Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1 September
#41
Citat:quote:

Originally posted by Ulske

De er taget tæt på Rørvig havn på det der hedder "Avesandet"

OK..........Jeg havde indtryk af, at det var "indre danske farvande", og det kunne jeg ikke rigtigt få til at hænge sammen med knurhanen.
Jeg har hørt lidt rygter om store pighvar lige nord for Rørvig havn. Er det noget, du kan bekræfte?

[img=left]http://img70.imageshack.us/img70/348/billed8si.gif[/img=left]
Mvh.........Søren[img=right]http://www.marlinfirearms.com/Images/photo_336C.jpg[/img=right]
****************************************
Mvh. Søren
Svar
#42
både ja og nej. Turen i fredags var min første i det område. Ny båd og så videre skulle prøves af og det var lidt i mangel af bedre vi tog derop. Vi ville have været afsted fra Mullerup havn, men der var lige bølget nok med den vind.
Med andre ord så har jeg altså ikke selv fanget noget i området (andet end de to skrubber,) men har hørt om det præcis som du.
Det med knurhane skal jeg straks fortælle at, jeg er temmeligt meget i tvivl om. Altså om det nu også var sådan en fætter. Jeg har ikke kunne finde præcis den fisk vi fangede, i bøgerne, men den der ligner mest, efter hukommelse for jeg fik selvfølgelig ikke taget noget billede, er en knurhane i ung udgave. Men jeg er i tvivl.
Den mindede meget om en torsk i udsendet og farvetegningerne, grå/grønlig, men den havde en lang rygfinne fra nakken og hele vejen ned til halen, og så selvfølgelig de karekteristiske finner på siden af hovedet som knurhanen har. ca 30 cm lang og meget flad og helt hvid på bugen. Måske du kan hjælpe mig på vej om jeg har ret?

Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#43
Hej Søren

Lige nord for Rødvig havn, der ender du vist på land [Wink].

Jeg har tidligere fanget nogle mindre pighvar i indsejlingsrenden lige vest for Lynæs.

Mvh.

Jørgen
Svar
#44
Citat:quote:

Originally posted by Ulske

både ja og nej. Turen i fredags var min første i det område. Ny båd og så videre skulle prøves af og det var lidt i mangel af bedre vi tog derop. Vi ville have været afsted fra Mullerup havn, men der var lige bølget nok med den vind.
Med andre ord så har jeg altså ikke selv fanget noget i området (andet end de to skrubber,) men har hørt om det præcis som du.
Det med knurhane skal jeg straks fortælle at, jeg er temmeligt meget i tvivl om. Altså om det nu også var sådan en fætter. Jeg har ikke kunne finde præcis den fisk vi fangede, i bøgerne, men den der ligner mest, efter hukommelse for jeg fik selvfølgelig ikke taget noget billede, er en knurhane i ung udgave. Men jeg er i tvivl.
Den mindede meget om en torsk i udsendet og farvetegningerne, grå/grønlig, men den havde en lang rygfinne fra nakken og hele vejen ned til halen, og så selvfølgelig de karekteristiske finner på siden af hovedet som knurhanen har. ca 30 cm lang og meget flad og helt hvid på bugen. Måske du kan hjælpe mig på vej om jeg har ret?

Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.



De fanger med jævne mellemrum knurhane i Øresund...ved ikke om det hjælper på din sandsynliggørelse.

Knurhanen har 3 meget lange finnetråde ved hver brystfinne, som den bruger til at "gå" på bunden med...

Den grå knurhane kan blive op til 40-45 cm (max) og kan findes i alle de danske farvande.. (jævnfør det udbredelseskort jeg har foran mig)... men det er jo ikke det samme som at den er almindeligt forekommende...

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#45
Citat:quote:

Originally posted by jsc

Lige nord for Rødvig havn, der ender du vist på land [Wink]

Ok, så nordøst da [Smile]
Helt præcist er det området mellem havnen og Skansehage, jeg mener.
Vest for Lynæs.... Tak for tippet. Kommer ikke så tit på de kanter, men man kan jo aldrig vide.

[img=left]http://img70.imageshack.us/img70/348/billed8si.gif[/img=left]
Mvh.........Søren[img=right]http://www.marlinfirearms.com/Images/photo_336C.jpg[/img=right]
****************************************
Mvh. Søren
Svar
#46
Citat:quote:

Originally posted by Ulske

Måske du kan hjælpe mig på vej om jeg har ret?

Jeg har lige samlet lidt links, du måske kan bruge i artsbestemmelsen.
http://www.fiskerforum.dk/fof/fisk.asp?mode=fof_2&id=24#
http://www.lystfiskeri.dk/fiskview.asp?key=29
http://www.frs.fo/fish.asp?FishKey=149&ID=10697

[img=left]http://img70.imageshack.us/img70/348/billed8si.gif[/img=left]
Mvh.........Søren[img=right]http://www.marlinfirearms.com/Images/photo_336C.jpg[/img=right]
****************************************
Mvh. Søren
Svar
#47
Tusind tak for det. Jeg kan så hermed fortælle at det med største sandsynlighed ikke er en knurhane. Hvad det så er ved jeg ikke men jeg leder med lys og lygte.

Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#48
Hej Ulske,det var vel ikke en fjæsing?,den ligner det du beskriver.
(du stak dig nok ikke-så var du nok ikke i tvivl)[}Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#49
Jeg har været inde og kigge på en fjæsing og det eneste der er i vejen for at det skulle være en sådan er rygfinnen. Det er muligt og da jeg jeg fik den op udbrød min kammerat også. "Ik rør ved den. Det er en fjæsing" men efterflg. er vi altså blevet enige om at det ikke er.
Men igen det er muligt.

Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#50
Det kunne også være en "Kjøbenhavner" = ULK ?
I de fleste danske farvande er de ret almindelige.
MVH

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#51
For lige at vende tilbage til de jagtlige resultater af sæsonstarten,vil jeg lige blære mig med et fantastisk resultat fra premieredagen.....!! Jeg var på Værnengene sammen med min far.Vi tog afsted til morgentrækket med store forventninger,engene var meget våde pga.den megen regn i August måned-dét plejer at være et rigtigt godt tegn på at der er mange ænder på engene.....Men-udover 3 billiarder myg var der ikke meget andet i luften den morgen,så resultatet af en hel dags jagt(incl.aftentræk) for 2 mand blev een bekkasin.[V]Pga.de manglende ænder(og de mange myg) tog vi hjem lørdag,for så ville vi skyde duer hele søndagen herhjemme istedet for.......Resultatet af to mand i hver sit skjul i 6 timer blev EEN due.....[V] Er der andre der heller ingenting skyder[?][?][?]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#52
Tjae 1. september gav en gås som gik ned ca 2 km ude på en fjern mark - så den fik jeg ikke

2 dag gav en gås [:o)]
Men de var for højt oppe - så de er svære at få fat i.....

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#53
Citat:quote:

Originally posted by jsc

Hej Søren

Lige nord for Rødvig havn, der ender du vist på land [Wink].

Jeg har tidligere fanget nogle mindre pighvar i indsejlingsrenden lige vest for Lynæs.

Mvh.

Jørgen



Yep, Jørgen - du vil selv ende et stykke inde på Stevns [Wink]

Mange hilsner,
HC
Mange hilsner,
HCS
Svar
#54
Jeg glæder mig i øvrigt også. Fredag aften bliver min første jagttur i år. Nu er det så bare at se om det giver noget af sig.
Jeg håber det.

Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#55
Det blev sg* en kort hjortejagt[xx(]
Pga alm alderdomssvækkelse og hypokondri, har jeg ikke været ude her i september.
Så efter liggende transport til plantagen, tullede jeg her i aften ind ad et spor, 300m fra bilen, så jeg pludselig et hjortegevir på jorden. Op med kikkerten, hvad sa**n er den død. Efter at have iagtaget den i 10 min, uden at den bevægede sig det mindste, besluttede jeg at ringe til ledelsen, for at hun kunne tage et par billeder. Men pludselig blev den levendes, formodentligt vækket af min plapren i telefon, kom den ret kvikt på benene. Dette medførte at jeg lige måtte sætte samtalen i bero, og mens der stadig var forbindelse, måtte hjorten lige nyde en 358 txp. Så var det tid til at sove videre.Herefter fik jeg en reprimande af bestemmeren, som mente at det var uhøfligt at lægge telefonen midt i en samtale, bare for at skyde en hjort. Desuden mente hun at det lavede en forfærdelig larm i telefonen.

Herefter startede besværet, først med at få den slæbt ud til fast vej(selvfølgeligt havde ledelsen for nyeligt fået lov til at låne bilen, for at transportere hele den pukkelryggede) så enhver form for praktiske hjælpemidler, såsom reb, taljer og presenning, var RYDDET OP (læs fjernet fra deres vante plads, bag pasagersæderne, og hvor ellers det lige var møjsommeligt arkiveret)
Men ud kom dyret ved hjælp at pusten og stønnen, indtil jeg kunne bakke bilen tæt nok på til at de bagerste sikkerhedsseler kunne nå rundt om pindebrændet(den kan ikke engang gå ned i skraldespanden[xx(][Wink]). Så afsted over hjulspor og diverse bundskrabere.

Derefter forsøger man at få fat i den slagter der bor nær ved, og siger at han altid er hjemme, og jeg bare kan komme med diverse. Men desværre var hjemme idag lig med midt i tyskland.

Så var der ikke andet at gøre end at smutte hen til en anden nabo for at låne en trailer, men han var desværre lige røget på sygehuset. Men efter lidt ringeri fik jeg da lov til bare at låne den.
Tilbage til kræet og få den bakset op i kareten, og så ellers afsted hjemad.15 km senere opstod der en lyd der bedst kan beskrives som en der sjokker afsted i et par 5 numre for store gummistøvler[xx(] Ud og checke= et fladt hjul på traileren, og hvem faen har lige et reservehjul til en lånt trailer. Nå men man har vel tophjælp på bilen, så frem med telefonen, for blot at konstatere at selvom man betaler extra fordi man har jydekrog på bilen, er det absolut ikke ensbetydende med at de dækker en punkteret trailer. Men meget venligt kunne de da tilbyde at bugsere den hjem, mod et beskedent røveri på 75o i startgebyr, og derefter 14 kr pr km[xx(][Sad!].

Dette var dog i direkte strid med min medfødte nærrighed, så jeg valgte i stedet at smutte de sidste 60 km hjem, for at låne svogerens reservehjul fra hans Astra.(i gamle dage passede den slags hjul også til trailere) Men idag hedder chefdesigneren hos Opel vidstnok BRIAN. Det skal vel ikke undre at man glemte at clecke størrelse, før man var tilbage ved traileren(nu var klokken også næsten 24).
Frisk mod, og op på dunkraften med traileren, for at konstatere at hjulmøtrikkerne alle var næsten faldet af( gad vide on ham med traileren havde været i gang med at sætte nye hjul på, og kun havde nået den venstre side). Men af med den flade og på med svogerens BRIAN hjul, det gik også helt ok indtil jeg fik spændt boltene, så var hjulet pludselig umulig at rotere, fordi den slæbte på chassiet.

Hvad gør man så, jow man forsøger at vende formel 1 hjulet om. Eneste problem var så at nu havde skærmen besluttet at så nemt skulle det ikke gå. Så med de forhåndenværende midler blev skærmen afmonteret[}Smile]: herefter kunne hjemturen fortsætte med kraftigt forøget sporvidde i den ene side.

Endelig hjemme og bæstet hængt op.

Så var det pludselig at undertegnede fik et lyst øjeblik, og kom i tanker om at når det kun var en 8 ender, så var der ifølge vores jagtaftaler, lukket for yderligere hjortepurch i år[xx(]

Så status for indeværende hjortesæsong, var at den var lige så hurtigt overstået, som den tid det tager at handle i Fakta[8D]

jbn
[Image: kronhjort.jpg]
Svar
#56
Ja ja - en god fantasi har du altid haft.............

Hvorfor tager du ikke telefonen - jeg skal bruge en skrue/bolt til en 97er....

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...Dakota.gif [/IMG]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#57
Nu må du bestemme dig M@X!!

Er det en skrue eller en bolt du skal bruge???
Med den formulering er det da klart at manden ikke kan/vil svare dig.

"Take you da lige a little together"[Big Grin]

PS:
Fik selv nedkæmpet en dåhjort i går aftes....
Ja, kamp og kamp.
Jeg parkerede bilen gik på plads skød hjorten og var tilbage ved bilen præcis 5 minutter efter jeg havde parkeret den.........

Måtte ud og låne diverse baljer plastic m.m da der ikke er noget til formålet brugbart lastrum i sådan en Seat knallert[xx(]

Nå men en fin lille hjort hvor hornet lige akkurat kunne være i skraldespanden. Så slipper vi også for at have det skrammel til at ligge og fylde i papkasser på værkstedet[Big Grin]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#58
Vi vil se billeder - om ikke af en trailer med punkteret hjul, så dog af hjorte og andet spændende bytte.

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#59
Citat:quote:

Dette medførte at jeg lige måtte sætte samtalen i bero, og mens der stadig var forbindelse, måtte hjorten lige nyde en 358 txp. Så var det tid til at sove videre.Herefter fik jeg en reprimande af bestemmeren, som mente at det var uhøfligt at lægge telefonen midt i en samtale, bare for at skyde en hjort. Desuden mente hun at det lavede en forfærdelig larm i telefonen.


Godt prioriteret[Big Grin],der er ting der er vigtigere end at snakke med kvinder[^]

Citat:quote:

(selvfølgeligt havde ledelsen for nyeligt fået lov til at låne bilen, for at transportere hele den pukkelryggede) så enhver form for praktiske hjælpemidler, såsom reb, taljer og presenning, var RYDDET OP


Den mani har min osse[xx(]

Citat:quote:

Så var det pludselig at undertegnede fik et lyst øjeblik, og kom i tanker om at når det kun var en 8 ender, så var der ifølge vores jagtaftaler, lukket for yderligere hjortepurch i år



Træls[xx(], men tillykke alligevel

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)