Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fustration nu med billeder
#21
Du køber en bomuldsbørste til kaliber 36 eller 28 jagtgevær. Den er god til at rense kammer.

Mvh. Jakob

Så længe der er bly i luften er der håb!
Mvh. Jakob

Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Ok tak for svarene.

Hvordan får jeg en klud ind i kammeret, så jeg kan sikre mig at der ikke er olie i det ??

Lani.

Its better to have a need not, than to need a have not!!!



Prøv at spørge Klud, eller en der kender ham ...[8D][Big Grin]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est
K&B Claxel Wink




Svar
#23
Er klud så smalskuldret? (Jeg troede kun det var mig, der er nöd til at tape slipset fast - i hvert fald indtil jeg mödte G. D. - men vi er åbenbart flere....[Big Grin])

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#24
JEg ved ikke med jer andre, men jeg kan ikke se nogle billeder[Big Grin]
Mvh
Sneppen
Svar
#25
ØHHHH."nu med billeder".....[?] [Big Grin][Big Grin]
Hilsen Ulrik
Svar
#26
Det var godt ULG jeg var ved at være bange for det var mig der hvad blevet blind[xx(][xx(]
Mvh
Sneppen
Svar
#27
Idag var jeg på skydebanen igen, denne gang med Norma Jagtmatch, Norma Vulcan og Lapua Scenar.

Jeg havde renset riflen endnu engang og efterspændt alt.

Jeg ville først tjekke om den var klikfast, så jeg skød 5 opvarmningsskud, hvorefter jeg klikkede 15 klik op, hen, ned og tilbage igen. Det virkede somom at kikkerten var klikfast.

Så skød jeg 3 skydninger med 5 skud i hver og tog et billede af skiven, så i kan se hvad jeg mener.

Det skal lige siges at resultatet i dag, var bedre end den anden dag, men stadig ikke tilfredsstillende.

[Image: th_skudbilleder005.jpg]

Ovenstående er fra indskydning i efteråret med Normas Jagtmatch, gruppens max str. er 16mm, derfra trækker jeg så kugle diameteren på 6,5mm, så egenspredningen på denne 5 skudsgruppe er således 9,5mm.

[Image: th_skudbilleder004.jpg]

Ovenstående er fra idag med Norma Vulcan, egenspredning = 16,5mm

[Image: th_skudbilleder003.jpg]

Ovenstående er fra idag med Norma Jagtmatch, egenspredning = 14,5mm

[Image: th_skudbilleder002.jpg]

Ovenstående er fra idag med Lapua Scenar egenspredning = 13,5 mm

[Image: th_skudbilleder001.jpg]

Ovenstående er fra idag, det viser opstillingen på den indendørs 70 m. bane.

I dag skød den tilsyneladende best med Lapua, men der er stadig langt til tidligere tiders grupper [Sad]

Lani

Its better to have a need not, than to need a have not!!!
Mvh.LANI



Svar
#28
Hej Lani,ikke for at være "festbremse" men er det ikke et ok resultat[?][Wink]
Hilsen Ulrik
Svar
#29
Jeg synes at man skal sammenligne med skydningen i efteråret...(det øverste billede), når det kunne lade sig gøre der, så er det svært at acceptere en forringelse[xx(]

Jeg er efterhånden overbevist om at årsagen skal findes i temperatur forskellen, eller parallax.

Lani

Its better to have a need not, than to need a have not!!!
Mvh.LANI



Svar
#30
Fin skydning[Big Grin]

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Hurra for Tikka..Så kan alle være med!!.

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Svar
#31
Ja,det er jo rigtigt-du skriver at den skød grupper ned til 9,5MM.Var det en enkelt gruppe eller var det konstant? Sidst jeg var på skydebanen skød jeg en enkelt 5 skuds gruppe som nærmest bare var et stort hul på 12-14MM selvom riflen oftere laver grupper på 25MM-yderkant/yderkant. Med Scenar kuglerne laver du jo nok grupper under 20MM på 100 meter og det er vel rimeligt[?]Det er vel trods alt ikke BR.skydning....[8D] På den anden side,jagten på de små grupper giver jo en dejlig masse undskyldninger for at køre på skydebanen[Big Grin]
Hilsen Ulrik
Svar
#32
Det var "vist nok" rimeligt konstant, men min hukommelse kan spille mig et puds i den henseende [Wink]

Lani

Its better to have a need not, than to need a have not!!!
Mvh.LANI



Svar
#33
Ta' nu en dyb indånding Lani - i dette her vejr (og dine frustrationer taget er betragtning) er det OK grupper!


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[IMG] [url]http://img.photobucket.com/albums/v417/Intile/dfdr.jpg[/IMG][/url]
Svar
#34
ja, vi må da håbe at det bliver bedre i morgen/til sommer [Wink][Big Grin]

Lani

Its better to have a need not, than to need a have not!!!
Mvh.LANI



Svar
#35
Ja personligt ville jeg ikke stille mig tilfreds med saadanne grupper ,men oejeblikkelig saette riflen til salg her paa siden.[^][^][}Smile][}Smile][Big Grin]

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#36
ha ha, det er aldrig forbudt at komme med et uopfordret bud[8D]

Lani

Its better to have a need not, than to need a have not!!!
Mvh.LANI



Svar
#37
Hej Lani.
Jeg tror efter at have set billederne, at en væsentlig forskel er skiverne.

Runde sorte ringskiver er absolut ikke egnede hvis du vil teste precicion med kikkertsigte. Du har intet konkret holdepunkt.

Den første skive havde dog i det mindste en klart mindre afgrænset plet, kombineret med et kryds, så du kan standardisere kæntring.

Prøv næste gang selv at kave en skive, jeg bruger selv et stykke A4 parpir, hvor jeg med en sort tusch tegner et kryds ca 4mm stregtykkelse, samtidigt tegner jeg en ligesidettrekant på spids med ca 5cm benlængde 5mm stregtykkelse hvor spidsen af trekanten står precist ned midt i krydset.

Denne skive er efter mine erfarringer god og let at anvende til alle kikkerter med et kryds i sigtemidlet.

Hvis du har en kikkert med tilstrækkelig forstørrelse, og tilpas tyndt kryds, er et kuglehul i hvidt eller cremefarvet karton noget af det bedste (at anvende som sigtepunkt[Wink]).

jbn
Svar
#38
Det er ikke skivernes skyld, desværre[xx(]

De tre sorte skiver blev jeg nemlig nødt til at bruge, idet jeg var løbet tør for de andre ( samme som den på det første billede ), og som sagt gik det en anelse bedre, end sidste gang.

Jeg tjekkede kikkerten for paralax fejl, jf. Claxel anvisning og jeg kunne faktisk godt få trådkorset til at rykke sig en lille smule rundt, når jeg flyttede øjet lidt.

Jeg hælder mere til at det er det der er forklaringen, måske har jeg bare været heldig at kikke nøjagtig lige i kikkerten, da jeg skød den 5 skudsgruppe i efteråret [B)]

Lani

Its better to have a need not, than to need a have not!!!
Mvh.LANI



Svar
#39
Øh - det var smuttet for mig, at det var på en indendørs bane og at du skyder i bænk................så har du ret - der er et eller andet galt.


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[IMG] [url]http://img.photobucket.com/albums/v417/Intile/dfdr.jpg[/IMG][/url]
Svar
#40
øv nu var jeg lige så glad [xx(]

lani

Its better to have a need not, than to need a have not!!!
Mvh.LANI



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)