i de baner jeg var angående kalibre, så kan man vel lige så godt vælge en 22-250.?

Hvordan er præcion i Winchester model 70 riflerne? nogen der har erfaringe med det.?

En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
Svar
#27
Jeg var inde for at spørge om det sammen emne og har derfor læst denne tråd med stor interesse. Jeg er også mest til 223'eren.
Er det samme kuglediameter på 222, 223, og 22-250 eller er de forskellige? og hvis der er forskel hvilken er der så størst udvalg af forskellige kugler? Hvilken kugle er den hurtigste expanderende? her tænker jeg på en kugle til at skyde kraver, skader og andet småkravl med.
Der skal mange erfaringer til at gøre et helt liv.
Svar
#28
Skal du kun skyde skader osv og ikke bruge den til Råvildt så tag da helt klart 22-250.. Og så vidt jeg har forstået så ja det er samme kugle i dem du nævnener.!

En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by vejle jægeren

Er det samme kuglediameter på 222, 223, og 22-250 eller er de forskellige? Hvilken kugle er den hurtigste expanderende? her tænker jeg på en kugle til at skyde kraver, skader og andet småkravl med.



diameteren på kuglerne til de tre kalibre du nævner er .224

her er et lille udvalg...

http://www.midwaydanmark.com/danmark/ebr...5+***+9016+***

listen over kugler til brug på dyttelytter samt andet varmint relateret, er lang...

et par eksempler...

Berger's MEF
Hornady's v-max
Hornady's sx
Speer's TNT

Personligt holder jeg mig til Nosler's Ballistic Tip, grundet at den kan holde til alle de hastigheder jeg kan udsætte den for...

Bergeren er en voldsom fætter som jeg ikke har testet synderligt i 22... kun i kal 17.

men det vil jeg råde bod på i løbet af foråret...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#30
Helt ærligt, er der nogle herinde der ikke har oplevet gennemskud med en .223 på rådyr (med velegnet kugle). Det kan godt være at man mener at en .223 er for lille en cal. til lange skud til rådyr (anslagsenergimæssigt), men selv på længere hold end hvad der er populært herinde har jeg altid kun oplevet gennemskud med alm. Norma blyspids 3,6 g.
Nu skal vi ikke starte debatten om lange skudhold, det må blive til en anden tråd.
Jeg ville bestemt ikke være nervøs for manglende gennemskud med en .223 på hold op til max. 250 m med Norma blyspids 3,6 g.

Jeg kan for øvrigt kun anbefale .223 til rådyr og ræv, det er ubetinget min favorit cal. til rådyr.

Mvh ATN.
Svar
#31
Hej ATN

Hvordan er den kugle med træf i ribben? og på boven?

En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
Svar
#32
Hej Christian

Jeg sender lige en PM

Mvh ATN
Svar
#33
Så kom fars nye baby..!!

Det blev som nævnt tidligere En sauer Outback i .223 med en S&B Zenith 2,5-10X56 på toppen. Kikkerten kom hjem fra Sverige fordi den var heller ikk lige til at finde nogen steder i dk min forhandler kunne ihvertfald ikk også fik han lidt travlt da jeg satte denne mine på [Sad!] og nu er det hele klar til at tage med på job imorgen hehe..

Det blev godt nok en pipe med 10" twist istedet da jeg slet ikk har tid til at vente 2måneder mere på en costum pipe, desuden skal jeg skyde med Fabriks ammo da det er nemmere nu "gården" betaler.. (gården = 7.500Ha)
Desuden skal jeg til at rode med hjemmerullet engang så bliver det først en 55gr. Bear claw og skal jeg lege mere må jeg jo ofre en ny pipe istedet.. Men sådan er det, nu skal jeg bare i gang med at skyde[:p]

En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)