Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kloge ord.
#41
En proletar af første skuffe der appelerer til pøblen og den laveste fællesnævner i det Amerikanske samfund. Hans kampagne er baseret paa:
Bomb the shit out of them!
Smid alle de illegale immigranter ud (Den Californiske og andre staters økonomi gaar i staa)
Byg en mur langs grænsen med Mexico (og lad Mexico betale for den..... Ha!)
Vaaben til alle, selv i skolerne og andre læreranstalter.
Begræns minimums lønnen
Aflys den centrale sygeforsikring.
Ork, han har masser paa dagsordenen.
H
Hogmeister
Svar
#42
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

En proletar af første skuffe der appelerer til pøblen og den laveste fællesnævner i det Amerikanske samfund. Hans kampagne er baseret paa:
Bomb the shit out of them!
Smid alle de illegale immigranter ud (Den Californiske og andre staters økonomi gaar i staa)
Byg en mur langs grænsen med Mexico (og lad Mexico betale for den..... Ha!)
Vaaben til alle, selv i skolerne og andre læreranstalter.
Begræns minimums lønnen
Aflys den centrale sygeforsikring.
Ork, han har masser paa dagsordenen.
H



Ved ganske udmærket hvad han står for.

Du må have glemt et par vendinger, i de par dage du har været væk fra DK.

Tumbe = Idiot

Schönauer
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#43
Uha, Schønauer. Jeg har ikke glemt meget, og opvokset i Søndejylland saa ved jeg udemærket godt hvad 'tumbe' betyder, og forstod straks hvad du mente, og humoren i det. Jeg kunne blot ikke dy mig for at nævne nogle af de mange aandsvage postulater og udtalelser han kommer med.
Paa en anden og mere seriøs side, saa er det desværre ikke uden for mulighederne, at han gaar hen og bliver opstillet til præsidentvalget som den republikanske kandidat. Han har, og ligger foran i alle opnionsmaalingerne til nu. Saa bliver det spændende at se hvordan det gaar i aften efter de republikanske kandidaters debat. Men saa igen, Ted Cruz er ikke meget bedre.
H
Hogmeister
Svar
#44
Hogmeister,
Jeg har ikke set Jess I Burns Oregon. Jeg ved ikke hvormeget du kender til hvad der foregar i Burns Oegon, men jeg er helt sikker paa at jeg ved lidt mere om hvad der foregaar deroppe i Burns. I stotter ikke de bevaebne idioter, men jeg roster ogsaa paa hoved af politiet det var ned til -30grader de ville have forladt stedet uden politiets hjaelp.
Med hensyn til det amerikanske valg har du en vis evne til altid brande dig i det amerikanske valg. Donald Duck har altid vaeret en democrat.
Jeg er godt klar over at du vil have at Bernie Sanders skal vinde valget, men kunne du ikke vaere saa venlig at lade us stemme forst.

Man skulle tro at du har arbejdet for det offenlige hele dit liv.

Bo
Svar
#45
@ ca. "Man skulle tro du har arbejdet for det offentlige hele dit liv"............. Det har jeg fandeme osse! Skovfoged/Gamewarden 38 aar som tjenestemand!!
Jeg ved ikke hvad Donald Duck er af politisk overbevisning, men mig bekendt har Donald Trump opstillet paa den republikanske side, og nej, jeg bryder mig ikke om Bernie Sanders.
Og med mindre du bor i Burns, tror jeg vi ser de same nyheder paa NBC og ABC. Grunden til jeg følger saa meget med i valgkampen er at Canada og de andre Europæiske lande altid ender op med at hjælpe USA med at redde kullene ud af ilden fordi deres taabelige politikere har jokket i spinaten.......... Hvergang!
H
Hogmeister
Svar
#46
Jeg har slettet et par indlæg med personfnidder

Kima/moderator

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#47
Tak
H
Hogmeister
Svar
#48
Jeg kom bare lige til at tænke på denne her:

[Image: Beer_Germans_zpsi48cywhx.jpg]

--
mvh M@X 2.0
Lykkelig pessimist
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#49
@M@X
Giver dig ret, det er en skandale at de tager penge for det de kalder øl.

Jeg opretter lige et topic, så vi kan få at vide hvad vi drikker for "øl" i Danmark.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#50
Ok da!
Tuborg og Hof, er vel ogsa vigtigere en Danmarks ve og vel, sikkerhed og fremtid. censur er vel losningen....visse traditioner gar aldrig af mode. Nu ved i hvorfor det gar som det gar.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#51
Det maa de ærede formænd i øl traaden saa svare paa.
H
Hogmeister
Svar
#52
Øl er GUD!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#53
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Øl er GUD!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"



Ja. og så krummer det ikke i sengen[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Morsch
Morsch

Hjemme er sømanden, hjemvendt fra havet
Og jægeren hjemvendt fra jagten...
Svar
#54
..... og-så blev øl jo som bekendt opdager ved en fejl... Fejlen bestod i,at det ikke blev opdaget noget før. ...[Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#55
Try again Jess. They didn't take the bait!
H
Hogmeister
Svar
#56
Na'he du savner mig lidt hva' !
Haber ikke i er sne'et helt inde oppe i det flotte Ontario. Det ma sgu' vare noget af en vinter i ar..gisp.

Selvfolgeligt er koldt ol en god ting, jeg er med alderen blevet mere til den morke og smagsfulde slags som mange ovrige her. Traditioner er vel traditioner, og Danmark har som f.eks. Tyskland altid varet meget glade for diverse ol typer. Kan bare ikke lige se, at denne gamle tradition, er vigtigere end personlig sikkerhed.

Ja ok flertallet mener vel, at ansvaret for deres sikkerhed ikke hviler i deres egne hander, det er jo politiets ansvar. At have arbejde, familie, operere bil eller maskiner er ansvar nok. Mere ansvar vil vel blive lidt for meget, og maske alt for stort.

Systemet her med retten til selvforsvar, virker ellers fint og har sat en kampe stopper for meget meningslost vold og mord. Misbruget af dette ansvar er under 0,0001%. Ikke overraskende, da de fleste ansvarlige personer, som regel ikke gar hen og bliver uansvarlige, bare fordi de tillages mere ansvar.

Der kan da vist ikke vare noget storre, eller vigtigere ansvar, end at tage hand om sig selv, familien og venner vel. Det kan vi sa tanke lidt pa over en kold ol.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#57
Du har helt ret Jess. Det er udelukkende værktøjet nogle er uenige med dig i. Feks så blev der slået 3 mennesker ihjel denne weekend fordi der er nogen som kører i det forkerte spor på motorvejen. Sandsynligheden for at blive most at såden en idiot er vel større end risikoen for at blive udsat for at blive slået ihjel i hjemmet af en ukendt indtrænger. Jeg frygter ihvertfald sådanne hvergang jeg blinker af til motorvejen når jeg har familien med i bilen.
Fik to stærkøl fra rumænien af en god ven i torsdags. De skal prøves snarrest.
Hvis traditioner er dybe nok så er våben ikke nødvendige.
Svar
#58
Det problem vi har i "Gode gamle øl-drikkende Danmark" er at vi i et par hundrede år har været en meget homogen og "lukket" lilleput-stat ..

Det har givet grobund for at opbygge et samfund hvor en meget stor del af vores relationer har bygget på TILLID ..

Vi har TILLID til at vores nabo er en helt almindelig rar fyr, som vi kan bede om at passe ungernes kanin og checkke pillefyret, når vi er på ferie .. For det ER han jo i 98,2 % af tilfældene ..

Vi har TILLID til at de folk vi vælger ind i Byråd, Folketing og ansætter på embedsposter o.s.v. i 99% af tilfældene er helt ok .. nogen vi KAN have TILLID til!

Vi går ud fra at langt de fleste af os opfører sig ORdentligt og rimeligt fornuftigt .. Hvis de IKKE gør det tager vi fat med Jantelov og Straffelov .. i den rækkefølge ..

Sådan har det været fordi vores engang lukkede GRÆNSER betød at vi kunne opretholde et homogent samfund, med samme sprog og meget små udsving i kultur og menneskesyn ..

Sådan ER det ikke længere .. 20 -30 års "udveksling" med et stadigt større og mere åbent EU, har fjernet den forudsætning for at opbygge et samfund på TILLID, SUND FORNUFT og "MONO-KULTUR" ..

Dertil kommer en stadigt stigende indvandring fra diverse kulturer hvor denne homogenitet og TILLID aldrig har eksisteret ..

I den indvandring vi har fået hertil er der en vis mængde mennsker der automatisk ser vores "Tillid" som Svaghed der kan udnyttes! Vores godgørenhed og velvilje ser de som "godtroenhed" der kan udnyttes ..

Det danske samfund er ikke længere et lille lukket "landsby-miljø" der bygger på 90% tillid og 10% fornuftig lovgivning og administration..

Den tid er FORBI! [V][xx(][B)]

Danmark vil udvikle sig i samme retning som USA .. Mindre tillid til dine "medborgere" (for du VED ikke hvilke intentioner dine naboer har længere, uanset om de har været her 30 eller 3 år .. eller 50 år .. )

TILLIDEN er væk -- Man gør som i f.eks. USA .. man tager sine forholdsregler, man møder sine medborgere med MIS-TILLID, indtil de har bevist at være din tillid værdig .. og det kan tage lang tid, eller kræve ofre .. i det mindste kræver det "positive referencer" fra andre man har allerede har tillid til --

Det største tab vi her i DK lider under "globalisering og "multikulturelt samfund" er tabet af den tillid ..
Samfund hvor den aldrig har eksisteret, oplever ikke dette "tab" det har jo altid kørt uden ..

Man behøver IKKE besøge USA og leve der i mange år for at kunne opfatte forskellen, men kan bare læse en kæmpe stak amerikanske bøger, og se en bunke amerikanske film ..
Selv den mest "lyserøde" del af film-bunken fra Hollywood portrætterer et land der fungerer på et helt andet niveau af "mellemfolkelig tillid" end Danmark .. Det samme gælder litteraturen...
Helt almindelige beskrivelser af en hverdag i USA indeholder utallige eksempler på manglen på tillid og mængden af rendyrket paranoia ..

MEN: USA fungerer!! Det er et rigt og magtfuldt samfund, omend med enorme uligheder, og en enorm generel utilfredshed med systemet overordnet set.. (The Federal Government er stort set ALDRIG positivt beskrevet i amerikansk litteratur)

Danmark er nu et land med en voksende ulighed, voksende mistillid og tendenser til begyndende paranoia ..

DEt rigtigt fæle er at den eneste kur er at LUKKE Danmarks grænser, og genoprette det homogene samfund, baseret på tillid .. men det bliver DYRT ... for når vi lukker, så lukker vi også en stor del af Globaliseringen ude .. og dermed får Danmark ikke del i de store værdier og væksten .. At lukke Danmark for at bevare "status quo" vil betyde at vi vil blive fattigere, men måske også kunne standse den voksende ulighed --

Vi KAN ikke håndtere denne udvaskning af vores "tillids-samfund" ved at forlange at børnehaverne skal servere frikadeller!!

Den danske befolkning må træffe et VALG .. Vil vi være et RIGT samfund med "vælfærd" - og dermed med mere ulighed, mindre tillid, mere "opstrammet lovgivning" og færre frikadeller i børnehaverne...

ELLER: vil vi Lukke grænserne, acceptere mindre velfærd, måske STADIG en del ulighed, men måske kunne opretholde et niveau af Tillid i et lidt mere stabilt og homogent samfund ..

Jeg tror desværre det er blevet for sent for os at tage valget ..
Andre med stærkere ideologier vil vælge for os .. De læner sig IKKE tilbage og tænker: "Jeg passer på mig selv og mine- vi skal nok klare os" .. De er MANGE og de vil fremad og opad .. De vil have velfærd på vores niveau, men UDEN besværligt demokrati og tillid ... [xx(][V] DE kæmper (med alle midler, helt bogstaveligt) for at bygge et NYT (Middelalderligt) Samfund, hvor Demokrati og Tillid er bandeord og tryghed for befolkningen sikres med diktatorisk MAGT..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#59
Meget velformuleret, som altid Dravis, og hvor har du ret mht. tillid.
Jeg kan give dig et godt eksempel paa manglende tillid.
I Lørdags under den værste snestorm i USA i mands minde, er der en bilist der kører fast i sneen og kan ikke komme videre, og begynder at sne inde. En venlig samaritaner forsøger at hjælpe og gaar over til bilen for at tilbyde sin hjælp, og bliver skudt/dræbt af bilisten, fordi han følte sig truet. Kun i USA!! I et hvert andet samfund (Danmark) ville man med taknemmelighed have taget mod hjælpen med kyshaand, og ikke føle sig truet, og det er jo saa, @ Unknown, fordi 'værktøjet' er saa nemt tilgængeligt, og Amerikanere efterhaanden er det mest angsfyldte og skræmte folkefærd i den vestlige verden.
H
Hogmeister
Svar
#60
Jeg er maske lidt gammeldags i visse henseender.
Husker militar tiden, hvor tesen hvar "Tillid er godt, men kontrol er bedre". Dette specielt hvis personers liv og sikkerhed afhanger af dette.

Ifolge mine prioriteter, er der bare visse ting man ingen chancer tager med. Eller i hvert tilfalde nedsatter risikoen ved. Dette er som forste prioritet, personlig sikkerhed.

Ikke at vare permanent paranoid, men blot paret, hvilket der er stor forskel pa. Dem der ikke er parate, bliver der i mod ofte paranoide istedet. Det koges vel ned til et valg og prioriteter.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)