Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvilke Redding bushings til 6.5 ?
#21
Efter at have brugt Forsters Competition Seater Die og målt Run-Out ved brug af den medfølgende Bench Rest FL Sizer die, så er jeg ret stor Forrester fan [Smile]

Generelt kan man få et indtryk af hvilke bushing's der skal bruges, ved at kigge på Forrester's bushing sizer dies, for de inkluderer de 3 mest brugte for kalibret.

http://www.forsterproducts.com/product-category/reloading-tools/forster-bench-rest-rifle-reloading-dies/sizing-dies/sizing-dies-bushing-bump-neck-sizing-dies/sizing-dies-bushing-bump-neck-sizing-die-kits/

Fx sælges 6.5x55 med .289, .291 & 0.293 (260Rem: .288, .290 &
.292)

Jeg ser løse projektiler og lidt hals-sodning med .292 i mine drejede hylstre, men det kører fint med .290. Generelt skal coatede projektiler vist have et ekstra godt kuglehold, da moly nedsætter friktion/kuglehold med ca 50%.

Run out er dog mindre ved brug af FL sizeren fra Forrester med expander, og når jeg efterfølgende prøver at køre dem i NS med .290 bushing, så er der ikke meget modstand. Men det er tidligere beskrevet i diverse fora, at shoulder bump hjælper til gen-centrering af hylsterhals og dermed mindre run-out.

Total indicated run-out (TIR)

Redding NS op til 0.003" TIR
Forrester Bench Rest FLS op til 0.001" TIR

Så planen fremad er at teste præcision/V0-variation med hhv. et "crush fit" med Forrester BR FL-sizeren kontra rent neck sizing med Redding die'n.

Mvh Pete
Svar
#22
Vækker lige denne tråd:

Når I skal afgøre hvilken bushing der skal anvendes, måler I da på et afskudt hylster eller på en ladet patron?

J.
Svar
#23
et med det projektil du vil bruge[Smile]
ikke et afskudt

out hunting
6,5x47 L
300 wsm
out hunting
6,5x47 L
300 wsm
Svar
#24
Thanx![Smile]
Svar
#25
Kvart moa resultater opnået med redding nitrid bushings 0.001 mindre end hylstre som desuden er afskudt i den pågældende riffel og med det valgte projektil. Både for 338 og 308...

---
Living to enjoy life!
---
Living to enjoy life!
Svar
#26
Fandt denne vejledning, som understøtter jeres råd:

http://www.redding-reloading.com/tech-li...-selection

J.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)