Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ventetid fra Holstebro
#41
@mvk. Så skal du nok ikke regne med at du får den eksporttilladelse. Med mindre du har fået en speciel importtilladelse, så gælder de typisk i 3 måneder. Og har du ikke en gyldig importtilladelse (altså en der ikke er udløbet), så får du ingen eksporttilladelse af svensken.
Jeg hentede en Sako i vinters, jeg ventede i 2 måneder og 3 uger på eksporttilladelsen og da jeg endelig fik den, havde den gyldighed til samme dato som min importtiladelse. Så fik jeg lidt travlt med at komme til Sverige.....
Svar
#42
Svenske polisen vil udstede den i dag - der er kommet lidt gang i elefanterne derovre efter de er blevet pisket rigtigt meget!
min DK indførselstilladelse udløber i november


** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 270W 7x64 og 9,3x62 **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#43
Er der nogen der kender den aktuelle ventetid i center vest?

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#44
Foreløbigt har jeg ventet mindst 5 uger på en dæmper-tilladelse ..

Og mere end 3 uger på to fornyelser ..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#45
[Sad]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#46
4 uger på vekselpibe
Svar
#47
Jeg har vendte 3 X 5 uger i år så det tager lang tid og det kan ikke passe.
Jeg kan ikke forstå at det er svært at lave en våben tilladelse
• Man har et cpr.nr. enten er man godkendt eller ikke
• Er man godkendt (har flere våben så kan det ikke tage mere end fem minutter at lave er våbentilladelse, er man så god ved dem så er det 7 i timen x 7 timer om dagen = 49 våbentilladelser x4,5 dag om ugen =220,5 om ugen det kan blive til ca. 1000 om året pr. person og der er flere der er ansat på våbenkontoret)
• Er man ikke førstegangs godkendt så kan det vel tage to minutter alt efter hvor laaaang tid det tager at indtaste et cpr.nr. hvor det ville kunne findes med et kik med musen ???????
Jeg kan heller ikke forstå, når man er godkendt til at have våben eller ikke i den sorte bog så man ikke kan lave en våbentilladelse MED NEM ID så ville de folk/midler kunne bruges til andre opgaver i systemet, som kunne gavne gamle eller svage, skoler, sygehuse med flere.
Svar
#48
Rasmussen, dine skøn over tidsforbruget forudsætter at politiet har tidssvarende IT systemer der kan "tale sammen". Det har de ikke. Jeg tror der skal 260 tastetryk til at lave en tilladelse, for medarbejderen skal klikke rundt i en masse forskellige databaser og åbne det ene vindue efter det andet for at indsamle alle nødvendige oplysninger før tilladelsen kan udstedes.

Jeg har selv svært ved at forstå, at man ikke kan betale en programmør for at lave en programstump der automatiserer processen, men tilsyneladende forsøger man at løse problemerne ved at ansætte flere mennesker til at trykke de mange tastetryk.

Noget bagvendt efter min mening.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#49
LasseScout
Det kan godt være at de har mange tast pr. våbentilladelse, men hvorfor bruge så mange midler på sammenlægning i stedet for at så systemer til at fungere før man centraliserer .
Det kan heller ikke passe at der skal være så mange tosser som skal styre dette land, Danmark er ikke støre end Hamborg der er kun et bystyre og det fungere
Flemming
Svar
#50
I de gode gamle dage kunne Våbenkontoret i Hillerød på en god dag udstede en våbentilladelse OG skrive våbnet i passet på 5 minutter medens man ventede. Det er godtnok en høj timeløn selv for en 420krs tilladelse også selv om der skal betales husleje, IT-systemer osv. Staten tjener godt på os!
At man nu har forkludret sammenlægningen så monumentalt er der selvfølgelig mange - især politiske - årsager til. Politikerne og deres "ja-sigere" i etaten ser kun besparelsen ved at fyre folk, ikke den manglende indtægt eller den ulempe borgerne påføres. Man fristes næsten til at sige "undskyld vi almindelige borgere i det hele taget eksisterer"[V].

9,3*57
9,3*57
Svar
#51
Har lige sendt våbenpas til opdatering 28.8. Spændende om det bliver klart til elgjagt.

[Image: Tikka-T3-Sporter-24-inch.jpg]
Svar
#52
Citat:quote:

Originally posted by niels28217

I de gode gamle dage kunne Våbenkontoret i Hillerød på en god dag udstede en våbentilladelse OG skrive våbnet i passet på 5 minutter medens man ventede. Det er godtnok en høj timeløn selv for en 420krs tilladelse også selv om der skal betales husleje, IT-systemer osv. Staten tjener godt på os!
At man nu har forkludret sammenlægningen så monumentalt er der selvfølgelig mange - især politiske - årsager til. Politikerne og deres "ja-sigere" i etaten ser kun besparelsen ved at fyre folk, ikke den manglende indtægt eller den ulempe borgerne påføres. Man fristes næsten til at sige "undskyld vi almindelige borgere i det hele taget eksisterer"[V].

Indtægten har de stadig da de har de samme kunder i butikken. Kunderne (os) har ikke andre steder at gå hen og derfor kan de slippe afsted med lange behandlingstider. Det hele kunne løses ved at man blev godkendt til at have riflet våben og så en anmeldelses pligt ala den til haglgevær. Men det er nok ikke nemt at finde politisk flertal for.

9,3*57


Svar
#53
Min genladetilladelse skulle fornyes til December 2015.
Udfyldte ansøgning på nettet, men noget gik galt.
Sendte en mail til Holstebro, og spurgte om de havde modtaget.

Efter nogle dage blev jeg ringet op: Om jeg var klar over at den gamle først udløb til December.
Svarede at det vidste jeg godt, men ville bare være i god tid.

En uge senere kom den med posten og gælder selvfølgelig helt til December 2020.
Det er sgu da OK service.

Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Carl Gustav 6,5x55
Remington 600 Mohawk 243W
Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)