Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Videnskaben triumferer igen ..
#21
Er det ikke besværligt at rende rundt og skifte skæfte istedet for pibe [?][:I][}Smile]

mvh
mvh
Svar
#22
Det er ikke så meget skæftet, aftræk og lås har også en del at sige, for nogen af os i det mindste[Smile]

Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#23
Denne tråd blev netop startet i "Off topic" fordi jeg ikke har nogen mening overhovedet om hvilken retning den kunne/skulle udvikle sig i ..
På mange områder har "GIJESS" desværre ret .. Det var også pointen med min indlæg nummer 3 .. Der er desværre alt for mange i dette lille "smørhul" af et nordeuropæisk land, der for længst har kastet håndklædet i ringen, og lader "bestemmerne" bestemme, når bare de selv kan få lov til at FØLE sig trygge, og FØLE at der er styr på tingene.. At læse sine historiebøger (Grundigt!!) og LÆRE sig noget, få VIDEN og INFORMATION at bygge på, det kan tilsyneladende ligegyldigt for mange, når bare de kan få ild i Weber'en og i "tryghed" kan få trukket proppen af en flaske rødvin i weekenden.

Mine unger går i skole og bruger ufatteligt meget tid på at "lære at omgås de andre og "Være sociale" og vi bliver trukket til møder om "Social Pejling" og så videre , så jeg har set det som min opgave at fortælle dem om HVORDAN deres forfædre fik bygget det her samfund op .. og hvordan de forsvarede det, når "Ugræs føg over hegnet"---
--- DET skete IKKE ved at fiske efter "Social Pejling" og "tryghed" [}Smile]

For det kommer til at ske igen ... 100.000+ "Migranter" fra Afrika via Italien på bare et par år! .. Og den strøm ser ikke ud til at mindskes, det er kun naturligt .. De kan jo se, selv på den lille grumsede skærm på deres klap-mobiler (For sådan nogen HAR de nemlig allerede råd til) at heroppe ligger "flødeskums-fronten" med masser af naive, godtroende fjolser, der gerne vil være "gode" og "hjælpsomme" .. [xx(] og frem for alt IKKE vil have ballade (Det forstyrrer nemlig "trygheden" og gør Weber-kullene dyrere .. )

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#24
@ Dravis, jeg har vist ikke kunnet dekode dit i øvrigt ellers rimeligt humoristiske indlæg korrekt - det var åbenbart mig der opfattede tråden forkert.

@ Jess: Beklager, det var åbenbart mig der tog fejl af tråden, og ikke dig. God fornøjelse med fortsættelsen af den, som jeg dog undlader at deltage yderligere i, for den er lidt for kryptisk til mig.

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#25
Sa vil jeg da ogsa undskylde...

Vil bestemt ikke genere eller trade nogen over fodderne her. Ser maske blot med andre ojne pa mange ting. Hvilket med tiden og egne erfaringer her i livet, har faet mig til at se anderledes pa sagen om ansvar og frihed.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#26
@kenneth ..

Der er ikke nogen der har "taget fejl af tråden" eller "ikke kunnet dekode mine kryptiske indlæg"-- Som jeg skrev så startede jeg den som et humoristisk indslag i "Off Topic" .. Hvor en sådan tråd så udvikler sig hen, det kommer jo an på "debattørerne" i tråden..

Når nu "GIJESS" vælger at give luft for sine frustrationer over at sidde ovre i "guds eget land" og se "udefra" på hvordan det det land han trods sin enthusiasme for USA, nok stadig betragter som sit "fædreland", efter hans mening går "ned ad bakke i en rivende fart" og at vi der bor her enten ikke kan eller vil se det.. Eller hører til den del af DK der sidder trygt og godt i det og IKKE er på den "tynde side" der stadig får færre penge, på grund af en voksende ulighed i samfundet.. Det er menneskelig natur gerne at ville bevare og forbedre sin økonomiske og status-mæssige situation, men ALLE de vestlige demokratiske lande er på grund af vores fremherskende "Social-kapitalisme" ikke længere så gode til rent politisk at nå frem til en enighed om at vi må gøre noget drastisk for at fordele goderne mere ligeligt, og sørge for at vi ikke på mange måder risikerer at bliver "rendt over ende" af de millioner af mennesker der ikke selv har nået at opbygge en bare nogenlunde fornuftig levestandard i deres egne lande, men ser det som "nemmere" (Mere realistisk/kortsigtet) blot at ræse nordpå og forsøge af få deres del af kagen ..
Reelt tror jeg det ville være billigere i længden blot at sende disse mennesker retur med en pose penge, som de så kan bruge i deres oprindelige hjemland, og dermed sætte skub i udviklingen.

Derudover tror jeg at vi ganske enkelt bliver nødt til at begynde at lægge mere vægt på det gamle vikinge-mundheld: "Skik følge eller land fly"
Der er INTET arabisk eller muslimsk land der kunne drømme om at give selv rige nordeuropæiske indvandrere lov til at indføre "kristen" lovgivning og egne demokratiske "mini-samfund" i deres lande..

Hvorfor i alverden skal vi så tillade dem der kommer hertil, søger asyl eller opholdstilladelse, at indføre de skikke, traditioner, love og så videre der strider mod vores lovgivning her?

Det er sikkert flertallet af os der skriver her på dette forum, der er enige om at en mere fri adgang til våben, næppe er en brugbar "løsning" på de problemer det danske samfund kommer til at slås med i fremtiden.. Der er nok andre "skruer" der skal drejes på i den sammenhæng..
Men det har da længe været på tide at f.eks. vores politi får øjnene op for det faktum at de "radikaliserede" tåber der vil lave terror, de kan nemt skaffe sig våben, uanset hvor mange "stramninger" der bliver lavet af vores lovgivning. OG at politiets ledelse bliver klar over at det er uomgængeligt nødventdigt at politifolk "på gaden" skal være bedre bevæbnede og først og fremmest MEGET bedre uddannede til at håndtere de ekstremt motiverede og totalt skruppelløse "religiøse tåber" og desperate mennesker de kommer til at slås med ..

Efter min mening burde ALLE bevæbnede politifolk være uddannet og trænet på et niveau der svarer til 2 - 4 ugers intensivt kursus med en militær eliteenhed.. Det ville give den patruljerende betjent en reel chance for at gøre noget fornuftigt i en "terror-situation" og give ham/hende den fornødne selvsikkerhed til at skride ind med en passende direkte aktion.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#27
velskrevet [Smile]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#28
Noget af en debat nu !

Altid irriteret mig man skal pakke meninger ind i sukker. Gisp ! Nogen bliver anstodt over virkeligheden er blevet for meget, og sa gaes der efter manden istedet for bolden ikke...Her er den usodet version.

Islamisk kultur kan ikke blandes med vestlig kultur. Hvis man har ojne og orer samt folger med i hvad der sker omkring en, er yderligere forklaringer ikke nodvendigt.

90 % af vabenlovgivningen, rammer blot dem, den aldrig var myntet pa fra starten. Resten af samme bliver ikke overholdt uanset straffen.

UN og EU er blot skattepenge uden grund. Intet andet.

Politiet ville med glade lagge deres pistoler pa hylden i morgen, uden at sporge hvorfor....

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#29
Jeg håber ikke at han overlever, den idiot der skød et par af VORES politifolk i nat.

[8]

http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/img]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#30
Dravis

Arbejder et sted hvor der kun er 50 meter til skydebanen.
Jeg kan berolige dig med at de træner meget[Wink]
Det var som om at hendelsen ved Krudttønden satte skred i sagerne.

Det virker professionelt

Michael
Svar
#31
@Dravis: Check - så forstår jeg endelig hvad du mener, tak for uddybelsen :-)

Jeg er så langt fra enig i at det er tommelskruerne der skal til ift. udlændinge - jeg er ikke sikker på at nogle af os her i forummet har lyst til at bo i et land der gør det der skal til for at at stoppe indvandring fuldstændigt - det bliver ikke et rart syn, og ikke et rart land at bo i. I stedet mener jeg der skal øget fokus på at hjælpe udviklingen i de områder hvor flygtningene kommer fra, så valget ikke bliver at tage til "de rige lande".

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#32
Citat:quote:

Islamisk kultur kan ikke blandes med vestlig kultur. Hvis man har ojne og orer samt folger med i hvad der sker omkring en, er yderligere forklaringer ikke nodvendigt.

90 % af vabenlovgivningen, rammer blot dem, den aldrig var myntet pa fra starten. Resten af samme bliver ikke overholdt uanset straffen.



Det er så sandt som det er sagt.
Svar
#33
Jeg tror ogsa prisen for den islamske invasion af norden samt resten af Europa, udover den mega store okonomiske udgift i sig selv, vil vare en kampe splittelse i samfundet.
Flygningesituationen og diverse debatter, har efterhanden skabt en situation, hvor mange er starkt modstandere af flygtninge fra islamske lande samt osteuropa. Og sa dem der enten ikke forstar situationen, eller fortranger virkeligheden...tja'he maske totalt ligeglade i sidste ende.

Sa selv pa denne made har det lykkedes udlandingerne, og odelagge dansk harmoni, sammenhold og kulturnormer. Her om nogle ar fra nu, vil radikale hojreorganisationer blive til a'la neonazister osv. som i Tyskland/Frankrig. Maske sa radikale at attentater pa muslimske samfund og moske'er bliver dagligdag. Breivik'er er heller ikke utankeligt. Efter lidt flere "krudttonder", massevoldtagter og politimord, kan man forestille sig organiserede modstandsgrupper.

Under II-verdenskrig havde vi samme situation. I starten var folk forvirret, og anede ikke deres gode rad. Modstandsgrupper startede i de sma, mens ovrige var pa nazisternes side. Samfundet virkede opsplittet i lang tid, indtil selv politiet blev ofre.
Dengang var politikerne ogsa uduelige, og formanede blot til ro og orden, selvom hele Danmarks fremtid var pa spil. Eksemplet her er maske ikke det bedste, men kan minde meget om samme situation.

Jeg forstar godt at f.eks. Kenneth mener, at man burde hjalpe hvor de kommer fra. Tror dog disse penge blot vil falde i huller og grams uden effekt.Se blot pa diverse diktatorlande som f.eks. Afghanistan. Her er undertonen korruption, narkoeksport, lokale selvstyrrende stammer, modbydelig militant religion. 2 uger efter natostyrker tager hjem, vil et nyt narhoved have overtaget landet, og man kan starte forfra igen. Man kan ikke andre pa en kultur og traditioner, der ikke vil andres til noget andet.

Man har et problem, nar personer der vil leve efter regler fra 10 arhundrede, har vaben fra det 21 arhundrede til at kampe for deres sag med. Dette lige fra internettet til A-vaben.

Et kompliceret problem uden lette losninger. Her hjalper yderligere stramninger af vabenlovgivningen i hvert tilfalde intet.
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#34
"Et kompliceret problem uden lette losninger. Her hjalper yderligere stramninger af vabenlovgivningen i hvert tilfalde intet."

100% enig - for en gangs skyld :-)

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#35
Det kunne iovrigt vare sjovt og modes over en kold. Sa bliver det sat ansigter bag det vi tror hinanden er og ser ud osv. ha ha.

Er ikke sa tit i dammen. Har faktisk kun varet der 3 gange pa 20 ar. Hver gang for lidt tid, da man ikke har ret meget ferie her, samt blot er lonslave og bliver nod til at arbejde sig ihjel.

Har med tiden faet blandede folelser omkring besog af Danmark. Pa en made foler jeg mig hjemme indenfor 10 min. Savner ogsa den danske kultur og varemade, hvilket jeg pamindes pa gaden, i S-toget, bussen eller supermarkedet.

Pa den anden side ser jeg ubehovlet opforsel ogsa. Ved sidste besog i 2014 pa Hovedbanegarden, hvor jeg lige var kommet med Metroe'en fra Kastrup, og gik ned mod Guldbageren for at smage en romkugle for forste gang i 10 ar, horte jeg noget ballade komme bagfra.
2 perkere sparkede en olflaske hen af de brune fliser, sa den ramte mit ben. Da jeg sa meget ondt pa dem, sagde den ene pa noget markeligt dansk og halvforsogt engelsk "hvad the fuck glor du pa dansker"... Uden at tove slog jeg den ene sa hardt i hovedet, han faldt ned af perontrapperne med spor 2. Den anden stillede sig op i en slags karate stilling, men lob da jeg angreb ham.
Matte have blevet vak i folkemangden, for politiet som jeg kunne se fra Guldbageriet, talte med ovrige folk henne ved peron 2 nedgangen. Umiddelbart efter tankte jeg pa, hvor underligt det var ikke at have min Glock 19 ved handen som altid. Ikke det havde varet nodvendigt, men situationen kunnet have udviklet sig. En helt underlig fornemmelse ikke at have sin pistol klar. Noget jeg bade hader og elsker pa samme made, nar jeg besoger dammen. Den la jo i kufferten uladt pr. reglerne for Danmark.

Pa den ene made forstar jeg godt vaben til selvforsvar evt. ikke er nodvendigt i Danmark endu. Ser ogsa diverse debatter over NVF, Youtube og her, hvor personer omtaler taregas og andre midler til selvforsvar.

Hvor mener i vi star i dag ? Er man stadigvak sikker i dagligdagen...Undgar man faktisk visse omrader, og pa visse tider af dognet. Foler man sig lidt som potentielt offer mange gange, hvis man ikke folger de uskrevne regler i dag ?

Ved godt at amerikanere har en helt anden opfattelse af dette, samt blot bevabner sig og undgar problemer. Nar man er bevabnet, skal man jo bestemt opfore sig ekstra venlig og ikke ga de steder man kommer i problemer.

Ved godt de fleste er imod selvforsvar i DK med vaben. Hvorfor har man stadigvak denne opfattelse? Man ma gerne do for fadrelandet i krige...narmest romantisk og helteagtigt, men ikke forsvare sig sig og familien !

Man ser vel vaben som ondskaben selv, og vabenlovgivningen burde strammes sa de slet ikke eksisterede i de kriminelles hander ikke ! Og at dem der kender rigtigt og forkert, slet ikke kan/burde tillades retten til vaben til selvforsvar ?

Jer som kender til virkeligheden af sagens natur...hvad mener i ?

Sidder her og taler med min skonne veninde, som er nysgerrig over hvad jeg skriver om. Svart at forklare ikke. Hun har jo aldrig kendt til andet end Arkansas. Fortalte hende om min bog "Ansvar uden Frihed", som jo er baseret pa min baggrund i Danmark. Opvaksten, skyttekulturen, jagttegnet, tiden i forsvaret, bryde granser, overtradelser af vabenlovgivningen dagligt, drukken, kvinderne, kampen mod DSU, politiet, retsagerne, mangelen pa frihed osv.

Overvejer efter mange opfordringer at udgive denne bog, som ikke blev udgivet i 2000 pga. private samt andre arsager.

Hvad tror i der sker i fremtidens Danmark vedr. perkerne ? Vabenlovgivningen ? Gar det i den rigtige eller darligere retning ? Er i bekymrede?

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#36
Citat:quote:

Originally posted by 50GIJESS

Det kunne iovrigt vare sjovt og modes over en kold. Sa bliver det sat ansigter bag det vi tror hinanden er og ser ud osv. ha ha.

Er ikke sa tit i dammen. Har faktisk kun varet der 3 gange pa 20 ar. Hver gang for lidt tid, da man ikke har ret meget ferie her, samt blot er lonslave og bliver nod til at arbejde sig ihjel.

Har med tiden faet blandede folelser omkring besog af Danmark. Pa en made foler jeg mig hjemme indenfor 10 min. Savner ogsa den danske kultur og varemade, hvilket jeg pamindes pa gaden, i S-toget, bussen eller supermarkedet.

Pa den anden side ser jeg ubehovlet opforsel ogsa. Ved sidste besog i 2014 pa Hovedbanegarden, hvor jeg lige var kommet med Metroe'en fra Kastrup, og gik ned mod Guldbageren for at smage en romkugle for forste gang i 10 ar, horte jeg noget ballade komme bagfra.
2 perkere sparkede en olflaske hen af de brune fliser, sa den ramte mit ben. Da jeg sa meget ondt pa dem, sagde den ene pa noget markeligt dansk og halvforsogt engelsk "hvad the fuck glor du pa dansker"... Uden at tove slog jeg den ene sa hardt i hovedet, han faldt ned af perontrapperne med spor 2. Den anden stillede sig op i en slags karate stilling, men lob da jeg angreb ham. Rent lovgivningsmæssigt, har du lige her erkendt en forbrydelse, som ville udløse en indiskutabel voldsdom. Er det OK at slå folk ned, fordi de taler mindre pænt til dig. Såvidt jeg ved, kan din beskrevne handling ikke vurderes som selvforsvar, da din magtanvendelse ikke står i rimelig forhold til situationen. Hvis du havde haft din kære Glock, havde du så skudt dem begge?
Matte have blevet vak i folkemangden, for politiet som jeg kunne se fra Guldbageriet, talte med ovrige folk henne ved peron 2 nedgangen. Umiddelbart efter tankte jeg pa, hvor underligt det var ikke at have min Glock 19 ved handen som altid. Ikke det havde varet nodvendigt, men situationen kunnet have udviklet sig. En helt underlig fornemmelse ikke at have sin pistol klar. Noget jeg bade hader og elsker pa samme made, nar jeg besoger dammen. Den la jo i kufferten uladt pr. reglerne for Danmark.

Pa den ene made forstar jeg godt vaben til selvforsvar evt. ikke er nodvendigt i Danmark endu. Ser ogsa diverse debatter over NVF, Youtube og her, hvor personer omtaler taregas og andre midler til selvforsvar.

Hvor mener i vi star i dag ? Er man stadigvak sikker i dagligdagen...Undgar man faktisk visse omrader, og pa visse tider af dognet. Foler man sig lidt som potentielt offer mange gange, hvis man ikke folger de uskrevne regler i dag ?

Ved godt at amerikanere har en helt anden opfattelse af dette, samt blot bevabner sig og undgar problemer. Nar man er bevabnet, skal man jo bestemt opfore sig ekstra venlig og ikke ga de steder man kommer i problemer.

Ved godt de fleste er imod selvforsvar i DK med vaben. Hvorfor har man stadigvak denne opfattelse? Man ma gerne do for fadrelandet i krige...narmest romantisk og helteagtigt, men ikke forsvare sig sig og familien !

Man ser vel vaben som ondskaben selv, og vabenlovgivningen burde strammes sa de slet ikke eksisterede i de kriminelles hander ikke ! Og at dem der kender rigtigt og forkert, slet ikke kan/burde tillades retten til vaben til selvforsvar ?

Jer som kender til virkeligheden af sagens natur...hvad mener i ?

Sidder her og taler med min skonne veninde, som er nysgerrig over hvad jeg skriver om. Svart at forklare ikke. Hun har jo aldrig kendt til andet end Arkansas. Fortalte hende om min bog "Ansvar uden Frihed", som jo er baseret pa min baggrund i Danmark. Opvaksten, skyttekulturen, jagttegnet, tiden i forsvaret, bryde granser, overtradelser af vabenlovgivningen dagligt, drukken, kvinderne, kampen mod DSU, politiet, retsagerne, mangelen pa frihed osv.

Overvejer efter mange opfordringer at udgive denne bog, som ikke blev udgivet i 2000 pga. private samt andre arsager.

Hvad tror i der sker i fremtidens Danmark vedr. perkerne ? Vabenlovgivningen ? Gar det i den rigtige eller darligere retning ? Er i bekymrede?

Jess Christensen
Master Pistolsmith




Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#37
Det hele kunne have været undgaaet hvis du bare var gaaet videre. Ingen tvivl de sparkede til ølflasken, rent held at de saa ramte dine sko. Ikke umagen værd at komme karambolage over, sgu kun 1 time efter du er ankommet.
H
Hogmeister
Svar
#38
Jeps! Du har helt ret....glemte dog lige i situationen, hvordan man burde gore. Maske man gjorde dem en tjeneste i det lange lob....hvem ved.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#39
Citat:quote:

Originally posted by 50GIJESS

Jeps! Du har helt ret....glemte dog lige i situationen, hvordan man burde gore. Maske man gjorde dem en tjeneste i det lange lob....hvem ved.

Jess Christensen
Master Pistolsmith


Selv om jeg egentligt mener at vi burde have retten til at medbringe nødvendig beskyttelse. Samt have lov til at benytte nødvendige midler.
Så må jeg erkende, at et eksempel som dit, gør mig lidt nervøs. (skyd først og spørg bagefter) Din beskrevne adfærd tyder ikke på den helt store selvkontrol, og besindige situationsfornemmelse.
Hvis de havde anmeldt dig, og du havde været bosiddende våbenejer, ja så havde du mistet dine tilladelser. Men på den anden side, så ville det jo heller ikke være første gang. Hvor du var gået over stregen.
Men selvfølgeligt er det sikkert glemt, efter at Niels fik skiftet bukser.[xx(]

Helt konkret, er du med din opførsel, vand på møllen for alle med en våbenfobi. Og modstand mod at "tosser har våben"


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#40
Mon ikke der er tale om en falsk tilståelse. Afgivet uden den store omtanke. Det ses som regel fra personer der ønsker opmærksomhed.

Det ville iøvrigt ikke være særligt smart af en person i den alder, at gå imod 2 personer, der formentligt er af noget yngre årgang. Selv ældre mænd af anden etnisk herkomst, går ikke og sparker til flasker.

Hvis sand, kunne der hænge en anklage for vold, da der kan efterforskes uden anmeldelse, foretaget af forurettede.

mvh
mvh
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)