Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
magasiner konfiskeret
#21
Tidligere kunne man frit købe ethvert magasin kvit og frit, og så kom en septemberdag nogle år tilbage 'over there, som ændrede tingene overalt i den vestlige verden. I dag kan man få en magasinsamlertilladelse men mon ikke der virkeligt skal snakkes godt for ens syge moster for erhvervelse af denne ? Jeg kan ikke med min bedste vilje se en retfærdiggøren af forsøg på import af våbendele, hvor tilhørsvåbnet utvivlsomt er forbudt overalt i den civiliserede verden . Især set i lyset af 9/11, og en mindre rockerkrig.

Knerik...Det er under ingen omstændigheder et forsøg på kølhaling af en person, men derimod en klar officiel afstandstagen fra VTF mod den slags tvivlsom import. Politiets næste spørgsmål er nok hvad man egentligt ønsker at bruge dem til ? [8)]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#22
Hej igen der er sørme stor interesse for emnet og jeg kan da godt se at der er lidt delte meninger nu håber jeg ikke at jeg får skrevet for meget vrøvl og det er sikkert også rigtigt at det jeg har gjort eller mangel på samme var dumt gjort og det skal da også siges at der ikke var gjort noget for at skjule hvad det var der var i pakken med magasinerne der blev sendt fra norge for med pakken fremgik det hvad den indeholdt for sælgeren sendte mig en email med følgeseddelen hvor der stod magasintasker måske ikke helt præcis men tæt på og for det andet kan man da også nemt købe magasiner til deverse våben på qxl.dk
Svar
#23
Hej Renè
Du er ikke den første der har dummet sig i forhold til våbenloven og heller ikke den sidste.
Våbenloven er trikket og langtfra logisk på alle områder.
Mange af våbenlovens bestemmelser er truffet på grundlag af enkelt-episoder, der derefter er blevet dyrket rigeligt af pressen. Efterfølgende er der en politiker eller to der skal markere sig og pludslig har man nogle regler, der ikke er en dyt værd, i forhold til de drønnerter, der hverken vil eller kan opføre sig fornuftigt.
De regler må alle vi andre så leve med.
Du har nu lært nogle af reglerne på den hårde/dyre måde.
Men sådan er loven. Ukendskab til reglerne fritager ikke for ansvar og selv en relativ lille overtrædelse af våbenloven kan få store konsekvenser. Man kan bla. risikere at blive frataget tilladelsen til at eje/bruge våben.[xx(]Så du har måske alligevel været heldig.
MVH

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by STROM

Halløj Knerik
Hvis det at påpege en klar ulovlighed er at være bedrevidende kan der ikke skrives om ret meget.
Som jeg har forstået våbenloven er et magasin til et våben du ikke har tilladelse til ulovligt og det er ikke ret let at begrunde sit behov for en mp.
Jeg ved ikke om man i lighed med blankvåben kan få en "magasinsamlertilladelse" men jeg har aldrig hørt om en sådan.
mvh

Strom



Det er så vidt jeg ved ikke noget problem at få omtalte magasin samler tilladelse - jeg kender nogle stykker der har en. Og den koster kr. 0,-
/Henrik
Svar
#25
ja jeg har fundet ud af at jeg skulle ha fået en magasin samlertilladelse og en importtilladelse og importtilladelsen fik jeg også,men da var magasinerne blevet taget i tolden og udleveret til københavnspolitiog da var det vist forsent efter deres mening at skaffe tilladelserne men jeg undrer mig over hvorfor ham fra københavnspoliti sagde at jeg skulle sende importtilladelsen til ham hvis det alligevel var for sent at få magasinerne,jeg har tænkt mig at betale bøden og skyde en hvid pil efter de magasiner tror i ikke at det er det eneste jeg kan gøre.
MVH René Bo Knudsen
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by rene bo knudsen

jeg har tænkt mig at betale bøden og skyde en hvid pil efter de magasiner tror i ikke at det er det eneste jeg kan gøre.


JO! Og så må du bare håbe på, at du undgår en masse besvär med ransagninger og lignende på grundlag af den opmärksomhed, du med denne sag har tiltrukket dig hos politiet.

"Eftergivenhed" fra politiets side bliver mere og mere själden. Forståeligt nok, for det har også interne konsekvenser, når en politimand afslöres i, at have väret for flink og set den anden vej uanset hvor bagatelagtigt vi andre end synes en sag måtte väre. De passer sådan set kun deres job, og når der opsnappes en sending med våbendele, som modtageren selv har bestilt og ikke har tilladelse til - ja, så er det ulovlig våbenimport og politiet kan intet andet göre end at beslaglägge delene og indstille til en böde. Du kan naturligvis lade sagen pröve ved domstolene, men en dom til din fordel ville väre en underkendelse af politiets korrekte sagshåndtering og dermed for mig at se utänkelig.

Knerik: Der er ingen her, der pröver at kölhale rbk - ejheller väre bedrevidende eller belärende - men G. D. kan ikke tillade sig andet end at reagere som han gör - VTF tager i alle tilfälde afstand fra enhver ulovlig aktivitet i relation til våben- og jagtlovgivningen og det må aldrig kunne opfattes således at dette bliver et forum for gode råd til omgåelse/overträdelse af våbenloven - det kan vi ikke tillade os og längere er den ikke! I denne sag er der ikke den mindste tvivl om, at der er sket en overträdelse bevidst eller ubevidst - for mig at se, er det bare at betale og komme videre....

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#27
Citat:quote:

[i]- men G. D. kan ikke tillade sig andet end at reagere som han gör - VTF tager i alle tilfälde afstand fra enhver ulovlig aktivitet i relation til våben- og jagtlovgivningen og det må aldrig kunne opfattes således at dette bliver et forum for gode råd til omgåelse/overträdelse af våbenloven - det kan vi ikke tillade os og längere er den ikke! I denne sag er der ikke den mindste tvivl om, at der er sket en overträdelse bevidst eller ubevidst - for mig at se, er det bare at betale og komme videre....



For at mine kommentarer står helt klart må jeg give Høgh ret i, at ulovlig våbenimport bør og skal straffes ligesom så mange andre kriminelle handlinger. Det jeg har harceleret over, og hvor jeg har givet Rene ret er, at jeg synes det er for dårligt, at etaten tolker våben loven forskelligt rundt om i landet. I et land som DK der trods alt ikke er ret stort, og hvor alt er så gennemreguleret - så må de da kunne gøre tingene nogenlunde ens.....Især når det skaber problemer.

Men der er ingen tvivl om at vi skal holde vores sti ren, og at hver eneste sag i statistikkerne omkring ulovlige våben er skidt for os alle - uanset det måske var en parallel importeret AK-47 det drejede sig om....
/Henrik
Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by HVK
[brjeg synes det er for dårligt, at etaten tolker våben loven forskelligt rundt om i landet. I et land som DK der trods alt ikke er ret stort, og hvor alt er så gennemreguleret - så må de da kunne gøre tingene nogenlunde ens.....Især når det skaber problemer.


Det har du forrygende ret i! Jeg har i visse tilfälde oplevet at en politikreds uden videre har tilladt noget, som andre politikredse formentlig ville forfölge som overträdelser, og så opstår der let problemer, når folk f.eks. flytter...

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#29
Ok! Jeg har før haft problemer med mit temperament.[B)]
Havde bare lidt ondt af manden.
MVH

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)