Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hvad består drømmene af?
#21
Jeg glemte at tilføje at jeg godt kunne tænke mig en Blaser Attache og en Blaser F3 Sporting ting [Big Grin][}Smile]

Be cool... Or put on some more clothes
http://www.strandjaegerliv.dk ..Nu med nyheder!
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by Ulske

Jeg glemte at tilføje at jeg godt kunne tænke mig en Blaser Attache og en Blaser F3 Sporting ting [Big Grin][}Smile]

Be cool... Or put on some more clothes
http://www.strandjaegerliv.dk ..Nu med nyheder!



Den der attache Jeg har vist nok på loftet en gammel cavalet Attache kan den bruges ?

hilsen Søren

PS send PM hvis du er interesseret

Folk mener jeg er selvglad ! Det passer ikke. Jeg er kun halvt så selvglad, som alle andre ville være i mit sted.
K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#23
Når man læser denne tråd kan man se at der er flere tilfælde af
southpaw/krydskoordinering og så er det jo man begynder at spekulere[:I]
Er der noget om at lefties er anderledes end højrehåndede[?],udover at vi bruger den anden hånd.
Er vi mere focuserede på det vi interesserer os for[?]

Jeg "lider" selv af krydskoordinering og får tit at vide at jeg er
"fanatisk" med mine interesser[^]

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#24
Citat:quote:

Er der noget om at lefties er anderledes end hørehåndede,udover at vi bruger den anden hånd.
Er vi mere focuserede på det vi interesserer os for


Det er vel bare en fejl på "harddisken" der så kommer til udtryk på forskellig vis[Big Grin].
MVH

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#25
Jeg synes "crosswired" lyder bedre end krydskoordineret [Big Grin] Iövrigt er der en klar statistisk overvägt af kejthåndede i embeder som präsidenter, forskere og tungtvejende erhvervsfolk....selv om vi ikke kan skrive med fyldepenne [Big Grin]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#26
Nej der er ikke Jens - det er en statestik alle disse krydsforvirrede mennesker opfundet til formålet............der findes ingen seriøs statestik der påviser at kejthåndede har evner som højrehåndede ikke har - den omvendte statistik findes, men den er heller ikke seriøs, da de manglende evner en kejthåndet måtte ha' er affødt af at de ikke kunne tillæres/trænes.


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[IMG] [url]http://img.photobucket.com/albums/v417/Intile/dfdr.jpg[/IMG][/url]
Svar
#27
Jeg mener at have læst en artikel, hvor det fremgik at folk som er venstrehåndet er oftest meget kreative mennesker, fordi de bruger
den HØJRE hjerne halvdel mest, som er den kreative del iforhold til den venstre.[Big Grin]. Dette skal selvfølgelig osse ses i lyset hvad for en person man er....kolleriker..flematikker..melankolikker osv.
Når..det er blevet lidt "off topic"
MHT til drømme om rifler har jeg alle dem jeg gerne vil have... og snart skulle der gerne dukke en god engelsk dobbelriffel op i år også
så.....

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Hurra for Tikka..Så kan alle være med!!.

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Svar
#28
Citat:quote:

hvad for en person man er....kolleriker..flematikker..melankolikker osv.

Glemte du ikke alkoholiker?
MVH

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#29
Det står klart, at en bemärkelsesvärdigt stor del af alle DRALFer er fysisk venstreorienterede i en eller anden udsträkning. Friske/nedsättende bemärkninger i den anledning kan dermed väre risikable at fremföre - särligt ved större arrangementer [8D]. Jeg citerer Dr. Charlotte Faurie:

"We have found a direct correlation between the level of violence in a given society and the proportion of left-handers. This indicates that fighting can be an important selection pressure in the evolution of left-handedness."

Hele artiklen: http://www.anythingleft-handed.co.uk/lef...l#fighters

[center][Big Grin][Big Grin][Big Grin][/center]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#30
DRØMME

Er det ikke altid sådan at når ens drøm er opfyldt, så får man blot en ny drøm om noget andet?

Sådan er det under alle omstændigheder for mit vedkommende.

Da jeg for ca. 25 år siden begyndte at interessere mig for riffeljagt , var min drøm en riffel i cal. 6,5x55. Jeg havde dengang ikke de penge der skulle til for at realisere min drøm, så derfor måtte jeg bruge min fantasi. (det kom der i øvrigt også mange drømme ud af).

Slutresultatet blev: En ombygget Husqvarna (mod 94) monteret med en Weaver 3 – 9 x 40.

Mine drømme angående rifler, afspejler sig ofte i mine behov. Det er i ethvert tilfælde min undskyldning, når jeg anskaffer mig nyt grej.

For mig er det ofte prisen, som forhindrer mig i 100% at realisere mine drømme.

Hvis prisen ikke betød noget skulle det pt. være:

Haglbøsse > Perazzi MX2000 - pris 70.000 kr.[:p]

Riffel > Dakota Predator, Cal 22-250, og monteret med en Leupold Vari Xlll 8,5-25 x 50 fine duplex – prisen ville vel komme op i nærheden af 40.000 kr.[:p]

Fås i øvrigt som links model M@X .[Wink]

Det kan dog være at denne drøm ændrer sig i løbet af nogle måneder!

Swift
Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by Swift

DRØMME

Er det ikke altid sådan at når ens drøm er opfyldt, så får man blot en ny drøm om noget andet?


Jo, swift, sådan har jeg det også ...

Men jo ældre man bliver, jo dyrere bliver drømmene ...

Da jeg var 14, var min drøm at få en ½-automat, så jeg kunne skyde lerduer uden at blive tæsket gul og blå.

En hel sommers feriejob, resulterede i køb af en Manufrance, der desværre var slidt op. Og jeg kunne ikke få pengene igen.

Min far var sur, men der var intet at gøre.

1150,- kroner er mange penge, når man fik 12 kroner i timen [xx(]

Men så kom "mødrehjælpen" og fik et tilgodebevis, som hun kunne anvende i ejerens isemkrambutik.

Derefter blev drømmen en Beretta, som blev købt som ny. min mor havde lovet mig 1000,- til et jagtgevær når jeg blev 16. Begge mine søstre havde lovet mig 700,- hver, hvis jeg lod være med at ryge. Og så fik jeg pengene af dem 2 år tidligere.

(Jeg har stadig ren samvittighed, har ikke røget snart 30 år)

Den Beretta har fulgt mig trofast gennem 26 år.

Da jeg var knap 17 døde min far, så jeg arvede hans Miroku 3700. Den har jeg altid skudt ret godt med.

Men så drømte jeg om en rigtig jagtbøsse.

Valget faldt på en Ugartecha s/s med sidelåse i kal. 20. Hvor var den pæn.

Jeg kunne bare ikke ramme med den. Jeg prøvede og prøvede, men ligemeget hjalp det. Den havde endvidere en masse børnesygdomme, knækkede fjedre, bløde hamre, en flække i skæftet, så det var en ren gru. Efter et år, hvor den stod mere hos Korsholm, end hos mig, fik jeg alle mine penge igen.

Det kalder jeg godt købmandskab [Smile]

Så faldt jeg over en 12'er s/s, den kunne jeg heller ikke ramme med.

Den fik jeg tilbud om at byttehandle med en AYA special, med sidelåse, så drømte jeg om den.

AYA'en skød jeg heller ikke godt med.

Den blev solgt og jeg skød videre med min Miroku, der var blevet noget "ledeløs" med tiden.

Så funderede jeg over om jeg måske kunne skyde med en o/u 20'er.

Straks drømte jeg om sådan en. Valget blev en Beretta, dejlig let, men ak ...

Heller ikke her var der gode resultater.

Drømmen blev til endnu et mareridt. Først troede jeg at det var patronerne [:I], så løbene [xx(]og til sidst mig selv, der var noget galt med [:o)]

Men så lånte jeg en Browning 20'er af en kammerat [:p][:p][:p]

Endnu en drøm blev vakt til live, for tænk nu hvis ...

Og drømmene har varet lige siden jeg havde Browningen med på en forrygende slyngeljagt.

Og ja, som nævnt i en anden tråd, så byttehandlede jeg min Beretta til en browning 525'er 20/76 i onsdags, så nu drømmer jeg bare om at komme ud og få prøvet den.

Rent riffelmæssigt er jeg godt dækket ind, her går drømmene om at få brugt dem noget mere.

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by Swift

DRØMME

Riffel > Dakota Predator, Cal 22-250,
Fås i øvrigt som links model M@X .[Wink]

Swift



Jeg ved det Swift - jeg har allerede en Dakota med en Leupold stående i våbenskabet[8D]

NAAAAAAJ - blev der sagt!!!
(citat:Borgmesteren over hele verden undtagen Roskilde - opfinder af turbo til vandreklitter og gensplejsede åkander der kan tage 65 passagerer)

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#33
Citat:quote:

Originally posted by Swift

DRØMME

[maroon][size=3][font=Arial]Er det ikke altid sådan at når ens drøm er opfyldt, så får man blot en ny drøm om noget andet?

Sådan er det under alle omstændigheder for mit vedkommende.



Også for mig. For tiden går drømmene mest på at komme igang med at genlade, få lavet nogle gode ladninger til mine rifler, og få dem brugt ved noget spændende jagt. Meeeeen jeg er også begyndt at få nogle tvangstanker om en nonbarbie. Den skal passe i bundstykket på min Sauer 202 7mm rem mag, så jeg bare skal have en pibe og et magasin. Måske den nye DRALF kaliber kommer til at passe? [:p]. Ellers er 416 rem mag en mulighed [:0].

Uffe

Hellere stor oplevelse end stor opsats.- Men gerne begge!

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#34
Våbendrømme-tjah,der kan jo drømmes mange og lange drømme om dette spændende emne,men for mit vedkommende er den mere jordnære drøm nok en "jagtfeltskydningskanon" med en eller anden super kikkert osv.... Og så lige en 3-4 forskellige "legetøjsrifler"-mindst to af dem i nonbarbie kaliber,f.eks. en 50 BMG'er... Nå ja,så har jeg altid gerne ville ha' en Browning B25 haglbøsse,med swanneck skæfte,evt "bare" en A1'er. Og så er der jo de mere vilde drømme-i dem indgår naturligvis et par "Best London" haglbøsser,F.eks en Purdey og en H&H Royal....[:p] Og på riffelsiden kunne det jo være det "sæt" der blev solgt på Holts auktioner i London i sidste uge:Fra London bøssemageren "Asprey" 6 stk ejektor,sidelås dobbeltrifler med fortløbne numre("PAR" rifler) Riflerne er lavet så de hver især passer til hvert sit kontinent.Nr 1 hedder "Africa" og er i kaliber 470 NE. Nr 2 hedder "Asia"og er i kaliber 450NE.Nr 3 hedder "North America" og er i kaliber 375HH.Nr 4 hedder "South America" og er i kaliber 30-06.Nr 5 hedder "Australia" og er i kaliber .303.Nr 6 hedder "Europe" den er i kaliber 7x64..... Dét er altså en rimelig alvorlig samling rifler!! Nå,ja-hammerslaget var på en bagatel af lige godt 5,5 millioner kr alt incl....[B)]
Se evt her.http://www.holtandcompany.co.uk/ Og så er riflerne i det katalog der dækker den auktion der blev afholdt D.16 Marts,og så er det vist side 9 eller 10 i kataloget.Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#35
Hmmmmmmm......

Det skulle ikke være så svært. Det er at lære at skyde fritstående med sin 416 Rigby........[B)][B)][:o)][:o)]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!

Når nu der prales med gamle præmier så skidt da..................
DJ 2005
DLS 2005
NSK 2005
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#36
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Hmmmmmmm......

Det skulle ikke være så svært. Det er at lære at skyde fritstående med sin 416 Rigby........[B)][B)][:o)][:o)]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!

Når nu der prales med gamle præmier så skidt da..................
DJ 2005
DLS 2005
NSK 2005



Hej Gammeltoft.

Tak for sidst.

Er det selverkendelse[?][?][?][?][?], måske på højt niveau.

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#37
Selv tak.

Jep, jo før man erkender at man skal træne mere, jo bedre....[Wink]
Så mon ikke der skulle være basis for at få slidt lidt mere på den pibe?

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
[b]
NEJ BLEV DER SAGT.....
[/b]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#38
Drømme er til for at blive levet ud!

Har lige skiftet min veltjente 30-06ér og en desværre slet ikke udtjent .375 H&H ud til en;

S&L M97 og den skønne pålidelige S&B 3-12X50 på taget, med foreløbig 2 piber. 1 tyk flutet certifikat pibe fra Møllen i 6,5 til jagtfelt og hjortebanen, samt en 9,3X62ér til elg/svin/hjort osv.

Jeg drømte om en kiplauf i 6,5X57R til bukke jagt- så den købte jeg for 2 år siden- sukker tøj (en BLASER - med en Høg på taget!!!!) og jeg skammer mig slet ikke...

Piphøns lerduer osv bliver nedkæmpet med en AyA Model 1 - og en F3ér.

Jeg sidder i disse minutter og overvejer drømmende en 3. pibe til M97éren - jeg tror valget falder på en 7X64ér, jeg drømmer videre om den.
[^]

Man holder aldrig op med at lære.
Man holder aldrig op med at lære.
.22 LR - 6,5X57R - 6,5X55 SM - 7X64 - .375 H&H .

Tidl. 5,6X50RM -.308Win - 30-06 - .375 H&H
Svar
#39
Har osse lidt i skabet, men mere kunne nemt komme til!

Har en Remington 700 i 30.06 med en bauch&lomph på ryggen.
En Sako forrester 22-250 men varmint pibe og en Zeiss 1,5-10x50 det er sukkertøj!
En Miruko 8000 jægertrap med Braliey chokes, det bedste skydejern jeg har haft i hænderne
En Remington 22lr til småkravl og regulering monteret med en ørn på ryggen af ældre dato men stadig en kanon kikkert.
En Franconi 20-76 som lige er indkøbt som gave til kæresten.

Drømme: En Sako 75 i cal.300wm med en Zeiss på ryggen

En Sako (kan ikke huske hvad den hedder) 22lr med match pibe
og en fornuftig kikkert.

En Lee enfield bare for at ha en.

Sjovt at læse hvad folk går og drømmer om.

Knæk og bræk d.16 maj.
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#40
Blaser R93 Professional kal .30-06 med Swarowski 6-24/50 optik.
Snart med en vekselpibe i kal 8*86S og Kahles 1,1*4*24

Gebrüder Merkel drilling model 95S kal 16/70 - 7*57R med Zeiss 1,5*6-42 og Aimpoint i Einhack montage.

Bowning 425 Waterfowl kal. 12/89 til fjorden og havet
Simson Suhl s/s kal 12-76 1/1-1/1
Treringet Sauer sidelås-hanebøsse fra 1909

Når jeg vinder i Lotto bestiller jeg et sæt parbøsser,Royal de Luxe fra Holland & Holland. Kal 16/70 og .600 NE......!!!! [Smile][Big Grin][8D]

En rigtig mand skyder med 16/70ér.......
En rigtig mand skyder med 16/70ér.......
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)