Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
modig mand
#81
He he,

så kan det jo alligevel lade sig gøre at skyde en ældre buk....[Wink]

Tillykke med den!

PS: Skal også selv afprøve Accubonden i min 308 (150 grains).....
Og kan det ikke lykkes at få en "rigtig" buk kan man jo altid nappe et "barn"[Big Grin][Big Grin]

/GammelNOK

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#82
TILLYKKE MED BUKKEN
Han er ikke bare gammelnok. Han er en rigtig go kraftig buk med tyk herrehals og en opsats der vil pynte gevaldigt på væggen.
Håber der også var en spændende jagtoplevelse med ham.
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#83
Mange tak!

Jeg fik øje på han i højskoven, hvor han gik og skrabede uden at have særlig travlt. Da jeg kommer en hel del nærmere, er han ligesom lidt fraværende og blev ved at skrabe på det sted. Så begyndte han at gå rundt på stive ben og bøve – nu begynder en anden nummer buk at svarede fra en aske-stykke lidt derfra - jeg stod i god vind ca. midt imellem – og buk nummer 2, en 6-ender, dukkede op i kanten af askene og begynder at feje og skrabe. Jeg beslutter efter 5 minutter (således føles i hvert tilfælde som) at skyde den gamle nu, før de begynder at jage hinanden rundt i skoven – bang – han hoppede ret op i luften og synker sammen på stedet. Efter skuddet løb den anden buk en gevaldig bue ud i højskoven og ender, stor bøvende, ca. 100 meter fra mig, men dækket af et par bøge stammer. Da han endelig står rent, har jeg i mellem tiden fået så meget bukkefeber, at jeg næsten ikke kan holde på riffelen. Jeg har heller ikke styr på hvordan han egentlig ser ud i toppen, så ingen dubble denne gang og det gør bestemt ikke noget.

Mvh Thorlak

Jo da, der var rigtig gang i det lille dikke-værk[Big Grin][Big Grin]

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#84
bølgerne går lidt højt her :
http://www.netnatur.dk/Forening_vil_lade...991.0.html

ps. Var der nogen af jer til stiftende generalforsamling igår?

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#85
ps. Var der nogen af jer til stiftende generalforsamling igår?

ja, Jeg var der da.
ganske hyggeligt, specielt da de gule ærter blev ændret til smørrebrød.
der blev også sat en bestyrelse/arbejdsudvalg, så lørdagen var ikke spildt
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#86
Endelig er der da nogen der er vågnet op og har gjort noget konstruktivt!!!
Var desværre ikke selv til stede da jeg var udkommanderet til at udføre forsøg, "i videnskabens tjeneste"[8D][8D]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#87
Ja i den varme, vil jeg også helst have smørrebrød!

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#88
Forklar mig lige hvad der er galt med at en med 12 hektar skyder nogle dyr...ok 29 er mange,og ham med 2hektar han skal fandme ikke have lov til at skyde rå vildt for det er jeres,og i sprøjter rundt om skellet for han skal fandme ikke skyde jeres råvildt,fordi i har aftalt en fornuftig afskydning,man kan så diskutere antalet af det han nedlægger.
det er ligesom at jer der har meget jagt ikker tålerer at naboen med mindre jagt skyder råvildt....hvorherre til hest siger jeg bare[Sad!]
Jeg er bare ikke enige med den forening,det lugter langt væk af enevælde.
og jo jeg har skam 70tdr land jeg går på jagt på....men det er måske også for lidt,og jeg kan ikke få ondt i røven over at naboen skød en gaffelbuk for ikke så længe siden.

mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
Svar
#89
Citat:quote:

Forklar mig lige hvad der er galt med at en med 12 hektar skyder nogle dyr...ok 29 er mange


29 dyr på 12ha er helt enkelt noget forpulet svineri!!!!

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#90
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Citat:quote:

Forklar mig lige hvad der er galt med at en med 12 hektar skyder nogle dyr...ok 29 er mange


29 dyr på 12ha er helt enkelt noget forpulet svineri!!!!

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!



Var det mon en hjortefarm?? [Wink]

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#91
NEJ!

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#92
Citat:quote:

29 dyr på 12ha er helt enkelt noget forpulet svineri!!!!
/Gammeltoft


Ja,- 29 dyr på 12 ha. er mange.

Men jeg går da ud fra at tallene stemmer, ellers er det noget forpulet svineri, at bringe den slags rygter til torvs.

Hvor og hvem har den helt fantastiske jagt?
MVH

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#93
Halløj HC
skal vi ikke ønske for dette forum at den barske tone kun er normen på netnatur
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#94
Inden vi udråber nogen som ophavsmand til "svineri" var det måske en idé og vide, over hvor lang en årrække dyrene er nedlagt.... Hvis det f.eks. er sket over 15 år synes jeg måske ikke der er basis for den slags....

Hvis ellers det er et område med megen vildt, evt. netto udvandring af megen råvildt fra en større skov uden jagt ind over reviret etc...... ville jeg ikke betænke mig ved at skyde 2 dyr om året på 12 hektar... Der kan være mange formildende omstændigheder....[:I]

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#95
Nej, hvorfor skal der gå "no-brain natur" i dette forum[xx(].

Vi kunne da sagtens begynde at hænge folk ud ved navns nævnelse men så er vi ikke et klap bedre en klaphattene på ovennævnte forum.

At der på reviret i jylland sidste år blev skudt nævnte antal krondyr, på nævnte areal, er og bliver noget svineri, længere er dén ikke!!

Vi kan selvfølgelig blive ved med at kævle her men det ændrer jo ikke på sagen, eller hva??
Det retfærdiggør under ingen omstændigheder det skete!!!

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#96
Jeg beklager hvis hvis nogen syntes tonen var for barsk....det var ikke min hensigt at genere nogen[:I].
og vi kan også blive enig om at 29 dyr på 12 hektar er for meget hvis
det er skudt på en sæson,og 7-8 på 2 hektar.
men så stopper enigheden også,det er vel derfor der er et forum hvor man kan diskutere den slags ting ik....

mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
Svar
#97
Det er da iøvrigt nogle noget forskellige "referater" fra den stiftende generalforsamling

http://www.jaegerforbundet.dk/1

http://www.netnatur.dk/Stemning_soleklar.1992.0.html

Det kræver stor menneskelig indsigt at gennemskue, hvorvidt skribenterne er h.h.v. positivt eller negativt stemt overfor foreningen [Wink]

mvh.
Steen
Svar
#98
nu er det åbenbart sådan at der er nogle der syntes at det er forkert at skyde X antal dyr på X antal hektar ...Men der er mange der tager på jagt i Polen /Ungarn og andre eksotiske steder og så lige pudselig kender de ikke til udtrykkedt jagttryk ....Men måske der findes nogle der tager til (hvem ved Afrika) og bruger den første uge på kun at gå ture og se hvor meget området kan bære til afskydnig....... Og husk Ca 70% af de danske jægere er selskabsjægere og Bedsteforældre.

Det var bare min mening . Fortsats god jagt til alle.

Hilsen Festus Blans
Svar
#99
Hej Festus,

det har jo nok ret meget med at gøre at det er noget svinere at skyde f.eks 29 dyr på 12ha.

Det har da intet med Polen at gøre hvor det drejer sig om at skyde 30 bukke på f.eks 10000 ha.
Det hører forholdsmæssigt ind under begrebet fornuftig afskydning.
Dernede er det jo også lagt en decideret afskydningspolitik.

Hvorledes det nogen gange forholder sig i polen er jeg udemærket bekendt med da jeg har boet i Polen.

mvh

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)