Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ræve - 2006/07!
#21
Citat:quote:

Nå - jeg missede selv en rævehvalp i går aftes. Den kom ind på 35 meters afstand, men den havde en skytsånd - en hvid pony stillede sig op som kuglefang så ræveungen får en chance mere


Du fatter da heller ikke noget af begrebet " effektivitet "
Tænk dig bare 1 ræv mindre, kombineret med 50% mindre hestemøg at køre ud til næste vinter.
En lille bigevinst er at hest faktisk smager udemærket[8D][Wink]

jbn
Svar
#22
Nu skal jeg vist til at lære dig at regne [^]

Hos os er der kun 50% af familien der spiser hestekød. Sådan en pony (han hedder forøvrigt Leo) vejer vel omkring 150kg. Omregnet til hestepølse med i blandede ingredienser bliver det til 200kg hestepølse.
Jeg har ca. 15 år tilbage på arbejdsmarkedet. Det bliver til 3300 arbejdsdage og med 2 madpakker om dagen a' 3 halve, bliver det til 39600 halve stykker brød.
Hvis jeg ikke vil have hestekød på alle rugbrødsmadderne, men bare et enkelt stykke i hvert frikvarter, så er det 2 skiver om dagen.
Hvis hver skive vejer 20 gram, så har jeg stadig 68 kg hestepølse i fryseren når jeg går på efterløn.[xx(]

Derfor fik den lille røde røver lov til at leve lidt længere [|)]


--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#23
M@X,du har for meget fritid når du kan lave sådan en udregning...!![Big Grin] Iøvrigt troede jeg at du var ved at riste runer i min nye pibe....[Big Grin][Big Grin][Big Grin] Sorry-moderator,very off topic[V]
Hilsen Ulrik
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by Lani
[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Det skulle vel ikke skyldes sidste års gunstige høst [Wink]


Det tror jeg ikke!

Jeg har kendskab til mindst fire grave hvor der har været hvalpe, så ræve er der nok af. Problemet er i øjeblikket er den tætte vegetation.

Det er jo også ren og skær Hvalperegulering i øjeblikket, men hvis jeg skal være helt ærlig, så kan jeg egentlig bedst lide at skyde ræve i det sene efterår, og om vinteren. [Smile]

Swift

[Image: egern.gif]
Svar
#25
M@X , med så lange overvejelser, oplever du så aldrig at ”fuglen er fløjet” når du endelig beslutter dig for at skyde. [?] [Big Grin]
Swift

[Image: egern.gif]
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Nu skal jeg vist til at lære dig at regne [^]

Hos os er der kun 50% af familien der spiser hestekød. Sådan en pony (han hedder forøvrigt Leo) vejer vel omkring 150kg. Omregnet til hestepølse med i blandede ingredienser bliver det til 200kg hestepølse.
Jeg har ca. 15 år tilbage på arbejdsmarkedet. Det bliver til 3300 arbejdsdage og med 2 madpakker om dagen a' 3 halve, bliver det til 39600 halve stykker brød.
Hvis jeg ikke vil have hestekød på alle rugbrødsmadderne, men bare et enkelt stykke i hvert frikvarter, så er det 2 skiver om dagen.
Hvis hver skive vejer 20 gram, så har jeg stadig 68 kg hestepølse i fryseren når jeg går på efterløn.[xx(]

Derfor fik den lille røde røver lov til at leve lidt længere [|)]


--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]

Forkert beregning M@x

Med den effektivitet du normalt lægger for dagen, vil det mindst tage dig 30år at få bugt med de sidste 15år til du kan gå på efterløn[8D]



jbn
Svar
#27
Hva- æhh - Gammelpot!

Hvordan ser din nyeste rævestatistik ud???

2½ ræv med 2 skud og så en ½ ræv med 1 skud eller hvordan var det nu[Wink][8D][:I][:o)][Big Grin]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#28
Jooo,
"Fætter BR" har været i aktion igen.....
jeg måtte skynde mig at få skudt bukken i sverige så jeg kunne komme til at jage lidt ræv....[Big Grin]

8 røvere blev det i sverige i tillæg til de 4 her hjemme....

..men 12 stk rækker ikke langt i regnskab med Swift og "Bette Røv" aka GD....

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#29
Nej da Gammelost...Man skal jo huske at dividere og trække fra, når du fortæller at du har klippet mikler (Skal du ikke selv klippes?) Så ialt kan vi fuldt ud stole på at du har skudt 2,75 ræv i år [Wink]

Ps. Var lige ude her til aften og besigtige godset, ingen mikler men derimod en flok agerhøns - Noget som jeg ikke har set der i årevis. Jeg vælger at tolke det som et sundhedstegn, med tanke på de fire røde røvere jeg har skudt indtil videre. Derudover var der store flokke af gæs på vingerne, lige over hvor jeg skal sidde 1 september [:p]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#30
Jo da,

man kan også begynde at se resultatet på vores område i sverige efter nogle få års rævejagt. Det er da vidunderligt at se at råerne nu igen i august ses med 2 og en enkelt med 3 lam.

Måske ham her er blevet lidt doven mht jagt på små uskyldige rålam....[Big Grin]

[Image: mikkel.jpg]

Det var en af dem der tåler offentlig fremvisning.....[:o)]
Jeg sender dog gerne lidt billedmateriale på de forskellige bestanddele af de andre ræve efter mødet med "Fætter Br"[^]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#31
Gratulerer Gammeltoft! [Smile] Med 12 mikler pt. er du uden tvivl det af VTF´s medlemmer der har den gule førertrøje.

Det var dog en ”jævla” masse ræve de Svenskere har. Ikke noget at sige til at råvildtbestanden i Sverige er faldende.

Jeg plejer også at ”hive” mig et par ræve i Sverige, hvor vi på ”mit” område honoreres med 200 kr. pr. leveret ræv. Jeg har dog ikke været derovre i år.

Var lige ude her til morgen på et nyhøstet område, hvor jeg ved at der er et hold hvalpe.
Jeg så 2 ræve, som dog var for store til at kunne kaldes hvalpe, men de kan bare vente sig, kan de. [}Smile]

Swift - pt. 5 mikler.

[Image: egern.gif]
Svar
#32
Citat:quote:

hvor vi på ”mit” område honoreres med 200 kr. pr. leveret ræv

[:0][:0][:0]

Det vil jeg fluks fortælle Hr. Larsson......[Big Grin]

Sidste år skød jeg også en del derovre.
De lokale er desværre ikke så interesseret i rævejagt[Sad][Sad]

Èen af de lokale bønders søn har dog muligvis set lyset.....
Han lovede ihvertfald at "holde lidt øje" med rævene.

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#33
Er der ingen der skyder ræve? – Her hos mig går det lidt trægt!

Jeg sad her til morgen i en skydestige som står i skovkanten, og hvorfra jeg har udsigt over en Brakmark.

Pludselig kom Mikkel slaskende ud af skoven 20 meter fra stigen, hvorefter han fulgte skovkanten og passerede mig lige under stigen.

Jeg gjorde mig klar til at ”hilse” på ham når han var kommet ud på en anstændig afstand.

15 meter på den anden side af mig, drejede han igen ind i skoven, og væk var han. [Sad]

Nå, - men vi mødes nok en anden gang!

/Swift
Svar
#34
jo jo da....

har lige været en uge i tyskland hvor jeg skød 6 ræve....[^]

Så nu er jer vist nok oppe på 18 stk i år.....

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#35
WRÆÆÆL! - 18 ræve, og sæsonen er ”ung” endnu. Den bliver sku´ svær at slå. [:0]

Godt gået Gammeltoft - Du bærer stadigvæk ”førertrøjen” [Smile]

Jeg tror for mit vedkommende at flere års ”kærlig pleje” af revirets rævebestand er ved at bære frugt.

Vi har pt. kun skudt 5 ræve der.

Ok, vegetationen har været høj i år, og der har indtil nu været rigeligt med føde til rævene.

Mon ikke de vover sig ud på de åbne pladser for at gnaske mus til vinter?

/Swift
Svar
#36
Gammelsnork snyder.............

Han bekæmper udenlandske ræve i stedet for at pleje reviret i baghaven [:o)]

Så tæller de ikke med, narj de gør ej.

Narj blev der sagt

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...Dakota.gif [/IMG]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#37
Ja det er snyd, ja det er........nogen burde gøre noget...[}Smile][Big Grin][Big Grin]

LANI

Når man skræller et løg, finder man flere lag....
Mvh.LANI



Svar
#38
Ja, det gør jeg også når jeg får min Seat spand igen med en ny gearkasse.
Så rykker jeg nemlig til tyskland igen.....[^]
Og så kan de fandme lære det[Big Grin][:p]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#39
Du siger bare til, hvis du får brug for en co-driver[8D][Wink]

LANI

Når man skræller et løg, finder man flere lag....
Mvh.LANI



Svar
#40
Der er kommet ræveblod på min ”Walking Varminter” [Big Grin][Image: 1.jpg]
/Swift
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)