Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bubber og BS
#21
http://programmer.tv2.dk/article.php?id=3902281

http://www.bschristiansen.dk
Svar
#22
Bubber skal åbenbart bløde [Big Grin]

Emne:: Bubber
Tekst:: Hej BS ! Det er ikke pænt og smide en kuvøseskytte ned på alle fire med en 375H+H, Du tager jo livet af den stakkels mand :-) Men sjovt var det at betrsgte en novice med en Rigtig Riffel :-)venligst Hansen

----- Original Message -----
From: support@inet-designer.dk
To: bs@bschristiansen.dk
Sent: Thursday, April 13, 2006 10:38 AM
Subject: Bubber

Hej Hansen.

Det betyder meget når der kommer tilbagemeldinger. BS er glad for, at du mener, at "På Afveje" programmet var sjov underholdning - på trods af de hårde betingelser, som BS udsatte Bubber for.

Og glæd dig til, at Bubber viser sine "indre blødninger" for åben skærm.

Du ønskes god fornøjelse med de næste afsnit!

Held og lykke!

Med venlig hilsen og god Påske
BS & Co.

Vibeke

----- Original Message -----
From: support@inet-designer.dk
To: bs@bschristiansen.dk
Sent: Thursday, April 13, 2006 10:38 AM
Subject: Bubber

Rhblik

Going home from africa is loosing a part of your soul...missing africa is missing for real :-)
Rhblik

Going home from africa is loosing a part of your soul...missing africa is missing for real :-) http://www.royes.dk
Svar
#23
Jeg sidder lige og ser aftenens afsnit,og så lige et eller andet stykke mini-optik på BS'es riffel.Var det et holo-sight fra Doctor? Jeg troede at sådan en "milli-mand" brugte Aim.point.Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#24
Citat:quote:

Jeg sidder lige og ser aftenens afsnit,og så lige et eller andet stykke mini-optik på BS'es riffel.Var det et holo-sight fra Doctor? Jeg troede at sådan en "milli-mand" brugte Aim.point.Hilsen Ulrik


Han bruger da selvfølgeligt det han får gratis fra Guntex[8D][Smile][Wink]

jbn
Svar
#25
Det var godt nok noget af "nogle indre blødninger" han havde ham bubber!
Pisse skægt. To stoddere sammen i afrika det er da for skægt. Det er værre end at se en flok pædagoger regne et simpelt regnestykke som 2+2 ud. [Big Grin][:p]

Be cool... Or put on some more clothes
http://www.jaegerliv.dk ..Nu med nyheder!
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#26
Fed reklame i dagens afsnit af Bubber og BS
Her så man hvilken fantastisk sikker anordning en sådan seperat kuglespænder er i forhold til en almindelig sikring. 3 desperate forsøg fra Bubbers side for at få lortet spændt, efterfulgt af et godyl drøn da skudet gik af op i luften forbi BS's øre[xx(][xx(][B)]da aftrækket svigtede i 4 forsøg[:o)][:o)].
Svar
#27
Ja,det havde virkeligt været god reklame,hvis Bubber havde plantet en kugle mellem øjnene på B.S.! Jeg syntes at den forhåndværende jægersoldat så en lille bitte smule chokket ud da skuddet gik,jeg vil tro han havde en tydelig ringetone for ørende resten af aftenen....[B)][xx(]
Hilsen Ulrik
Svar
#28
Det var altså fordi han trykkede på aftrækkeren samtidig - jeg tror nu også at jeg ville ha' været en smule chokeret[xx(]


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#29
Ja,ok ID,selvom der jo er et udbredt "had" forhold til B..... herinde,så var det vist ikke riflens skyld at skuddet gik-dét var sket med alle rifler når tossen tager aftræk og afsikre/spænder hanen samtidig....Ikke rigtigt smart...![B)]
Hilsen Ulrik
Svar
#30
En god bekendt og bruger af dette forum, har netop fortalt mig hvad "Blasen" betyder på tysk[:p]

Er en "Blaser" så det samme som en fluffer [?][?][Wink]

[Image: 5422beb3.jpg]

Fedt vejr og bygge i

LANI

Its better to have a need not, than to need a have not!!!
Mvh.LANI



Svar
#31
problemet med dette fabrikat er at hver gang noget går galt, er det altid de andres skyld[xx(]
Hvis noget er lavet sådan at mange forskellige personer anvender det sådan at det udsætter både dem selv og andre for unødig livsfare, burde en ansvarlig producent vel ændre de ting som udløser faren, og ikke bare stå og sige at det er alle brugerne der er idioter.

En seperat kuglespænder der er så stram at den ikke låser efter 3 ihærdige forsøg og derved evt får staklen til at røre aftrækkeren i panikken. Det burde vel ikke udløse en nobelpris i konstruktion[xx(][xx(][Sad!][B)]
Svar
#32
Citat:quote:

En god bekendt og bruger af dette forum, har netop fortalt mig hvad "Blasen" betyder på tysk


Er det ikke en indvendig monteret elastisk beholder til midlertidig opsamling af urin
Svar
#33
Citat:quote:

Er det ikke en indvendig monteret elastisk beholder til midlertidig opsamling af urin
Go to Top of Page


Det er et indgreb, man bla. kan få foretaget ved grænsen mellem Tyskland og Polen, har jeg hørt[Wink]

[Image: 5422beb3.jpg]

Fedt vejr og bygge i

LANI

Its better to have a need not, than to need a have not!!!
Mvh.LANI



Svar
#34
Det var godt nok morsomt.

Jeg har egentlig ofte undret mig over om det skal udtales tysk, altså Blaser, eller mere over i det engelske, a-la Bläser.
Efter at jeg har set den bläse hatten af B.S, ved jeg godt hvad jeg kalder den fremover.

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#35
Det er jo faktisk også for dårligt at man ikke i en dansk udsendelse financeret af danske licensbetalere kan bruge en danskproduceret riffel. Jeg er sikker på at den raske kok fra møllen kunne levere et eksemplar til formålet.
Havde det været en amerikansk udsendelse med Gøg & Gokke var der vel også brugt en Remington.[Big Grin]

MVH
Mugge
MVH
Mugge

Svar
#36
Lige präcis det åbenbart viste vådeskud er Bl.... störste sikkerhedsmässige problem. Jeg kender til mindst fire tilsvarende tilfälde inden for et par år hos to forskellige afrikanske PH'er. Folk kan ikke finde ud af at anvende lortet. Så kan konstruktionen väre nok så smart, men hvis den reelle konsekvens er en masse utilsigtede skud (og det er det!!!), så kan man forklare herfra og til dommedag, hvordan det var betjeningsfejl der tog livet af PH'en, hunden, bilen osv., men det puster jo ikke liv i dem igen.... Der skal bruges en del kraft på at spände mekanismen og den uerfarne, forvirrede eller paniske skytte kommer let til at söge lidt modhold med de andre fingre. BANG! Ofte opstår panikken iövrigt fordi Bl.... ikke reagerer på afträkket, hvis ikke den smäkkes särdeles håndfast i.

[center][xx(][/center]

Jeg VED at Blaser selv er opmärksomme på at konstruktionen er svär at betjene (og dermed dödsensfarlig), men jeg tvivler oprigtigt på, at de nogensinde vil erkende, at dette er og bliver suboptimalt. Alle PH'ere jeg har talt med frygter Bl.... i samme grad som får frygter småfulde australske mänd!!

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#37
Det er ikke min opgave at forsvare en bestemt riffelproducent(se jeg undgik at nævne navnet), men først og fremmest er fortrolighed med ens eget våben stadig en god ting.

Uden at vide det kunne jeg forestille mig at de personer der har haft nævnte problem med sikringen på patronaffyringsmekanismen det til fælles at de ikke har startet deres karriere med en Diana 25 og så langsomt har bygget sig selv op.

Kender flere blandt kolleger og kunder der i en sen alder begynder
at tage jagttegn(helt urimelg foranstaltning de er jo voksne mennesker). Når de lander i jagtbutikken og finder ud af at den unævnelige er dyr tror de at det er lig med prestige, og det dyreste er altid det bedste.

Disse mennesker er ofte ikke villige til at træne synderligt med deres riffel(slet ikke når det er koldt eller vådt). De har lært at skyde...........da de var soldat for 25 år siden og skulle ramme ½ figur skiver.

Når sådan en kanonbærer skal bestille jagtrejse skal det jo være en man kan snakke om.......altså en Safari. Og derfor dukker der flere
urutinerede op i afrika med den type kanon end med andre.

Grundlæggende tror jeg ikke konstruktionen er helt umulig, men i hænderne på den forkerte øge risikoen.

Jeg er glad for at vi har en riffelprøve herhjemme, den skal bare strammes op.

vh SØren

Folk mener jeg er selvglad ! Det passer ikke. Jeg er kun halvt så selvglad, som alle andre ville være i mit sted.
K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#38
Er langt hen ad vejen enig i dine betragtninger - blot vil jeg tilföje, at de samme våbenbärere også i stor stil deltager i prestigefyldte fällesjagter på vore egne breddegrader...

OG

Det er desvärre ikke kun de helt grönne, der har vanskeligt ved at betjene riflen. De, der har fået mere konventionelle konstruktioner ind på rygraden skal også tänke sig om en ekstra gang - ikke mindst når trofäet står foran dem (eller er på vej ind i dem [Smile])

Konstruktionen er ikke noget problem for en rutineret bruger af denne riffel, men den er i praksis farlig i händerne på en urutineret.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#39
Det er desvärre ikke kun de helt grönne, der har vanskeligt ved at betjene riflen. De, der har fået mere konventionelle konstruktioner ind på rygraden skal også tänke sig om en ekstra gang - ikke mindst når trofäet står foran dem (eller er på vej ind i dem [Smile])

Der er utroligt så enige vi kan blive når snakken går på den unævnelige og dens brugere.

Men det at de er grønne fortsætter jo det meste eller hele deres karriere. Hvor mange har ikke møde dem til den årlige indskydning
med en æske Norma fra forrige generation. Det er verdens bedste patron
for grisen faldt lige i skuddet(statistisk grundlag er så en gris hvor kuglen sad for højt og ramte rygradden( så jeg også det igår i tv)). Når man fortæller at der faktisk findes nye kuglekonstruktioner der ville gøre deres våben til mere effektiv og sikker dræber, får man svaret at det gamle altid har virket. Jeg tillader mig nogen gange at spørge om de også kører Ford T. Her slutter samtalen ofte
da deres våben jo er spitzenklasse og kuglen igen er glemt.

Mødte fornylig en af typen der seriøst mente at 200 grains kugler
er bedst i 308 win for han havde da skudt en buk med den.

Til konstruktionen.

Problemet med disse fejl er at de på et tidspunkt kan udløse krav om pinkoder på sikringen.

VH Søren

Folk mener jeg er selvglad ! Det passer ikke. Jeg er kun halvt så selvglad, som alle andre ville være i mit sted.
K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#40
Meget kan man sige om B. S.` B....., men den knalder da når man piller ved den.

Jeg har i dag været til feltskydning i Karup, hvor der på holdet foran mig gik en lykkelig, nybagt ejer af en B..... Off Road i kal. 30.06.

Til skydningen skulle bruges 44 skud plus lidt til en evt. indskydning, og stolt var den nybagte B.....ejer over den særdeles gode økonomi en sådan riffel er i besiddelse af.
På hver station havde han ind til flere klikkere, og det endte sikker med at han kan deltage i en ny skydning uden at behøve at indkøbe mere ammo.
Det skal for en god ordens, og for Ignorantens, skyld nævnes, at han anvendte Norma Jagtmatch. Altså ikke noget med hjemmerullet skrammel af tvivlsom kvalitet.

Han spurgte mig i øvrigt om jeg kunne give en forklaring på hvad problemet var, og jeg svarede "B....."

Knæk og bræk på tirsdag.

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)