Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BUKKEJAGTEN 2006
#61
Yes, så blev det endelig min tur. Min buk kommer ikke i nærheden af jeres kæmper i størrelse, men det gør den jo ikke mindre interessant (i hvert fald for mig), og den var i øvrigt grunden til den bedste bukkeoplevelse jeg har haft til dato.
Jeg var gået lidt rundt i området, for egentlig at se efter en buk som en fra konsortiet havde anskudt nogle dage forinden. I midten af dette område er en stor indhegning, så man kan kun bevæge sig rundt i en cirkel uden om denne. Jeg havde gået en gang rundt om indhegning af et spor, og da jeg så kom tilbage til mit udgangspunkt, ville jeg ta' turen rundt igen bare i et spor lidt længere ude mod kanten af området. Da jeg er ca. en fjerdedel af vejen rundt, hører jeg pludselig et stykke råvildt der smæler lige der hvor jeg gik sidste gang. Den er garanteret stødt lige ind i min rute, og har fået færd. Den blev ved med at larme inde i granerne og pludselig kunne jeg høre den kom nærmere! Jeg stivnede fuldstændig. Kunne høre at dyret drejede af tæt ved mig og fortsatte til højre for mig i kanten af granerne. Jeg fulgte efter med musestille skridt. da jeg var gået ca 30 m. kom den hoppende ud foran mig på 25 m. afstand. BANG.
Den løb ca 70 m.
Men nu kommer det mærkelige. Jeg havde nemlig lidt problemer med en hollow point kugle i min CZ kal. .223 jeg skød med sidste år, fordi der ikke altid var gennemskud på 50+ meter. En af mine gode venner genlader selv, og sagde at kuglen ekspanderede for kraftigt. Han ladede med nogle Rhino-kugler til mig, og sagde at de nok skulle klare at lave gennemskud. Men selvom jeg skøb bukken på 25 m. var det ikke gennemskud.(se billeder) Kuglen var på en eller anden måde ekspanderet for tidligt, idet den var kommet ind i dyret. Derfor dette store hul i skulderen. selve indgangshullet et relativt lille, og det får mig til at tro, at det er den ekspanderede kugle der er gået videre ind i dyret. Tror sku jeg går tilbage til den hollow-point igen...
Nå, men den døde jo heldigvis af det, så det belv en dejlig aften, med min hidtil bedste og mest spændende pürsch oplevelse!
[Image: buk_nr_6_d_27_05_06_018_264.jpg]
[Image: buk_nr_6_d_27_05_06_036_174.jpg]
[Image: buk_nr_6_d_27_05_06_038_126.jpg]

Knivskarpe hilsner

Andreas Egelund

Har du brug for en håndlavet kniv?:
http://ae-knives.webbyen.dk
Svar
#62
Jeg har også skudt denne her, og tør godt at vise den [Big Grin]

[Image: 6317c16b83.jpg]

Rune
Svar
#63
Efter at have lavet lidt undersøgelser omkring den anskudte buk jeg egentlig var ude efter, tror jeg at jeg må konkludere, at det er den jeg har skudt.
Der er for mig at se ikke nogen mulighed for at min egen 3,6 g kugle kan have lavet sådan et stort indgangshul. Anskudsstedet passer også fint med den historie jeg har fået fra jægeren der var uheldig for en uges tid siden. Undrer mig bare stadig over, at jeg ikke så såret inden jeg skød ham, men det var trods alt kun et par minutter inden lukketid, så lyset var ikke det kraftigste.
Så denne konklusion gør mig bare endnu lykkeligere for at jeg skød denne buk.

Knivskarpe hilsner

Andreas Egelund

Har du brug for en håndlavet kniv?:
http://ae-knives.webbyen.dk
Svar
#64
Citat:quote:

Nå er du hjemme allerede

Den gamle havde vel en aftale ved 18 tiden........



Det bliver Ole ikke glad for at høre.....[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Tak for sidst, det bliver nok ganske morsomt for dig d. 10/6 efter den visuelle collage der blev rundsendt.......[B)][B)][:o)]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#65
Citat:quote:

Originally posted by Lani

jeg har slet ikke skudt nogen[Sad]

LANI

Its better to have a need not, than to need a have not!!!



Det er forhåbentlig bukke du mener [Smile]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#66
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Citat:quote:


Den gamle havde vel en aftale ved 18 tiden........



Det bliver Ole ikke glad for at høre.....[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Tak for sidst, det bliver nok ganske morsomt for dig d. 10/6 efter den visuelle collage der blev rundsendt.......[B)][B)][:o)]

/Gammeltoft



Ole er da kun en ungersvend fra 1972. "Der Alte" er fra 58 og vistnok 19 foran [Wink]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#67
Citat:quote:

"Der Alte"

[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Det må absolut være et job for Muggertratoren at modificere brugernavnet........

Nå damn it, nu gik der off topic i den igen[:o)] sorry

Iøvrigt fik jeg afkogt gedebukkene fra tyskland.
Billeder kommer snart[Wink]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#68
Så blev det debuttid for 7-08eren.
05:49 søndag morgen, afstand 75 m. Nosler 140 gr. accubond, pürshede ind på den 5 min før skydetid, rejste mig op og listede riflen op i skydestokken samtidig med at, han besluttede sig for at tage en lur på en 50 minutters tid[Big Grin]. Da han rejste sig nåede jeg lige at få hold på ham da et smaldyr rejste sig foran ham og ville have ham med på lidt sjov[}Smile]; men han kunne ikke lokkes, tog i stedet 2 skridt til venstre hvorved han kom fri af hende, BANG, om han gik nogen steder? ja: ned, han lå med hovedet i den modsatte retning, samt udskuddet opad.
[Image: DSC00635.jpg]

[Image: DSC00648.jpg]

[Image: DSC00644.jpg]

[Image: DSC00638.jpg]

rigtige "autistfamilier"
holder lørdagshygge ved ladebordet.!
Svar
#69
Citat:quote:

Det er sku nogle pænt store bukke i skyder. Skyder i kun så store eller "tør" i ikke vise de lidt mindre. Eller er bestanden bare så flot i år?


Vi skyder kun de store[^]De små var sidste år[:o)]

Nej, seriøst, der er skudt flere store herovre, så bestanden ser ud til at være god i år[:p], jeg havde chancen til et par mindre, men ham jeg fik havde "besat" mig[:I] så det var ham eller ingen, det tog næsten al min fritid i 11 dage, men han var det hele værd[^]
Jeg var lige nede ved min lokale pusher, de mener at min kammerats (den hovedafmonterede)holder sølv og min er en mulig bronze.
Ikke fordi jeg er specielt medaljefikseret, men jeg er stadig lidt "høj" over at have skudt en i den størrelse, måske nok fordi det kun er min tredje buk.

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#70
Hej medjægere
Var på pyrsch her til morgen. Bukke opdagede aldrig noget, den faldt på stedet for en god bladkugle.
Genladet Rihno 3,2g i cal.223R [Big Grin]
[Image: bukkenden31.5033.jpg]
Det er noget af en Jagthund vi har?[:o)]
Mvh. Steen
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#71
Citat:quote:

Originally posted by fisker

Hej medjægere
Var på pyrsch her til morgen. Bukke opdagede aldrig noget, den faldt på stedet for en god bladkugle.

Stort tillykke! Den er rigtig flot ... hvor i landet er den nedlagt?
Svar
#72
Så var der endelig en buk, som kom forbi på passende hold. Jeg havde set den 5-7 gange før men altid ude på +250m, og den havde altid den ide, at den skulle et andet sted hen. Men i aften var der en rå, som havde sat et lam i går. Både råen og lammet tøflede rundt lige neden for hochsitzen, og det kunne bukken ikke stå for. Den kom spurtende ind fra venstre, men standsede op midt på et spor på 50m afstand med siden til. Et højt bladskud, som klippede pulsåren, og den lå som ramt af lynet. En fin gaffel som kommer til at gøre glæde til skt. Hans middagen. Og den nye Leupold fra Rex i sin Optilock virkede fuldstændig efter hensigten på min Tikka RH590 308W med en lapua mega 12g [8D]
Dejligt med noget ordentligt glas[Big Grin]
Panthera

Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#73
Stort tillykke! Den er rigtig flot ... hvor i landet er den nedlagt?
[/quote]
Hej Fishbone.
Den er skudt i Hamborgskoven på Lolland.
Den ligner den anden buk meget som jeg også har sat et billede ind af, men den fik jeg sat ind under Hamborgskoven! [:I]
Mvh. Steen
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#74
1 juni kl. 05.15
en dejlig spidsbuk på 18 kg brækket..(fedt når det er ens første at der så også er sul på)[Big Grin][Big Grin]
kom luskende fra en rapsmark ned på engen hvor jeg ventede... 5 min. måtte jeg vente (med bukkefeber for fuld udblæsning) før den ville vende siden til..

[Image: th_97825_sunes_buk.jpg]

Klik på billedet for at se den store udgave (og jägerens strömpebukser eller hvad det er...[Big Grin])
Svar
#75
hvaaaaa fætter mumme ska al du ik snat ha ryddet op i skuret eller kan lille mor godt li du roder lidt

hilsen
mik the boss

ps. tillykke med den gamle
hmm, skal der være klumper i en prut????



livet er ikke så slemt endda, hvis man overvejer hvad alternativet er

SÅ SMIL DOG!!  Tongue

Nu med et par glasøjne.  Cool
Svar
#76
I aftes sad jeg i en stige hvorfra jeg havde udsigt over en brakmark. 20 minutter inden solnedgang kom 2 dyr ud fra skoven. Det var unge dyr. En ”knotbuk” og en rå. Jeg sad og betragtede dem i håndkikkerten, da jeg pludselig så et tredje dyr. Det gik og essede bag et markdige således at jeg kun kunne se ryggen af det. Det var et mørkt dyr til forskel fra de 2 andre, som var helt i sommerdragt. Det var tæt på solnedgang da det tredje endelig løftede hovedet. Det var en buk, muligvis en returbuk så jeg besluttede mig for at skyde den. Således gik det til at jeg fik indviet (blod på) min nye riffel.

[Image: Returbuk003.jpg]

Swift
Svar
#77
Her til morgen, var jeg ude på bukkejagt, for første gang i længere tid.

Jeg satte mig på bakken, hvor jeg kunne overskue det meste af området. 2 råer gik i det høje græs, 2 mere og to "gaffelbrødre", gik inde hos naboen.

Da kom der pludselig en rudel kronvildt ind på marken, det er altid spændende at se de store dyr in natura. de kom og gik den næste time.

[Image: krondyr.jpg]

De var over 160 meter væk, men jeg fik da taget et parbilleder af dem.

Da klokken blev over 7, kørte jeg 1½ km længere op ad vejen, for at se om der skete noget i rapsmarken. Rapsen er flere steder i min øjenhøjde, men der er også steder hvor der er tyndere områder.

Inde på naboens, ovre på den modsatte side af marken, spottede jeg jeg en rå. Jeg målte afstanden til 239 meter, så den var ca. 30 meter inde på hans mark. Men så fik jeg øje på den buk, der ofte var set i området. Han stod til højre for hende, og så ikke uinteressant ud, dér i morgensolen ...

Han begyndte at jage med råen, men da de stoppede, prøvede jeg om han ville komme nærmere, hvis jeg brugte buttoloen. Det hjalp dog intet.

I stedet fik hun endnu en tur, hvor de løb meget langt væk, men pludselig vendte råen og de kom begge tilbage og fortsatte ind i rapsen.

Jeg havde kun taget min riffel og rangefinder med, så jeg måtte skynde mig tilbage efter min skydestok, da jeg ikke kunne se dyrene pga. terrænnet.

Fat i stokken i en fart og så ind i rapsmarken med mig. Fremme over puklen, kunne jeg se et dyr i lavningen. Ned i rapsen med stokken og op med riflen, men ak, det var råen der viste sig i det grønne græs, hvor der havde stået vand i vinter.

Jeg stod og spejdede nede i lavningen, men så så ud af øjenkrogen, at der var et dyr mere ovre på bakken, i selve rapsen.

Jeg fik drejet mig rundt, og dér, der stod han. Jeg anede ikke om der var 100 eller 150 meter over til ham, men jeg kunne holde sigtet rimelig roligt.

Nu ventede jeg blot på at han skulle dreje siden til, men da han var ved at dreje sig helt rundt, var der et øjebliks mulighed for at slippe kuglen mellem to rapsplanter. Hellere frit skud med ikke 100% vinkel, end et skud i vegetationen, især med en 22-250.

I skuddet sprang han 1½ meter op i luften og gik direkte på hovedet i vegetationen. Jeg repeterede men kunne straks se et par spjættende løb, i det gulgrønne. Selv om jeg havde set hvor korset stod da skuddet faldt, får man nemt en lille tvivl, - sad skuddet nu også godt nok.

Efter 4-5 minutter kunne jeg ikke vente længere, nu måtte jeg derover.

Og dér lå han, den gamle buk min ven havde kendt gennem 4 år.

[Image: 87f04bea.jpg]

Jeg hankede op i bukken, og gik over mod bilen. Sådan en tur gennem 250 meter rapsmark, med en buk på slæb, det trækker altså stifter ud [:p]

Da jeg havde parkeret min skydestok ved stedet hvor jeg skød fra, var jeg lige nede og hente den og måle afstanden til skudstedet.

121 meter, viste Leicaen.

så jo, det var en rigtig fars dag ... [Smile][:p][Smile][:p]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#78
Hej Claxel det er en flot du har fået tillykke med den.
Svar
#79
Tillykke Clax,

kanon buk.
Der må da godt nok også være et par kilo "fars" mere end normalt på sådan en buk, eller er det vidvinklen[Big Grin][Wink][Wink]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#80
Flot buk Clax - tillykke med den.

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)