Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ræve - 2006/07!
#81
Klip dit hår og kap en tå - så skal du 20 haler få...!

McMogens
One shot - One kill er mit motto... De andre kalder mig Otto
Der Kartoffel Wegwerfer
Svar
#82
Nææææ.....
[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#83
Jeg sad i morges i kanten af ”Ahornkulturen”. Kl. solopgang kom en ræv til syne i kanten af den uhøstede Havremark, ca. 300 meter ude.

Den fulgte kanten af marken til den var omkring 200 meter fra mig, hvorefter den begyndte at gå på musejagt i havren.

Jeg sad lidt og fulgte den igennem ”Leupolden” som stod på 25 gange forstørrelse. Det er altid underholdende at se en ræv på musejagt, med de krumspring den gør i sin iver efter at fange en mus.

Ræven var efterhånden kommet ind på omkring 100 meter fra mig, da den endelig stod rigtigt.
Da jeg lod kuglen gå tænkte jeg at det var egentligt lidt synd at ”forstyrre” Mikkel i sit forehavende.

På den anden side vidste jeg at Mr. V-Max ville dræbe ham øjeblikkeligt.

[Image: JUL2012.jpg]

@ gammeltoft: Tag dig nu lige lidt sammen mand! - sæsonen er da ikke slut endnu. [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Swift
Svar
#84
I Snakker gør i, men snart skal i have lidt mere modstand [}Smile]

Sako Vixen 222 Rem i nystand, er indfanget til varmint skydning - Kikkert mangler endnu, nogen forslag [?] (Rex)

Og så flytter jeg nok vestpå, og helst til et sted med egen jord og en masse mikler [:p]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead

Hvad Ignorant ikke læser på VTF - Kan han ikke få ondt i røven af [Smile]

Nu med Parker hale bil...[8D]
Great Dane

Svar
#85
Er der nogen af Jer rævejægere, der har haft seriøs gavn af det Crit´R Call vi indkøbte i fællesskab?

Kan I lokke vinterræven frem med det?

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#86
Citat:quote:

Originally posted by ran

Er der nogen af Jer rævejægere, der har haft seriøs gavn af det Crit´R Call vi indkøbte i fællesskab?

Kan I lokke vinterræven frem med det?


Jeg var så uheldig at miste mit Crit´R Call i september, og har ikke fået mig ”snøvlet” til at bestille et nyt.

Jeg kan imidlertid henvise til et andet forum hvor der er flere som har gjort erfaringer med Crit´R Call. [Wink]

http://www.sluttstykket.com/forum/phpBB2/viewtopic.php?t=22565

Swift
Svar
#87
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Sako Vixen 222 Rem i nystand, er indfanget til varmint skydning - Kikkert mangler endnu, nogen forslag [?] (Rex)


En Leupold 6,5 – 20 x 40 med et "fine duplex" trådkors, vil være et perfekt valg til din ”Varminter” [Wink]

Swift
Svar
#88
Citat:quote:

Originally posted by Swift

Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Sako Vixen 222 Rem i nystand, er indfanget til varmint skydning - Kikkert mangler endnu, nogen forslag [?] (Rex)


En Leupold 6,5 – 20 x 40 med et "fine duplex" trådkors, vil være et perfekt valg til din ”Varminter” [Wink]

Swift



Nøjagtig sådan en Leupoldkikkert sidder der på min 22-250'er, så det kan jeg kun bifalde ...

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#89
Ja GD, se du nu hellere at få skudt noget guldstøv af inden "dronningen" finder ud af hvor meget overskud sådan "noget" giver[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#90
Hej Swift,

Tillykke med ræven....!!!!

Hvem ka´??
V-Max ka´!!!!!
Svar
#91
Hej
Var inviteret på jagt på Øland i weekenden. Ræven blev trykket ud af driverne, og listede lige ud foran mig. den døde i skraldet, en pæn hanræv. [Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Once you've been amongst them, there is no such thing as too much gun.
Svar
#92
Ja, - når der I øjeblikket ikke sker noget herhjemme, kan vi jo altid læse, og drømme om det. [:p]

Sakset fra et Amerikansk Jagtforum.

Hey everyone I've been checking out the site for awhile and like what you have here so I thought I would post a Pic of my dad and 2 of his buddy's, they got 87 that year(40+in this pic) in the early 60's in Mower Co MN, all were called and walked for, fox hunting was a religion in our house literally, I don't get out like I should but still manage a time or two a year and it's all Coyotes now.
[Image: Dadloydsmity.jpg]

Swift
Svar
#93
Nu begynder der at ske noget![Big Grin]

Den sidste uges vejromskift har ”sat gang i” Miklerne. [Wink]

Jeg har en bekendt som er næsten ligeså Rævegal som jeg.

I tirsdags skød han 2 ræve ved at bevæge sig rundt på sit revir og spotte rævene, når de var optaget af musejagt på de åbne arealer.

I går skød en anden bekendt en hanræv på det område jeg har til rådighed. Han så yderligere en ræv.

I morges var jeg af sted.

Jeg havde bestemt mig for at ville sidde i et område hvor der de sidste 14 dage er skudt 2 ræve.
Vinden passer perfekt da jeg ved solopgang sætter mig tilrette i stigen som står i kanten af et større krat. Foran mig har jeg en uhøstet havremark, og en udsigt på 6 – 800 meter. Havren er et yndet opholdssted for mus, og det er netop også derfor at rævene holder til her.

Næsten øjeblikkeligt fik jeg øje på en ræv på naboens Brakmark, ca. 250 m. fra mig. Det var en lille ræv, som med sin adfærd tydeligt viste at den var på musejagt. Jeg gjorde mig klar til at ”tage imod den” hvis den skulle komme over på min side af skellet.

Den krydsede frem og tilbage på brakmarken i ca. et kvarter, før den endelig satte kurs mod markdiget som dannede skel.
Et øjeblik var den skjult af diget. Så kom den frem oppe på diget, og fortsatte ned på marken på min side.

Afstanden var acceptabel, og da den kort efter stillede sig med bredsiden til lod jeg skuddet gå. To enkelte slag med halen var de sidste livstegn fra ræven, - så var der ro.

Jeg var ved at sende en SMS til ”Sandersen” for at prale af min bedrift, da jeg pludselig så en stor ræv stå på nabomarken, kun 25 m. fra den skudte ræv. Jeg tror ræven havde spottet mig, for den begyndte at lunte af sted, men på den ”forkerte” side af skellet. Således fortsatte den ca. 200m. inden den krydsede over havremarken, uden at jeg kunne få en real skudchance. Jeg nåede lige at få et glimt af den inden den forsvandt ind i skoven som jeg sad med ryggen op af.

Den ræv jeg havde skudt viste sig at være en ung tæve, og den vejede kun 5,5 kg.

[Image: Januarraev.jpg]

Swift
Svar
#94
Hej Swift,

Tillykke med Mikkel, nu sker der da vist noget.
Nå, nu vil jeg drage i felten med 22-250´eren +
et par håndfulder V-Max´er.....

Mvh.
Søren
Svar
#95
[Big Grin] [Big Grin] [Big Grin] [Big Grin] [Big Grin] [Big Grin] [Big Grin] [Big Grin] [Big Grin] [Big Grin]!

I dag kl. 15.00!
[Image: 2-1.jpg]

Swift
Svar
#96
http://www.oksenvad.dk/page.php?hit_2=190339
Det var så vores sidste jagt i denne sæson
På det sted hvor mikkel fik våde tæer er åen ca. 6-8 meter bred
Leif
Leif

Mauser 98 8x57 JS
Svar
#97
Hej Swift..

Tillykke med alle de ræven.. er hvad kugle du bruge for dem.[?]

de læst billeder,ræven skulle af..died as quick as a toilet seat hitting de china bowl..hehe [Big Grin][Big Grin]

Mvh.. Eric
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#98
Hej Eric!

Jeg bruger er en 50 grains V-Max moly kugle i min .220 swift.

Den er meget effektiv til eksempelvis ræve.[Wink]

Det sidste billede virker lidt voldsomt, idet kuglen havde ”cuttet” halspulsåren på ræven. - (meget blod).

Swift
Svar
#99
Regulering:

Nu er rævene for alvor begyndt at ”Rolle” på mit område.

Denne hanræv fulgte sporet af en tæve, inden den kom for tæt på mig.[Big Grin]

[Image: Raevnr-2.jpg]

Swift
Svar
Det blev så min 12. og sidste regulering i denne sæson.

Det var en lille tæve som var på musejagt i brakmarken foran mig. Da den begyndte at søge væk stoppede jeg den med et piv i mit ”Crit´R Call”, og derefter en Hornady V-Max kugle. [Smile]

[Image: thelastfox1.jpg]

Swift
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)