Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Billig rævebasker - UPDATE med billeder
#21
Var der egentlig nogen som vidste om NEF'erne bliver importeret til DK..

[Image: photo_Synthetic_23rem.jpg]

eller den her [:p]

[Image: photo_ultravarmint.jpg]

Mvh

Takle.....

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by Takleberry

Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Denne gang var det det bløde plasticskæfte der godt nok gav en fritliggende pibe når man holdt den lodret, men når jeg hvilede riflen på forskæftet, gjorde vægten at piben rørte forskæftet. Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



DET var nøjagtigt det samme med min .243'er og det var også grunden til, at den blev udskiftet [}Smile]

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use



Jeg filede bare noget mere af skæftet. Det løste problemet.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#23
hej takleberry
jeg ved at korsholm har haft nogle nef stående

Hilsen:
Bøssemager Hatting

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by hatting

hej takleberry
jeg ved at korsholm har haft nogle nef stående

Hilsen:
Bøssemager Hatting



Hej Hatting, kan du huske, hvad kalibere de var i ? De eneste jeg har set gennem tiderne, er de halvskæftede i kal. .22 Hornet og 30-30 win og de fuldskæftede kun i 30-30 win.

Hvis jeg skal være helt ærlig, så ville jeg allerhelst ha' en 223'er, men det kan jo være jeg kommer til at gå på kompromis der..

Citat:quote:

Jeg filede bare noget mere af skæftet. Det løste problemet.

Uffe


Tja, jeg overvejede selv den løsningsmodel, men så skulle der fjernes omkring 1½ cm. ved skæftes forreste ende. SÅ var der altså ikke meget skæfte tilbage...

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#25
hej takle
ja de havde den i 3006 og 243 har haft den i 243
og har en fuldskæftet i 3030

Hilsen:
Bøssemager Hatting

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by hatting

hej takle
ja de havde den i 3006 og 243 har haft den i 243
og har en fuldskæftet i 3030

Hilsen:
Bøssemager Hatting



Jamen er de værd at ofre penge på ????

Mvh

Takle.....

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#27
Hej Takle!

Faktisk købte jeg "hattings" NEF .243..

Selvom Hatting fike acceptabel præcision med den, lykkedes det ikke mig, derefter gik der "hjemmesløjd" i den og den er nu på vej til at få tyndere pibe og fast scout-montage...

Måske bliver den til salg senere[8D]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#28
Hej John

Jeg vil foreslå dig at gå samme vej som jeg er ved. Nemlig køb en Sako vixen få den kamret om med ny pibe i valgfri stigning til .223, på den måde får du for rundt regnet 5000,- bananer en "næsten" ny riffel med ovennævnte fortræffelige kaliber ( jeg ved jeg ikke behøver at opremse fordelene ved den kaliber for dig ), samt du får muligheden for større magasinkapasitet, højere gensalgsværdi og ikke at forglemme....det er et customvåben du selv har stor indflydelse på hvordan skal være.

Just my 5 cent´s

LANI

Når man skræller et løg, finder man flere lag....
Mvh.LANI



Svar
#29
Hold fingerne væk fra NEF riflen den er ikke pengene værd efter min mening.
For et par år siden var vi tre som købte et tilbud hos Korsholm bestående af en NEF enkeltskuds haglbøsse i kaliber 12 med riffelvekselløb i 243W. Haglløbet var ok men riffelløbene var ubrugelige de to af løbene kunne skyde 2-3 skud hvorefter de begyndte at fastklemme hylstret så man skulle bruge en skruetrækker for at få, på det fri det tredje løb var det fra første skud nødvendigt at banke hylstret ud med en jernstang fra mundingen.

Steen
Svar
#30
Angående NEF "Handirifle" i .243W

Den riffel jeg overtog fra Hatting har ikke haft den slags problemer overhovedet, der har aldrig været tale om fastklemte hylstre eller lignende, kun en utilfredsstillende præcision (6 -8 cm spredning på 100 m med fabriksammo og 5 -7 cm med hjemmeladet.)

Aftrækket er meget grovt og hårdt og skæftefacon og generel ergonomi er ikke den bedste.

dette er dog ting der kan forbedres uden de store problemer.

Aftrækket bliver mærkbart bedre med brugen, og lidt saveri og epoxy-lim kan rette skæftet til.

Man kan vel heller ikke regne med at få ret meget for de 17- 1800 den koster med et ekstra haglløb.

Jeg ville også kigge efter en brugt sako eller lignende i stedet.

Og hvad er der nu i vejen med .222 til ræve.. [?]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#31
Citat:quote:

Og hvad er der nu i vejen med .222 til ræve..



Nemlig!! En rimelig billig løsning fandt jeg ved at købe en Tikka BBF i 12-222 Rem. En 223 har sikkert lidt mere smæk men resultatet af en mikkels møde med 222'eren er ret voldsomt så hvad skal den ekstra power bruges til?
En tikka af den model jeg har koster ca 2500.-
Svar
#32
John han skriver at den skal kunne bruges ud til 200 m og der mener jeg at .223 har en fordel frem for 222. Kommer der en buk forbi på 200 m, så ville jeg have betænkligheder med at bruge en .222´r, mens at en .223 skulle kunne klare jobbet.

LANI

Når man skræller et løg, finder man flere lag....
Mvh.LANI



Svar
#33
Citat:quote:

Originally posted by Lani

John han skriver at den skal kunne bruges ud til 200 m og der mener jeg at .223 har en fordel frem for 222. Kommer der en buk forbi på 200 m, så ville jeg have betænkligheder med at bruge en .222´r, mens at en .223 skulle kunne klare jobbet.

LANI



My point exactly, my dear Watson [Smile]

En del af planen var bl.a. at lade/få ladet en patron m. Barnes' Triple Shock (53 grains m. 12" stigning - og evt. 62 grain m. 9" stining) Det optimale var vel 2 forskellige typer ammo. 1 til ræv og 1 til en evt. buk, men her vil man jo kunne rende ind i problemer m. at "hitte" det samme træfpunkt på X afstand.
Min tanke m. Triple'en var, at den var tilstrækkelig hård til at kunne bruges på en ræv ( lidt ala fuldkappet ) og være en udemærket råvildtkugle... Om mine planer så falder ved 1. møde med "fjenden" må næsten komme an på en prøve [8D]

@ SSB: Det lyder mig noget mystisk det der m. fastklemte hylstre [xx(] Fik I nogen forklaring på det hos Korsholm [?] Altså det lyder næsten som en "OM'er"... Hvad brugte I af ammo ???? Har selv brugt en NEF'er på Grønland ( 30-30 win ) og den havde ingen problemer af den art. JA aftræk, finish osv. er pænt sagt GROFT, men det er vel også OK når man tager prisen i betragtning.

Citat:quote:

Den riffel jeg overtog fra Hatting har ikke haft den slags problemer overhovedet, der har aldrig været tale om fastklemte hylstre eller lignende, kun en utilfredsstillende præcision (6 -8 cm spredning på 100 m med fabriksammo og 5 -7 cm med hjemmeladet.)



Hmmmmm... ja se det var jo lidt en streg i regningen [}Smile] Altså så skal der jo ikke en særlig nervøs hånd til, før Mikkel kun får sig en forskrækkelse, hvis han står på bare 150 m. [B)]
På div. forums "overthere" er den generelle melding, at NEF'erne skulle holde omkring 1" på 100 yards.... ????

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#34
Hej John

Er du kommet længere i dine overvejelser omkring riflen ??

LANI

Når man skræller et løg, finder man flere lag....
Mvh.LANI



Svar
#35
Hmmm... ikke nærmere, end at nu skal der snart ske noget [:p] Jeg tror jeg tager på "tur" og støver div. forretninger igennem i næste uge... så er bukkejagten jo alligevel slut [}Smile]
Jeg springer over Michael's i Svendborg den her gang. De sidste mange gange jeg har været inde og "nøvte", har der ikke været noget spændende....
Så den her gang bliver det Hedensted ( men de får nok ikke lov til at montere kikkert [Wink] )

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#36
UPS.... var lige taget ned til Michaels i Svendborg... I ved, bare sådan lige for at lure lidt, ose, snuse, pilleroderage osv..
Inden man fik set sig om gik man ud af døren med papírerne på 1 stk. Howa 1500 i .223 rem. til 3900 penge [:0] Øøøøhhhh hvad skete der lige her [?]

[Image: 07_Howa1500.gif]

Nå, men nu går der et stykke tid før jeg kan komme afsted med kanonen (eller man skulle måske kalde den kanonLight)

Hmmmm... er der nogen derude, som har gode råd til, hvordan man på den mest skadesbegrænsende måde får fortalt konen, at man "kom til" at bruge lidt (ekstra [Big Grin]) penge på en skyder [Wink]

Nå bortset fra den lille detalje, så bliver det jo rart at få afprøvet "jernet". Den jeg fandt har en acceptabelt aftræk (kun en anelse slæb), men ingen grove "hak" eller lign. Netskæringerne var faktisk overraskende pæne, mens tilpasningen selve låsen/skæftet var knap så pæn. Omvendt sad lås/pibe godt fast i skæftet, som desuden havde pænt med luft både langs med og under piben. Nu er der så ikke andet at gøre end at vente på "papirarbejdet" [}Smile]

Som slutbemærkning, skal det siges, at Michaels gav en skriftlig garanti på max. 2 cm. grupper med fabriksammo. Kan den ikke klare det, bliver den byttet og en ny tilladelse betalt. Så kan det sgu da ikke gå helt galt [Smile]

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#37
Det der med at "bruge lidt ekstra penge" kender jeg ikke noget til,
men jeg fik på et tidligt tidspunkt i vores ægteskab (40år) fortalt hende at våben kommer i både hankøn og hunkøn og da´hun er jordmor kender hun effekten af at man lukker de to køn inde i et mørkt våbenskab, de formerer sig! så det er blevet til et par stykker med årene og hun har aldrig spurgt hvor de kom fra, og hun tror ikke på den med storken.
Mvh.
Leif R.
Ps. Tillykke med den lille nye[Big Grin][Big Grin][Big Grin][}Smile]

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#38
Citat:quote:

Originally posted by Takleberry

Hmmmm... er der nogen derude, som har gode råd til, hvordan man på den mest skadesbegrænsende måde får fortalt konen, at man "kom til" at bruge lidt (ekstra [Big Grin]) penge på en skyder [Wink]

Mvh

Takleberry

Hej Tak'

Nu er jeg nok ikke den rigtige til at udtale mig, for i mit tilfælde, så ville det blot kræve en ekstra riffeltilladelse, så var den i orden [Big Grin]

På den anden side, så er det vel blot at få det overstået, har din bedre ½-del en mand der lider af Armas Numeralis, så hun vænne sig til det.

Der er ingen anden mulighed med bacillen, -It's for life, with or without Wife ...

Men husk hvad blomster kan gøre [8D]

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use

Ak ja, den frihed ...



K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#39
Citat:quote:

Originally posted by The Shootist

Det der med at "bruge lidt ekstra penge" kender jeg ikke noget til,
men jeg fik på et tidligt tidspunkt i vores ægteskab (40år) fortalt hende at våben kommer i både hankøn og hunkøn og da´hun er jordmor kender hun effekten af at man lukker de to køn inde i et mørkt våbenskab, de formerer sig! så det er blevet til et par stykker med årene og hun har aldrig spurgt hvor de kom fra, og hun tror ikke på den med storken.
Mvh.
Leif R.
Ps. Tillykke med den lille nye[Big Grin][Big Grin][Big Grin][}Smile]

The Shootist



BWAHAHAHAHAH.... DEN var go' [Wink] Med 3 unger MÅ hun da vide, at man ALDRIG skal sætte han og hunkøn sammen i mørke [Big Grin]

Hvis det ikke virker, må jeg jo ty til "The Claxel-way" [8D]

Nej hånden på hjertet, så tror jeg - heldigvis - at hun har erkendt, at min tilstand er uhelbredelig. Og hvis hun bare får lov til at købe hendes tøj og sko, plejer der da heller ikke at være det store, når jeg kommer hjem med det der fjollede smil på læben [Big Grin]

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#40
Hej John, nu var jeg en smule beruset da jeg fik din sms....det er kun blevet værere/bedre siden.........[8D][8D]

Tilykke med købet...

Hvad stigning har den ??....... nu får vi se, hvor længe der går, før du bestiller et thumbhole laminat skæfte til den... [Wink] altså såfremt du ikke retunere den p.g.a. garantien i forb. med egenspredningen....[?][?] det bliver spændenen at høre hvordan den skyder....

Med hensyn til konen.....så har jeg et trick... Jeg vil ikke uddybe det her, da det høre under Off Topic.........[Wink][Wink]

LANI

Når man skræller et løg, finder man flere lag....
Mvh.LANI



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)