Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Drivjagtkikkert , mest pr. krone !
#21
Nå , så var der lige tilbud på Weaver Super Slam 1-5 , den var jeg så lige nød til at have også [Smile](selv med den dumme $ kurs). Jeg har haft den et par måneder nu , jeg kan se de har den på tilbud stadigvæk http://www.natchezss.com/weaver-super-sl...matte.html .

Det er virkelig en super kikkert !. Klik-indstillingen er rigtig sprød og nøjagtig , og kan nulstilles uden værktøj . Den har et rigtigt stort synsfelt og er randskarp helt ud til kanten . Når den står på 1x er der kun en helt tynd rand at se af okularet og man kan problemløst have begge øjne åbne (det er ægte 1x forstørrelse). Optikken er meget klar og med god kontrast . Øjnafstanden er meget stor , et lille (meget lille) minus er at eyebox er mindre end ved de andre , på linie med Leupold VX-11 , men den bliver så ikke sort med det samme men bare lidt utydelig i kanten .

Forstørrelse justeringen går lige lidt for stramt for min smag . Kikkerten har et flot finish og ser meget robust ud . Som på de fleste 30mm kikkerter er kliktårnet lige lidt for lang fremme til at den passer på en kort lås uden at den kommer lidt extra bagud med okularet , men jeg har en forlænget base på forrest , så det var ingen problem .

Den var virkelig et godt køb ![:p]. Hilsen A-bolt
Svar
#22
Hej .

En god QRW montage er en god ide til hurtigt at skifte kikkerten , og jeg bruger Warne og Leupold nu .

Jeg har prøvet Weavers første QRW montage , men den runde tværstav der skal sikre montagen mod basen , deformerer den ved kraftige kalibre så den ligger bare i skuffen nu .

Weaver har lavet en ny model der ser mere fornuftig ud og den har jeg så købt for at se hvad det er for noget (prisen er jo meget forlokkende).

[IMG][Image: 0C2DA7BC57A34329A49411DB8A9D23C6_zpsbvjxpaue.jpg][/img]

Den ser jo meget godt ud , overhoved ikke billig !, men når jeg spænder fingerskruen til , bevæger montagen sig en lille smule nedad ..?, jeg vender den om og ser på bunden , ...nå det er da vist noget sjusk ..

[Image: 4C8737F86A184D4AA58625649447A241_zpslffjriyj.jpg]

Hjørnerne er ikke udarbejdet korrekt [V], det er så ikke en montage man behøver at købe .

Med et 2mm bor har jeg boret hjørnerne ud ,det gik meget let og tog kun nogle få minutter , så nu passer de perfekt på baserne så de alligevel kan bruges , uden at mase hjørnerne på baserne .

Om de så er lige så gode til at holde træfpunktet vil vise sig [?]. Hilsen A-bolt
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)