Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Browning Bar + Sako OPDATERET
#21
Godmorgen venner, eller hvad hvad man nu kan kalde jer [Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor I driller mig. Mit søde, elskværdige og sarte væsen indbyder da ikke til den slags. I burde faktisk skamme jer, jeg mener særligt når man tager i betragtning at jeg ALDRIG driller nogen af jer andre[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Nåmen anyway "MAX Det er netop en af disse lyssværd jeg har købt. Det bliver megafedt når der kommer fyrværkeri i skoven. [8D][8D][8D]
Nu er der INGEN tvivl om hvor Klokkeren står. Man skal bare lytte efter det store knald og lysglimtet. Mit navn er faktisk ikke længere klokkeren eller klokkerkongen. NEJ det er lynet (ninjalynet, fordi jeg er sådan en slags ninja)[Big Grin][Big Grin] Bare spørg Kluden, Det er ren ninja, når vi frekventerer en pølsevogn eller et kagebord[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]
@Bessie jeg er med på den ide. Det bliver en fed video[8D][8D]

@NA
1200 skud. Det er bare slet ikke noget problem. jeg mener, i forhold til hvor mange skud jeg fortalte sælgeren, at jeg havde sendt igennem Blaseren, så er der da pibe til mindst 40 år i den her Tikka [Wink]
Som et led i min snarlige indtræden i de voksnes rækker og den naturligt medfølgende midtlivskrise besluttet at der stadig skal være et gran rebel i den tykke skolelærer. Jeg er bare gået fra tre gange B
Big Blast Blaser
Til tre gange T
Total Trotyl Tikka.
Der skal være lidt spænding her i livet (Også selvom der i skrivende stund er under tre uger til jeg bliver ældgammel, som i fyrre år-gammel og livet derefter jo nærmest er slut) [:0][:0][xx(][:p]

Nå men nok morskab. Jeg var faktisk bekendt med, at der var et issue med de gamle Tikkaer.
Jeg erindrer svagt at MAX fortalte noget med at F.eks. ved hylsterdeformation kunne disse modeller have vanskeligt ved komme af med overtrykket, eller de kunne godt komme af med trykket, men det var på en facon, der potentielt kunne være ret uheldigt for chaufføren på riflen. Jeg mindes også at Max sagde han havde produceret en fin del, der udbedrer problematikken, så det regner jeg da med han måske kan overtales til at se på til mig også.[Wink][Wink]
Med hensyn til piben så ved jeg godt der ikke er nogen evighedsgaranti på den, men jeg gik efter en riffel, der kunne præstere nogen fine grupperinger og det regner jeg faktisk med den er leveringsdygtig i. Nu skal jeg bare have skrabt guldet sammen til en ordentlig kikkert til den. Det bliver værre [B)][:0]

Derudover tænker jeg en lydpotte kunne være dejligt. Jeg har hørt om en fyr der faktisk har solgt et par stykker af den slags herinde på forummet. Er der nogen af jer formænd, der ved hvem det mon kunne være. Det skulle efter sigende være selvsamme mand, der i sin tid lavede den her riffel med den snotbløde pibe [Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#22
He he predator havde højt starttryk

Seriøst, Klokker skal vi ikke lave en muzzelblastfilm 1time og 25min efter solnedgang når vi må regulere ræve ?

222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960 jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar
#23
Haha refraktionarius havde dælme heller ikke meget humor. Jeg har faktisk defineret et nanosekundt derinde. Nanosekundet er defineret ved det tidsrum der går fra man, i et øjebliks temperamentsstyret iver kalder ham en facistoid diktator til jeg var ude af vagten. Måske det var rimeligt nok. Jeg er dog kommet ind i varmen igen

Citat:quote:

Originally posted by Bessie4ever

He he predator havde højt starttryk

Seriøst, Klokker skal vi ikke lave en muzzelblastfilm 1time og 25min efter solnedgang når vi må regulere ræve ?
JO DET SKAL VI. Det bliver total drengerøv

222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960 jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster



Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#24
du må ikke korte 6.5-06 ned, den har brug for pibelængden

Har du et godt kamera som kan filme i skumningen ? Vi skal måske filme fra 2vinkler evt også på låsen i highspeed :-)

Så kan vi se hvordan den laver den kendte H&K bule i hylstret , he he

Jeg har en small base die til sådan en bøsse

222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960 jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar
#25
Den skal bestemt heller ikke kortes ned
Nej jeg har ikke noget kameragrej, men det må da være til at få fat i

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#26
Jeg hænger lige på den med at filme muzzleblast. Jeg har en bunden opgave hvor jeg skal visualisere forskellen i muzzleblast på 2 forskellige patron fabrikater. Kan vi slå Kluden sammen [Wink][Big Grin]

Sid ikke inde når alt håb er ude....

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by Bessie4ever

Tilykke klokker. Jeg har 94 stk 13 grams mega i 300wm fyldt helt op med MRP2 skal vi ikke mødes og lave en youtube som hedder Muzzelblast?
Hvis MaX altså har ret i det med længden.

Max skal du ikke efter na når han skriver rustfri slides hurtigere end sort ?

Du kan evt kopiere den tråd hvor du hakker på mig fra NVF( hvis du kan komme ind) muhahahahaha :-)

222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960 jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster


Jeg skriver ikke at rustfrit generelt slides hurtigere. Jeg siger at rustfrie gummipiber som den nævnte slides markant hurtigere.
Der findes faktisk også rusthæmmede ståltyper, som er fuldt på højde, eller mere slidstærke , end sorte piber(men de er da lidt sjældne [Wink]
Der har været erfaringer om at samme person har slidt 3 stk af nævnte kaliber og pibefabrikat , efter 1100-1300skud. Hvorefter han skiftede til en anden ståltype/fabrikat, men samme kaliber. Her holdt piben til 8000+ skud


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Jeg hænger lige på den med at filme muzzleblast. Jeg har en bunden opgave hvor jeg skal visualisere forskellen i muzzleblast på 2 forskellige patron fabrikater. Kan vi slå Kluden sammen [Wink][Big Grin]Jeg er med på at slå Kluden sammen, men hvad mon @Kluden syntes om ideen[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Sid ikke inde når alt håb er ude....

mvh M@X 2.0



Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#29
En 48cm 300WM er ved nærmere eftertanke faktisk et hæderligt kombivåben, da det ikke blankt kan afvises, at rådyr kan nedlægges indenfor 10-15m af skyen af det uforbrændte krudt. Selvfølgelig gavner det at vælge en groft ekstruderet krudttype.

Jeg har selv lige tømt min Sonic 45 for hvad der lød som uforbrændt krudt, og jeg brugte endda 203b for 165grs proj. I 3006 I 49cm pibe, hvor man måske ville have brugt 204 eller MRP.

Jeg synes Klokkerens mere eller mindre bevidste køb af et kompromis-våben fint afspejler hans forfinede og raffinerede facetter og sans for balance imellem let distance-bestrygning af landskabet med en .30-magnum elegant koblet med pacificering og temporær lammelse af alt levende indenfor 15m radius.

[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Wink]

Mvh Pete
Svar
#30
Der blev nævnt en Remington 7600.
Ang. Kaliber blev dette ikke nævnt, men et godt bud..

http://www.egun.de/market/item.php?id=6170118

Mvh

Michael
Svar
#31
Nu også tilgængelig i Fætter BR [Big Grin][Big Grin]

[Image: Klokker_Gun_2016-12-05%2015.45.59.jpg]

Mvh Pete
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)