Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Videnskaben triumferer igen ..
#41
My parole officer says we good to go !

Anklager og gisninger som var man utilregnelig. Ok nu har vi forskellige behov for frihed, ansvar og blive behandlet anstandig, noget i jo godt ved der aldrig vil ske i Danmark som vabenejer.

Med mine interesser for skydesport, som var lysar forud for danske traditioner... og sadan har vi altid gjort, medstartede jeg det mest populare skydeforbund i DK i dag. janteloven bidder hardt, og tror snart ikke i fortjener hvad jeg har gjort for i hundehoveder.

Er straffri med ren straffeattest. Vandt min retssag i Vestre Landrest og fik iovrigt de fleste af mine vaben tilbage. Min landsadvokat sagde, at han aldrig havde modt en personlighed som mig forend. Det fortaller vist alt.

Faktisk blev min forste retssag aflyst, da anklageren fra tilladelses kontoret Jan Poulsen ikke kendte sa meget til vabenlovgivningen dengang som jeg gjorde. Lag folkene var yderst forvirret, og det var samtlige journalister fra aviserne ogsa. Ikke bare endu en rockersag med oversavet jagtgevar om igen.

Kan sagtens kede alle med detaljer fra sagen i Arhus, men da politiet i Arhus at selvbestaltede regler ikke var i takt med de galne regler, sam fik overbevist retten om mit peronlige forhold til anklagemyndigheden, frafaldte den ene sigtelse efter den anden. Selv min 44 magnum tilladelse fra JM's 4 kontor, som politiet overhovedet intet vidste om, var pludesligt intet problem mere.

Vedr. Niels fra Gronnegade. Som iovrigt er en god gut, sagde han aldrig havde folt sig i fare i retten, men blot stresset over det hele. Desuden var de heller ikke i fare.

Nasten alle i DK der har med vaben at gore overtrader lovgivningen. Dette enten bevidst eller ubevidst...sadan er det bare. Ja ok ikke mange har noseer til at navne dette, men det er nu gjort. Ikke fordi de vil, men fordi det blot sker fordi vabenlovgivningen ikke virker i praksis. Alle ved godt mange har for meget krudt og hatter, eller bedstefars Luger gemt godt vak. Sadan er det bare uanset hvad folk mener eller foler.

Kan man tillade sig at sige, at jeg er ikke sa kriminel som dig, da mine overtradelser er mindre end dine....Alle har deres egen levestil og behov ikke.

Pege fingre og nidkarhed mig i roven allevegne... hvorfor tror du jeg bor her nu.

Hvis jeg var den store lovovertrader, og hvis du tror pa systemet, hvordan i al verden kunne jeg saledes blive nasten frikendt, for 96 ovetradelser af straffeloven/vabenlovgivningen, her i blandt terrortrusler, frihedsberovelse, trusler pa livet, dokumentfalsk og diverse vabenlovsovertradelser.

Alle her beklager sog over dit og dat vedr. rettigheder, muligheder og lovgivningen.....hvem tror du efterhanden var forkert pa den ?

Og sa den evige dobbeltmoralske holdning til selvforsvar ! "Mener ogsa vi burde have bedre mulighed for at kunne forsvare os" og pis mig i oret. Sig da for helvedet hvad i mener istedet for dette piv piv.

Hvad er rigtigt...hvad er forkert i dette gra omrade ? Har aldrig lavet noget voldeligt, vandalisme, vartshusslagsmal, stjalet, voldtaget, men disse personer syntes efterhanden at vare bedre personer efter jeres bedommelser. Hvem fanden tror i, at i er efterhanden. Bedommer andre, uden den halve indsigt i sagen, og kun lagt rov eller provet utroligt lidt her i livet sammenlignet med det jeg har gjort og varet igennem i dammen.

"anklage for vold" Gisp! TSX og NA "vabenforbi"!Udenfor denne webside mener i det samme, og hader perkere der pisser pa Danmark. Vold mig i roven, hvad er forkert med rigtigt og forkert. Er Danmark da efterhanden blevet ligesa syg som Amerika, nar det kommer til politisk korrekt opforsel.

Nu ved i efterhanden hvorfor jeg skred.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#42
Ja man må jo erkende at du har din egen opfattelse af verden.
Blev du "næsten frikendt" eller emigrerede du bare inden den del af sagen blev færdigbehandlet. Det jeg har fået oplyst vedrørende Niels, var en lidt anden version en din.

Og hvis du begynder at overveje at slå folk ned, eller endda trække skydevåben mod folk, fordi de spørger dig om hvad du glor på. Ja så må jeg da erkende at du efter min personlige holdning ikke er specielt betryggende at have til at rende rundt med skydevåben.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#43
quote

Den la jo i kufferten uladt pr. reglerne for Danmark.

unquote

Med hviket formål ?

mvh
mvh
Svar
#44
Der skal ikke meget til at faa dig op i det røde felt hva`? Ufatteligt at du har en open carry tilladelse............. Selv i Arkansas med det temperament. Men den slags småtterier ser man aabenbart stort paa dernede 'in the Ozarks' En skønne dag læser man om dig i aviserne, er jeg bange for. Hvad har du iøvrigt en parole officer for??
H
Hogmeister
Svar
#45
Havde ellers besluttet mig for ikke engang svare !

Men trioen af midkarheds mafien med gisninger og formodninger ved ikke bedre. Sa gar lige til sagen, selvom jeg et eller andet sted efterhanden er ligeglad. Uden langre forklaringer, svarer jeg pa sporgsmal !

Ja nasten frikendt. Ingen fremtid langere med mine interesser for spotsskydning, sa ventetiden var spild af tid, da der var en masse mesterskaber omkring hjornet andre steder, hvor tingene virker uden chikaner.

Skete ikke meget i forretningen, som vel kun fik flere kunder efter denne reklame for dem.

Alle er helt trygge med mit vabenejerskab. Og ja, slar gerne pa folk med mangel pa opdragelse. Det kraver handling, inden det udvikler sig til noget alvorligt. Kender ondskab og ulve, og de skal tages i oplobet. I var ikke pa stedet...det var jeg. De ventede pa den svage mand og villet have fulgt op pa denne evt. svaged.....for underholdningens skyld.

Og sa @ TSX. Hvis jeg havde besluttet mig for at skyde stavner, men der blev ikke tid til dette. Skod ikke et eneste skud med den i DK til din skuffelse, men altid rart at have sin folgesvend med ikke.

@ Hogmeister. Har bade concealed samt open carry tilladlelse i dette fri land. Har samand ikke noget specielt temparemant, og har sjaldent varet i det rode felt. Maske vi har forskellige felter ikke. Arkansas har et anderledes rodt felt end Canada og Danmark. Sjaldent det bruges, men hvis det gor.....be somewhere else.

Det sidste var en "joke" Hogmeister, men det har du vel regnet ud ikke....

Bare fordi man omtaler lidt ret til frihed, nytankning, rettigheder og ellers anstandig behandling, skal man have pa hatten. I glemmer vist at se pa jer selv! Jeres behandling og muligheder, og hvordan det hele synker ned i lokummet.

Savner lugten af en aben Tuborg og stranden, her udover kan jeg ikke komme i tanker om meget mere.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#46
Citat:quote:

Originally posted by 50GIJESS

Havde ellers besluttet mig for ikke engang svare !

Men trioen af midkarheds mafien med gisninger og formodninger ved ikke bedre. Sa gar lige til sagen, selvom jeg et eller andet sted efterhanden er ligeglad. Uden langre forklaringer, svarer jeg pa sporgsmal !

Ja nasten frikendt. Ingen fremtid langere med mine interesser for spotsskydning, sa ventetiden var spild af tid, da der var en masse mesterskaber omkring hjornet andre steder, hvor tingene virker uden chikaner.
Blev du næsten frikendt? eller stak du bare af, inden man kunne få gennemført retssagen. Det der "næsten frikendt" er det et normalt juridisk begreb, eller er det bare din personlige subjektive opfattelse, eller fortrængning?

Skete ikke meget i forretningen, som vel kun fik flere kunder efter denne reklame for dem.
Det øvrige samfunds opfattelse var vel, at en tosse lader et våben, og agere så truende, at de ansatte i butikken, anså det som en form for gidseltagning.
Jeg tvivler om at der vil være stor efterspørgsel på den type stunt, for at øge butikkers omsætning. Igen udviser du en speciel evne til mangel på selverkendelse.
Hvis du havde udvist den samme adfærd i dit kære nye land, var der en rimelig chance for at der var blevet skudt.

Alle er helt trygge med mit vabenejerskab. Og ja, slar gerne pa folk med mangel pa opdragelse. Det kraver handling, inden det udvikler sig til noget alvorligt. Kender ondskab og ulve, og de skal tages i oplobet. I var ikke pa stedet...det var jeg. De ventede pa den svage mand og villet have fulgt op pa denne evt. svaged.....for underholdningens skyld.

Og sa @ TSX. Hvis jeg havde besluttet mig for at skyde stavner, men der blev ikke tid til dette. Skod ikke et eneste skud med den i DK til din skuffelse, men altid rart at have sin folgesvend med ikke.

@ Hogmeister. Har bade concealed samt open carry tilladlelse i dette fri land. Har samand ikke noget specielt temparemant, og har sjaldent varet i det rode felt. Maske vi har forskellige felter ikke. Arkansas har et anderledes rodt felt end Canada og Danmark. Sjaldent det bruges, men hvis det gor.....be somewhere else.

Det sidste var en "joke" Hogmeister, men det har du vel regnet ud ikke....

Bare fordi man omtaler lidt ret til frihed, nytankning, rettigheder og ellers anstandig behandling, skal man have pa hatten. I glemmer vist at se pa jer selv! Jeres behandling og muligheder, og hvordan det hele synker ned i lokummet.

Savner lugten af en aben Tuborg og stranden, her udover kan jeg ikke komme i tanker om meget mere.

Jess Christensen
Master Pistolsmith




Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#47
@ Jess ..

Måske skulle du eventuelt få det på det rene at du (såvidt jeg ved[B)]) ikke har været hverken anklaget eller arresteret eller dømt for noget i din tid i USA?

Jeg sidder jo lidt ude i periferien (Af fælles bekendte o.s.v.) og forsøger at læse mellem linjerne i det du skriver ..

JEG er nok nødt til at indrømme at jeg helt sikkert ville have reageret overfor et par "båtnakker" (uanset etnisk herkomst) der "ypper kiv" på den måde du beskriver .. Men jeg ville aldrig have grebet til direkte vold!! Jeg er parat til at forsvare mig med vold, men absolut kun som en sidste udvej, da jeg forlængst har forstået at i DK er det stort set ensbetydende mad at man mister alle sine borgerlige rettigheder ..

Rent hypotetisk: Jeg oplever det samme som dig, på hovedbanegården .. Jeg påpeger på en u-misforståelig måde at de unge mennesker (båtnakkerne med flasken) opfører sig uacceptabelt . Det kommer til håndgemæng og i rent held lykkes det mig at knalde kæben af led på en af de unge bøller.. Måske en 16 års knægt med en elendig opdragelse .. Halvdelen af de vidner der overhovedet kan presses til at udtale sig, vil pege på ham den karseklippede type i MC jakken som "gerningsmanden" uanset at karsehåret er helt gråt [:I]

Konsekvenserne for mig vil være nærmest uoverskuelige: .. Jeg vil miste mit job (kræver en HELT ren attest hos politiet), mine våben, og en masse af mine gode forbindelser, samt min plads i bestyrelsen i klubben.. sikkert også mindst en af mine motorcykler .. uden min løn vil familien gå på extrem smalhals ..

Så .. DK er et samfund hvor man IKKE kan benytte sig af "stand your ground" og påtage sig rollen som "opdrager" af nogle utilpassede lømler der ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt i det offentlige rum..

Sådan et samfund er det man får opbygget når ansvaret for den enkeltes frihed og sikkerhed "udplaceres" til diverse "myndigheder" som af sparehensyn bliver spredt særdeles tyndt ud i det "offentlige rum"

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#48
Hej venner,
God post Dravis !rfor

Ok, sa skrev en lang post, men denne damn country situation, gjorde jeg ikke kunne poste. Den forsvandt simpelthen. Hvad jeg vil sige, at jeg poster senere. Hvis vi kan fortsatte uden mangel pa respekt og nedladen holdninger, vil jeg gerne have muligheden for at svare pa alt.

Jeg har mange fejl, sikkert flere end mange andre. Er ikke sa diplomatisk mere, og har maske kort trad overfor nidkarhed, formodninger osv. Uanset, hvis i har har lyst til at lytte, vil jeg gerne fortalle hvad det hele drejer sig om samt det der skete dengang.

Inden da ! Husk eller tank over, at der er noget der varre end at blive anholdt og set pa som en forbryder. Det er som vabenejer, jager eller sportsskytte, og blive tilsvinet, nedvardiggjort, kriminaliseret, blot ved at have denne interesse. I sidste ende er vi vel alle forbrydere i den kultur, blot fordi vi har denne levestil. En retsskaffen person siger stop og giver op pa et tidspunkt. Hvis den gode hund bliver tasket uden grund, bider den igen en skonne dag ikke.

Sengetid her, er fuld og trat, men vil meget gerne fortalle alt om fortiden i detaljer.

Senere venner.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#49
Hej 50GIJESS.
Jeg kender intet til din baggrund, og skal på ingen måde dømme dig på denne.
Du kan have ret i, at den danske lovhåndhævelse er bleven slatten og at våbenlovgivningen er restriktiv, men du må nok bare accepterer, at sådan er forholdene i Danmark og de bliver sikker ikke ændret i nærmeste fremtid.
Jeg kan frygte, at din fremfærd og dine synspunkter, ville gøre din integration her i Danmark yderst vanskelig og du ville få store problemer med øvrigheden på sigt.

Mvh.
Henrik
Svar
#50
Jess
Hvis vi skal skære ind til benet, og ikke spilde for meget tid på subjektive vurderinger, så er forholdene vel tæt på følgende.
1: du havde et anstrengt forhold til dansk våbenlovgivning, især en nidkær håndhæver fra Århus
2: du vælger i en sprittåge at daffe ind til Niels, plukke en haglspreder ned fra hylden, putte patroner i og efter nogles mening agere, så de skulle skifte bukser bagefter.
3: du vælger at smutte til Usa, før den igangværende sag er endelig afsluttet.
4: du trives i dit nye land, og er formodentligt god til det du laver.
5 På en ferie i DK vælger du , efter egen beretning, at blive så provokeret af et par "fejlfarvede" at du mener at det er dig der skal opdrage dem med en fysisk afstraffelse. Da du åbenbart ikke brød dig om at de spurgte dig hvad du gloede på. En afstraffelse, som i manges opfattelse var unødvendig magtanvendelse, andre ville sige ren vold.

Inden du nu begynder i din normale offerrolle, hvor der ingen er som forstår dig, og alle der har en anden mening end dig, er nidkære og alt andet.
Prøv så i stedet med en lidt mere nøgtern selverkendelse.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#51
Hey Jess
Sjovt som tingene altid udvikler sig til en "dig mod os" retorik og "hele verden er imod mig" når formændene herinde ikke lægger sig fladt på ryggen over din forherligelse af hvad Amerikanerne kalder guds eget land. Forøvrigt en sjov frase idet ingen er sig selv nærmere end Amerikanerne. Så at sige det er guds eget land er sku hvad man kan kalde en tilsnigelse.

Der findes et gammel mundheld der siger at "For meget og for lidt fordærver alting" jeg finder det lødigt at anvende dette mundheld i denne sammenhæng fordi du, i vanlig stil, er ALT for meget, men vi i visse tilfælde gør ALT for lidt ved vores reelle problematikker. Det vil jeg give dig, men der hører vores forbrødring derefter også brat op

Jeg bokser i min hverdag med produktet af blødsødne forældre og senere blødsødne politikere, der kæmper en nidkær kamp for at klistre sig til deres taburetter.
Der SKAL gøres noget, jeg er bare lodret uenig i din måde at gøre tingene på.

Din dobbelmoralske tilgang er så modbydelig at jeg næsten ikke kan rumme dig. Du taler om at indvandrerne ikke lever op til gældende lovgivning, men samtidig insisterer du på selv ikke at ville leve efter gældende lovgivning.
Vi er helt enige i at der skal gøres noget, men for dælen hvor det stinker at du ikke har større selvindsigt end til at råbe røvhul ud ud i luften når du selv insisterer på at agere lovbrydende indvandrer/turist.

Jeg er helt på højde med dig i din harme over vi forærer hele møllen væk til tumper,er ikke byder ind med en skid andet end lovbrud og stenkast, men ikke desto mindre vælger jeg at blive i at land, hvor vi, trods alt, stadig har et socialt velfærdssystem, en fornuftig infrastruktur, nogenlunde uddannelse af vores unge og et sygehusvæsen, hvor man som regel kan få en ret god behandling.

Sjovt nok forøvrigt, er forskellene ikke så store fra Danmark til USA i forhold til konsekvenser. I Danmark er det lovgiverne der tager ALT fra dig hvis du basker til en utilpasset knallert, der pisser på dig. I USA er det advokaterne, der tager alt fra dig hvis du gør noget tilsvarende. Fælles for begge er at dine våben er væk. I Dk siger loven du ikke må have dem, i usa har du ikke råd til at eje en skid efter du har været igennem den juridiske vrider. Jeg ved sku godt hvad jeg vil vælge.

Og så lige til sidst. Dine gutterale udgunstninger falmer dælme når du insisterer på at forholde dig til gamle dyder samtidigt med at du ikke engang magtede at stille dig op med oprejst pande og tage imod den konsekvens der nu engang ventede dig.

Det stunt du lavede i fordums tid er fuldstændigt tåbeligt og gemt bag en masse ord om, at du ikke længere kunne udvikle dig med din skydning og idéer om at vi var utaknemmelige over din "uvurderlige" indsats gemmer der sig egentlig bare det faktum, at du stak halen mellem benene og skred fra din velfortjente straf.
Det er dælme flot når du samtidig brøler op om brune tumper, der ikke vil rette sig efter gældende lovgivning

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#52
Javel da,
Domt pa forhand ikke. Hvis formodninger og konklusioner om alt ting allerede er taget, er det spild af tid og fortsatte.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#53
Det kan du have ret i, men du bør erindre, at det i så fald er din egen opførsel og indstilling til dine omgivelser, der dømmer dig,
det behøver du ikke vores hjælp til, det klarer du fint selv.
Mvh.
Henrik
Svar
#54
Citat:quote:

Originally posted by 50GIJESS

Javel da,
Domt pa forhand ikke. Hvis formodninger og konklusioner om alt ting allerede er taget, er det spild af tid og fortsatte.

Jess Christensen
Master Pistolsmith



Den har vi ligesom hørt før, flere gange endda.
Men du bliver jo ved og ved og ved og............i nøjagtig samme rille.

Men lidt underholdende er det da.

Man får efterhånden lidt medlidenhed med dig.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#55
Blot nysgerrig Jess, men er du stadig Dansk statsborger, eller har du faaet Amerikansk statsborgerskab??
H
Hogmeister
Svar
#56
Citat:quote:

Originally posted by 50GIJESS

Javel da,
Domt pa forhand ikke. Hvis formodninger og konklusioner om alt ting allerede er taget, er det spild af tid og fortsatte.

Jess Christensen
Master Pistolsmith


I stedet for endnu engang at trække klynkekortet, og imiterer et stakkels offer. Var det så ikke bedre at du faktuelt og nøgternt svarede på de spørgsmål/milde situationsbeskrivelser.
Generelt drejer det sig jo primært om hvad du selv har beskrevet. Dog med en tendens til begrænset selverkendelse [Wink]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#57
Citat:quote:

50GIJESS: En helt underlig fornemmelse ikke at have sin pistol klar. Noget jeg bade hader og elsker pa samme made, nar jeg besoger dammen. Den la jo i kufferten uladt pr. reglerne for Danmark.


Hvilken dansk instans giver tilladelse indføre et håndvåben til andre formål end sport skydning med invitation til specifik arrangement?

Er jeg helt i skoven, kan hvilken som helst hillbilly fra US virkelig få en Glock + et antal live rounds med over til lille Danmark bare på "comfort feeling" - den kan da ikke bare tages med i flybagagen, alt bliver gennemlyst???
Sidst, er minimum, her til lands, ikke at håndvåbene skal befinde sig i et godkendt våbenskab, når det ikke er under opsyn eller ikke bruges til konkurrence???

mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#58
Nu er jeg jo ogsaa totalt ignorant omkring personligt kendskab til 50GISJESS, men selv om det er nogle aar siden husker jeg udmaerket presseomtalerne omkring det der er kommet frem i traaden omkring en "mand" der ladede et haglgevaer i en jagtforretning og viftede med det. Hvis jeg ikke tager meget fejl var det en staerkt medvirkende aarsag til at alle vaabenhandlere nu skal have en wire laas genmem alle aftraekkerboejlerne, saa tilsvarende ikke kan ske igen....[xx(]

Ellers kan der jo knyttes mange kommentarer til de forskellige udfald mod Danmark og Danskere og (selv-) forherligelsen af USA, men det er desvaerre paa saa lavt et niveau, at det ikke er vaerd at spilde tid paa.

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#59
@Thorlak

Det har han forsøgt at svare på

quote

50GIJESS: @ TSX. Hvis jeg havde besluttet mig for at skyde stavner, men der blev ikke tid til dette. Skod ikke et eneste skud med den i DK til din skuffelse, men altid rart at have sin folgesvend med ikke.

UNQUOTE

Det er jo ikke sikkert at ''følgesvenden'' var med ....

mvh
mvh
Svar
#60
Ok, jeg skrev en post over en time, som forsvandt pga. denne internetforbindelse. Sikkert den bedste post jeg nogensinde har skrevet, og nu til ingen nytte. Skal jeg prove igen ? Eller er det ligemeget nu ?

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)