Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Indskyd dit våben for ”Maximum point blank range”.
#61
Det med at bruge en Boresnake, forstår jeg ikke helt (jo- jeg ved godt hvordan man bruger den og har en til "nødstilfælde")
Jeg tror de fleste - deriblandt Dravis ud fra det øvrige du skriver -
søger en så konsistens rensemetode som muligt.

En Boresnake påføres nogle dråber Brakefree........ dvs. den nu indeholder "nogle dråber og afsætter x antal milligram.
Den trækkes nu gennem et løb fuld af krudslam, tombak m.m. - noget af dette vil uvilkårligt sætte sig på Boresnaken.

Næste gang den trækkes igennem løbet, påføres den igen "nogle dråber" . Den indeholder nu x antal milligram fra sidste gang + x antal "nye" + slam og tombak.

Brug af Boresnake kan aldrig blive konsistent, medmindre den koges imellem hver gang.

Det er muligt det ikke betyder noget og at dem der skyder meget mere end jeg, ved bedre.

Jeg vil bare gerne, at min "indre teori" harmonerer med hvad jeg ønsker i praksis - det gør den for mig kun ved brug af (engangs) klude eller propper.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#62
Så Så med jer [Wink]
Selvfølgeligt er der også Amerikanske piber med en anstændig kvalitet af deres moderat rusthæmmede piber.

Den vel nok oprindelige bemærkning omkring visse Amreikanske piber, var mere møntet på midt 90er Shilen og Douglas piber.
Her var jeg så heldig at få lejlighed til at hårdhedsteste nogle stykker. Her var de så relativt bløde, at vi var bange for at vi skulle holde en hånd under vores Rockwell tester
Jeg erindre hårdheder mellem 7 og 14 HrC
Jeg har sener haft lejlighed til at teste Lilja og HS rusthæmmede piber, her var hårdheden mellem 27 og 29 HrC.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#63
Schneider piber er 32 Rockwell!
H
Hogmeister
Svar
#64
@ "Boresnake"

Det er ikke en reel "rensning" og jeg forventer ikke at den er "konsistent"

Jeg forventer bare at den fjerner de værste rester af fugt og løst "snavs" (Og det gør den faktisk, også selvom den bliver "genbrugt uden vask" [:I]) og tilfører piben et tyndt lag break-free som værn mod fortsat korrosion.
Jeg har bemærket at det der reelt kooroderer mest i en "urenset" pibe er tombak-resterne som er aflejret i piben.. Det kan ende med at blive til grønt støv .. [:I][xx(]
En efterfølgende rensning og polering viser stort set aldrig synlige tegn på korrosion af selve pibe-stålet .. hmmm...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#65
P
Citat:quote:

Originally posted by dravis

@ "Boresnake"

Det er ikke en reel "rensning" og jeg forventer ikke at den er "konsistent"

Jeg forventer bare at den fjerner de værste rester af fugt og løst "snavs" (Og det gør den faktisk, også selvom den bliver "genbrugt uden vask" [:I]) og tilfører piben et tyndt lag break-free som værn mod fortsat korrosion.
Jeg har bemærket at det der reelt kooroderer mest i en "urenset" pibe er tombak-resterne som er aflejret i piben.. Det kan ende med at blive til grønt støv .. [:I][xx(]
En efterfølgende rensning og polering viser stort set aldrig synlige tegn på korrosion af selve pibe-stålet .. hmmm...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"



[^] thumbs up

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#66
HR: DRAVIS
jeg vil gerne at du læser hvad jeg har skrævet om rengøring af piber, jeg er ikke fanatisk med pibepleje og dette er ikke religion for mig. Pibebehandling
Jeg behandler mine våben meget forskellig,
De rifler jeg bruger til jagt og kun til jagt de skyder ikke meget de bliver rengjort en gang om året ca. dette er når jagtsæsonen er slut ikke før og det betyder ikke noget om jeg der bliver randset mere eller minder for de rifler/piber jeg bruger til jagt skyder ikke meget og jeg kan ikke slide dem op uanset jeg skyder dobbelt så meget.
Men de piber/rifler jeg bruger på banen de noget andet de får en tur med div. olier hver gang de har været ude at blive luftet.
Det er ikke religion for mig men nu vil jeg se om det kan betale sig, efter nogens mening har jeg været et svin ved mine piber men jeg har altid kunne lave gode grupper så jeg ved ikke hvad man skal tro.

Rasmussen45.
223 - 6,5x55 - 6,5x55 - 6,5.06 - 308 - 7x64 - 338-06 A-Square - 338wm
Svar
#67
@ Rasmussen45 ...

Egentligt ville jeg ikke "angribe" nogen eller anklage dem for at være "religiøse" mht rensning af riffelpiber..

der var bare et par indlæg, hvor selve indholdet forekom mig en anelse "sådan gør man, når man gør det rigtige"

Jeg er nok plaget lidt at at jeg meget let bliver irriteres når der fremkommer "skråsikre" udtalelser der ser ud til at være begrundet i "tradition" eller "børne-lærdom" og som bliver fastholdt, på trods af mange gode indicier på at den "børne-lærdom" ikke holder en meter..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)