Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EU går efter privat våbenhandel og halvautomater
Uvidenhed, pladderhumanisme og diverse "Red Tape" igen og igen. Problemet er muslimsk invasion af Europa. Noget ingen dog vil udtale i dagens politiske klima.
Mange sammenligninger iflere posts til USA "uciviliserede" vabenlovgivning her. Tror mange har opfattelsen, at hvis Danmark fik amerikansk vabenlovgivning, ville de ogsa fa amerikanske "tilstande"...hader dette udtryk!

Statistisk set er det farligere og leve i Danmark pr.100K indbyggere end i USA. Tror absolut ikke kriminaliteten ville stige synderligt, hvis f.eks. alle ustraffede personer over 21 ar, kunne kobe skydevaben i Danmark. Pa samme made som flere bilejere, ville overtrade flere lovgivninger pa fardeslsomradet, med dertil horende udfald samt ulykker, ville mere vabeneje kaste de samme skygger af overtradelser.

Men hvis man ser pa hvor nemt de ville blive for jagere/skytter i dagligdagen som her i Arkansas, ville det maske vare prisen vard. Her kan man f.eks. kobe ladeudstyr, buer, kasteknive, slangebosser, ammo, springknive, sortkrudtsvaben, CO2/luftvaben lige hen over disken, hvis man er over 16/18 ar gammel. Uden man ser misbrug af samme i dagligdagen. Ja ok, flere uheld med farlige sager, pracist som biler, haveredskaber, skateboards osv.

Alt det her EU fis, kan normale voksne og ansvarlige personer, nasten ikke forholde sig til, det ikke giver mening i forhold til losningsmodellen pa "problemet".
Det lyder dog godt pa papiret, og nar storstedelen af borgerskabet i EU onsker mere lovgivning mht. sikkerhed for alle, mistes frihed og muligheden for ansvar for mange ovrige for evigt.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
Et klart skridt på rette vej

Hmmm[:0]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
det er da absolut spiseligt

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
Skulderklap til DJ

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
Bortset fra at ens 25 skuds magasiner til salonriflen er lige til skraldespanden :-(

/Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Bortset fra at ens 25 skuds magasiner til salonriflen er lige til skraldespanden :-(

/Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den


Ja, det er frygteligt, virkelig forfærdeligt.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
Citat:quote:

Originally posted by CP

Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Bortset fra at ens 25 skuds magasiner til salonriflen er lige til skraldespanden :-(

/Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den


Ja, det er frygteligt, virkelig forfærdeligt.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



Var der en anelse ironi i det indlæg ? [Big Grin]

Men stramningen er helt ok med mig, der bliver klart færre dræbte i terrorhandlinger når min Ruger 10/22 kun kan bruge 10 skuds magasiner [:o)]

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
ja for alle ved jo at det taget meget lang tid at skifte magasin.....

https://www.youtube.com/watch?v=b2Upjn5DR0o

Karsten
Karsten
Svar
Forbyd alle lastbiler i Eu. Det er jo også mulige våben...

John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
243win er det nye kal.16
John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
243win er det nye kal.16
Svar
Grundig MENTAL-undersøgelse af alle der ønsker at køre lastbil ..

Det ville også løse andre "trafikale problemer" [Wink][:I][^]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Grundig MENTAL-undersøgelse af alle der ønsker at køre lastbil ..

Det ville også løse andre "trafikale problemer" [Wink][:I][^]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"


Hvordan dælan skal vi så få leveret varer i fremtiden [B)][Wink]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
Køretøjer dræber flere mennesker i Europa end våben. Det ville faktisk give god mening at mentalundersøge billister, alkohollås, irisscanner, GPS overvåget hastighedsstyring, og GPS overvåget kørsel med mulighed for central nedlukning af køretøjer i hele Europa.
Svar
Citat:quote:

Originally posted by unknown

Køretøjer dræber flere mennesker i Europa end våben. Det ville faktisk give god mening at mentalundersøge billister, alkohollås, irisscanner, GPS overvåget hastighedsstyring, og GPS overvåget kørsel med mulighed for central nedlukning af køretøjer i hele Europa.



Det med at begræns hastigheden automatisk (til den tilladte hastighed) så jeg en Svensk demo af for ca 20 år siden, men der er åbenbart ikke politisk vilje til at spare de menneskeliv der ellers kunne spares.

Alkolås kunne også find være standardudstyr i enhver bil.

Men ok, de selvkørende bilder er jo virkelighed langt før ovennævnte ville kunne være indført.

Undskyld for off-topic [:I]

/Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
Lastbiler over 3,5 ton er allerede underlagt lovgivning der kræver hastighedsbegrænsere - max. 89 km/time.

mvh
mvh
Svar
prøv eventuelt at beregne den kinetiske energi af en fuldt lastet sættevogn med 89 km/t ... [:0]

Eller en 3,3 tons lærlinge-styret kassevogn med landbrugsmaskinemekanikerværktøj .. [}Smile] med 140 km/t -- 1,6 meter bag undertegnede på motorcykel på E45 ... Heldigvis lod de 140 til at være dette "vogntogs" tophastighed .. [^][8D][:I] Duc'en er en anelse kvikkere ..[:I]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
Jeg tilbagesender mit store korekort med alt fra A, A1, B,C.D og E til Dk omgaende. Det ansvar kan jeg ikke opleve op til mere.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
@Jess .. [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Jeg har faktisk for en del år siden set en engelsk udsendelse med politiets optagelser af "lastbilkørsel" .. [:0][B)][:I]

Der var godt nok mange eksempler på fuldstændig hjernelam hasarderet kørsel, med absolut 0 hensyn til andre trafikanter .. og i flere tilfælde direkte "Agressive hostility" (= potentielt mordforsøg!)
(Der var f.eks. en optagelse af to lastbiler der helt tydeligt bevidst forsøger at klemme en motorcyklist ud mod autoværnet!!!)

Det interessanteste i den udsendelse var faktisk ikke "sensationerne" i den dårlige kørsel de viste mange eksempler på, men de TAL de kunne sætte på .. Gennemsnitligt kørte en engelsk lastbilchauffør over 15 gange så mange kilometer mellem hvert uheld/ulykke som en almindelige engelsk bilist .. dette var vel at mærke målt alene på ulykker som chaufføren SELV var skyld i .. [:0][:0]

Desværre vist statistikkerne også at der var en ekstremt ulige fordeling mellem lastbil-kørernes ulykkes-tal .. Nogle af dem havde op mod 30 gange flere alvorlige ulykker end dem med færrest ..

Som jeg ser det er det præcis samme problem der gør sig gældende med de "almindelige bilister" Der er en lille gruppe af mennesker derude der forlængst burde have fået et totalt forbud mod overhovedet at eje en indregistreret bil, endsige køre i den i offentlig trafik!!!

Det samme gør sig nok desværre gældende m.h.t. skydevåben .. der er åbenbart en mindre gruppe legale våbenejere, der ganske enkelt "gør i vi andres reder" Ved at være uforsvarlige, ligeglade, og potentielt livsfarlige i deres omgang med våben.

Efter min mening bør vi som våbenejere være vores ansvar bevidst, og "luge ud i egne rækker" -- Dermed mener jeg ikke at være "sladrehanke" og "angivere", men i stedet tage diskussionen med "båtnakkerne" direkte .. Første skridt må være at gøre "misdæderen" opmærksom på at fortsat "foragt for sikkerheden" vil få konsekvenser, dernæst Udelukke dem fra det gode fællesskab vi ellers har som skytter, jægere og våbenejere har... Og i de grelleste tilfælde sørge for at der bliver taget hånd om sagerne fra de rette instanser..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
Sladrehanke og angivere er 90 % af dine medejere af vaben i sidste ende. Stol ikke pa nogen...janteloven vinder altid. Eksempler med lastbiler og faktiske tal virker kun her, men ikke blandt ikke vabenejere...de vil blot have dine vaben....DEM alle.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
De fleste tidsler fjernet

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
At EU borgere nu kun må eje 10 skuds magasiner er helt sikkert et vigtigt skridt for at begrænse terror [:0]

Magen til politisk makværk skal man lede længe efter [}Smile]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)