Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
AAAAAARGH!!
#21
Citat:quote:

Originally posted by kluden

Skru dog lige rørene ud af den, og tjek om det er galt over alle 4 propper....!

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!



Jeg kørte ned på værkstedet med den her til morgen. De havde en mand med et minikamera, som kunne kigge ind i cylindrene gennem tændrørshullerne. Dermed ville han kunne se, om det var stempelringene, inden man begynder på en større udskiftning og adskillelse af motoren....
Det koster kun et par hundrede kroner...

Så der bestilt tid til cylinderfilm på onsdag - så må vi se, hvad der kommer frem... ;-)

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#22
Kan det svare sig??? Uanset hvad du gør bliver den jo ved med kun at trække på to hjul[Big Grin]
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Hej,
den med Duckhams olien kender jeg godt, på de hedengangne engelske skrammelkasser (Defendere) jeg har kørt i virkede det perfekt.
Der er jo næsten notorisk kendt for at være utætte allerede fra fabrikken.......


!!!!!!!!!!!Ska' der olie på dem - jeg troede at der var fyldt på fra fabrikken [Wink]


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[IMG] [url]http://img.photobucket.com/albums/v417/Intile/dfdr.jpg[/IMG][/url]
Svar
#24
Nåh ja ID - du kører jo osse i en Parker Hale bygget Mauserkloning.

Den originale hedder vist Willys Overland /Kaiser

PS:Land Rover, AI, hvad ellers - går du med bowler om søndagen?

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#25
Nej, så gennemført er jeg dog ikke [Smile].........forøvrigt ligger der ikke noget bevist "engelsk" valg i det - jeg har også en tysk bil et par amerikanske rifler, en italiensk pistol, og mit "glas" er fra Tyskland eller USA...............ved nærmere eftertanke, tror jeg faktisk ikke at jeg ejer noget andet engelsk end en riffel og en bil (og dog, jeg tror at mine højttalere er engelske - Rogers).


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[IMG] [url]http://img.photobucket.com/albums/v417/Intile/dfdr.jpg[/IMG][/url]
Svar
#26
Nå, men så oprandt dagen, hvor jeg fik set min bilmotor indefra.
(Hvilket i øvrigt var ret interessant[Smile])
Kunne nok godt få en eftermiddag eller to til at gå med lege med kamera..[Big Grin]
Den tager olie ind i cylindrene, som den samler med op nede fra. Der var helt tydelige belægninger - både på stempler, tændrør og udstødningsventiler.

Der var ingen knækkede stempelringe, og da der ikke forsvinder kølervæske, er toppakningen nok ok.

Til gengæld kunne man se blanke partier i siden af cylindrene. Det var meget tydeligt at de blanke felter var slitage, for slibesporene efter honing var nemme at se de steder, hvor cylindrene ikke bar præg af slitage. Kamerafyren mente at den tog olie med op pga. dels slitagen og dels opbygningen af belægning i stempelringenes fordybinger i stemplet, som forhindrede stempelringene i at virke efter hensigten som pakninger, når der udvikles tryk pga. forbrænding. [V]
(Ikke helt ulig det der sker, når en riffelpatron skydes af og hylstret udvider sig og derved virker som paking.[Big Grin])

Nå men sagen er ikke afklaret endnu, idet jeg skal snakke med autoforhandleren på mandag, da bilen stadigvæk er indenfor "reklamationsperioden".

Kamerafyren ville ikke rigtig udtale sig om problemets omfang og betydning for bilens værdi etc.... men mente at belægningerne kunne fjernes med et additiv til benzinen de næste 10-12.000 km, som kunne hjælpe på stempelringenes funktion. (som han i øvrigt lever af at sælge) Til gengæld mente han også, at en mazda med det forholdsvis lave antal km på speedometret ikke burde spise olie - det var hvert ikke dem, man plejede at se den slags problemer på.....

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#27
Hej Ran, hvad er status på Mazdaen ??

Lani

Its better to have a need not, than to need a have not!!!
Mvh.LANI



Svar
#28
hvad er olietyve og paraplyer [?][?]
hilsen motoranalfabeten

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#29
Olietyve er nogle luskede fyre der som regel kører i en ældre VW transporter af ældre dato udrustet med en palletank og en el-pumpe.

De besøger landmænd, vognmænd og byggepladser efter skydetidens ophør og stjæler dieselolie som de så sælger til afgiftsplagede villaejere for 3 kr. literen.

Paraplyer er en gummihætte der sidder over ventilstyret og inden i ventilfjedrene og skal forhindre olien i at sive ned ad ventilstammen og havne i indsugningskanalen. De kan sidde fast på ventilstyret, men de kan osse bare sidde på selve ventilen og især den sidste type ligner en paraply.
Med tiden bliver de hårde og slutter ikke længere tæt og det ses både bag bilen og på oliepinden. (eller rettere - oliepinden er blevet for kort [Wink])

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#30
Citat:quote:

Originally posted by M@X
De besøger landmænd, vognmænd og byggepladser efter skydetidens ophør og stjæler dieselolie som de så sælger til afgiftsplagede villaejere for 3 kr. literen.


Du har vel ikke nogle telefonnumre.....[Smile] (Jeg er ejer af en törstig äldre VW transporter med dieselmotor)

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Citat:quote:

Originally posted by M@X
De besøger landmænd, vognmænd og byggepladser efter skydetidens ophør og stjæler dieselolie som de så sælger til afgiftsplagede villaejere for 3 kr. literen.


Du har vel ikke nogle telefonnumre.....[Smile] (Jeg er ejer af en törstig äldre VW transporter med dieselmotor)



Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....



Nå Høgh - du bor måske i bilen.........

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#32
TRE kroner..........!!! hrmpf-jeg plejer at gi' fire.......![Wink]
(ok-det er faktisk løgn-jeg fyrer med koks-men jeg har HØRT at prisniveauet er omkring de 4 kr hos div farmerer og svinebaroner)
Hilsen Ulrik
Svar
#33
Prisforskellen skyldes at svinebaronerne har givet 1 krone for olien - olietyvene har ikke givet noget. Halveringstjenesten (læs Toldvæsenet)forlanger vel osse 4 kr oven i [V]

ULG - du skulle tage og købe noget mere af den billige olie, så du ikke behøver at fyre i din brændeovn, så du falder i søvn og spolerer ellers udmærkede hylstre

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#34
[V][V][V][V][B)]
Hilsen Ulrik
Svar
#35
DU ER SELV UDE OM DET, RAN.....!
Du har sparet på både oliekvalitet, tændrør, og benzin!
Er du mon en af de nærigrøve, der kører på 92 oktan (duer kun til plæneklippere), og billig skodolie fra aldi, samt kun skifter tændrør når de har kørt 100000.....? NEJ, det er du selvfølgelig ikke, MEEEEEN det er ham den gamle senile klaphat, du har købt vognen af!
Kør hårdt på sælger, og håb at han æder den! (regningen)

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar
#36
Citat:quote:

Originally posted by kluden

DU ER SELV UDE OM DET, RAN.....!
Du har sparet på både oliekvalitet, tændrør, og benzin!
Er du mon en af de nærigrøve, der kører på 92 oktan (duer kun til plæneklippere), og billig skodolie fra aldi, samt kun skifter tændrør når de har kørt 100000.....? NEJ, det er du selvfølgelig ikke, MEEEEEN det er ham den gamle senile klaphat, du har købt vognen af!
Kør hårdt på sælger, og håb at han æder den! (regningen)

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!



Hejsa
Opdatering på Mazdaen:

Jeg tog fat i den, efter der havde motor TV på, og de foreslog løsningen med en ny mortor, da det ville væe mindst lige så dyrt at renovere den isiddende motor. De foreslog at vi hver betalte halvdelen, hviket jeg umiddelbart ikke syntes var rimeligt, men for ikke at afslå et tilbud, som måske var godt, kontaktede jeg en jurist, som sagde, at efter hans mening var der ingen tvivl - de skulle betale gildet, da der var tale om en reklamation inden for de første 6 måneder.
Tilbage til forhandleren igen og afslå 50/50 forslaget med henvisning til at det var en reklamatione, og at regningen landede på dem.

Den skal have en ny mortor. Forhandleren er ved finde en med tilsvarende kilometertal, som de så skifter for deres regning.

Nej, jeg bruger ikke 92 oktan - det vil jeg da ikke byde min herrefede mazda[8D]

Og nej, jeg bruger ikke skodolie fra Aldi - Jeg bruger Shell Helix super plus 10-40W letløbsolie...

Og....jeg skifter olie for hver 10.000 km.
[Smile]

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Nå Høgh - du bor måske i bilen.........



Kun om natten - bestemmeren påstår, at jeg snorker...

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#38
[Sad][Sad] Det var da træls for dig at der nu skal ny motor i, så må man bare håbe at det ikke bringer en masse andre problemer med sig.

Jeg kan godt blive lidt træt af det her køb og smid væk samfund vi har fået. Det kan snart ikke betale sig at reparere noget som helst mere, bare smid en ellers udemærket motor ud, som måske bare trænger til en adskillelse, ophoning og isætning af nye stempelringe....men arbejdslønnen i det her land er efterhånden så høj at det bedre kan betale sig at smide gode ting ud end at prøve at reparere dem. Det medføre på sigt at ingen længere kan finde ud af at reparere noget som helst, men kun kan finde ud af at skifte dele ud.

Lige et surt opstød....

Lani

Its better to have a need not, than to need a have not!!!
Mvh.LANI



Svar
#39
Citat:quote:

Originally posted by Lani

[Sad][Sad] Det var da træls for dig at der nu skal ny motor i, så må man bare håbe at det ikke bringer en masse andre problemer med sig.

Jeg kan godt blive lidt træt af det her køb og smid væk samfund vi har fået. Det kan snart ikke betale sig at reparere noget som helst mere, bare smid en ellers udemærket motor ud, som måske bare trænger til en adskillelse, ophoning og isætning af nye stempelringe....men arbejdslønnen i det her land er efterhånden så høj at det bedre kan betale sig at smide gode ting ud end at prøve at reparere dem. Det medføre på sigt at ingen længere kan finde ud af at reparere noget som helst, men kun kan finde ud af at skifte dele ud.

Lige et surt opstød....

Lani

Its better to have a need not, than to need a have not!!!



Det er jeg faktisk ret enig i.

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#40
He he. Nu vil jeg altså hellere have skiftet min tandrem på motoren end have skiftet motor og det kan da vidst stadig betale sig. [Smile] I øvrigt nogle sagkyndige som kan finde ud af sådan operation for lidt uganda dollar?
Jeg synes det lyder helt ekstremt at motoren skal skiftes men igen jeg er ikke mekaniker så hvad fanden ved jeg om det. Ærgerligt, kan man vidst bare konstatere, at en motor ikke holder længere uanset brug. Bare sjov. Min gamle Opel Kadett fra 1991 havde kørt 340.000 km da jeg solgte den videre uden plader på pga rustorm og nu har jeg lige set den køre rundt i københavn med nye plader på men samme klistermærke på bagklappen. ham jeg købte den af have kørt 100.000 på billig olie og jeg fortsatte ligeså de 70.000 jeg nåede at køre og inden da kørte den som teledanmark bil med mange start og stop. Dejlig bil. Skulle aldrig have solgt den. Nu kører jeg i en Seat Cordoba som har kørt 120.000 km og de 30.000 km jeg har haft den har den smidt bunden af ERG-ventilen 2 gange og lavet fejl på sensore 3 gange. Nymodens pis. jeg vil ha en gammel landrover snart tror jeg.

Be cool... Or put on some more clothes
http://www.strandjaegerliv.dk
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)