Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EU går efter privat våbenhandel og halvautomater
#81
Jeg troede virkelig at trækrammerne var blevet sparket til hjørne første gang de fremlagde deres makværk. Nu fremsætter de bare noget endnu værre. Er det en udmattelseskrig hvor de bare bliver ved til parlamentarikerne overgiver sig og vedtager lortet ? Det er rystende [xx(][xx(][xx(]

Jeg kan vel ikke fortænke våbenmodstanderne i at bruge de midler de har til rådighed. Men hvis ikke Kommissionen og EP kan gennemskue og imødegå det, så er der grundlæggende mangler ved systemet der fuldstændig koster min tillid til det.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#82
Tror måske Tyskland har en meget stor andel i det makværk her. I en tysk nyhed skrives der om at der i Tyskland er faldet dom om at halvautomatiske rifler med løst magasin principielt er ulovlige da magasinet kan skiftes...

Læs her: http://www.jagd1.de/magazin/jagd1/halbau...ten-14719/

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#83
Det er så godt at noghle har muligheden at forlade den synkende skude EU[xx(]
Svar
#84
Uanset, synes jeg vi nærmer os en tilstand, hvor der er nød til at skabes et europæisk modstykke til NRA.
Egentligt synes jeg NRA ofte er for rabiate. Men når man tænker på de TOSSER som er vores modstandere. ja så forekommer de lige pludselig ret moderate.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#85
så enig

Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Svar
#86
Og nu går de også efter at gøre genladning ulovligt.... I Guder

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#87
Ja vi mangler et Dansk,måske europæisk NRA. Jeg følger gerne med på Tyske German Rifle Association. Kan også findes på facebook.

John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
243win er det nye kal.16
Svar
#88
Kræver sandheden frem

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#89
Nyt udspil

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#90
Mere [xx(]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#91
Det bliver værre og værre

http://www.jaktojagare.se/kategorier/akt...-20160420/

Det ser heldigvis ud til at være noget overdrevet

http://www.jaktojagare.se/kategorier/akt...-20160420/

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#92
Lidt medhold har vi da

https://www.facebook.com/Ammo.dk/?fref=photo#

--
FKF

ANNA
Svar
#93
Fornuften fik overtaget

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#94
Vi skal desværre bare vente til der sker endnu et terrorangreb indenfor EU, før trækrammerne kommer væltende med de samme tåbelige tiltag, deres endelige mål er at afskaffe alt der har med jagt og våben.

I Sverige er miljøtalibanerne heldigvis reduceret til ca. 4,2%

I Danmark må man da håbe at alternativet og enhedstalibanerne ikke får noget permanent fodfæste.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#95
Baseret på løgne

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#96
Tidsler i buketten

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#97
Ministerrådets bud

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#98
Som det EU pladder foreligger lige nu, så er den eneste væsentlige "stramning" et forbud mod magasiner med mere end 10 skud til halvautomatiske våben .. Dette gælder åbenbart ALLE halvautomatiske våben, også pistoler .. Det kan jo blive et økonomisk problem, for alle de sportsskytter som ejer og bruger pistoler med mere end 10 skud i magasinet, hvilket udgør en meget stor mængde i SKF regi ..

Mit bud er at mindst 50% af alle grovvåben i SKF regi er "high Capacity" pistoler, som Glock, Beretta (+ kloner) Cz Tanfoglio, SIG H&K o.s.v.

Disse våbenejere skal enten anskaffe nye magasiner med max 10 skud, eller få ombygget eksisterende magasiner så de kun kan indeholde 10 skud, under alle omstændigheder en "pålagt udgift" .. Det bør efter min mening udløse en erstatning, i det tilfælde at man ikke kommer til fornuft i EU og indser at man IKKE får bekæmpet en eneste terrorist eller kriminel, ved at indføre en sådan lovgivning.

Hvorfor skulle terrorister eller kriminelle få et problem med det? De kan til enhver tid anskaffe sig (eller stjæle fra militæret/ordensmagten) magasiner med høj kapacitet ... for ikke at tale om de dynger af magasiner der allerede findes "derude" og som INGEN har styr på --

M.a.o: Et tiltag der KUN giver bøvl for "lovlydige sportsskytter" og nogle få jægere, som også benytter deres halvautomater til konkurrence skydning... (De har jo alligevel kun 2-skuds magasiner til halal-automaten, til jagt .. )
Den "positive virkning" af et sådant lovforslag vil udelukkende opstå HVIS en i tidligere lovlydig jæger eller sportsskytte pludselig "springer en sikring" og vælger at gå amok med sit lovligt anskaffede våben.. så kan han "kun" affyre 10 - 11 skud inden han skal skifte magasin og kan skyde videre på folk og fæ .. Hvis han fumler med magasinskiftet så får han måske en pause på 5- 10 sekunder inden han kan myrde videre .. Sikke en forskel DET vil gøre ... [xx(] Vorherre til hest --- De politfolk der skal tackle en sådan "amokløber" fumler sikker MERE med deres magasiner, på grund af mangelfuld træning under reelt stress ...

Enhver "Terrorist" der PLANLÆGGER at gå amok med en halvautomat, vil naturligvis have anskaffet sig en stak 20 - 30-skuds magasiner ad ulovlige kanaler (+ sikkert et par håndgranater og lignende[V])

Momentant sindssyge "blødninge", rabiate middelalderligt religiøse "Terrorister" - Højre-ekstremistiske "Udrensere" og den slags kan reelt ikke bekæmpes med lovgivning der begrænser almindelige borgeres rettigheder .. Det har man vidst siden demokratiets spæde begyndelse i det antikke Grækenland .. Alligevel bliver de verdensfjerne "taburet-ryttere" VED med at insistere på at "regulere" den almindelige borger ..

Det er DET der kræver vores indsats ... Kæmp imod EU-bureaukraternes idioti og selvstrammeri med alle til rådighed stående lovlige midler (+ et vist mål af "civil ulydighed" [^])

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#99
Tak Dravis igen har du ramt lige i plet, bare synd at lovstifterne ikke læser dette, kan man ikke maile det eller skrive et åbent brev til avisen.
Svar
Enig, bortset fra at det er 20 skuds magasiner i pistoler og 10 skuds i rifler.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)